Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připomeňte si první aerodynamické auto, Tatra 77 slaví 77 let

Dnešní datum by měli mít v kalendáři podtrženo všichni milovníci automobilové historie. Pátého března 1934 byla na pražském autosalonu představena Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starej Brůna

Nádhera...

Kdo ji tenkrát měl byl pro kluky z dalekého okolí polobůh a kdo ji má dnes je šťastlivec. Nádherné auto.

0/0
6.3.2011 17:44

Matyjas

Tatra 77

Pro dokreslení této události citace jednoho z nejpovolanějších, motoristického novináře Heinze,časopis AUTO 1934.

....není druhého vozu,v němž by rychlosti nad 100km/h byly tak příjemné a jízda dodávala pocit takového bezpečí.Je to pocit úplného odpoutání od země,co tento vůz činí více než automobilem,vozidlem,pro které bude třeba hledat nové jméno.Vůz,který otevírá nové perspektivy konstrukci i automobilové praxi.

0/0
6.3.2011 10:33

villík

a pro dokreslení... :

http://cdn.wn.com/pd/d6/2b/5bb35bb493c62abb0b5727b85b1c_grande.jpg

0/0
6.3.2011 11:23

radim36

Tatra měla tehdy ve 30 letech dost velký konstrukční náskok.

Je jen škoda, že kvůli válce a potom kvůli komunistům ten konstrukční náskok nepřetavila do obchodního úspěchu. Nebýt vítězství komunistů po válce, pravděpodbně by Tatrovka investovala do pořádně velké výrobní linky na tyto osobní auta a prodala by jich takové stovky tisíc. Tatrovka by byla v lepších osobních autech tehdy minimálně středoevropský lídr.

Jenže historie se psala jinak. Hlavní konstruktér Tatrovky Ledwinka byl po válce coby rakouský němec odsunut a komunisté potřebovali pro svoje budovatelské projekty nákláďáky, přitom tatrováčtí konstruktéři už hned po válce měli v podstatě hotový projekt kvalitního náklaďáku Tatry 111.....

0/0
6.3.2011 9:51

napajedla

jo ,kdyby u nas nebylo ZIDOBOLSEVISMU

teto komunisticke nestvury ,dnesni auta TATRA ,PRAGA A SKODA by dnes byli lepsi nez Mercedes nebo BMW....

Holt Zidobolsevismus znicil nas vsechny .Co jsme v teto republice mohli mit...

mnohem dale pred Svycary napriklad.

0/0
6.3.2011 0:47

ivoš

Re: jo ,kdyby u nas nebylo ZIDOBOLSEVISMU

Co jsi pro to konkrétně udělal ty? Střez se dne, kdy nebudeš mít na co nadávat. Dvacet let tu bolšáni nejsou (tedy u moci) a poměry už od deseti k pěti dospěly.

0/0
6.3.2011 6:40

celim

Re: jo ,kdyby u nas nebylo ZIDOBOLSEVISMU

Tak já bych řekl, že má bohužel pravdu. Zatímco Německo bylo po válce zničeno, tak náš průmysl byl téměř nepoškozen. To samo už by znamenalo náskok. Další věcí by byo to , že jsme prakticky darovali Rusům náš uran a ten si do 68. roku odvezli v hodnotě cca100 miliard USD. To byl jen tak mimochodem cca čtyřnásobek Marshallova plánu pro celou Evropu! Takže nebýt bolševiků, tak jsme mohli být opravdu nejbohatší a nejrozvinutější zemí celé Evropy!

0/0
6.3.2011 20:26

Lord Helma

Ubožáci

Nevím proč se v diskuzi vždycky musí vyskytnout aspoň jeden idiot. Dnešní prapor drží pan Kolo. A svým výkonem na to stačí sám.

0/0
6.3.2011 0:02

Truestory

Re: Ubožáci

Přesně tak, přečetl jsem si jeho pomatené věty, o autech nic neví, jen tu provokuje, zřejmě nějaké vážnější potíže.....;-D8-o

0/0
6.3.2011 7:47

Věnceslav-Kolo

první německé aerodynamické auto Tatra 77 Hanse Ledwinky

Bez němce Hanse Ledwinky by moravská Tatra krachla již před válkou.

0/0
5.3.2011 23:38

spex

Re: první německé aerodynamické auto Tatra 77 Hanse Ledwinky

Viď? Typický Němec. Už jméno "Ledvinka" svědčí o tom, že byl nesporně po mnoho generací árijsky neposkvrněným Germánem. Pryč s těmi Slovany! ;-D

0/0
6.3.2011 0:05

Leclerc2

Re: první německé aerodynamické auto Tatra 77 Hanse Ledwinky

Ledwinka byl samozřejmě Němec. Po válce zavřený a následně vyhnán do Německa.

0/0
6.3.2011 9:34

celim

Re: první německé aerodynamické auto Tatra 77 Hanse Ledwinky

Samozřejmě! Byl to starý rakouský Němec(sudeťák, jak by se řeklo nyní) se slovanskými(nejspíš českými)předky, jak napovídá jeho jméno.

0/0
6.3.2011 22:49

madrfakr

trochu mi uniká...

... co to má společného s Tatrou 77 :-/. Navíc ten projekt Velorex a jeho výsledek mi vždycky připadal značně diskutabilní, zejména pak proto, že toto "vozítko" bylo primárně určeno pro invalidy. Každý, kdo se někdy do něj soukal, tak jistě uzná, že pro tělesně postiženého to moc velká pohoda nebyla a jeho "originální" design a tím odlišnost mi vždy připadal vůči těmto lidem hrubě urážlivý. Jako by nebylo dost na tom, že mají zdravotní problém, tak ať to každý ještě o to více vidí... Z dnešního pohledu fandů a sběratelů to je samozřejmě jinde....

0/0
5.3.2011 22:22

Věnceslav-Kolo

Re: trochu mi uniká...

Bez němců a jejich mozků jako byl Ledwinka, by Tatra krachla již před 60 lety. A třeba mladoboleslavská AZNP-Škoda bez německého VW které Škodovku zachránilo-koupilo po revoluci by již neexistovala.

0/0
5.3.2011 23:50

Věnceslav-Kolo

Tatra je a vždy byla, divný moravský podnik

Tatra bohužel nikdy nebyla firma, která by se na evropském trhu prosadila a do kvality VW nebo BMW, ji vždy hodně chybělo. Neříkám že dělala vše špatně ale současnost jen potvrzuje, že Tatra je a vždy byla zbytečný výrobce. Je dobře že již nevyrábí a na moravě se už vyrábí jen kvalitní KIA a Hyundai  

0/0
5.3.2011 22:17

Lord Helma

Re: Tatra je a vždy byla, divný moravský podnik

Proč vlastně na toho blbce reaguju, to stejně nemá smysl. Někdo, kdo nerozezná náklaďák od osobáku ...

0/0
5.3.2011 23:16

Věnceslav-Kolo

Re: Tatra je a vždy byla, divný moravský podnik

Bez němce Hanse Ledwinky by moravská Tatra krachla již před II. světovou válkou.

0/0
5.3.2011 23:39

tygr.karlos

Re: Tatra je a vždy byla, divný moravský podnik

A není to jedno?

Udělej si výlet do Kopřivnice a pak se vrať poreferovat. Já tam shodou okolností byl už asi třikrát, přitom to mám sakra daleko, a vždycky odcházím naprosto fascinován. Tatra byla vyjímečný výrobce a je strašná škoda, že se jí nepovedlo na kapitalistických trzích uchytit. Dneska by to podle mě lidi kupovali jak diví, češi jsou v tomhle docela patrioti... jenom po revoluci se holt letělo na všechno ze "západu" a Tatra navíc nestíhala držet krok. Kdyby vydržela ještě pár let, tak se to určitě stabilizovalo a dneska by s přehledem konkurovala slavné německé trojce.

0/0
6.3.2011 0:08

slavex

Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

V designu, výrobě, kvalitě nejen automobilů ale např.i lokomotiv jsme vždy patřili mezi špičku ale v jednom jsme "přečurali" svět  nedostižně a na dlouhá léta dopředu>>>Velorex & "Létající baloňák" který paradoxně též vynikal aerodynamickým tvarem ale hlavně použitým materiálem ! Zatímco jiní výrobci v této kategorii vozidel dokázali z valné části vyrobit jen nevzhledné plechové krabice vynikal Velorex čistými liniemi i přes použitý materiál a hlavně svou praktičností, líbivostí a nenáročností,dík za jeho vznik konstrukérovi ! ! !    R^  [>-]  R^  

0/0
5.3.2011 21:13

Georgik-I

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Byly dva, bratři. Jeden se v něm myslím zabil. Na genialitě toho vozítka to ale nic neměníR^

0/0
5.3.2011 21:27

Věnceslav-Kolo

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Tatra nikdy nebyla špička v ničem. Když VW, Honda, Audi, Ford, Škoda, BMW, Citroën nebo Mercedes dělali pokrokové automobily tak Tatra vyráběla jen laciná auta pro chudinu bez nápadu a levný náklaďáky, bohužel.

0/0
5.3.2011 22:21

Hudin85

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Když tatrovka vyrobila T77, tak Hodna ještě neuměla ani vyrábět pomalu auta ...Ford vyráběl sériově pomalu ještě Ford T, značka VW neexistovala a Škoda vyráběla srovnatelná auta a těmi tatrováckými ... je vidět, že v tom máte přehled

0/0
5.3.2011 23:19

Věnceslav-Kolo

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Nevím zda Honda tehdy vyráběla auta nebo ne, ale určitě jí nemusel vymýšlet auta němec, jako Tatře.

0/0
5.3.2011 23:43

Hudin85

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

A dnešní špičkové automobilky mají konstruktéry podle země původu?Ježišmarjá, kde žijete?!To už není ale hodně dávno pravda...Jednou byl zaměstnancem firmy, tak jím byl a pracoval pro značku TATRA...to jsou argumenty jak pojď na mě z boku...

0/0
6.3.2011 7:51

celim

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

No já bych jen podotknul, že jestli se nemýlím, tak v Kopřivnici byla dost velká německá menšina do které patřil Ledwinka(mimochodem takové typiclé německé jméno :-)) stejně jako ve Vratislavi u Liberce zase žil jeho známý - F.Porsche.Tito Němci zde žili po staletí a i se považovali za Čechy mluvící německy. Až národní obrození v reakci ne to německé začalo preferovat národnost - termín do té doby vcelku neznámý, protože v dřívějších dobách se na národnost moc nehrálo.

0/0
6.3.2011 20:19

Mikim

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

... když svět obdivoval naše JAWY - péráky tak pan Honda s jedním dělníkem v dřevěné kůlně montoval-skládal motokolo...[>-]

0/0
6.3.2011 17:32

lycman

Re: Vždy . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

R^ Je mi z  toho smutno. ;-(

0/0
7.3.2011 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.