- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vsetko ok az na to vypinanie motoru na krizovatke ... pre vsetky auta bez systemu start/stop je to skutocne rada za milion :D (mozno nie za milion ale par 10 tisic urcite ).
A já si říkal, co nacvičujou v těch autoškolách na křižovatce :D
komický až komplet návod z iHeute pomažou realizovat.
V jádru dobré rady, ovšem s několika menšími nepřesnostmi či nesmysli. V zásadě ale sedí.
1) cena ropy se v reakci na události v Libyi zvýšila zcela nepatrně
2) cena surové ropy se v ČR podílí méně jak cca 1/4 na ceně benzínu
3) čerpací stanice v ČR okamžitě zvedly ceny o 15%
4) což odpovídá zdražení surové ropy o 60%
Nevím kde kdy vyděli, že nízké otáčky Vám můžou ušetřit pohoné hmoty. Napříkla du TDI když točíte nízké otáčky tak si akorát zničíte dvouhmotý setrvačník, zacpete EGR a turbo sazema. (vím o čem mluvím jezdíval sem tak a měnil sem setrvačník a musel sem nechat vše vyčistit)
Kdyby jste se podívali na zahraniční školu ekonomické jízdy kterou školí přímo WV a né nějaký "tatrman" ze škody 120. Tak by jste viděli že že se auto podtáčet prostě nemá. U TDI například a na čež sem se dost divil je potřeba nechat auto na danou rychlost například z 50-80 víc vytočit. A až dosáhnete dané rychlosti zařadit vyší stupeň.
Zvýšila se průměrná rychlost a spotřeba se snížila. Je mi fuk jestli to tvrdí nějaký odborník ze škody auto. Ten o tom ví zřejmě kulový když většina motorů škody auto vymyslely Němci z VW. Byť sou ty motory starý 15 let tak pořád šlapou. Tenhle článek je blábol.
Tak urřitě máte pravdu, řek bych že tyhle rady o 1500 otáček je hlavně pro auta na benzín, předpokládám. Pro turbo diesel platí torchu víc, ikdyž výkon dávkuje v nižšších otáčkách. Já mám benzín a řadím kolem 2000 otáček.
Ale nejlíp poslouží selský rozum resp. cit, kdy člověk cítí jestli se motor při nízkých otáčkých dusí.
že její auto žere (příklad) 7,5l, ale spotřebu může zvyšovat jízda do kopce, jízda z kopce, jízda v zimě, jízda v létě, široké gumy, úzké gumy atakdále.
Když nemáte na benzín za 36, tak jezděte MHD. Pokud se budete courat stylem ECORALLYE, tak akorát zavazíte.
P.S. stejně mám předplatné na MHD, takže chci-li nějak nutně šetřit, tak jedu jeden den MHD a tím ušetřím podstatně víc
ten olej clovek nemuze lejt jakej se mu zlibi. Musi se tam lejt predepsanej od vyrobce (obvykle je to teda rozsah) Ale vule v motoru jsou dimenzovany na urcitou viskozitu oleje. Jeslti je olej synteticky nebo mineralni je skoro jedno. Dulezity je jakou splnuje kvalitu, hlavne pak jakej dela olejovej film a jak lehce se ten film trha. Tusim nazev toho parametru je shear stability index. Startovat furt auto na kazdy krizovatce je taky blbost, opotrebujete si starter o dost rychlejc, vsechno starne. Jiny je to pokud auto umi startstop od vyroby.
U nekterych aut se nezavodi jen tezce :D A radit otacky uz nekde v 1500 je taky rikat obecne blbost. Zalezi kde jak auto tahne, jaky ma prubeh kroutaku a kde pracuje optimalne. U novejsich se to zene nize, to je fakt. Starsi auta pak nejlip pracujou ve 2-3tis. otacek. Kdyz se motor zbytecne dusi a podtaci, tak to rozhodne neni lepsi.
dnes jsem v Polsku (stanice STATOIL pro škarohlídy) natankoval 42 litrů naturalu 95 za 4,96 PLN. Z účtu mi strhli 1 271 kAČEK. Takže za litr 30,30. Už asi 2 roky tankuji jak naftu tak benzín jenom v Polsku bez problému. Takže Bursíková daň na palivo v ČR je pro nás a vlastně i pro státní rozpočet katastrofa.Peníze necháváme kvůli teto nesmyslné dani v zahraničí.