Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když motor netáhne, od benzinky neodjíždějte, radí odborník na paliva

Má palivo vliv na životnost a výkon motoru? Jak poznám, že jsem natankoval špatnou naftu? Na otázky čtenářů iDNES.cz odpovídal v on-line rozhovoru jeden z největších českých odborníků na benzin a naftu Václav Loula. "Použitím nekvalitních paliv po delší době může dojít k závažnějším poruchám," varuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

flourworm386

NEodborník

úryvek z jedné odpovědi: "ŠKODA Fabia provoz na B 100 a B 30 není homologován tedy schválen" - toto NENÍ pravda, až do roku výrobu 2006 jsou minimálně motory 1,9 TDi 74 kW homologovány pro palivo "nm a nm bio 48 (nm = nafta motorová). B30 u Tank-Ono má cetanové číslo 57, takže daleko nad normou! Navíc je rozdíl mezi RME a FAME, proto do svojí Fabie liju bio a jede úplně normálně. Nicméně ekonomický přínos je menší než rozdíl v ceně kvůli trošku vyšší spotřebě.

0/0
24.5.2011 9:48

sincos

Pařez

A já jsem do sekačky natankoval spousty různých benzínů a pak jsem stejně musel za tou sekačkou chodit a stejně jsem málem urazil nůž o pařez a to byla ta ztráta výkonu... A kromě toho to vůbec s ničím nesouvisí. Jdu si dát obklad...;-D

0/0
4.4.2011 21:39

Antonín, topič

Zpráva dne 1.4.2011

U čerpacích stanic postávají stovky odstavených vozů s motory 1.2HTP...

0/0
31.3.2011 23:21

ADix

...

hmmm než se mi nově natankované palivo hadicema, 2 palivovými filtry, tak sem dávno jinde než stojí benzinka...

0/0
31.3.2011 11:00

homat

Odborníci

Teď už chápu proč to u nás s kvalitou paliv vypadá tak jak vypadá, pokud je toto největší odborník, jak pak asi vypadá ten zbytek.

0/0
31.3.2011 8:53

HudsonStan

vtip

Věřte, že by mě ani nenapadlo s autem odjíždět, když nepůjde nastartovat.

0/0
31.3.2011 6:58

u.boat

Re: vtip

;-D

Ael v tomto případě by to nebylo právě natankovaným palivem. V palivové soustavě bude dost paliva na to aby se podařilo nastartovat ikdyby nádrž byla plná vody s octem...

0/0
31.3.2011 16:20

Fido

Re: vtip

A bude ho tam dost na to aby clovek odjel od pumpy relativne daleko nez se projevi nove natankovane palivo (nebo voda s octem).

0/0
31.3.2011 18:04

nexus99

Bůh nás chraň před takovými odborníky..

;-D;-D;-D

0/0
30.3.2011 21:08

Rambo-x

Ty jooo:-)

Ten pan odborník přehlédl jednu věc jak psalo mnoho lidí níže,že po natankování jedete na původní palivo ještě minimálně kilometr,takže by se to projevilo až potom,já mám s nekvalitním benzínem u jedné pumpy na Třebíčsku také špatné zkušenosti(nebudu psát jaké,to by vypadalo jako špinění konkurence),no mám škodu 120,natankoval jsem benzín u té nejmenované pumpy(kdo bydlí v okolí třebíče tak možná tuší)a tak po 5 kilometrech to přestávalo táhnout,po ujetí dalších deseti to zdechlo úplně a nešlo nastartovat,po rozdělání sítka v palivovém čerpadle tam byl takový jemný písek,úplně droboučké částečky něčeho co úplně zacpalo palivové čerpadlo,na silnici jsem to vyčistil,nastaroval,jel dál a po deseti kilometrech znova to samé...doma jsem vypumpoval nádrž,vyndal ji a vyčístil,dostal jsem z toho tak čtvrt kila takovýho jakéhosi písečku,nevím jestli jim tam někde něco prasklo a uvolnilo se do benzínu,nevím-karburátor,čerpadlo i nádrž byla čtvrt roku před touhle příhodou čištěny

0/0
30.3.2011 20:59

f0rr35t

.

Ten odborník musí být asi ze slušného oddílu, když to pozná ještě než se mu nové palivo natáhne do motoru ;-D Během pár metrů by nepoznal ani kdyby natankoval naftu místo benzínu ;-D

0/0
30.3.2011 19:45

Neregistrovany

Re: .

Souhlasím, toto se už dvakrát povedlo tátovi (konkrétně benzín místo nafty)... stejně odjel ještě 30 km. Takže před odborníkem nezbývá, než smeknout. :-)

0/0
1.4.2011 15:01

S-Tony

A co pak

A co dělat v případě, že přijedu k benzínce a motor netáhne ještě dříve než naberu palivo? ;-D

0/0
30.3.2011 17:39

truthspeaker

musím se smát

když vidím, jak někdo považuje víceoktanové benzíny než je 95ka za kvalitnější a tvrdí, že mu na ně jede auto líp ;-DR^

0/0
30.3.2011 16:52

1000mb

Re: musím se smát

Na autě jsem rozdíl nepoznal,ale na motorce (GSX-R 750 SRAD) to poznám okamžitě,pokud natankuju V-Power R.Mám ještě karburátory,možná,že na stříkačce to tak znát není.

0/0
30.3.2011 17:07

truthspeaker

Re: musím se smát

Pokud to opravdu okamžitě poznáte, zkontrolujte si manuál, nejspíš do toho lijete celou dobu špatný benzín.

0/0
31.3.2011 10:55

Teletabis

Re: musím se smát

No, v mojí vyběhaný 120 to znát bylo. Ale jinak záleží na co je ten motor vyladěnej. Trabant jezdil i na iron.

0/0
30.3.2011 17:08

Ejakulát náhodných myšlenek

Re: musím se smát

poznas to hlavne u karburatorovych motoru pri vyssich otackach, proste to jde vytocit vejs.

0/0
30.3.2011 17:38

truthspeaker

Re: musím se smát

Technicky nepodložitelný nesmysl. Viz, můj příspěvek níže.

0/0
31.3.2011 10:45

Rambo-x

Re: musím se smát

Na karburátorech to je poznat,já když jsem se 120tkou natankoval 100 oktanový benál,jednou na zkoušku,tak to opravdu táhlo a jelo líp,nevím na stříkačkách to třeba není poznat,ale tam to poznat bylo,nárůst výkonu tak o 10-15%

0/0
30.3.2011 20:47

HudsonStan

Re: musím se smát

Přesně tak. Stejná zkušenost ale se starým Favoritem.

0/0
31.3.2011 6:59

truthspeaker

Re: musím se smát

Hahahaaaa ;-D;-D;-D Klasický případ placebo efektu. Nejdřív si o tom něco zjistěte, než budete vykládat technické nesmysly.

1) Podíl oktanů uváděný hodnotou RON nemá vůbec žádnou souvislost s hořením směsi.

2) Vyšší podíl oktanů realizovaný pomocí dalšího kola rafinace benzínu umožňuje pracovat v motoru s vyššími tlaky, aniž by došlo k samovolné detonaci směsi.

3) Výkonný motor postavený na práci s vysokými tlaky potřebuje palivo s vyšším oktanovým číslem. Když pojede na např. RON 95, bude docházet k samovolným detonacím, tzv. klepání.

4) Motor, který je konstrukčně postaven na RON95 z RON98 paliva nezíská vůbec ale vůbec nic, směs hoří úplně stejně.

0/0
31.3.2011 10:44

ADix

Re: musím se smát

přesně...pokud není ECU nastaveno na větší oktanové číslo, tak to může i výkon ubrat, pač to čidla přestanou chápat a podobně

0/0
31.3.2011 11:08

Tadeusz Serepecki

Re: musím se smát

Měl bych dotaz. Jak se dá vysvětlit zhruba o půl litru nižší spotřeba při tankování Carrera100 než při tankování Natural95?

0/0
31.3.2011 12:27

truthspeaker

Re: musím se smát

A jak to měříte? I když budu předpokládat, že to měříte na stejné trase a při stejných podmínkách, protože k tomu není technický důvod, je to nepochybně dáno změnou stylu jízdy. Navíc hodnota 0,5 litru je i na delší trase otázka 3 až 4 prudších zabrždění, tedy na úrovni statistické chyby.

0/0
31.3.2011 14:30

Tadeusz Serepecki

Re: musím se smát

Jedná se o dlouhodobý průměr (pohybuje se to v rozmezí cca 0,5 - 0,8 litru), takže celkem vypovídající hodnota. Jak vidíš v diskuzi, tak lidí s podobnými zkušenostmi bude více. A i v mém okolí jsou. Dle toho, co píšeš, Tě považuji za člověka, který tomu rozumí a tudíž mi to dokáže vysvětlit. Místo toho slyším něco o statistické chybě. Tak Ti pěkně děkuji... ;-)

0/0
31.3.2011 15:41

truthspeaker

Re: musím se smát

Pokud tedy rozdíl ve spotřebě opravdu pozorujete, jedná se o problém s vaší ECU, senzorem klepání motoru nebo kvalitou paliva které běžně tankujete. Rozdíl je způsoben tak, že při provozu na ten "běžný benzín" si ECU myslí, že zjistila předčasnou detonaci, a zvedne podíl benzínu ve směsi kterou přivádí do válce (tím stoupne spotřeba) a současně začne zažehávat dříve v cyklu, čímž sníží kompresi (a klesne výkon). Jinými slovy, hledejte problém se zvýšenou spotřebou při provozu na to běžné palivo.

0/0
4.4.2011 8:12

Antonín, topič

---

Sice se hezky všem vysmíváte, ale zkuste vysvětlit, proč by si ECU něco "myslela?" To čidlo klepání je tam asi proto, že s různými palivy dochází ke klepání při různé kompresi, to není PROBLÉM to je normální chování dané technologie.

0/0
5.4.2011 9:09

wildos

Re: musím se smát

každej to pozná jinak - osobní zkušenost  mam že na nádrž 100oktanovýho se najede cca o 120km víc než na 95 .

0/0
31.3.2011 14:11

truthspeaker

Re: musím se smát

proč? myslím si, že je to klasické přání otcem myšlenky, navíc změna dojezdu o 120km jen kvalitou benzínu, to byste nezískal ani s jaguárem se 120 litrovou nádrží.

0/0
31.3.2011 14:26

1000mb

Re: musím se smát

Není to pravda!Na okruhu v Brně jsem s V-Power R. zajížděl  na motorce o cca 2 sekundy lepší čas,než s "obyčejnou" 95.Najel jsem 12 kol na normál,10 kol na V-Power,znovu 10 kol na 95.Nechci dělat obhájce drahým palivům,v běžném provozu se ten rozdíl nepozná,ale Při jízdě na hranicích výkonu motoru tam rozdíl je.Někde větší,někde menší,ale je.Ano,v papírech o motorky uvádějí palivo 96okt a já normáloně jezdím na 95,ale některá prémiová paliva zkrátka dokážou z motoru "vyždímat " trochu víc.

0/0
31.3.2011 15:25

truthspeaker

Re: musím se smát

Tak to mám pro vás novinku - celou dobu jezdíte na špatný benzín a vaše ECU se senzorem klepání vás pěkně škrtí ;-D Pokud máte v manuálu napsáno min. 96 RON, jedná se na 100% o překlad z anglického manuálu a konverzi US Premium benzínu s AKI 92 na evropské poměry. V manuálu mám to stejné, nicméně můj dovozce lepí na víčka MIN 98 OCT, protože US Premium je ve skutečnosti mnohem blíže Naturalu 98 než 95. Jednou sem byl nucen z nedostatku jiné volby vzít Natural 95 a už nikdy více :-( ECU to okamžitě zařízla.Takže s RON98 to nejezdí líp, jezdí to normálně.

0/0
31.3.2011 20:12

Antonín, topič

Re: musím se smát

To je dětské slovíčkaření. Moje auto jede na 98 oktanů líp, než na 95 oktanů, v tomto porovnání nemá slovo "normálně" co dělat. Zřejmě je to také proto, že v manuálu (českém) je doporučeno použití 98 oktanového paliva.

0/0
5.4.2011 9:05

Tadeusz Serepecki

Re: musím se smát

Samozřejmě, že oktanové číslo nemá nic společného s hořením směsi. Na lepší prohoření směsi mají ale vliv aditiva používaná třeba v benzinu Carrera 100. S tím je spojené zvýšení efektivity práce motoru a pak to může mít vliv na snížení spotřeby. Jasné je, že to nefunguje u všech motorů stejně. U mé 1.8 16V je snížení dlouhodobé spotřeby v rozmezí 0,5 - 0,8 litru.

0/0
31.3.2011 16:12

Fido

Re: musím se smát

Zajimavy. Ja mam opacnou zkusenost. Jednou jsem natankoval "lepsi" benzin, protoze jiny na pumpe nebyl a k dalsi bych nedojel. A naopak to jelo hur. Ne o moc ale poznat to bylo. Ostatne je to logicke. Viceoktanovy benzin hori pomaleji. Je delany do motoru s vyssi kompresi.

0/0
31.3.2011 18:09

truthspeaker

Re: musím se smát

Ano, ale nehoří pomaleji. To, že koupíte víceoktanový benzín a výkon klesne je u nás bohužel časté. Je to dáno malou výtočí tohoto paliva a jeho několikaměsíčním vodnatěním v tanku beznínové stanice.

0/0
31.3.2011 20:16

Antonín, topič

Re: musím se smát

Hmm, tak mně víc plní turbo, takže to líp jede. Nebo ne?

0/0
31.3.2011 23:12

truthspeaker

Re: musím se smát

rozhodně NE ;-D

0/0
4.4.2011 8:14

Antonín, topič

Re: musím se smát

Určitě nedochází ke klepání až při vyšším tlaku?

0/0
5.4.2011 8:59

Teletabis

Ano

máme u nás mnoho odborníků a podle toho to vypadá. Raději ať zlikvidují ty co to nekvalitní PHM prodávají. Když pumpař neprozradí dovozce, může za to pumpař. Já bych se s nimi nepáral!

0/0
30.3.2011 16:46

OrpheusF1

amater

panovi by mel asi nekdo vysvetlit, ze moderni vozy maji takzvane palivove cerpadlo obvykle s vlastni tlakovou nadobou, takze kdyz vezmu u benzinky spatny benzin, tak stejne jeste minimalne 5-10km jedu na to, co jsem mel v nadrzi predtim, pokud jsem tedy ovsem neprijel k benzince se suchou nadrzi. pak je ovsem duvod nestartovani jiny.

proste radi pitomosti, bud umyslne, nebo z neschopnosti. oboji neni zrovna dobre doporuceni i kdyz pro idnes dosti typicke

0/0
30.3.2011 16:16

rolb

Palivo

"Odborníci radí tankovat u prověřených značkových čerpacích stanic." V Chomutově a okolí není prověřená žádná.

0/0
30.3.2011 16:11

bitkar

rychlost

ten clovek snad ty odpovedi hleda ve wikipedii nebo co? proc odpovida rychlosti 3-4 odpovedi za hodinu?? navic ty odpovedi jsou fakt vysoce "inteligentni".

0/0
30.3.2011 15:41

bitkar

Re: rychlost

tim chci rict, ze spis kolikrat odpovi bud uplne reklame nebo na pul otazky nebo na uplne neco jinyho na co se clovek neptal. Vlastne sem se nic nedozvedel.

0/0
30.3.2011 15:42

Ejakulát náhodných myšlenek

Re: rychlost

Vedle něj sedí Patrik, kterej to důkladně kontroluje, jestli to může být zveřejněno a tak 3x mu každou odpověď vrátí k přepracování :-)

0/0
30.3.2011 15:43

bitkar

Re: rychlost

no nakonec tam asi byl dlouho, tak neco docela i stihnul. A dokonce jsem i nasel smysluplnou odpoved na moji otazku. Tak to nakonec nebylo tak zly, az na tu reklamu. Ale dycky je to neco za neco. Tak aspon trochu diky.

0/0
31.3.2011 10:21

kibl96

kdyz ma nekdo pochybnosti o tom, za koho tento

za koho tento "odbornik" kope, tak si staci zadat do vyhledavace jeho jmeno

http://www.petrol.cz/vystavy/petrolsummit2008/Loula.pdf

0/0
30.3.2011 15:36

bitkar

Re: kdyz ma nekdo pochybnosti o tom, za koho tento

kdyby aspon ze sebe vymack nejakou dobrou a srozumitelnou odpoved.... ale ponekud pochybuju o schonostech tohoto jedince.

0/0
30.3.2011 15:43

k o z a k 5 2

to je machr , když to pozná jen to nastartuje ,

a ujede 15 metrů ;-D

0/0
30.3.2011 15:34

Ejakulát náhodných myšlenek

Re: to je machr , když to pozná jen to nastartuje ,

Co ty víš, třeba má parní stroj, ve kterým topí naftou ;-D

0/0
30.3.2011 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.