Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovácký prcek se nebude jmenovat city car. A dostane jen benziňáky

"Ještě letos přijde v podobě nového modelu City Car na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy," nevinná věta, která zazněla na tiskovce Škody Auto, rozpoutala bouřlivou reakci. Nový model připravený na letošní premiéru se podle informací MF DNES a iDNES.cz tak banálně rozhodně jmenovat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin_Happy

ono by to nenapadlo nikoho, kdo trochu přemejšlí

Akorát redaktoři z iDnesu si myslí, že se škodná bude takhle jmenovat a když objevili Ameriku, že se tak jmenovat nebude, zařvali Heuréka a beželi tu radost z toho, že jim to konečně došlo, vytroubit do světa.

0/0
27.3.2011 21:34

Andee

Re: ono by to nenapadlo nikoho, kdo trochu přemejšlí

Budeš se divit, ale převzali to takhle všichni. Mě se to zdálo divný, ale nepídil jsem se po tom, jak to bude.

0/0
28.3.2011 12:42

Zůstaň nad věcí, baby

citů cár

R^

0/0
26.3.2011 10:40

tipovac.leteckych.snimku

Na světě neexistuje výrobce,

který by pojmenoval svůj model ''auto'' ;-D;-D;-D. Tak tohle prohlášení zástupce firmy ''VolksWagen'' teda fakt sedlo

0/0
24.3.2011 9:54

daffy.d

Re: Na světě neexistuje výrobce,

Pleteme si hodiny a holínky že? Obojí se natahuje.

Volkswagen není jméno modelu auta, ale automobilky a to je trochu rozdíl. Škodovka má taky "auto" ve svém názvu - Škoda Auto ;-)

0/0
24.3.2011 17:28

daffy.d

Re: Na světě neexistuje výrobce,

Vypadlo mi "k" - hodinky a holínky 8-o

0/0
24.3.2011 17:28

tipovac.leteckych.snimku

Re: Na světě neexistuje výrobce,

A z čehopak vznikl název firmy VolksWagen? Z názvu úspěšného předválečného "lidového auta".

0/0
25.3.2011 7:51

hujersehlasi

Re: Na světě neexistuje výrobce,

to mas jedno, stejne je to debilni, v kazde druhe diskusi se opakujici, veta..

0/0
27.3.2011 14:10

zlatý voči

Re: Na světě neexistuje výrobce,

A co MultiCar???

0/0
25.3.2011 5:58

Maximko

Re: Na světě neexistuje výrobce,

A take Lincoln Towncar

0/0
25.3.2011 10:34

notebook.r51

Re: Na světě neexistuje výrobce,

..a Carenva ;-D Volha M19

0/0
25.3.2011 13:54

notebook.r51

Re: Na světě neexistuje výrobce,

carevna samozřejmě :-/

0/0
25.3.2011 13:55

superkutil

Pokud malé městské vozítko, tak hybrid

Vyrábět další malé auto s klasickým benzínovým motorem je nesmysl, budoucnost mají do měst jen elektrické nebo hybridní pohony. Je jen otázkou času, kdy budou mít velká auta a auta s velkoobjemovými motory do měst vjezd zakázán nebo zpoplatněn. http://www.hybrid.cz/tagy/spotreba?page=2

0/0
22.3.2011 15:00

radik

Re: Pokud malé městské vozítko, tak hybrid

Dokud jedete jen na nákup a zpátky pak ano, ale zkuste po měste jezdit s elektro autem celej den a brzo zjistíte, že s tak malým dojezdem naopak nemají smysl eletrický auta - je jen otázkou času kdy si to uvědomí všichni ;-)

0/0
22.3.2011 15:15

superkutil

Re: Pokud malé městské vozítko, tak hybrid

160km je malý dojezd? Kolega jezdí po městě celý den, ale tolik nenajede. A pokud by byla možnost vozy během dne dobíjet nebo měnit celé bateriové bloky u benzinky jak to má Renault s Nisanem, tak je dojezd neomezený. A výměna baterií trvá jen 5 minut. http://www.auto.cz/peugeot-ion-51361

http://www.nazeleno.cz/technologie-1/hybridy-a-elektromobily-1/elektromobily-1-000-km-na-jedno-nabiti-neni-utopie.aspx

http://auto.idnes.cz/problem-s-dojezdem-elektromobilu-vyresen-budou-se-nabijet-bezdratove-1ef-/automoto.asp?c=A101212_230006_automoto_vok

0/0
22.3.2011 16:16

radik

Re: Pokud malé městské vozítko, tak hybrid

Ano 160 km je málo, protože to je maximální dojezd spočítaný za ideálních podmínek které jsou v běžném provozu nedosažitelné a možnost během dne dobijet nebo měnit baterky asi každej mít nebude... a ty vymenitelný baterky budou taky bomba - koupim nový auto a oni mi pak vymení baterku za vytřískanou rok starou - díky nechci. Jasně benzíňák má taky neomezenej dojezd - stačí natankovat - to má bejt co za argument?

0/0
22.3.2011 16:25

Antonín, topič

Re: Pokud malé městské vozítko, tak hybrid

Dojezd (spotřeba) elektrického vozidla se nesnižuje (nezvyšuje) kvůli městskému provozu, protože auto nespotřebovává nic na volnoběh a nemá mizernou účinnost při malém výkonu. Princip výměny aku jste vůbec nepochopil, takže to není třeba řešit a finální arugment je, že elektroauto ve městě na rozdíl od benziňáku nesmrdí.

0/0
24.3.2011 10:20

Lobos

hmmmmm

Nad tim nazvem museli ztravit mnoho bezesnych noci... ;-D;-D;-D co bude priste? elektricky model s nazvem "elektricke auto"? 8-o

0/0
22.3.2011 13:29

MC MC

haha

a co třeba Wolksvagen ... to je taky "car" ... nicméně mi bylo hned jasný, že název "City Car" si někdo vytáhnul z paty, protože se to nehodí do názvů Škody.

0/0
22.3.2011 8:35

Clancy Wiggum

Neexistuje žádný výrobce...

Nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že třeba Lincoln Town Car slovo "car" obsahuje.

0/0
21.3.2011 16:01

MC MC

Re: Neexistuje žádný výrobce...

přesně tak .... a třeba "Car Alexander" taky obsahuje slovo car R^

0/0
22.3.2011 8:35

kyk

A právě tento název by se mi líbil

Přijde takhle zákazník do autobazaru a říká... Chtěl bych nějaké auto do města. (i want to buy some city car)

Škodovka prodá 2x tolik ;-D

0/0
21.3.2011 8:41

bolan

Re: A právě tento název by se mi líbil

Čech, který přijde do AAA a začne mluvit anglicky by si měl nejdřív nafackovat a potom pokračovat o pár metrů dál do Bohnické léčebny

0/0
21.3.2011 20:36

daffy.d

Re: A právě tento název by se mi líbil

Já bych tu větu zkrátil na "Čech, který přijde do AAA,by si měl nejdřív nafackovat a potom pokračovat o pár metrů dál do Bohnické léčebny"

0/0
24.3.2011 17:30

rebbe

Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

a víc, než 600 nebo 750 ccm by mít nemusel. Pokud by takové městské auto jezdilo hospodárně padesátkou, jenom občas osmdesátkou a na dálnici 130, tak na lehké auto s aerodynamickou karosérií musí stačit snad 20 kW. Býval u nás oblíbený i Aero- Minor, to by mohlo být také tradiční jméno malého autíčka.V

0/0
20.3.2011 22:31

Lotus I.

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

Jasně vole, a do kopce mi to budeš tlačit ty, jo?

0/0
22.3.2011 1:18

superkutil

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

Chápeš, že vysokootáčkový dvouválec může mít třeba 90kW? Kdysi se do velorexu montovali dvouválce Yamaha s výkonem okolo 60kW a bylo to fakt letadlo. Muselo se vyměnit zadní kolo a i přední to nezvládala. Tříválec 800ccm má výkon 30kW což pro městské vozítko stačí.

0/0
22.3.2011 9:55

radik

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

;-D Ano, vysokotáčkový dvouválec může mít i 90 kw, ale jeho spolehlivost bude hodně malá na auto do města - u takovejch motorů se životnost některých částí motoru počítá na motohodiny a každý dva měsíce měnit půlku motoru nebude chtít nikdo, kromě toho že takovej motor bude hodně žrát (jako každý vysokootáčkový motor). Prober se, takový motory patří do motorek a ne do auta do města.

0/0
22.3.2011 13:48

superkutil

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

A kam směřuje vývoj? K vysokootáčkovým maloobjemovým motorům. Jen VW se odchýlil s 1.2TSI. Ale ti ostavní počítají s tím, že u maloobjemového motoru jsou malé třecí ztráty a že výkon potřebný pro běžnou jízdu je malý a větší výkon je potřeba jen po 20% a méně prudké rozjezdy, předjíždění). Ale i u motoru s objemem pod 1 litr se nedá dosáhnout spotřeby pod 5 litrů. To by musel být diesel nebo hybrid s řízeným zapínáním a vypínáním spalovacího motoru. http://www.hybrid.cz/obrazky/fiat/hybrid-z-turina.jpg

0/0
22.3.2011 14:52

radik

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

1.2 TSi ani zdaleka neni vysokootáčkový - u maloobjemového motoru jsou malé třecí tráty ;-D jo ale to pak nemůže bejt vysokootáčkový, s rostoucími otáčkami roste i tření a to exponenciálně  je lepší jeden velkej nízkootáčkovej než malej vysokootáčkovej. Ať si každej vybere - někdo s vidinou že ušetří koupí motůrek typu 1.2 TSI kterej bude po 100 tkm v žalostném stavu a ten chytřejší koupí velkej nízkootáčkovej šestiválec kterej nalítá 300 tkm téměř bez údržby a ve výsledku bude i levnější protože nepotřebuje tak častou údržbu a v dobrym stavu vydrží dvakrát - třikrát tolik.

0/0
22.3.2011 15:26

superkutil

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

Tak ještě jednou. Jak píšu, 1.2TSI není vysokootáčkový, má turbo a tak má vysoký moment v nízkých otáčkách. Jen jsem psal, že tímto motorem se VW liší od většiny výrobců. Ale ostatní malé motory jsou vysokootáčkové, s tím, že ale většinu doby točí nízké otáčky a tedy i malé třecí ztráty. A jen v cca 20% se motor použije ve vyšších otáčkách a jen v 5% ve vysokých otáčkách. Takže takový motor má samozřejmě nižší tření než velkoobjemový. ;-D Nebo že by všichni dnešní výrobci dělali chybu když vyrábějí stále menší objemy?

0/0
22.3.2011 22:59

radik

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

;-D To jak kdo využije jeho otáčky se nedá spočítat... to záleží čistě na řidiči. Já proti těm motorům nic nemam... to jste asi špatně pochopil, ale do malýho auta do města to je paráda, ale Octavia se kterou se bude jezdit i někam dál... na to ten motor neni, bohužel si to lidi neuvědomujou, pak aby jely trochu svižně musí u takovýho motoru šlapat na plyn a diví se že ten dvoulitr žere ještě o něco míň při stejné dynamice jízdy. Krom toho víte vůbec proč je downsizing tak oblíbený? Zkuste hádat? To neni protože jsou ty motory úspornější a lepší, ale z úplně jiných důvodů...

0/0
22.3.2011 23:38

superkutil

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

Aha, myslel jsem, že stu mluví o motoru do městského vozu, ne do Oktávky. Ale když jsme u té Oktávky, tak třeba 1.6TDCI 77kW je mnohem lepší jak 1.9TDCI 77kW. Nebo třeba dnešní trend Fordu mít 2 motory 1.6 benzín 92kW nebo turbobenzín 134kW a 1.6TDCI turbodiesel 85kW. Totéž má VW 1.2TSI 77kW a 1.6TDCI 77kW. Prostě objem motorů půjde dolů a výkon nahoru. Samozřejmě, že je to na úkor životnosti, ale to dnes už nikdo neřeší.

0/0
23.3.2011 15:15

radik

Re: Jinak pohon by dnes zvládl také dvojválec

Když oni i ty malý motůrky dávaj do Oktávky - 1.2 TSi nebo 1.4 MPi je toho důkazem. Ano - objem jde dolů a výkon nahoru - ale to ještě nedělá lepší motor a bavim se právě o tý životnosti - ta mě hodně zajímá a ne že ji nikdo neřeší. Oni až ty motory budou mít běžně nalítáno 100 tkm a víc tak mi věř že to lidi začne zajímat. A když už mě poučujete o koncernovejch motorech VW - to nejsou TDCI ale TDI (PD nebo CR-DPF) a ta 1.9 je starej typ motoru a kdyby byl horší tak to bude sakra ostuda - co takovej 2.0 TDI ? Na něj jste zapoměl?

0/0
23.3.2011 16:02

rebbe

Navrhuji jméno Šmulda!

Je to německý skřítek a připomíná anglické small.  Případně ale i Šmolda, jak se komu líbí. Dávám tento návrh nezištně k dispozici!V

0/0
20.3.2011 22:25

Pattr

Re: Navrhuji jméno Šmulda!

A co rovnou český Šmudla? Taky trpaslíček! V;-)

0/0
23.3.2011 10:43

Leva

Tak třeba

Když je to autíčko malé, tak se může jmenovat třeba Paroubkův péňa.

0/0
20.3.2011 10:55

Return

Re: Tak třeba

Jyrkůf sexymozeček ;-D

0/0
20.3.2011 16:55

Dalšínickvpekle6

Na světě neexistuje výrobce

který by pojmenoval svůj výrobek car tedy auto ... a co tedy Lincoln Town CAR ?

0/0
19.3.2011 22:01

oracle29

Car citů to nebude

;-D

0/0
19.3.2011 19:53

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Car citů to nebude

;-D

0/0
26.3.2011 10:39

nejdůvěryhodnější diskutér

carevna

Když ne car, mohla by to být carevna. Ale aby se to neplatlo s Volhou 21.

0/0
19.3.2011 19:05

Qíteček

V článku není ani slovo o motorizaci...

1,2 fakt nechci ani s turbem...

0/0
18.3.2011 18:02

sorvon

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

to je fakt, lepší je proprděná oktávka jak jinak 1.9  PD od helmuta z NDR  se zaručeně nestočeným tachákem a nejlepe z áček na úvěr...;-D

0/0
18.3.2011 18:10

roy_batty

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

já mám sice forda, ale známí co mají oktávky si na ně nestěžujou, oktávky se škodovce náhodou povedly

0/0
18.3.2011 19:42

Return

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

Škoda že to nejde říct o Fordech ;-D

0/0
20.3.2011 16:57

lama001

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

souhlas... máme taky Ochcávku, jsme spokojeníi když už je to stařenka 11letá, ve štychu nás ještě za celou tu dobu  nenechala :-)

0/0
21.3.2011 15:44

Yarda.

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

Tak asi motor mít nebude - budou tam šlapky z jízdního kola.

0/0
18.3.2011 20:27

Keni

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

Jste blazen ? Motor 1,2 je do aut stredni ridy. Zde bych typoval max 499cm^3 a mozna jen preplnovany 2valec a pro vetsi ucinost jako dvoutakt. Hlavne myslet ekologicky. Vzdyt velorex take jezdil.

To, ze s neokologickou Octavkou 1.9TDI se da po dalnicich pohodlne jezdit za 6,2l/100km, tak s ekovozem Fabii 1.2HTP za strasneho revu a nepohodly stejnym stylem kolem neco malo pres 12l/100km.

0/0
19.3.2011 6:24

superkutil

Re: V článku není ani slovo o motorizaci...

1.2 "haťapka" byl hrozný motor, ale do malého auta použitelný a s rozumnou spotřebou. 1.9TDI byl úžasný motor, hlavně ve verzi 81kW bez PD. Ale už to má za sebou, nový motor 1.6TDI 77kW je totiž hodně dobrý. 1.2TSI je moderní motor, ale do malého auta je moc drahý a náročný na údržbu.

0/0
20.3.2011 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.