Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena odhalila podvod s tachometrem, ale peníze zpátky nedostala

Hořké pocity prožívá paní Hana z Hroznětína. Odhalila sice podvod s přetočeným tachometrem u vozidla, které koupila za 159 tisíc korun v karlovarském autobazaru BBB Auto Group, ale spravedlnosti se podle svých slov nedočkala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

opuštěná struna noci za 14.90,-

wtf?

Jak jí mohli naúčtovat pohledávky za půjčku podle sazby nějaké autopůjčovny.8-o8-o8-o

0/0
7.4.2011 13:22

karolinecka

Re: wtf?

Dobrý den,

opravdu to nemůže nikdo pochopit  ani odvolací soud. Proto bych ráda věděla zda byla soudkyně  slušně řečeno hloupá nebo má špatný právní názor, nebo byla podvodníky uplacena,  aby  si již  nikdo  co já  nedovolilt Tací soudci reprezentují  náš právní stát  a berou platy které berou.Domnívám se, že je to ostuda  soudnictví a justice jako takové

0/0
7.6.2011 14:24

psvz

Mimmi

S prodejcem Mimmi z Mostu mám úplně stejné zkušenosti. Tachometr byl ale přetočený o 200tis km

0/0
4.4.2011 16:25

true.true

Kvůli podvodu je potřeba se obrátit na polici

Chtěl bych upozornit všechny na § 250 odst. (1) zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, který říká: Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.

Je jasné, že "stočením" tachometru se zvyšuje tržní cena vozidla, takže je pak prodáno za vyšší cenu a je jasně naplněn citovaný § 250 trestního zákona.

Každý poškozený by tedy v zájmu svém vlastním i v zájmu celé společnosti měl podat trestní oznámení na neznámého pachatele pro tr. čin podvodu. Má to několik výhod: 1) Policie šetří zdarma (z pohledu poškozeného), důkazy zajištěné při vyšetřování lze pak použít v civilním řízení o náhradu škody. Až půjde prvních pár desítek podvodníků do vězení, tak se s tím přestane.

0/0
2.4.2011 7:37

Falewick

autobazary

Autobazary jsou ta nejhorší banda podvodníků a skunků, nikdy bych od nich nic nechtěl. Auto, které je v pořádku, přece nebudu po pár letech prodávat - a kdybych už chtěl prodat bezvadné auto, rád si ho koupí někdo z rodiny či známých. Do bazaru se dostanou výhradně auta 1/rozbitá 2/těsně před rozbitím 3/přetočená.

.

V době kdy se dá pořídit nové auto za 220tis nechápu zákazníka bazaru už vůbec. I kdybych měl jenom 75tisíc, koupím si radši novou Thalii za 145 s dvouletým splácením a 4letou zárukou, než nějakej ojetej hnůj.

0/0
1.4.2011 11:57

REMET

Re: autobazary

Nove za 220 tis ano, ale auto? Ne, fakt ne. Radsi ten ojetej hnuj, nez nove auticko na setrvacnik.

0/0
7.4.2011 10:12

Falewick

Re: autobazary

Treba Hyundai i30 mi jako spatne auto neprijde. V zakladu 8 airbagu, radio+mp3, 5 let zaruka a motor 1.4 80kW je dost slusna kombinace a podvozek patri ve sve tride k nejlepsim.

0/0
7.4.2011 19:16

petr____22

Re: autobazary

Ano, zaruka 5 let, jenze ta se nevztahuje na bezne opotrebeni. Kolega si podobne levne korejske auto koupil, mel na nem do 3 let asi 15 zavad a vetsina z nich byla nereklamovatelna, protoze se na nevztahovala zaruka - bezne opotrebeni. Auto sice vyjde levne, ale za nekolik let provozu se do nej da pomerne velka castka na udrzbu.

0/0
8.4.2011 22:11

Tomáš Kocian

S tímto se nedá nic dělat.

Když kupujete ojeté auto, tak prodejce nikdy neuvádí kolik má auto najeto, ale stav tachometru. Rozdíl je v tom, že stav tachometru nevypovídá nic o najetých kilometrech. Může být vyměněný. Proto žaloby na tento druh podvodu nemají smysl. Další věc je, proč lidi, když průměrná cena toho auta je 100 tis. uvěří prodejci, že má auto v super stavu, nebourané, po prvním majiteli s pár kilometrama a jen za 90 tis. Prostě to chce přemýšlet. Navíc je to přece velká investice, tak není přece problém si vzít někoho k ruce, kdo to auto prověří, nebo zajet do nějakého servisu a prohlídku udělat. Podle mně, musí poznat jestli má auto 120 nebo 300 tis. km na první pohled.

0/0
31.3.2011 17:33

samuel05

Re: S tímto se nedá nic dělat.

to neni pravda, v zapadnich krajinach nikdo stav tachometru nesmi menit bez toho, ze by o tom kupujiciho neoznamil, kdyz je tachometer meneny musi ho servis nastavit na skutecny stav. Vsechno ostatni je trestne, prece nemuzu kazdeho prodejce brat za podvodnika a zlodeje.

Stav km. na prvni pohled nemusis vubec poznat, napr. v nemeckych burzach najdes plno zanovnich 5er, audi a6 ktere maji po 3 letech na tachometru pres 400tisic km, samozrejme, ze konci ve vychodni evrope kde to bazary delaji tak, ze osoupane pedaly, paky, sedadla vymeni za nove a tachometr nastavi na 120tisic km.

Muj kolega ze slovenska si koupil za pul milionu audi, kdyz ho servisoval v nemecku tak mu oznamili ze pri posledni kontrole na na tachometru nemelo 150tisic ale 350tisic! Audi ma vsechny servisovane auta v zaznamu.

Unas bych v bazaru premiove auta nikdy nekupoval, jedine japonce, korejce nebo castecne i francouze - protoze takove auta vlastni na zapade vetsinou rodiny

0/0
31.3.2011 21:59

petr____22

Re: S tímto se nedá nic dělat.

Nesmi, ale bezne to dela. Rekneme, ze se staci jit v Nemecku do autobazaru ktery nevlastni obcane nemecke narodnosti, a takovato auta tam lze najit.

0/0
8.4.2011 22:13

Krištof

Okamžitá žaloba na stát

Po vyjádření soudkyně, že přivřela oči při odstoupení od smlouvy po zákonném termínu by měla přijít okamžitá žaloba na stát jakožto zřizovatele soudu. Soudkyně nemá co přivírat oči, nebo se rozhodovat podle své momentální nálady. Má soudit podle zákonů.

0/0
31.3.2011 17:06

bedar.s

Obdobná zkušenost v Plzni

Me se toto stalo v Plzeňském bazaru "MMM Garant". Auto mělo podle tachometru 126 000 KM ale v orig. Škoda servisu bylo servisováno rok před koupí se 210 000 KM......

0/0
31.3.2011 16:20

Piszkos Munkak

Prosincovy podraz z Yauto

Kolem vánoc jsem se díval po bazarech a zabrousil jsem i na yauto.cz

http://postimage.org/image/1d3cwc890/

 

Při čtení inzerátu jsem našel jistý "drobný" rozdíl mezi textem a fotkou. Napsal jsem email na který se ani nenamáhali odpoědět a u inzerátu vyměnili fotku na které je tacho vypnutý;-€ Auto v českém bazaru bych v životě nekoupil. Podvodníci se najdou všude, ale v českou jsou to všichni.

0/0
31.3.2011 16:13

InstinkTT

Základním pravidlem

Při koupi ojetého auta, zvlášť ze zahraničí by km měli odpovídat cca 20 000 km/ rok. Pokud má prodávané auto z roku 2005 natočeno 60 000, tak tady něco nehraje. Neříkám, že to není možné, ale je to v bazarech velmi nepravděpodobné. Takže důvěřuj, ale prověřuj...

0/0
31.3.2011 11:02

ADix

Re: Základním pravidlem

Přesně tak...kupoval sem si auto rv 2000 a na tachometru 70 000 jelikož to byl kabriolet ta ksem tomu věřil a potvrdili mi to i v servise.

0/0
31.3.2011 12:15

wildos

Re: Základním pravidlem

tak to já bych přidal i na 30tis... ;-)

0/0
31.3.2011 14:13

tejuz

Re: Základním pravidlem

taky záleží na typu auta, pokud je to nákupní taška, tak se dá věřit i tě5ti tisícům na rok, ale viděl jsem inzerát na audi a8 a to podle tachometru najelo zhruba 4000km/rok. Tomu nemůže věřit snad nikdo. Nejdůvěryhodnější inzerát byl na VW Touareg a ten měl cca 90 000km/ rok

0/0
31.3.2011 18:18

wildos

Re: Základním pravidlem

to souhlasim  -taky jsem viděl viděl výbornou koupi 2x mondeo za 3 roky jenom 88 tis  jenom podle VINka se zjistilo že to mělo najeté v německu 178tis a to byly záznamy z origo servisu to druhé auto to fakt mělo najeto a vypadali absolutně stejně  - takže se dá narazit na slušnej kousek, ale kdo to štěstí má.

0/0
1.4.2011 9:45

Kocourkovský radní

Re: Základním pravidlem

;-D

Průměrný (průměrný!!!) roční nájezd v Česku je 18 000 km. Firemní auto ujede klidně i 30, chrochták rozvozce zboží 50 a více tisíc ročně. Velký POZOR u dovozů, zejména chrochtů (diesel) ze zahraničí. 30, 50 i přes 90 tisíc nájezd ROČNĚ !!!

 Tříleté  tolik oblíbené TDCi (PSA, Ford)  může mít 250 tisíc což je u tohoto motoru zvolna hranice technické smrti...Kdeže nějakých 20 tisíc ročně. ;-D

0/0
31.3.2011 21:38

Hroznej.puberťák

Re: Základním pravidlem

4-letý nafťák střední třídy pán koupil v bazaru se 120tis km na tacho a přijel s tím na servis a prohlídku. Doporučena mj. i výměna rozvodů, pro jistotu, i když je interval dle výrobce 160tis km, ta se mu však zdála drahá a neudělal ji, že počká až do těch 160tis. Čtvrt roku na to se mu motor "potkal". Při rozebírání a opravě se přišlo na to, že v motoru byly kladky rozvodů od výrobce, který nedodával do prvovýroby - takyže ty rozvody už někdo měnil. Následně se podařilo v Německu dohledat poslední servis před prodejem do ČR, byl proveden v 350tis km. Za 4 roky, podotýkám...

0/0
7.4.2011 10:44

ADix

...

Když kupuju auto jedu jako prvni na diagnostiku...tohle by měli lidi dělat pokaždé...

0/0
31.3.2011 10:56

S.O.B je zpátky!

Re: ...

i tam se to nechá přemazat, tam neděl chytrýho

0/0
31.3.2011 14:05

pissflapslover

zakony davaji podvodnikum zelenou

to hle uz mel byt davno uzakoneny trestny cin[>-]Rv

0/0
30.3.2011 21:33

padavka

Re: zakony davaji podvodnikum zelenou

to urcite, ale zakony jsou prisne pokud nekdo okrada stat, v tomhle pripade se plati vyssi dane z prodeje "trestne" predrazeneho auta  a tak by si brali statni urednici z vlastni kapsy kdyby zavedli poradek.

0/0
1.4.2011 16:51

prasák

no

No, přestože se pohybuju v oboru, tak z toho článku nejsem moudrý ani trochu. Jsou tam nesmysly, věci, co si odporují, a chybí tam, podstatné údaje.

0/0
30.3.2011 18:36

Rambo-x

Nj nevýhoda novějších ojetin

Když jsem kupoval 120tku za 5 000,tak jsem nemusel mít strach že by tam byl přetočený tachec,u auta za takový peníze by se to asi nikomu nevyplatilo přetáčet,to je jedna z velkých výhod těchle veteránů,jen jsem při koupi mrknul na podvozek,nápravy,jak šlape motor,brzdy,spojka,kontrolní projížďka a když to bylo ok 5 000 na ruku a jel jsem,přepsal jsem to přes ZTP(bez ekoteroristického poplatku) a konec,jezdím pořád tisíce kilometrů jen s minimální údržbou;-D[>-]

0/0
30.3.2011 18:04

Ejakulát náhodných myšlenek

Lidi, proč ty krámy kupujete?

Když koupím auto za 20000, zkoukmu si, jestli to drží pohromadě a policajti mi hned za rohem neseberou techničák, nastartuju, poslechnu si motor a čuchnu k vejfuku, jestli není cejtit olej, udělám projížďku a když OK, koupím a hned do toho doma naleju přefiltrovanej vyfrit, hydrauliku nebo trafoolej. Nikdy by mě nenapadlo se dívat na tachometr, protože to je vždycky hausnumero. ;-)

0/0
30.3.2011 12:18

S-Tony

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Taky nevidím smysl kupovat ojeté auta co mají najeto přes sto tisíc a stojí skoro 150 tisíc.

Taky si myslím že je lepší koupit prvního šrota co trohcu vypadá a jezdí maximálně za 20 tisíc kč.

Pak do toho stačí nalít cca 15 tisíc a je z toho úplně nové auto. A stačí vám na to 35 tisíc.

Jediné co je třeba je ti plečku kupovat podle ceny dílů, aby se to dalo za těch 15 tisíc komplet zrenovovat.

Pak jezdíte minimálně dva roky bez poruchy a máte ještě prachy na dovolenou a holky. R^

0/0
30.3.2011 17:44

Xladi

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Já preferuji koupi nového vozu tam je jistota, že nebude přetočené, mám ho 3 roky a nic, jen výměna oleje a žárovky, jinak nic, ale mám i známé co si ťukají na čelo že jsem si koupil nové, že ojetina vyjde levněji, ale taky vím že ti co mají ojetiny tak jsou častěji v servisech a znám i případy, kdy si lidi koupili pěknou ojetinu ale za pár měséců narvali do oprav tolik, že kdyby si koupili úplně nové tak to vyjde nastejno.:-/.

Jinak koupit si ojetinu kolem 20 - 50t. tak to opravdu není co řešit.:-)

0/0
30.3.2011 19:42

S-Tony

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Já koupil auto za 40, 10 jsem vrazil po koupi a dalsich 20 za 4 roky provozu. To je celkem 70 tisíc. To má do ceny nového trochu daleko. ;-)

0/0
30.3.2011 21:03

Hroznej.puberťák

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Auto takové užitné hodnoty, co mám, stojí nové přes 500tis. Za 3-4 roky prodejné tak za 200. K tomu dražší pojištění, servisní prohlídky. To bych musel jezdit hodně přes 50tis km ročně, aby se mi takové vyplatilo. Na 20tis ročně se naopak bohatě vyplatí ojetina, i cenu větší investice do její údržby.

0/0
7.4.2011 10:56

Xladi

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Každý si může vybrat co mu vyhovuje, někdo raději nové, někdo starší, ale odpíračům nových aut říkám, že kdyby nikdo nekupoval nová auta tak nemají co kupovat. A s tím servisem je jak co, já jsem dal do servisu za 3,5 roku 4300 u nového auta a ta cena zahrnovala servisní prohlídku po 30t. km jo a koupil jsem za 9000 zimní gumy:-)

0/0
7.4.2011 19:57

Hroznej.puberťák

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

No jasně, a těm, co ohrnují nos nad staršími a musí mít co 3 roky nové je zase třeba připomenout, že od nich by je naopak nikdo nekoupil... To si musí každý rozmyslet sám, co se mu vyplatí a co ne, a není to jen čistě o penězích, ale i o pocitech, samozřejmě. Znám lidi, co najezdí ročně tak 5tis km, ale i tak si kupují co 4 roky nové (docela legrace), znám i střelce, co jezdí 80-100tis ročně a kupuje zásadně jen ojetiny, které posílá dál při cca 600tis km, dřív ne.

0/0
7.4.2011 21:20

Xladi

Re: Lidi, proč ty krámy kupujete?

Tak to je samozřejmě zas něco jiného, koupil jsem si nové auto s tím že ho budu mít dokud bude jezdit, na to si ho příliš vážím abych se ho po 3 letech zbavoval když slouží dobře. Takže pokud vydrží nemám problém s ním 10 let ještě jezdit :-).

Sice to pak bude staré, ale pak si zas koupím nové, horší to je že ostatní moc řešej jaký jsem si koupil auto, že není praktický a kdesi cosi, ale to že se mi dlouho líbilo a prostě jsem ho chtěl to neřeší jde jim jen o to jak si svezou pr..l oni a ne já:-)

0/0
7.4.2011 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.