Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: první hybridní vůz na světě postavil Porsche už před sto lety

Zakladateli slavné automobilky bylo teprve 18 let, když začal pracovat na hybridním automobilu. O století později se s jeho vozem pochlubilo Porsche na ženevském autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

interesantni

jj, moc hezký

proč z toho ale nakonec byla jen slepá vývojová větev?

0/0
13.3.2011 22:32

Stoura

Re: jj, moc hezký

Protože akumulátor se stejnou kapacitou energie byl tenkrát víc než 100x těžší než benzín. A má malou životnost.

0/0
13.3.2011 22:51

ephemeroptera

Re: jj, moc hezký

Protože  zvítězily zájmy ropných magnátů...

0/0
13.3.2011 23:13

Fikos

Re: jj, moc hezký

Tak ono je tomu tak i dnes :-)

0/0
13.3.2011 23:25

Pushkin

Respekt!

Podle fotek má ten vůz dokonce elektromotory umístěné uvnitř ráfku kola, což je dnes považováno za high-end koncepci. Porsche rozhodně minimálně o desítky let předběhl svou dobu!

0/0
13.3.2011 20:24

Stoura

Re: Respekt!

Porsche byl fanatik do elektrického přenosu. Jeho samohybná děla Ferdinand měla také hybridní pohon.

0/0
13.3.2011 22:52

kosobecny

Žádná novinka

Tesla vyrobil elektromotor, který ve své době jel až 130Km/h....

0/0
13.3.2011 15:21

f0rr35t

Re: Žádná novinka

R^ V počátcích automobilismu měly elektromobily jasně navrch. Potom amíci začali těžit ropu ve velkém, Ford začal vyrábět lidová vozítka s elektrickými startéry a elektromobily vzaly za své... aby taky ne, když byl benzín za hubičku.

0/0
13.3.2011 15:36

kostraxxl

Re: Žádná novinka

On tam ještě je, jenom my máme "lidové" ceny. Rv

0/0
13.3.2011 21:08

f0rr35t

Re: Žádná novinka

Jenže ono nejde o absolutní hodnotu, ale o vývoj cen. A ten hovoří jasně - v minulosti byl benzín mnohem levnější. Jestli platí míň, než nějací Evropani je nezajímá. A upřímně řečno: kdyby se situace otočila, nezajímalo by to ani nás.

0/0
13.3.2011 21:17

Stoura

Re: Žádná novinka

Nešlo jen o cenu, ale hlavně o hmotnost a dojezd.

0/0
13.3.2011 22:55

f0rr35t

Re: Žádná novinka

To nepopírám. Samozřejmě, že v tom bylo víc faktorů.  Ale musíš taky uznat, že kdyby tehdy nestál benzín 0.0nic, tak by elektromobily nejspíš prorazily nehledě na dojezd a hmotnost... o peníze jde vždy až v první řadě.

0/0
13.3.2011 23:12

JeFFik

Re: Žádná novinka

mno elektromotor se sám nepohne ani o metr ;-)

0/0
13.3.2011 18:01

kajak v zakoně

Re: Žádná novinka

a nenapadlo ho dát tam další převod, aby jel třeba 230....?8-o Chudák Tesla by se u tvého příspěvku potrhal smíchy..Rv

0/0
13.3.2011 19:36

eurogo

Tohle taky

Tohle má taky hybridní pohon ;-D http://uploads.neatorama.com/wp-content/uploads/2010/09/Fred-Flintstone-Barney-Rubble-Car.jpg

0/0
13.3.2011 13:18

posp111

No, nezapomeňte na Sousedíka

http://www.ceskydomov.cz/vsetin/clanek/hybridni-automobil-to-uz-tady-bylo

jo, historie se opakuje porad dokola. [>-]

0/0
13.3.2011 10:35

_Xeon_

Re: No, nezapomeňte na Sousedíka

Taky Dr. Porše mi zní nějak česky, viďte pane Bouše [>-];-D

0/0
14.3.2011 13:03

Leinad

Nebyl jedinný

http://www.youtube.com/watch?v=uCh6SJHJr20 beru s celkem velkou rezervou, ale některé věci mají důvody.

0/0
13.3.2011 10:11

Thegrid89

no teda

8-o

slušný výkon na začátek stoletíR^

0/0
13.3.2011 0:16

Bereniké

Re: no teda

A na věk konstruktéra taky, byl fakt dobrý.

0/0
13.3.2011 7:38

Martin667

Re: no teda

v 18ti sem zebral na pivo u maminky

0/0
13.3.2011 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.