Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská elektroautomobilka BYD chce prodávat své kopie v Evropě

Čínská automobilka BYD, která se výrazně zaměřuje na elektromobily, chce od roku 2012 prodávat svá auta v Evropě, i proto se přijela ukázat na autosalon do Ženevy. Americký investor Warren Buffett ale možná začíná cítit, že jeho investice nebyla tou pravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

falda

Proč kopie?

Protože pocházejí z Číny? Ten Zeman měl před lety pravdu, že novináři jsou banda debilů!

0/0
23.3.2011 8:54

radik

Re: Proč kopie?

Asi proto, že 80% činských aut jsou kopie jiných aut ikdyž maji jiný logo.

0/0
23.3.2011 10:32

falda

Re: Proč kopie?

Víte, co to je kopie? Hovoříte o designu nebo o technickém řešení? V případě designu je to velmi subjektivní záležitost a s technickým řešením to nemá naprosto nic společného. Co se týká technického řešení, jsou čínské "kopie" často dokonalejší než originál. I kdybyste měl s těmi 80 % pravdu, tak to nikoho neopravňuje tvrdit, že jsou "kopie" i těch zbylých 20 %. Kromě toho si myslíte, že jinde se nekopíruje? Kdybych měl vycházet z Vaší logiky, tak bych mohl tvrdit, že všichni inženýři a doktoři by měli vrátit diplomy, protože 80 % procent z nich opsalo všechny písemnmé práce včetně závěrečné. Ono to občas chce používat na vše stejný metr, ne takový, který se právě hodí.

0/0
23.3.2011 17:16

radik

Re: Proč kopie?

Design je subjektivní záležitost? ;-D Ale když jsou tvary karoserie stejné, jen jiná světla nárazníky atd... tak to prostě je kopie ikdyž se snažily udělat všechno pro to aby to nebylo zřejmé na první pohled. ;-D čínská technika je dokonalejší? Kde žijete? To že tam vyrábí i sony apod. neznamená že technika je čínská - ta je japonská, jen se tam vyrábí. Ukažte mi jeden čínskej padělek oproti pravému výrobku který je lepší - dokonalejší... žádnej takovej neni. A vy si laskavě uvědomte že mezi kopií a inspirací z práce jiného je velkej rozdíl... už jste viděl že by škoda nebo audi udělalo auto který je na pohled stejný jako jiný BMW? Ne? V číně to je ale normální...

Myslet si že oni sami vyvijeli celé auto a jen náhodou vypadá téměř stejně jako jiné auto co už pár let jezdí je k smíchu... to si fakt může myslet jen ignorant.

0/0
23.3.2011 17:58

radik

Re: Proč kopie?

A bohužel těch 20% co nekopíruje mají tu smůlu že žijou ve společnosti

která kopíruje. To je jako s cik... ehm romama. Pár jich je slušnejch,

ale všichni si o nich myslíme svoje protože naprostá většina z nich je

nepřizpůsobivá - tak to prostě je.

0/0
23.3.2011 17:59

Věnceslav-Kolo

Když elektroautomobil, tak jedině Škoda Octavia EL-GREEN

Do jiného auta bych opravdu nešel

0/0
22.3.2011 23:59

RADA11

ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

jediní kdo umí auta, jsou Němci, za nimi se všichni vezou. Na na čínské šity by mělo být uvaleno min 100% clo, neboť je vyráběno v lidsky nedůstojných podmínkách. Jak to, že to evropským vládám nevadí, když něco jiného požadují po svých zaměstnavatelích? A když mi někdo řekne o asijské produktivitě, musím se smát. Tam 4 lidi (i děti) dělají práci jako 1 v Evropě. Nejsou vůbec kreativní, dělají jako otroci a ještě se pokrytecky usmívají jako blbci. Fakt. Ale Číňan je hrdý na Čínu a řekne mi že "mi evrópaňí hloupííí no´ ".

0/0
22.3.2011 20:50

superkutil

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Německá auta už nejsou co bývala. Dnes vládnou v kvalitě Korejci. Daewoo dává 5let záruku na vše, když se na autě objeví 3x stejná závada, dají nové auto. Tohle nikdy Němci neudělají, protože kvalitě svých aut nevěří. Měl jsem Ford, při koupi nového auta 25 závad, tak mi dali prodlouženou záruku na 4 roky a po celou dobu se snažili závady odstranit. Některé odstranili, jiné ne. Tak jsem ho prodal. 8-o

0/0
22.3.2011 21:22

Martin 2011

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Nějak se nemohu zbavit dojmu že pletete kvalitu a spolehlivost.

0/0
22.3.2011 22:09

uran235

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

kdyz oni jsou tyhle dve veci spolu dost propojene ;-)

0/0
22.3.2011 22:11

Brahmaputra

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

no snad kvalitni auto musi byt prece automaticky i spolehlive a naopak ne? a to ty korejske a japonske urcite jsou... nekde jsem pred par dny cetl tabulku, a tam je v zebricku spolehlivosti Hyundai na prvnim miste...a KIA nebude daleko....

jinak si myslim ze auta umi delat i italove...ty jejich fiaty uz taky dneska nejsou takovy sunky jako kdysi....

0/0
24.3.2011 17:21

;-)

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Je z Vás cítit, že jste v Asii nikdy nebyl. Budete se asi jednou hodně divit. Až už bude pozdě. Bohužel, zabedněnců jako jste vy je u nás spousta a že zaostáváme jim dojde až velmi pozdě s nějakou tvrdou lekcí. Je jen slabou útěchou, že číně se stalo to samé v 19. století. Když je někdo slepý a sebestředný, tak mu není pomoci.

0/0
22.3.2011 21:34

bla23bla

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Němci BYLI nejlepší!!! Než tam díky odborům nastala taková ochrana pracujících, že už vlastně nemají potřebu dělat. Bohužel to není jen na linkách, ale i ve vývoji. A k tomu známý pocit Němců, že "už mají hotovo". A to je celkem jistá cesta do průšvihu. Jejich pověst i práce z minula mají dlouhou setrvačnost, ale pokud to padne, bude také problém to vůbec roztlačit. A německá auta jsou dnes v poruchovosti celkem v průměru. A já je nemá rád pro jejich nepohodlí :-)

0/0
22.3.2011 21:57

uran235

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Jsem ted delsi dobu v Nemecku pracovne a jsem z toho docela dost prekvapenej. Pohoda, klidek, kazdou chvili dovca, vsechno trva 4x dele nez jsem je zvykem u nas. Nejvetsi pruser je zeptat se lidi, od kterych potrebujete vystupy pro svoji dalsi praci, kdy uz to bude? To vas pak skoro propichnou zlosti ocima a musite si minimalne na 14 dni naji neco jineho nebo delat ze delate. Ale nechci zobecnovat, treba to neni takhle vsude.

0/0
22.3.2011 22:09

Jdeto

Re: ČíŃANI nikdy nevyrobí dobré auto

Něco podobného jsem slyšel od naších dělníků o Škodovce.

0/0
22.3.2011 22:58

;-)

tupý článek o ničem

Zas jeden ze záplavy článků, který jen očerňuje čínské automobilky a z evropských dělá jejich oběti. A to dokonce i pokud evropská automobilka uzavře DOBROVOLNĚ smlouvu s čínskou. Je to trapné. Přiznejme si, že evropské automobilky jsou kvůli přebujelé státní zátěži obtížně konkurenceschopné a čínský trh je jedinou rozumnou cestou k růstu. Měly by byýt číně vděčné. Což na jednu stranu jsou, na druhou podporují novináře v takovýchto článcích.

0/0
22.3.2011 19:41

you.can

to na té fotce

vypadá jako fiat stilo wagon:-)

0/0
22.3.2011 16:03

sochus

Kdo to proboha kupuje?

To je šílenství kupovat elektrické auto. Ráno vyrazím z Prahy do Vídně, v Brně mi dojde šťáva, tak tam 8 hodin nabíjím a v noci možná dorazím do cíle. S dalšími 2 nabíjecími pauzami se pak možná vrátím zpět - výlet na 3 dny... Ale zato jsem ušetřil strašlivě moc CO2, teda až na tu elektřinu, co museli někde vyrobit, a taky nesmím hledět na to, že mám plný kufr baterií, které jsou trošičku neeko, ale jinak jsem zelenej a hrozně IN a zachránil jsem vesmír před rozpínáním (pardon, za to bude moci člověk až za pár let, chtěl jsem říct planetu před oteplováním).

0/0
22.3.2011 15:39

radik

Re: Kdo to proboha kupuje?

Mam pocit že bys ani do brna nedojel pokud nechceš jet 50 - 60 km/h ale trochu rychleji.

0/0
22.3.2011 15:45

já George XVII

Re: Kdo to proboha kupuje?

kdybyste měl cca 1,5 mio, mohl byste si koupit Tesla model S s dojezdem 480km. Baterky se při 230V dobijí za 4h. Umí to i fastcharge, kdy 80%kapacity je nabito za 45minut. Auto je velké, luxusně vybavené a výkonné asi jako Maserati Quattroporte. V Evropě bude k dostání v roce 2012. V USA jezdí pár kusů už teď.

Já bych do něj šel ihned. Vždyť to nepotřebuje žádnou údržbu pohonného ústrojí. Oleje, filtry, emise nic takovýho se neřeší.

0/0
22.3.2011 16:08

radik

Re: Kdo to proboha kupuje?

A zkoušel jste ten dojezd? Vsadim se že když budu jezdit tak jak sem zvyklej (celkem svižně) tak neujedu ani půlku a nabijí se 6 hodin na 100% - auto je to menší a ani zdaleka tak výkonné a pohodlné jako quttroporte. Taky jenom ty baterky z notebooku váží pů tuny a navíc je to američan, takže kvalita zpracování bude taky mizerná. http://online-serialy.monsterman.cz/articles/top-gear-12-07/  - v tomhle dílu top gearu to auto testovali tak na to koukni

0/0
22.3.2011 16:16

duch zavražděného iuose

hmm

že ty jsi o tesle neslyšel? :-) tesla je snad jediný skutečně elektromobil, který je použitelný

0/0
22.3.2011 16:29

Martin 2011

Re: hmm

Tesla že je použitelná? I kdyby měl člověk po 450km čekat jen 30min na plné nabití tak z mého pohledu je to auto nepoužitelné!!

0/0
22.3.2011 17:19

já George XVII

Re: hmm

450km v reálném provozu ujedete za cca 4hodiny. Vzhledem k tomu, že běžný pracovní den začíná v 8h, tak se vybije okolo 12h. A to jste na obědě, tj. v klídku můžete nechat auto nabíjet.

PS: kolik kilometrů denně najezdíte? Případně, co děláte, že vám nestačí 450km dojezd? (nepočítám s tím, že by obchodník či servisák vyfasoval auto za 1.3mio)

0/0
22.3.2011 17:35

Martin 2011

Re: hmm

Najezdím v průměru kolem 200 denně. Někdy třeba ale i nárazově 500-700. Nechci být otrokem svého auta a plánovat čas podle toho kdy mu dojdou baterky. A pak čekat, čekat a čekat. A pokud nebudu uvažovat jako ekoterorista a nebudu přehlížet že se ta elektřina musí někde vyrobit tak musím přiznat že to nemá sebemenší smysl.

0/0
22.3.2011 17:42

já George XVII

Re: hmm

ekolog, ani ekoterorista nejsem, ale hlavním přínosem pro mě jakožto uživatele/majitele jsou značně nižší náklady na ujetý kilometr. Nejen, že jde o levnější palivo, ale hlavně nemusím řešit oleje, filtry, svíčky, turbo, rozvody. Je zde menší opotřebení brzd. Nevím jak je řešená převodovka, ale troufám si tvrdit, že zde není použit dvojhmotnostní setrvačník. Nemusím řešit reznoucí výfuk, emise, povinné ručení je za pusinku. A navíc ukojím trošku té své výstřednosti, tohle než se rozšíří, to bude chvíli trvat.

K benzinu a naftě - k jejich výrobě resp. ke zpracování ropy, její distribuci i výdeji je zapotřebí také značné množství el. energie.

Já tomuto fandím R^

0/0
22.3.2011 18:09

radik

Re: hmm

;-D tak o tom co je nákladnější si popovídáme až budou baterky za pět let vytřískaný a bude je třeba vyměnit. PS zjistěte si kolik energie je potřeba pro výrobu akumulátorů - ano, opravdu hodně nehledě na to že to je spíš zločin proti ekologii ještě větší než těžba ropy - těch jedů a nebezpečných chemikálií produkujou továrny na akumulátory mnohem víc než ropní magnáti a "jejich" auta

0/0
22.3.2011 18:16

já George XVII

Re: hmm

baterky v první generaci Priusu vydrží cca 120t km. Repasovaný set s vyšší kapacitou pořídíte za 1400USD.

Druhá generace Priusu má již vylepšené baterie, které vydrží minimálně 300t km. Přičemž jejich opotřebení není nijak drastické. V únoru 2011 zkoumal jeden US časopis 10 let starého Priuse s 200 000mílema a zjistil, že došlo ke zhoršení dlouhodobé průměrné spotřeby o 0.03L/100km, tj. opotřebení baterií je skoro neznatelné.

Ad ekologie - proč jí sem taháte, když nadáváte na ekology? Ale dobrá, přiznejme, že výroba baterií je energeticky náročná a přírodu zatěžující. Konvenční auta na tom jsou zrovna tak. Těžba ropy zrovna dvakrát ekologická není. V motorech a katalyzátorech je spousta drahých kovů, které se moc ekologicky netěží.

0/0
22.3.2011 18:54

radik

Re: hmm

v priusu - a kolik jich má hybrid prius a kolik čistě elektrická tesla? Jejich opotřebení není drastické ;-D tak to záleží spíš na uživateli než na výrobci. Ekologie - já nenadávám na ekology, ale někdo kdo slepě prohlašuje že elektrická auta jsou ekologická není ekolog, ale zaslepený blb co se snaží být in, že je zelenej. Vím že konvenční auta nejsou zrovna ekologická, ale elektrrický  auto na tom neni o moc lépe jak se většina domnívá, proto sem to zmínil. Obvzlášť v případě priusu kterej jste zmínil - proti tomu je i Chevrolet Corvette ekologický auto, prius procestuje celej svět než ho složí dohromady a jen toho mazutu spálenýho v lodích při jeho přepravě je víc než dokážou všechny Corvetty spálit benzínu.

0/0
22.3.2011 19:08

já George XVII

Re: hmm

a vy si myslíte, že na tu Corvettu neputují díly z celého světa? Naivko. Vůbec bych se nedivil, kdyby třeba hlavy motorů byly z ČR. Ložiska ze Švédska, plastový granulát na karoserii z Číny.

0/0
22.3.2011 19:26

radik

Re: hmm

V první řadě je těch dílů 3x, 4x méně - Corvette je hodně jednoduchý auto a neputujou zcestně sem a tam, ale pár dílů přivezou a složí auto. Prius opravdu cestuje nesmyslnmě z místa na místo kde na něj jen něco namontujou a cestuje dál narozdíl od Corvetty které přivezou díly poskládaj a tím to končí ;-)

0/0
22.3.2011 19:33

já George XVII

Re: hmm

Vezměme např. VW. Jen než vyrobí pitomou sedačku, tak obcestuje půl Evropy. Kostry dělají v ČR, airbagy v Německu, molitany v Turecku, látku v Polsku a pak to putuje do Německa, kde se na to namontují ližiny a našije cetlík "made in Germany". V čem je tohle jiné oproti Priusu či Tesle? Navíc elektro auto má o 50% míň součastek, takže by mělo být na převozech dílů ekonomičtější i ekologičtější(když už jí zde pořád zmiňujete)

0/0
22.3.2011 19:51

radik

Re: hmm

No cestování přes půl evropy mi přijde pořád lepší než několikrát přes celej svět. Ale fakt nevim jak je to u těch sedaček ale vsadim se že přivezou díly a ty daj dohromady a neputujou celý sedačky. Trvám na tom že i ta Corvette je ve výsledku ekologičtější auto než Prius. Jinak teď byla řeč o priusu a to neni elektroauto, ale hybrid který těch součástek má naopak víc. A hlavně pak bude sranda likvidovat ty vysloužilý akumulátory - to bude panečku přínos pro ekologii ;-D

0/0
22.3.2011 20:11

Menno Coehoorn

Re: hmm

Vy by ste sa asi najprv mal pozrieť ako sa ťaží lítium a iné prvky potrebné na tie baterky.Potom zájsť do továrne ,kde sa dostávajú z horniny a potom sa ísť pozrieť na niaku skládku aby ste videl čo z toho ostane. Potom by ste ten názor o ekologickosti elektroauta zmenil.

0/0
22.3.2011 21:07

já George XVII

Re: hmm

co mi furt podsouváte nějakou ekologičnost? Ta je mi u ... víte kde. Já chci auto s levným provozem a to elektroauta chtě nechtě jsou.

0/0
23.3.2011 8:39

radik

Re: hmm

Ty baterky nevydrží věčně a až budou třeba vyměnit tak poznáme jak levný to ve skutečnosti je - levný fakt nejsou.

0/0
23.3.2011 9:34

TonyB

Re: hmm

Radiku,je vidět,že jste konzervativec.No nicméně vývoj půjde dál a to,že nafta se stává přežitkem bude za nedlouho všem jasné.Je to jen otázkou času.Elektromobily,pokud nebudou tak moc drahé,si jistě pořídí ti,co budou jezdit kratší vzdálenosti častěji.Ekologii neřešte.

0/0
23.3.2011 21:26

radik

Re: hmm

Ano jsem, to přiznávám. Vývoj jde dál, ale zatím neexistuje elektromobil který bych mohl bez problémů dnes a denně používat tak jako svoje benzínový auto. Elektromobil samotný drahý není - to ty baterky - s těma je problém - jsou drahé, mají malou kapacitu i životnost a dokud budou elektromobily prohlašovány za ekologická auta tak budu řešit i tu ekologii. Jinak souhlasim - pro ty co jezdí málo a po městě to je ideální auto - jenomže na nízký provozní náklady nikoho nenalákáte pokud ty auta budou tak drahý a po třech až pěti letech se budou muset měnit akumulátory... něco takovýho si nekoupí ten co chce ušetřit, ale ten kdo se chce trochu lišit a chvástat se že zachraňuje planetu ikdyž to je hloupost.

0/0
23.3.2011 21:38

Martin 2011

Re: hmm

Ale já tomu fandím taky, jen je potřeba začít vyrábět něco konkurenceschopného. A ne takový "eko" paskvil.

0/0
22.3.2011 19:54

S-Tony

Re: hmm

Pokud najedeš 200 až 500 denně, tak už otrokem svého auta jsi. Rv

0/0
22.3.2011 19:32

Martin 2011

Re: hmm

Nikde nepíšu že najedu 200 až 500 denně. Píšu 200 denně a nárazově 500-700. Otrokem svého auta nejsem. Auto je můj služebník. R^

0/0
22.3.2011 19:55

radik

Re: hmm

Ten dojezd je spočítaný v laboratoři za ideálních podmínek - v reálu to znamená že když nepojedeš 50 - 70 a nebudeš se rozjíždět jak šnek, ale pojedeš trochu svižně tak bude dojezd přibližně poloviční. Těch 400 km je v běžném provozu nereálných.

0/0
22.3.2011 18:07

já George XVII

Re: hmm

se svým autem mám reálný dojezd 650km(68litr nádrž, spotřeba 10l/100km) a když na to šlápnu tak jen 200km (spotřeba 35L/100km) a nedělám z toho žádnou tragédii.

0/0
22.3.2011 18:21

radik

Re: hmm

Nikdo nemluvil o pedálu na podlaze, ale abys dojel těch 400 tak musíš jezdit opravdu jak šnek - aby si ujel 400 km v autě s konvenčnm spalovacím motorem tak na to můžeš i šlápnout. A vo tom to je ;-)

0/0
22.3.2011 18:40

já George XVII

Re: hmm

nemůžu to říct jinak - vy účelově nebo možná jen nevědomně lžete. Testů s Tesla Roadsterem bylo dost a dost. Při normální jízdě předpisovou rychlostí ujedete cca 350km. Ano, při podlaze na okruhu je to pouze 50km. Při eco-rally, kterou popisujete je dojezd 500km, tj. dokonce víc než deklaruje výrobce (390km). To platí v případě sportovního modelu. V případě toho luxusního sedanu to bude ve  všech ohledech lepší.

Já denně jezdím 200km do práce a vůbec bych se nebál něčím podobným jezdit.

0/0
22.3.2011 19:03

radik

Re: hmm

Opravdu ujede 400 km při rychlosti 130 km /h v běžném provozu? 8-o Kdo to prokázal? Kde najdu průběh a úspěšný výsledek takového testu? Nikde nic... až to nějaký elekterický auto zvládne tak dejte vědět ;-)

0/0
22.3.2011 19:11

já George XVII

Re: hmm

máte pravdu v jediné věci - v testech těchto elektromobilů nebývá uvedena průměrná rychlost. Nicméně jeden jsem našel. Elektropřestavba Audi A2 ujela 605km průměrnou rychlostí 90km/h z Mnichova do Berlína. Vzhledem k tomu, že se s tím jezdilo i po městech, museli jet min. 130 po dálnici, aby dosáhli takového rychlostního průměru.

odkaz : http://www.hybrid.cz/clanky/elektricke-audi-a2-ujelo-605-km-na-jedno-nabiti-diky-revolucnim-bateriim

0/0
22.3.2011 19:41

radik

Re: hmm

No to už by za to stálo jenomže to chce aspoň do auta který je na dlouhý cesty - nejlépe dvoutunový sedan, takovou dálku nikdo nepojede s lehoučkou a nepohodlnou A2. Taky by mě zajímalo na jaké cestě a v jak hustém provozu to testovali - na rovné dálnici bez provozu určitě ujede 2x 3x víc než na okresce ve špičce...

Zkrátka připravit test tak aby to auto zvládlo ikdyž v běžném provozu by nemělo šanci bych taky uměl.

0/0
22.3.2011 20:03

já George XVII

Re: hmm

jasně, kvůli testu auta zastavili věškerý provoz na dálnici, zakázali větru foukat, narovnali kopce a za volant posadili Freda Flintstona, který se občas odstrkoval nohama, aby test vyšel lépe.

Pane vy jste s prominutím idiot. Veškerou rozumnou diskuzi ignorujete a vytváříte si vlastní nesmyslné teorie. V klidu si dál jezděte dieselem, třeba to ten Váš mozeček odrovná úplně.

0/0
22.3.2011 20:17

radik

Re: hmm

No ono stačí sledovat jak takové testy probíhají - s tím co se opravdu

děje na silnici to nemá nic společného, pokud myslíte že ano tak

prosím... vysledovat kde a kdy je provoz minimální je snadné, na dobré počasí si umí počkat taky každej a kopce na té trase žádný velký nejsou - tohle není nesmyslná teorie ale běžná praxe při všech podobných testech. P.S. nemám diesel ale benzínovej atmosférickej řadovej

šestiválec a nedám na něj dopustit :-P

0/0
22.3.2011 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.