Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Manažerský závoďák BMW M5 chystá premiéru, zatím jako koncept

BMW M5 je pojem mezi těmi nejrychlejšími manažery. Když máte obyčejnou "pětku" jste úspěšný, když "empětku" jste extratřída a znalec. V nenápadném kabátě se ukrývá síla supersportu. Nové BMW M5 se chystá do bloků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

---

"Klesá spotřeba možná tak v laboratoři (nebo při běžné jízdě), když se ale dává turbomotoru "soda", tak žere víc než atmosféra a to celkem o dost"

---

No, když se srovná třeba 1,9SDI a 1,9TDI (tedy stejný objem a palivo), tak asi jo.

Pokud se budou srovnávat stejně výkonný turbobenzín a atmobenzín, tak nevím, bude-li turbomotor žrát víc, když využívá i energii spalin.

0/0
11.4.2011 12:48

radik

Re: ---

Ta energie ze spalin nedělá nic jinýho než že roztáčí to turbo - roztočený turbo znamená že jde do motoru víc vzduchu a aby to hořelo tak jak má je třeba aby vzduch byl s palivem ve správnym poměru - víc vzduchu znamená že je třeba i víc paliva.

0/0
13.4.2011 0:10

Antonín, topič

Re: ---

To je samozřejmě pravda. Jenomže protože turbo vytvoří přetlak proti prostoru klikovky, tak i během sání koná motor užitečnou práci, na rozdíl od atmosféry.

0/0
13.4.2011 0:30

radik

Re: ---

To sice ano, ale pochybuju že stejně výkoná atmosféra bude při vysokých otáčkách žřát víc než ten turbomotor. Ten přetlak tak žásadní význam nemá...

0/0
13.4.2011 9:05

Antonín, topič

Re: ---

Stejně výkonná atmosféra bude a) mít větší objem b) mít vyšší otáčky, než turbomotor. V obou případech za použití stejné technologie válců, kroužků, olejů atakdále bude mít vyšší ztráty třením. Kromě toho bude mít ztráty v sání, které u turba eliminuje energie výfukových plynů.

A to se bavím o provozu na max výkon. Při běžném provozu je turbo samozřejmě mnohem výhodnější, protože se provozuje na nižších otáčkách.

Mám dvě auta, jedno 2.0i a jedno 2.3T, které si myslíte, že jede líp? A které si myslíte, že žere víc?

0/0
13.4.2011 9:32

radik

Re: ---

vyšší objem? ano, ale větší objem neznamená nutně větší spotřebu. vyšší otáčky? ne nezbytně. Vyšší ztráty třením... ty jsou tu jen díky vyšším otáčkám a ty vyšší být nemusí. A to sání - tam je ten rozdíl neznatelný. Samozřejmě že turbo motor je v běžném provozu o něco úspornější a má lepší vlastnosti, ale pod plynem bude úspornější atmosféra.

0/0
13.4.2011 10:34

Moxtrox

Manažerský závoďák?

Manažerský závoďák? Maximálně sporťák a i to je na hraně. Pro M5 a ekvivalenty jiných značek (M-B E63 AMG, Audi RS6,…) se zažilo pojmenování über-sedan. Především proto, že jsou to auta spíš na dálnici než okresky a proto je důležitější výkon v přímce.

0/0
11.4.2011 0:03

radik

Re: Manažerský závoďák?

no moc se to asi nezažilo -  über-sedan slyšim (čtu) poprvé a to sem z oboru ;-) ... pojem manažerský závoďák mi nedělá problémy - to slovo manažerský myslim dostatečně naznačuje o co jde. Zatímco sporťák? Ani náhodou.

0/0
13.4.2011 0:15

aluminiový alobal

mám 335i

a teď jsem si půjčil 535i, oproti trojce mi to přijde jako příliš těžké nemotorné auto, pokud to budu brát jako limuzínu tak je to super ale ta trojka mi přijde na ježdění tzv."pro radost" lepší. Zdá se to jenom mně?

0/0
10.4.2011 11:13

kritik hlupáků

Re: mám 335i

Je delší a o cca 100 kgtěžší....Ale jde jen o zvyk.

0/0
10.4.2011 11:52

truthspeaker

Re: mám 335i

Je to tak, 5ka je prostě na sportovní jízdu už moc velká.

0/0
10.4.2011 14:09

TTRX.

Re: mám 335i

Jestli to nebude tím, že ta 5er je o 150 kg těžší (1610 vs 1760) a nějakej ten centimetr delší, širší a vyšší :-P A nemotorné to zrovna ve verzi 535i fakt není ;-D

0/0
10.4.2011 16:30

aluminiový alobal

Re: mám 335i

tu 3ku mám s Xdrive, takže to je tak +80kg a stejně je ta trojka agilnější. Pětka bude dobrá na cesty 500km a víc.

0/0
10.4.2011 16:56

TTRX.

Re: mám 335i

Tak to je celkem jasný, že menší a lehčí auto bude zábavnější, i když ten xdrive z toho (trochu i díky té vyšší hmotnosti) dělá o trochu nudnější auto :-)

0/0
10.4.2011 17:09

Andee in Red Book

Re: mám 335i

Manželka měla kdysi Ford Ka. Bylo to auto celkem o ničem, ale lehoučký a ta silnější 1.3 (tuším 44 kW) z tím dělala celkem  zázraky... pochopitelně do nějakých 70-80 km/h, pak už to byl klasickej malej němec - tvrdej a přitom nijak zvlášť stabilní. Já jsem si ze stejného důlvodu radši kompletně vybavil nižší střední, než brát o třídu vyšší auto. Finančně to vyšlo nastejno, ale jízdní vlastnosti jsou v rychlostech do 180 km/h lepší.

0/0
10.4.2011 20:24

aluminiový alobal

Re: mám 335i

prdlačku nudnější auto, někdy jsem z toho takhle vykulenej:8-o

0/0
10.4.2011 20:30

TTRX.

Re: mám 335i

Tak ty jseš znalec, to se hned pozná :-)

0/0
12.4.2011 18:07

Antonín, topič

Re: mám 335i

Půjčte si 135i a pak napište, jestli není oproti ní ta vaše 335i nějaká těžká a nemotorná.;-)

0/0
11.4.2011 13:02

Dr.Ozd

20 palcová kola s profilem 30...

tomu říkám naprosto nepoužitelná konfigurace pro české silnice.Jinak auto je famózní,o tom není sporu.

0/0
9.4.2011 20:42

Martin 2011

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

Stačí přihodit vzduchové pérování

0/0
9.4.2011 20:43

TTRX.

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

No vzhledem k tomu, že to bude mít M-podvozek v sérii, tak si myslím, že to nepůjde zkombinovat se "vzducháčem" nebo nějakým jiným nastavením tlumičů :-) Což by bylo jedině dobře, pak už by to nebylo M-ko :-)

0/0
9.4.2011 21:27

kritik hlupáků

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

TTRX. Tím jste na sebe prozradil že s moderním systémem vzduchového pérování nebo aspoň s adaptivními tlumiči nemáte žádnou zkušenost.

0/0
9.4.2011 23:19

TTRX.

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

:-)

0/0
10.4.2011 3:40

Antonín, topič

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

Jak pomáhá vzduchový pérování proti rozmlácení disku na jamách 3x hlubších, než je profil pneu?

0/0
11.4.2011 12:59

Generál Augusto

Re: 20 palcová kola s profilem 30...

Možná máte pravdu, pokud se to týká malých nebo nekvalitních trakařů. Sám mám opačnou zkušenost s velkým GT.

Záleží kdo auto vyrobil nebo kdo auto upravil. O toto BMW bych strach neměl, jistě to bude dobré dělo.R^R^

0/0
10.4.2011 7:56

10 nových životů

Jak je u tohoto, bezesporu krásného auta, řešena

aktivní ochrana chodce???

0/0
9.4.2011 20:41

Martin 2011

Re: Jak je u tohoto, bezesporu krásného auta, řešena

Plánujete s ním někoho porazit?

0/0
9.4.2011 20:43

jrozec

protimluv

Manažerský závodák je oxymoron...

0/0
9.4.2011 20:30

Věnceslav-Kolo

tomu říkám krásné německé auto

Je radost vidět o jaký kus jsou němci před celým světem.

To není jako LOW-END auto od Dacie, Škody nebo Kia

0/0
9.4.2011 20:14

Martin 2011

Andee

Čím prosím jezdíš? Lépe tak pochopíme rozdílnost našich názorů na M5.

0/0
9.4.2011 20:03

Věnceslav-Kolo

Re: Andee

Andee jen provokuje

0/0
9.4.2011 20:14

Martin 2011

Re: Andee

Jako ty ;-)?

0/0
9.4.2011 20:15

Andee

Re: Andee

Ale my nejspíš nemáme odlišný názor na M5. Spíš bych řekl, že se lišíme v názoru na Panameru ;-) S tím, v čem jezdím, to nesouvisí. Ale je to normální "konfekční" kombík, turbonafta 110kW. Za M5 bych ho vyměnil na dva týdny v roce, ve zbytku času mi tak výkonné auto nechybí.

0/0
9.4.2011 20:22

Martin 2011

Re: Andee

Ale samozřejmě že to souvisí v čem jezdíme. Tak nějak jsem tě odhadoval. Takže řekneš to a nebo se stydíš?

0/0
9.4.2011 20:24

Andee

Re: Andee

Tak to jsem na tvou dedukci opravdu hodně zvědavý ;-D Je to Stilo... tak povídej, jak mě ošacuješ podle auta ;-D;-D

0/0
9.4.2011 21:33

Věnceslav-Kolo

Re: Andee

FIATEM tam a VLAKEM zpátky !!

0/0
9.4.2011 22:57

kritik hlupáků

Re: Andee

Stillo k tomu hodně smajlíků a kritika M5. Soudný člověk si udělá názor sám. A slušný člověk ho nebude psát veřejně.

0/0
9.4.2011 23:20

Andee in Red Book

Re: Andee

Můžeš mi ukázat, kde jsem kritizoval M5? Dík...:-P

0/0
9.4.2011 23:45

Martin 2011

Re: Andee

Osobně jsem tě tipoval spíš třeba na passata. Tím se to vše vysvětluje. Prostě jsou tvé názory v rovině teorie a snů. A nemyslím to zle.

0/0
9.4.2011 23:24

Andee in Red Book

Re: Andee

Myslel jsem si, že budeš tipovat Passata. Názory to v rovině teorie jsou proto, že takovou cenu za auto dát nehodlám, to jsou pro mě vyhozený peníze. Teď jsem řešil bydlení, jsem tam za tři roky ze svejch tolik, že bych měl skoro na dvě emka, ale pro mě takovýhle auto není. Přemýšlím o 530xd, ale i to je na můj vkus celkem dost za něco, co vydrží pár let.

0/0
9.4.2011 23:44

Martin 2011

Re: Andee

Copak zrušili ti přezdívku? Každej si holt musí koupit to na co má.

0/0
10.4.2011 0:24

Andee in Red Book

Re: Andee

Ne, mám dva účty z dob, kdy mazali za kdeco.

Jde i o tom, že auto jako M5 nebo i ta Panamera je pro lidi, co k tomu mají nějaký vztah. Na co M5 pro někoho, kdo jezdí jen v běžném silničním provozu? To auto má smysl, když si ho občas vezmeš třeba do Mostu a zablbneš si na okruhu, pokud ne, tak je to na našich silnicích spíš póza.

0/0
10.4.2011 0:49

Martin 2011

Re: Andee

Nezlob se ale z tvé situace nemáš právo hodnotit co je póza a proč si to kupují lidé kteří na to mají. Až budeš mít zbytečnou trojku a budeš uvažovat o nákupu auto v této ceně, pak si popovídáme. Bude to mít větší smysl. Chápu že máš barák za pět mega jak si psal...ale to není to samý. Opět nemysleno zle.

0/0
10.4.2011 11:48

Andee in Red Book

Re: Andee

Ale to je přesně to, v čem mi nerozumíš. O nákupu takového auta já prostě uvažovat nebudu. Současný auto stálo v plný výbavě téměř třičtvrtě miliónu. Dal jsem za něj svým způsobem nesmysl, protože za to mohlo být Mondeo nebo něco jinýho o třídu výš. Ale mě to takhle vyhovovalo líp. Přidaná hodnota o 200-300kg těžšího auta tam pro mě nebyla. Podobné je tohle. Měl jsem možnost se párkrát svézt v S8 a i když je to bezesporu někde úplně jinde, za ty peníze to pro mě smysl nemá. Má ji můj bývalý společník, dřív i závodil a ten si ji užije úplně jinak. Pro něj to nejsou vyhozený peníze, pro mě by byly, chápeš to?

0/0
10.4.2011 12:10

Antonín, topič

Re: Andee

Celkem pochybuju, že TTRX něco takovýho připustí. Už jen to, že chce diskutovat pouze s potenciálními kupci auta za trojku, a to na diskusích idnes, hovoří za vše. Netuším, co by napsal někomu, kdo kritizuje A380.;-D

0/0
11.4.2011 12:58

kritik hlupáků

Re: Andee

JAsně. Takže na to nemáš ale máš spoustu výmluv. Tak se prostě drž v rovině teoretické a nesnaž se hádat s ostatníma když vlastně jen usuzuješ ale nemáš praktickou zkušenost. A sorry psát jako majitel Stilla o slabých stránkách M5 je směšné. Je mit olíto.Rv

0/0
10.4.2011 0:30

Andee in Red Book

Re: Andee

Už jsem ti to psal jednou, ukaž mi, kde jsem psal o slabých stránkách M5. :-P

0/0
10.4.2011 0:35

truthspeaker

Re: Andee

V pohodě, mně píše to samý, ten chlap vůbec nečte příspěvky na které reaguje.

0/0
10.4.2011 14:15

Věnceslav-Kolo

Re: Andee

Fiatem tam a vlakem zpátky

0/0
10.4.2011 16:07

Andee in Red Book

Re: Andee

Vendo, kradou se Škodovky, ne Fiaty ;-D

0/0
10.4.2011 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.