Diskuze

Když motor netáhne, od benzinky neodjíždějte, radí odborník na paliva

Má palivo vliv na životnost a výkon motoru? Jak poznám, že jsem natankoval špatnou naftu? Na otázky čtenářů iDNES.cz odpovídal v on-line rozhovoru jeden z největších českých odborníků na benzin a naftu Václav Loula. "Použitím nekvalitních paliv po delší době může dojít k závažnějším poruchám," varuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

flourworm386

24. 5. 2011 9:48
NEodborník

úryvek z jedné odpovědi: "ŠKODA Fabia provoz na B 100 a B 30 není homologován tedy schválen" - toto NENÍ pravda, až do roku výrobu 2006 jsou minimálně motory 1,9 TDi 74 kW homologovány pro palivo "nm a nm bio 48 (nm = nafta motorová). B30 u Tank-Ono má cetanové číslo 57, takže daleko nad normou! Navíc je rozdíl mezi RME a FAME, proto do svojí Fabie liju bio a jede úplně normálně. Nicméně ekonomický přínos je menší než rozdíl v ceně kvůli trošku vyšší spotřebě.

0 0
možnosti

sincos

4. 4. 2011 21:39
Pařez

A já jsem do sekačky natankoval spousty různých benzínů a pak jsem stejně musel za tou sekačkou chodit a stejně jsem málem urazil nůž o pařez a to byla ta ztráta výkonu... A kromě toho to vůbec s ničím nesouvisí. Jdu si dát obklad...;-D

0 0
možnosti

Antonín, topič

31. 3. 2011 23:21
Zpráva dne 1.4.2011

U čerpacích stanic postávají stovky odstavených vozů s motory 1.2HTP...

0 0
možnosti

ADix

31. 3. 2011 11:00
...

hmmm než se mi nově natankované palivo hadicema, 2 palivovými filtry, tak sem dávno jinde než stojí benzinka...

0 0
možnosti

homat

31. 3. 2011 8:53
Odborníci

Teď už chápu proč to u nás s kvalitou paliv vypadá tak jak vypadá, pokud je toto největší odborník, jak pak asi vypadá ten zbytek.

0 0
možnosti

HudsonStan

31. 3. 2011 6:58
vtip

Věřte, že by mě ani nenapadlo s autem odjíždět, když nepůjde nastartovat.

0 0
možnosti

u.boat

31. 3. 2011 16:20
Re: vtip

;-D

Ael v tomto případě by to nebylo právě natankovaným palivem. V palivové soustavě bude dost paliva na to aby se podařilo nastartovat ikdyby nádrž byla plná vody s octem...

0 0
možnosti

nexus99

30. 3. 2011 21:08
Bůh nás chraň před takovými odborníky..

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Rambo-x

30. 3. 2011 20:59
Ty jooo:-)

Ten pan odborník přehlédl jednu věc jak psalo mnoho lidí níže,že po natankování jedete na původní palivo ještě minimálně kilometr,takže by se to projevilo až potom,já mám s nekvalitním benzínem u jedné pumpy na Třebíčsku také špatné zkušenosti(nebudu psát jaké,to by vypadalo jako špinění konkurence),no mám škodu 120,natankoval jsem benzín u té nejmenované pumpy(kdo bydlí v okolí třebíče tak možná tuší)a tak po 5 kilometrech to přestávalo táhnout,po ujetí dalších deseti to zdechlo úplně a nešlo nastartovat,po rozdělání sítka v palivovém čerpadle tam byl takový jemný písek,úplně droboučké částečky něčeho co úplně zacpalo palivové čerpadlo,na silnici jsem to vyčistil,nastaroval,jel dál a po deseti kilometrech znova to samé...doma jsem vypumpoval nádrž,vyndal ji a vyčístil,dostal jsem z toho tak čtvrt kila takovýho jakéhosi písečku,nevím jestli jim tam někde něco prasklo a uvolnilo se do benzínu,nevím-karburátor,čerpadlo i nádrž byla čtvrt roku před touhle příhodou čištěny

0 0
možnosti

f0rr35t

30. 3. 2011 19:45
.

Ten odborník musí být asi ze slušného oddílu, když to pozná ještě než se mu nové palivo natáhne do motoru ;-D Během pár metrů by nepoznal ani kdyby natankoval naftu místo benzínu ;-D

0 0
možnosti

Neregistrovany

1. 4. 2011 15:01
Re: .

Souhlasím, toto se už dvakrát povedlo tátovi (konkrétně benzín místo nafty)... stejně odjel ještě 30 km. Takže před odborníkem nezbývá, než smeknout. :-)

0 0
možnosti

S-Tony

30. 3. 2011 17:39
A co pak

A co dělat v případě, že přijedu k benzínce a motor netáhne ještě dříve než naberu palivo? ;-D

0 0
možnosti