Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré letní gumy zahoďte, brzdí hůř

Po pěti letech už je i málo opotřebovaná pneumatika méně bezpečná než nová, ukázal test rakouského a švýcarského autoklubu. Potvrdil doporučení výrobců, že své vlastnosti si gumy drží jen první čtyři sezony. Pak bezpečnost klesá, i když mají ještě stále dost hluboký vzorek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viper George

Ha ha hA

žE BY MĚL NĚKDO PLNÝ SKLADY A NE A NE TO PRODAT8-o

0/0
8.4.2011 20:21

Picolik

8 let

mam 8 let stare pneumatiky. Vzorek maji dobry. V pneuservisu jsem se ptal na nove ze bych je radeji vymenil. Servisak mi rekl, ze i kdyz je sam proti sobe, abych je nemenil a jezdil dal. Tak si vyberte;-D

0/0
7.4.2011 14:26

Amanita phalloides erectus

***

Zahoďte ? Do lesa co ? To je nadpis. ;-(

0/0
7.4.2011 10:58

zlababa.dvur

sice je to banalita

ale když je nadpis článku o letních gumách, a hned pod nadpisem je fotka gumy zimní, působí to lehce úsměvně

0/0
7.4.2011 10:54

Amanita phalloides erectus

***

Staré letní gumy, ale jmelí !

0/0
7.4.2011 8:34

Rubik1

To mě uklidnili

Když je rozdíl mezi 5 let starou pneu jen 6 metrů při brzdění z 80 km/h na nulu, tak to je zanedbatelné. rozdíl mezi novým a 5 let starým autem může být podstatnější a také si každý nekupuje každých 5 let nové auto.

0/0
7.4.2011 3:59

ender

Nic nekupuj.

Rozhoduje zdravý selský rozum;-)

0/0
7.4.2011 0:22

řešení

To nestačí

Každou první středu v měsíci je nutné koupit novou sadu pneu. Pro zapomětlivé budeme dávat zvukové znamení sirénami.

Vaši lobisti.

0/0
6.4.2011 21:23

pjb1

Zdravím.

Gumárenský průmysle, víš co? Vlez mi na záda.

0/0
6.4.2011 18:53

l.g

Je to prosté

Předpisy hovoří jasně o hloubce dezénu. O stáří gum nic neříkají.

Tím bych celou snahu gumárenského průmyslu o zvýšení obratu uzavřel...

0/0
6.4.2011 17:05

ČeStNý PřEdSeDa

Re: Je to prosté

PR článek  je námětem pro dopravního experta Humla

A příští rok to schválí Nečasovo nevláda ;-D

0/0
6.4.2011 19:42

Tommaso Antinari

to je byznys

Jo rychle běžím do pneu servisu a moje 5mm gumy co mám autě , který je veterán dám vyměnit;-D;-D;-D

0/0
6.4.2011 15:50

legnaw

fuha

to je dnes zas reklamna masaz....

0/0
6.4.2011 14:15

superkutil

U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

To je názor z pneuservisu. Protože tak malý nájezd zimní nezničí a alespoň se za 4 roky sjedou. Jinak člověk po 4 letech vyhazuje zimní i letní s krásným vzorkem.

0/0
6.4.2011 13:14

Hroznej.puberťák

Re: U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

Z hlediska opotřebení ano, z hlediska vlastností těch pneu moc ne. Ono jet na zánovních zimních v létě, kdy je 35 ve stínu a tam kde stín není, je silnice rozpálená přes 50, to už taky není nic moc, ten rozdíl oproti letním je v takové situaci dost znatelný. Na samotné hopsání mezi vesnicemi to zas takový problém není, ale když člověk náhodou potřebuje prudce zabrzdit...

0/0
6.4.2011 14:12

p555

Re: U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

ten rozdil kvality je poznatelny uz pri +20 i u kvalitnich znackovych zimnich pneu...

0/0
6.4.2011 15:57

p555

ach

precetl jsem si diskusi a chce se mi, ac neverici, zvolat... ach boze - tohle jezdi po stejjnych silnicich jako ja - ochranuj mne...

0/0
6.4.2011 16:02

p555

Re: ach

pardon - patri do hlavniho threadu...

0/0
6.4.2011 16:03

p555

ach

precetl jsem si diskusi a chce se mi, ac neverici, zvolat... ach boze -

tohle jezdi po stejjnych silnicich jako ja - ochranuj mne...

0/0
6.4.2011 16:03

p555

Re: ach

nekde je problem :-)

0/0
6.4.2011 16:03

JeFFik

Re: ach

asi je problém mezi klávesnicí a tvou židlí ;-)

0/0
7.4.2011 1:24

Hroznej.puberťák

Re: ach

problém je mezi klávesnicí a židlí programátora, kterej tyhle diskuze lepil, tahle závada se projevuje všude. Stačí někde nejdřív odpovědět a pak psát nový příspěvek, místo nového příspěvku se to přilepí jako další odpověď. Obrana je jednoduchá, stačí z té diskuze vyskočit a vlézt do ní znovu.

0/0
7.4.2011 10:49

vítr_v_zádech

Re: U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

Souhlas. Ač se to místním přezouvačům nelíbí, lidi to tak dělají. Je třeba si uvědomit jakých aut a jakých tras se týká roční nájezd kolem 10000km/rok. To nejsou firemní vozy, koráby dálnic, žádní rychlíci a hltači kilometrů. Povětšině krátké trasy, občas něco delšího (dovolené, návštevy, výlety). Nikam se nehoní na služební cesty a sjednané termíny. Možná tak couračky do nepříliš vzdálené práce a zpátky. Na výkonnostní limit zimní pneumatiky ve zhoršených podmínkách (teplo) se těžko dostanou se svými 50/90/130. Pokud prší nebo je mlha, tak se letní handicap zimních gum ještě zmenší, většinou v takovém počasí je i v létě chladno.

0/0
6.4.2011 18:06

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

jo, kdyby zimáky nedělaly takovej kravál.... :-/

0/0
6.4.2011 18:27

Nenecháme se okrádat kapitalisty

to je zase objevnej článek

uvedená fakta platí jen pro ty, kteří jezdí "na hraně",

nikdo mne nedonutí kupovat něco co nepotřebuju

0/0
6.4.2011 18:54

Picolik

Re: U nájezdu do 10000km/rok jezděte jen na zimních

To je i muj nazor. Bohuzel mam dve sady kol:-P

0/0
7.4.2011 14:28

ryccardo

:)))))

Dobře že takový průzkum udělali. To by mě nikdy nenapadlo, že guma stárne a ztrácí trakční vlastnosti. To na co ti vědci přišli vím už asi 20 let : );-D

0/0
6.4.2011 9:21

Milenius

Re: :)))))

Oni to ví taky, ale potřebovali nějaký praktický test, důkaz a nějaké číslo, jak rychle stárne. Na rozdíl od obyčejného člověka, kterému stačí kecy v hospodě.

0/0
6.4.2011 13:32

Neznám špinavé peníze

No tak je potřeba

jezdit v létě na 10 let starých zimácích, tehdy začínají mít tvrdost nových letních. :-);-D

0/0
6.4.2011 0:01

Olds

Re: No tak je potřeba

R^

0/0
6.4.2011 10:08

superkutil

Re: No tak je potřeba

Mám 14let staré zimáky a paráda. V létě v zimě, super poježděníčko. Neztvrdly a brzdí líp jak nové letní. Asi to bude tím, že jsou to Matadory. ;-D

0/0
6.4.2011 11:59

Falewick

Re: No tak je potřeba

Já teď řídil auto s zimními starými 9 a 11 let, trakce by mohla být lepší ale jinak bez výhrad. Vzorek měly pořád krásný, bylo mi líto když jsem je vyhazoval.

0/0
6.4.2011 15:11

Solomon Short

nothing new

Fitter, happier, more productive,

comfortable,

not drinking too much....

0/0
5.4.2011 23:32

Man of mystery

Re: nothing new

regular exercise at the gym (3 days a week)

getting on better with your associate employee contemporaries

at ease

eating well (no more microwave dinners and saturated fats)

0/0
5.4.2011 23:56

radon77

i starý, trochu tupý nůž, řeže hůř než nový, nabroušený

aneb bylo to sice dál, zato horší cesta. Až mi jednou spadne na hlavu kýbl s cihlama a já docela zblbnu, začnu se snažit stát se přispěvatelem třeba tadyhle iD....su ;-D. Kvalifikaci pak budu mít zřejmě dokonalou...

0/0
5.4.2011 21:54

beertits

Staré letní gumy zahoďte?

Ok, jdu na to. Za barákem máme takovej pěknej lesík, tam se budou na paloučku vyjímat.

0/0
5.4.2011 20:51

Ejakulát náhodných myšlenek

Re: Staré letní gumy zahoďte?

Proč děláš v přírodě bordel? Já gumy vždycky ekologicky zlikviduju v ohni.

0/0
5.4.2011 21:51

Dalšínickvpekle8

Jen tak spálit ?

Není to trochu škoda ? Nechat na zimu , rozporcovat a nacpat do kotle , zahřejou a sousedi jistě taky ocení specifickou navoněnost vzduchu , vzlášť za dne kdy je inverze jak prase . ;-D;-D;-)

0/0
5.4.2011 22:19

KarelV

Chcete životnost pneumatik prodloužit ?

Zabalte je v mimosezónní době neprodyšně do igelitu - protože guma stárne hlavně OXIDACÍ.... R^

Platí i po jakékoli jiné gumy a gumičky. Tedy i ty na gumování ve školních sešitech.  ;-)

0/0
5.4.2011 20:37

cenzore_zdar

Ani jsem to necetl ALE

letni gumy zahazuju az ma kazda jinej valivej odpor (auto tahne doleva nebo doprava i kdyz ma vyvazena kola a spravnou geometrii) nebo sjete na 1,6mm. A vzhledem k tomu ze ty gumy trapim i na okruhu jednou za par mesicu, tak u vice sjete gumy akorat pozoruji ze se drive "unavi" (zhorseni gripu pri rozhavene pneu), ale to se projevi akorat na tom okruhu. Pri normalni jizde po silnici ma na suchu guma stale stejne vlastnosti. Pri desti jizdu nehrotim a do 130km/h do na silnici drzi uplne v pohode.

0/0
5.4.2011 20:03

kanibal556

no

já na feldě jezdím s 10 let starýma zimníma pneumatikama i přes léto ;-D

0/0
5.4.2011 20:01

cenzore_zdar

Re: no

se zimaka jsem jezdil pouze jednu sezonu, pac jsem vedel ze je vyhodim, kazdopadne na konci sezony bylo na prednich pneu sem tam vytrhanej vzorek. Hold 900km do italie se zimaka na jeden zatach pri 30 stupnich - nic moc pro ty pneu :-D. Takze pokud je chcete na konci sezony vyhodit, pak zimaky v lete no problemo, v opacnem pripade tu pneumatiku nenavratne znicite, pokud jezdite hodne km.R^

0/0
5.4.2011 20:05

chia

Jak

už někdo zmínil, každé 4 roky nové letní a zimní pneu, každý rok povinné ručení, výměna oleje, filtrů, každe dva roky tech. prohlídka + nakupní cena + provoz a nezbytné opravy. Myslím že se vyplatí půjčovna.

0/0
5.4.2011 19:59

cenzore_zdar

Re: Jak

dovolim si nesouhlasit, kdyz nemate nejakej hnusnej rezavej starej pekac nebo auto za mega ci nejakou specialku, pak kdyz tomu aspon trochu rozumite, dostavam v prepoctu "na rok" na cenu okolo 7 tisic za udrzbu auta (vcetne pneu 1 za 4 roky zimaky). Pokud jeste clovek najezdi aspon 20k rocne je to rozhodne levnejsi nez pujcovna. NEhlede na to, ze auto mam k dispozici HNED a kdykoliv => pro mne nesporna vyhoda

0/0
5.4.2011 20:09

chia

Re: Jak

Tak poďme počítat: 20000km ročně- při spotřebě 7l. a ceně 30 kč litr = 42000 kč - záruční prohlidka cca 6000 kč-Povinné ručení 5000 t.j. celkem 52000. koupě nového auta 500000. Toje celkem 552000. Za rok staré auto musíš počítat min. 100 000 kč dolu. takže provoz na rok stojí cca 152 000 kč. A to počítám u nového auta /hodně při zdi /,jen jeden rok, nepočítám havarijní pojištění nákup pneu, motáž a demontáž pneu každý rok 2x ,atd. Každým dalším rokem budou náklady růst a cena auta půjde více dolů. 

0/0
5.4.2011 20:39

navigatormarty

Re: Jak

tak benzín platíte i u auta z půjčovny, povinné za 5 to už je na třílitr v Praze, takže se budeme držet pravděpodobnějších 3000 a co se týká gum věřte nebo ne, ale měním auta po 3- 4 letech a vždycky jsme si zatím při koupi auta dokázal vykušnit druhou sadu gum grátis (v létě zimní v zimně letní :-) ) takže jsem gumy nikdy nekupoval , roční nájezd cca 30 tisíc... záruční prohlída po 15 tisícich do 2500 po 30 tisících kolem 5.Koupě nového auta do 300 000, myslím, že jsme úplně někde jidne než při vašich výpočtech, které odpovídají tak služebáku, kdy se ten co kupuje a zařizuje nestará o ceny...

0/0
5.4.2011 20:53

praptak

Re: Jak

Povinné ručení na třílitr za 5 tisíc bez bonusů.8-o

0/0
5.4.2011 23:22

superkutil

Re: Jak

Záruční prohlídka do 2500Kč? Co to je za vozítko? Šlapací autíčko? Co tak od lidí slyším, tak výměna oleje s předepsanou kontrolou, výměna filtrů atd a jsou na 10000Kč. Já po 20000km u dieselu dám tak 10000Kč taky. A u benzínu to byl 10000Kč po 15000km.

0/0
6.4.2011 12:05

Hroznej.puberťák

Re: Jak

Pokud bych měl platit 10tis Kč co 15tis km jen za pitomou výměnu oleje, filtrů a jakousi pofidérní "prohlídku", tak bych snad takové auto radši hodil do sběru. Možná tak u nějakého ceněného veterána, s kterým se prakticky nejezdí, bych chápal vyšší náklady na údržbu, ale ne u běžného spotřebního krámu pro užitek.

0/0
6.4.2011 12:13

superkutil

Re: Jak

Ford kontrola 1200Kč, výměna filtrů (olejový a pylový) 1000Kč, olej 6x400 = 2400Kč + výměna 600Kč, tedy za výměnu oleje a filtrů 5200Kč což je s DPH 6240Kč. Když vezmu, že žárovka do palubky stojí u Forda 75Kč a normálně na krámě 5Kč. ;-€

Ale u ostatních automobilek je to podobné. A i když vezmu garážistu, tak výměna oleje a filtrů je tak za 2600Kč a to beru ten nejlevnější olej a nepočítám do toho nějakou kontrolu tech stavu vozidla na zvedáku. A pokud bych auto kontroloval u garážisty, tak mi neplatí prodloužená záruka u Forda.

0/0
6.4.2011 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.