Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

V Londýně berou automobilovou ekologii hodně vážně. Radnice podporuje alternativní zdroje dopravy po městě a teď si vyšlápne přímo na motoristy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

displeje

Ono by nejvíce pomohlo, pokud by se alespoň na velkých křižovatkách zavedly displeje s ukazatelem, kolik času zbývá do zelené. Rád bych motor vypnul, ale pak skočí zelená a než sáhnu po klíčkách, už na mě někdo troubí. A být pořád ve stresu, oči na semaforu, ruce a nohy připravené ke startu - to raději nechám motor běžet. Nebo jednodušeji - delší prodlevu mezi žlutou a zelenou, aby si všichni nastartovali. Jenže jak by dopadli spěchálkové, co i teď vlítnou do křižovatky ještě před zelenou. ..

0/0
24.3.2011 12:42

Antonín, topič

Hmm,

tak nevím, jak ostatní, ale tak nějak proto, že nejsem ničí osobní řidič si nedokážu představit, že bych musel čekat půl hodiny či snad déle v autě.;-D

0/0
24.3.2011 10:27

Josef.K

Rok od roku horší

Za chvíli zakážou uplně všechno levičáci eurobolševický. Kde je demokracie a svoboda??

0/0
19.3.2011 13:11

Falewick

Re: Rok od roku horší

Dávám Anglánovi rok, maximálně dva...

0/0
21.3.2011 14:08

Lobos

Re: Rok od roku horší

ona v cesku nekdy nejaka svoboda bylo?8-o

0/0
24.3.2011 12:58

Rambo-x

Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Tak to snad závisí na člověku jakou má inteligenci a nechce si pálit benál zbytečně ne,každý normální člověk motor když stojí déle než 20 vteřin vypne automaticky,(samozřejmě kromě čekání na křižovatce,i když tam už to začíná řešit systém start-stop)nebo se pletu,nedokážu si představit že kdybych na někoho čekal se spuštěným motorem a pálil si benálek:-P

0/0
17.3.2011 21:56

mak1_re

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

jasně - když máš v zimě zamrzlá a zevnitř opocená skla, tak vypneš motor, že ?

0/0
18.3.2011 7:40

WIFI

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

to jsou ti šetřílci, co v rámci úspor nechají zamlžená okna, námrazu oškrabou z čelního skla jen v malém průhledu atd.

0/0
18.3.2011 9:48

Nahlas se ti směju 2

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Námrazu zvenčí každý rozumný řidič před nastoupením do auta oškrábe a na na zamlžení skel stačí na 20 vteřin pustit klimatizaci...

0/0
21.3.2011 12:39

Rambo-x

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

No tak jako nedokážu si představit že když na někoho budu čekat půl hodiny v autě tak že budu mít půl hodiny zapnutý motor,to pak musím holt vzít stěrku a okna otřít,lepší než si vypálit litry benzínu zbytečně,to je zase typická nemoc pohodlných,vyjít ven a otřít skla přec jízdou je nepřekonatelná překážka:-P

0/0
18.3.2011 14:47

Nahlas se ti směju 2

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Litry benzínu za půl hodiny? Co to proboha máš za auto? Běžné benzínové motory berou na volnoběh zhruba mezi 0,6-1,2 litru za hodinu (podle zahřátí motoru a spuštěných spotřebičů).

0/0
21.3.2011 12:38

Rambo-x

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Tak třeba škoda 120 bere při studeném motoru na sytič asi 2.5 litru za hodinu,když je zahřátá tak asi litr za hodinu volnoběhu

0/0
21.3.2011 14:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

No, vždyť to píšu. Krom toho píšu o autech, ne o Š120.

0/0
21.3.2011 17:45

Lobos

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

.....nechce si pálit benál zbytečně ne,každý normální člověk motor když stojí déle než 20 vteřin vypne automaticky....myslis kazda normalni socka ne?;-)

0/0
21.3.2011 14:00

Rambo-x

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

No jestli tě netrápí cena benzínu tak se máš,cena benzínu trápí už i NORMÁLNĚ vydělávajícího člověka ,nemyslím žádnýho manažera nebo něco,člověka co si musí peníze tvrdě vydělat

0/0
21.3.2011 14:17

vlmach

Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Velice rozumné.U nás by toto měli urychleně zavést.

0/0
17.3.2011 8:32

Olds

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Souhlasím, někteří lemplové nechávají běžet motor naprázdno spoustu minut.

0/0
17.3.2011 10:33

albert10

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Zní to hezky, ale efekt bude nulový. Nechávat běžet motor není nijak masová záležitost a hlavně spotřeba je zanedbatelná, takže vliv na množství splodin žádný.

0/0
17.3.2011 13:10

Don Corleone

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Zajděte si na jakékoliv místo, kde je víc autobusů (ať autobusové nádraží MHD či meziměstských autobusů, nebo lejaká konečná) a uvidíte jak to "není nijak masová záležitost". Experti jsou na to např. v Plzni, Praze na Zličíně,...  Přijede bus, nakládá cca 15 minut cestující a celou dobu puštěný motor a smrad jak v plynové komoře. Co by tak moc "nevadilo" u nových busů, je fakt utrpením u starších Karos.

0/0
17.3.2011 17:36

barokna

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

aha, a v zimě to bude jistě velice pohodlné sedět 15min v zamrzlim busu než se naskládají ostatní???!

0/0
19.3.2011 15:23

Antonín, topič

Re: Za motor běžící naprázdno plánují v Londýně mastné pokuty

Možná vám to nedochází, ale ten autobus obvykle přijede už vytopenej.

0/0
24.3.2011 10:28

Depik30

Jistě, pane starosto

25 000 dobíjecích stanic zřejmě nebude možné realizovat vzhledem k důsledku nevyváženosti a nedostatku vládních a obecních financí, i když stojí plně na straně ekologie. Bylo by tedy možné zřídit mezirezortní komisi která by posoudila vliv elektromobilů na prostředí, ovšem zřízení této komise by bylo natoli nákladné, že by nezbyly peníze na výstavbu výše uvedených stanic ... čili... jistě, pane starosto ;-D 

0/0
16.3.2011 23:48

LevP

Boris

Podpora vice cyklistu na silnicich dopadla tak, ze z bus lane se stala cyklodraha a autobusy uz radsi jezdi v pruhu s ostatnima autama. Nez si brat na krk to ze nejakyho talenta na kole sejme. Protoze nekteri cyklisti vubec netusi jak se na silnicich maji chovat :-(

A semafory to je taky vec, hlavne takle ve 3 rano je chutovka cekat na to az nekdo prejde, takze vsechny smery stoji a ceka se jestli se nejaky duch neukaze. To same se deje i pres den, protoze clovek je tvor netrpelivy a prejde kdy se mu zachce, pak opet vsechny smery cekaji na cervenou ackoliv zadny chodec siroko daleko neni. A jeste se mi libi jak Boris vymyslel dat odpocivani (videl sem to na

Holborn) kolik minut zbyva do uplne cervene pro chodce. Realita je takova ze

to nekoho nestresuje kolik vterin je do konce.;-D

0/0
16.3.2011 22:59

Věnceslav-Kolo

Do dvou let se v Anglii do města autem nikdo nedostane

A já jsem tomu rád.

0/0
16.3.2011 22:21

pilinazlenina

jak dlouho ještě si lidi v Londýně nechají kálet na hlavu?

Nebo už tam mají tak vymytý mozky že nástup komunismu je už nevratný?

0/0
16.3.2011 21:33

pppqqq

Máte na mysli kálení automobilistů na hlavy neautomobilistů

nebo opačně?

0/0
16.3.2011 23:26

bugr

inteligentní člověk se chová inteligentně

a pro blby je nařízení. Za chvíli bude nařízení na každou lidskou činnost, opravdu humus .-(

0/0
16.3.2011 21:22

Olds

Re: inteligentní člověk se chová inteligentně

Bohužel, když to ty blby nenapadne samotné vypnout motor, nic jiného nezbývá.

0/0
17.3.2011 10:35

Karol_FCH

je otazna napln toho nariadenia

K teme. Na jednej strane vypinanie motora setri zivotne prostredie ako aj palivo, avsak len za urcitych okolnosti. Je jasne, ze ked take autobusy Orangeways stoja hodinu na Florenci s beziacim motorom, ze je to zbytocne plytvanie naftou, prisli s dostatocne zahriatymi motormi a tie za tu hodinu nevychladnu. Avsak treba si uvedomit, ze kazdy spalovaci motor potrebuje na efektivnu prevadzku nejaku prevadzkovu teplotu. Pokial tato teplota nieje dosiahnuta, tak ma enormne emisie, enormne opotrebenie a enormnu spotrebu. Tak isto katalyzatory na svoju funkciu potrebuju urcitu teplotu a tu ked nedosiahnu, tak sa rozhodne nejedna o setrenie zivotneho prostredia, ale akoby tam katalyzator ani nebol. Takze ked by malo auto kazdu chvilu stat a vypinat motor pokial tento motor je studeny, tak to neprospeje ani autu, ani spotrebe ani zivotnemu prostrediu. Obavam sa, ci zas nejde o prejav nekompetentnych byrokratov s polovicnym vzdelanim.

0/0
16.3.2011 21:10

Mispulda

naopak.. musí se nařídit nechat motor běžet

tady v Čechách by fungovala jediná věc. Nařídit, že motor při malé přestávce musí pořád běžet. Odpor vůči všem nařízením by zajistil, že by se ta velká hromada hlupáků začala chovat rozumně a začala by motor vypínat.

0/0
16.3.2011 21:09

New York New York

Re: naopak.. musí se nařídit nechat motor běžet

kravina

0/0
16.3.2011 22:04

Mispulda

Re: naopak.. musí se nařídit nechat motor běžet

taky názor. PS: motor vypínat memusíš.... na koloběžce nehledej klíček :-P

0/0
16.3.2011 23:20

Zůstaň nad věcí, baby

Re: naopak.. musí se nařídit nechat motor běžet

trapnýRv

0/0
18.3.2011 11:50

Lobos

Re: naopak.. musí se nařídit nechat motor běžet

asi to mel byt pokus o vtip.....

0/0
21.3.2011 14:03

FiS95

Üž mě ta mediální masáž štve.

Všechny nás učí že bejt gay je to nejlepší co vás může potkat, že jezdit autem je zločin, že EU je zítřka lidský rod, že zabíjet se nemá ani v sebeobraně, že kdo nechce pracovat má být živen na úkor pracujících, že kdo má zbraň je psychopat, že globální oteplování není podvod, že zateplovat baráky něčím, co opadá dřív než se náklady či energie na výrobu vrátí je ekologické a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna.

0/0
16.3.2011 20:49

josnow

Re: Üž mě ta mediální masáž štve.

R^:-(

0/0
17.3.2011 8:59

aaloha

Az prijde zima

Chudaci taxikari ;-D;-D;-D

0/0
16.3.2011 19:58

Hroznej.puberťák

Re: Az prijde zima

Od toho existuje nezávislé topení. Pro chudší kousky se dá použít i samotné oběhové čerpadlo, které se zapojí do okruhu topení, motor má celkem velkou tepelnou kapacitu, takže plně ohřátý dvoulitr takhle dokáže udržet teplý radiátor topení klidně čtvrt hodinky.

0/0
16.3.2011 20:42

pavel-m

Re: Az prijde zima

čtvrt hodinky? A když bude taxikář čekat hodinky dvě? Tak zmrzne?

0/0
16.3.2011 22:49

mak1_re

Re: Az prijde zima

Ano - nezávislé topení na naftu je fakt výkřikem eukologie[]

0/0
17.3.2011 7:12

u.boat

Re: Az prijde zima

Ano. je rozhodně ekologičtější než puštěný motor.

Motor je navržen pro pohon auta - ne jako zdroj tepla. Pokud jeden a prázdno spotřebuje mnohem víc, než topidno se stejným topným výkonem.

0/0
17.3.2011 10:19

mak1_re

Re: Az prijde zima

zapomínáte na to, že nezávislé topení s sebou vozím v autě stále. Takže auto má větší váhu = větší spotřeba = větší emise ......

0/0
18.3.2011 7:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Az prijde zima

A kolik procent z celkové hmotnosti auta tvoří nezávislé topení? Aneb onen údajný vliv na spotřebu je zcela zanedbatelný. MNOHEM větší vliv má např. způsob řazení, rozjezdů atd. Hledáš problém tam, kde není.

0/0
21.3.2011 12:41

mak1_re

Re: Az prijde zima

No - vzhledem k článkům, které uvádějí, že 10 kg krámů v kufru zvyšuje spotřebu, tak to asi zanedbatelné nebude[]

0/0
22.3.2011 7:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Az prijde zima

10 kg navíc spotřebu zvyšuje. Netvrdím opak. Píšu o něčem zcela jiném...

0/0
22.3.2011 15:36

mak1_re

Re: Az prijde zima

No - nikde jsem nenašel, kolik nezávislé topení váží. Nicméně jsem našel, že spotřebuje 0,5 l paliva za hodinu - a motor na volnoběh žere dle počítače 0,8 - 1l / hod. Takže bych to (i vzhledem k pořizovací ceně nezávislého topení) na úsporu moc neviděl .....

0/0
23.3.2011 6:25

Hroznej.puberťák

Re: Az prijde zima

Do pár aut jsem si jej montoval, i s držáky, hadicemi atd. bych to odhadl tak na 5kg. Co se týče spotřeby, 0,5 litru/hod bere jen při běhu naplno, takhle běží jen když se spustí v mrazu, kdy má ohřát motor a interiér, a ani v -10 mi neběželo naplno déle jak čtvrt hodiny, pak se přepíná na menší výkon, kdy bere zhruba dvě tři decky. Pokud se někde zastaví, tzn. motor je ohřátý, a zapne se topení, pokud má motor víc jak 70 stupňů, běží jen oběhové čerpadlo, takže spotřeba nula, teprve při poklesu teploty v chladícím okruhu pod asi 65 se ten bufík zapne a zase běží jen na menší výkon, protože to bohatě stačí, takže zase žere ty dvě tři decky. Jinak úspora na palivu zas tak zásadní nebude, obrovské plus to má ale v tom, že se to dá spustit na dálku (já to měl udělané na zapínání mobilem), takže v mrazu stačí těch 20 min předem spustit a člověk pak nemusí škrábat okna, startovat motor úplně promrzlý, nemlží se mu okna, může vyjet okamžitě (byť ne pilu, i když je motor již trochu zahřátý).

0/0
23.3.2011 7:41

mikaz

Nic nového pod sluncem to není, já jsem pro

Než někdo chytrý vymyslel před dvaceti lety, že vyhláška není pro občany závazná a byla zrušena vyhláška č.100, bylo přestupkem nechat běžet motor bezdůvodně (vozidlo je zaparkováno, uzamčeno ale ponecháno se spuštěným motorem) na prázdno i u nás a svůj smysl to mělo. Ono když někde blafá půl hodiny odstavený náklaďák nebo autobus, tak to pro okolí není nic příjemného . Zkuste si představit, že vám někdo v létě nechá pod okny na půl hodiny odstavené auto s nastartovaným motorem. Proč by ho vypínal když chce mít v autě chládeček. Že vám vlastně čoudí do oken a obtěžuje vás hlukem ho ale nezajímá. Já jsem pro podobný zákaz v obcích, nebo alespoň v obytných čtvrtích a zónách, v blízkosti zastávek MHD a nákupních center i u nás.

0/0
16.3.2011 19:10

honza-v

Re: Nic nového pod sluncem to není, já jsem pro

Jen by mě zajímalo,jak může být uzamčené auto nastartované,když tím samým klíčkem,který mám v zapalovací střínce auto uzamykám???8-o

0/0
16.3.2011 20:32

Hroznej.puberťák

Re: Nic nového pod sluncem to není, já jsem pro

Např. druhým klíčem.

0/0
16.3.2011 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.