Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolem billboardu jedeme 10 metrů poslepu, naměřili výzkumníci

Nejvíce řidiče rozptylují reklamy s ženami, ukázal výzkum, při němž tým odborníků ČVUT vůbec poprvé spočítal, jak billboardy u silnic rozptylují pozornost řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Pár poznámek

1) odstup 2 vteřiny

2) periferní vidění

3) adaptivní tempomat

4) nesnažit se zapamatovat si reklamy, pokud řídím.

0/0
11.3.2011 8:48

pavlik12

Jak že se jich chtějí zbavit?

Silničářům patří jen několik metrů okolo asfaltu, zbytek pozemků u silnic jsou v drtivé většině soukromé.

Pokud billboard postavím na starý podvozek od vleku nebo jen chytím k bikramové vaně - hned to už není stavba a nepotřebuju ničí vyjádření ani souhlasy, mimo vlastníka pozemku.

0/0
10.3.2011 23:34

Posel z Liptákova II.

Re: Jak že se jich chtějí zbavit?

Těžko ale budete takovou plochu nabízet reklamní agentuře k pronájmu ;-D

0/0
10.3.2011 23:51

Vrah

Re: Jak že se jich chtějí zbavit?

Já bych to nechal soudně přikázat těm, kdo tam ty reklamy cpou, protože jde o obecné ohrožení. Netřeba vymýšlet nové zákony – stačí vymáhat ty stávající.

0/0
11.3.2011 16:07

biggles

Nejnebezpečnější je značka s omezením rychlosti

ta způsobí, že jedete 20-80 m poslepu - napřed luštíte číslo - pak civíte na tacháč - a po chvíli zas na tacháč.

Tyto kulaté symboly smrti by z dálnic měly zmizet - nejlépe do zítřejšího rána... všechny...

0/0
10.3.2011 23:27

kajak v zakoně

Re: Nejnebezpečnější je značka s omezením rychlosti

a ještě člověk kouká všude kolem, jestli někde nesvít něco modrozeleně...;-D To samý na přechodech pro chodce, kde je 30.. Člověk hypnotizuje tachometr, chodci jsou možná taky důležitý.., ale nejdůležitější je ta ručička..;-D

0/0
10.3.2011 23:32

Posel z Liptákova II.

Re: Nejnebezpečnější je značka s omezením rychlosti

je pravda, že úzkostlivé sledování tacháče je naprosto proti bezpečnosti provozu. Divím se, že se rychlost už dávno nepromítá přímo na přední sklo 8-o

0/0
10.3.2011 23:53

MatesSV

Re: Nejnebezpečnější je značka s omezením rychlosti

;-DR^

0/0
11.3.2011 12:57

andy2000

Výzkum a realita...

Tak si to shrňme:

- narazit do betonové konstrukce billboardu u dálnice je téměř nemožné (to už je pravděpodobnější, že trefíte něco jiného - mýtnou bránu..) - billboardy u dálnic jsou typicky za svodidly

- u silnic existuje spousta různých jiných značek, které nám tam vylepuje ředitelství silnic a dálnic a které také rozptylují pozornost (zvlášť značky typu "sněží a snížená viditelnost)

- průzkumy hledající korelaci nehodovosti v závislosti na existenci billboardu (ve skutečném světě, nikoliv co by kdyby) došly k závěru, že billboardy na dlouhých rovných úsecích (např. dálnice) nehodovost nezvyšují, naopak na některých méně přehledných místech ano (typicky když vás překvapí billboard těsně za zatáčkou a hned za ním je nějaká složitější dopravní situace); ostatně selským rozumem - na dálnicích je nehodovost výrazně nižší a plynulost provozu výrazně vyšší - tudíž pravděpodobnost, že vaše "slepota" způsobí nehodu je zcela zanedbatelná

A proto náš stát eliminuje billboardy o dálnic...

0/0
10.3.2011 23:22

kajak v zakoně

Re: Výzkum a realita...

bilboardy u silnice mi vadí..

0/0
10.3.2011 23:34

MatesSV

Re: Výzkum a realita...

Včera jsem je ostrava - praha a zpět a neviděl jsem ani jeden billllllllboard. prostě je nevnímám, nevadí mi.

0/0
11.3.2011 12:59

kajak v zakoně

Re: Výzkum a realita...

to je asi ještě horší, když jedeš a přemejšlíš si o něčem, že ani nevnímáš situaci kolem cesty..;-)

0/0
11.3.2011 22:13

Vrah

Re: Výzkum a realita...

Argument, že „ u silnic existuje spousta různých jiných značek, (…) které také rozptylují pozornost“, neobstojí – se stejnou logikou byste mohl hájit vypouštění škodlivin do ovzduší, protože beztak není čisté.

Krom toho dopravní značky nerozptylují tolik, protože nad nimi řidič nemusí přemýšlet, nemusí je vědomě dekódovat, zatímco na bilboardech (nehledě k jejich velikosti) je pokaždé něco jiného a člověk na první pohled neví co.

0/0
11.3.2011 16:12

zorro_rojo

Re: Výzkum a realita...

Nevim jak moc typicky jsou billboardy za svodidly. Ale treba tenhle za nimi neni. (50°2''37.519"N, 14°14''30.448"E)

A urcite by se jich naslo vic.. akorat tenhle me skutecne zaujal, jelikoz je fakt par metru od dalnice a neni problem tam vletet. (A take jsem okolo nej vcera jel.)

Jasne, byla by to smula jaxvin, ale stat se to muze.

0/0
13.3.2011 12:11

svejkus

vyzkum

;-Ochtel bych vedet kolik ten "VYZKUM" stal,

0/0
10.3.2011 22:36

Martin 2011

Re: vyzkum

;-D

0/0
10.3.2011 22:42

sarumánek

ach, ti Rusové...

To jsou ale paradoxy... Pokud ten ruský billboard na fotografii, varující před billboardy u silnic, stojí opravdu u silnice, tak je ještě desetkrát nebezpečnější než ty kritizované, protože je velmi nezvyklý a každý se na něj chce kouknout a rozluštit, co na něm vlastně je a proč. Může tedy zavinit ještě více smrtelných havárií. Pokud stojí jinde, tak je zase úplně nesmyslný. :-)

0/0
10.3.2011 22:32

old fashioned Vince VIII.

po reklamách čumí jen mentálně nedostateční...

0/0
10.3.2011 22:18

Ewerell64

Asi je na trhu s bilboardama úúúplná "tlačenice"...

jak jinak si vysvětlit že dnes, tj. 10.3.2011 je na Opavské ulici v Ostravě asi 6 tabulí na senátní a obecní volby, které byly před 5 měsíci!!! ???Pro neostraváky: Opavská je jedna z tepen spojující 100.000 lidí z Poruby se zbytkem Ostravy - čili frekvence jak byk. :-)

0/0
10.3.2011 22:12

Helo

Pryč s nima úplně!

Billboardy mi u cest vaděj.  A to u všech! Podle mě by od cest měli zmizet úplně. Klidně ať jsou u parkovišť nebo na nádražích (autobusových i vlakových), ale rozhodně ne podél cest. A to nejen kvůli bezpečnosti, ale i z estetického hlediska. Před pár měsíci postavila nová firma, co je u nás ve městě billboard na výjezd z města a akorát to tam působí jako pěst na oko

0/0
10.3.2011 21:23

Martin 2011

Re: Pryč s nima úplně!

Jasně...to co se nelíbí tobě přece není správné

0/0
10.3.2011 21:42

Ewerell64

Re: Pryč s nima úplně!

A co se Vám na bilboardech líbí? Mně teda nic. 1. hyzdí krajinu, 2. odvádějí pozornost řidičů, 3. některé z nich jsou vysloveně na nebezpečných místech (výjezdy z dálnic), 4. málokterý z nich má nějaký výtvarný či reklamní nápad - někdy mi připadá že autoři studují tak 1. ročník gymplu.

Očekávám od Vás souhrn přínosů pro jednotlivce, společnost a stát. !

0/0
10.3.2011 22:17

Martin 2011

Re: Pryč s nima úplně!

Nelíbí se mi na nich nic. Nezajímají mě. Proto že nezajímají mojí osobu ale nebudu bojovat za jejich zákaz. Nejsem komunista abych takto uvažoval. Pokud se nedokážete soustředit na jízdu a musíte na ně koukat tak vraťte řidičák. Pokud vám nevadí stoleté stromy podél silnic, těžko vám mohou vadit billboardy. P.S. nemám s reklamou ani billboardy cokoliv společného

0/0
10.3.2011 22:42

bitkar

Re: Pryč s nima úplně!

R^ navic je to ekonomicka vec, ktera hold do trzniho prostredi patri. Odstranit reklamy jako to bylo za komancu je dle me blbost. Kdyz cumim na billboard a neco trefim, tak to je chyba moje a ne toho billboardu. To je jako soudit pistoli, ze nekoho zastrelila namisto toho kdo ji drzel.

0/0
11.3.2011 16:24

pavlik12

Re: Pryč s nima úplně!

Ještě štěstí, že už tu máme pár let skoro demokracii.

Takže co si postavím na svém pozemku je moje věc a nemusí mě zajímat názor nějakého "Helo". Pokud ten bilboard navíc ukotvím do přenosných betonových soklů, nebude to ani stavba ke které by se musel vyjadřovat stavební úřad.

Pokud by měl náhodou řeči soused - oddělím na okraji mého pozemku 1m pás, který přepíšu na kamaráda. A hned je mým sousedem někdo jiný a bez připomínek.

České zákony jsou super :-)

0/0
10.3.2011 23:31

ztrewq

mám rád takéto "výskumy" a vedcov!

koľko pozornosti odpútava sledovanie rýchlomeru, kontroliek, pohľady do spätných zrkadiel, načúvanie či nejde vozidlo s prednosťou v jazde, ...

0/0
10.3.2011 20:30

pomocný učitel Václav Poustka

Re: mám rád takéto "výskumy" a vedcov!

Všechny vámi zmiňované úkony souvisí s vozidlem a jeho řízením. Sledování billboardů nikoliv.

0/0
10.3.2011 21:12

ztrewq

Re: ?

je jedno, prečo sa nepozerám pred seba na cestu. oni nepísali čo na reklame bolo, iba vyhodnotili, že sa nepozerali na cestu.

nakoniec - ak chceli výskum, tak v reále, nie na trenažéri. snímače pohybu oka sú, vyhodnocovací program tiež, ...

0/0
10.3.2011 21:16

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?

Jenomže ono to jdno není.

0/0
10.3.2011 21:17

Martin 2011

Re: ?

A proto že někteří řidiči za jízdy jedí bagetu e nevěnují se plně řízení zrušíme bagety?

0/0
10.3.2011 21:43

My.WinCleaner

Re: ?

Co je to za nesmyslné přirovnání?

0/0
10.3.2011 21:47

Martin 2011

Re: ?

To není nesmyslné. Ale zcela trefné.;-)

0/0
10.3.2011 22:43

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?

Umíte se sám hezky pochválit.

0/0
11.3.2011 8:22

bitkar

Re: mám rád takéto "výskumy" a vedcov!

je fakt ze nejvic pozornosti tomu venovali ty vedci :D

0/0
11.3.2011 16:26

alis

To je fšecko hezké a je to pravda...

...ale když ty penízky za ty billboardy tak krásně cinkají...

0/0
10.3.2011 20:29

Ewerell64

Re: To je fšecko hezké a je to pravda...

R^R^R^

0/0
10.3.2011 22:18

ExpertNaVsechno

.

" A za půl sekundy ujede auto při padesátikilometrové rychlosti AŽ deset metrů."

.

Teda to je logika jako stehno. Jsme snad v nějaké reklamě, kde lepší auto ujede stejnou rychlostí za stejnou dobu vzdálenost AŽ o x metrů větší?

0/0
10.3.2011 20:01

Martin 2011

Zakazovat a omezovat

to vždy komunisty zparchantělým čechům šloR^

0/0
10.3.2011 19:56

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Zakazovat a omezovat

Vy nejste čech?

0/0
10.3.2011 21:13

Martin 2011

Re: Zakazovat a omezovat

Jistě že jsem, ale nejsem zparchantělý komunismem. A naštěstí je nás víc

0/0
10.3.2011 21:42

computer

Re: Zakazovat a omezovat

A vás nepočala matka - soudružka? Vyléčení kuřáci jsou vždycky nejhorší.

0/0
10.3.2011 22:19

Martin 2011

Re: Zakazovat a omezovat

Vás ano? Mě tedy ne. Nikdo z naší rodiny ve straně nebyl.

0/0
10.3.2011 22:47

HrubesaMares

Re: Zakazovat a omezovat

zjevne je to cislo ve vasem nicku datem narozeni Rv

0/0
11.3.2011 13:33

Martin 2011

Jen primitiv se místo řízení

věnuje billboardům

0/0
10.3.2011 19:55

ztrewq

Re: Jen primitiv se místo řízení

je to o veku. pokiaľ je človek mladší, má širší záber, pribúdajúcim vekom sa zorné pole zužuje a cns (mozog) nestíha.

0/0
10.3.2011 20:33

Martin 2011

Re: Jen primitiv se místo řízení

T ože starším lidem mozek nestíhá je na silnicích patrné den co den

0/0
10.3.2011 22:48

rolb

Rychlost

Měli by také napsat jakou vzdálenost ujede člověk poslepu když musí sledovat 50 ve městě nebo 90 mimo město. Pokud vezmu,že pokud se chcete podívat na tchm vyhodnotit jak ryhle jedete a potom se zaměřit zpět na silnici,tak uběhnou 2 vteřiny možná i 3.  To také není zanedbatelna vzdálenost. Zkuste si jednou až pojedete ve městě zpočítat kolikrát se podíváte na tchm kvůli rychlosti vynásobíte 2 secundy,tak zjistíte,že třeba jste ujeli 150 metrů bez koukání na vozovku.

0/0
10.3.2011 19:48

My.WinCleaner

Re: Rychlost

No ty máš dost.

0/0
10.3.2011 21:50

Chytracisko

při jízdě za jiným vozem

má řidič paradoxně určitý pocit bezpečí (že kdyby něco tak je "až druhej"), což je asi důvod proč může věnovat víc času BB

0/0
10.3.2011 19:34

Zůstaň nad věcí, baby

tak už je konečně dejte do h..do pryč

už o tom mluvíte čtyřicet let, ž ty trapný osvícený tabule zbouráte..a ne a ne ane, obálky jsou čím tlustší a nditější, reklamní panely dál řvou své nikým nechtěné informace

0/0
10.3.2011 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.