Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radost z lehkosti a pohybu. Parádní nový český sporťák LEGR

Abyste se za volantem vyřádili a jízdu si užili, nemusíte mít pod kapotou stovky koní. Lehkonohý, obratný sporťák nadělí stejnou radost a bude to i bezpečnější a lacinější. A legrace si užijete stejně. Navíc je vám výkon v úzkých serpentinách nanic, tam potřebujete spíš málo kil, centimetrů a hlavně šikovné ruce a nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jammal

No nevím nevím

Tak jde asi hlavně o design, když je to po technické stránce komplet Dacie :) Zezadu moc hezké.... zepředu se to moc nepovedlo a vypadá to jako něco podvyživeného po týdenním průjmu. 700k bych za to asi nedal ;-)

0/0
16.5.2011 15:54

kiwi007

Sorry, ale za 700 klacků mám moc pěkný

Catterham, nebo Lotus. A také sedím "na silnici". A ke kytkám si můžu čichnout ze spoda i z Jaguára, když se mi to nepovede.:-/

0/0
21.4.2011 1:15

Eclipse_GSX

Brzdy z dachny

Bylo to celkem pohodový počtení o lehkým nepředimenzovaným sporťáčku na slunný soboty, dokud nepřišla informace o brzdách. Prej je vhodnej i na závodění... Už vidím, jak si někdo zaplatí trať, že si na pár hodin zablbne, a skončí po 30 minutách s brzdama v plamenech;-D Hezčí design, smlouvu s Dachnou na servis, rozumnější cena (což se při takhle malý sérii asi nepovede), trochu rozumu do hrsti s volením součástek a proč ne.

0/0
17.4.2011 16:42

jimmbo

Re: Brzdy z dachny

taky musíš vzít v úvahu váhu tohohle auta, který bude možná o dobrou půltunu lehčí než logan, takže ty brzdy budou bohatě stačit na ježdění po normálních cestách... pravda na okruhu to může bejt trochu problém...

0/0
19.4.2011 16:52

pissflapslover

Strc to do

stodoly a nech to zarust mechem

0/0
13.4.2011 23:42

S.O.B je zpátky!

Předek pěknej, zadek trochu retro

z boku se mi to nelíbí. Nevím, za 700.000 bych šel raději do Porsche nebo Nissan 350Z za třetinovou cenu

0/0
12.4.2011 12:37

jimmbo

Re: Předek pěknej, zadek trochu retro

cena muze bejt trochu problém... když se budeme bavit jen o fun autech na blbnutí tak za stejný prachy se dá pořídit Atom a to bude trochu jiná liga...

0/0
19.4.2011 16:54

Jan Gutbayer

asi takhle...

Je hezké vidět nadšení obou pánů, je znát i nadšení pana redaktora... jenže upřímně.. doba těchto samo-domo-hobbybastla aut je pryč... Jako splnění snu pro zúčastněné to asi smysl má, ale nevěřím na prodej byť jediného kusu. V době, kdy lze mít radikálně výkonnější lepší i lehčí auta od výrobců, kteří mají alespoň nějaké zázemí, si neumím představit blázna, který by zakoupil něco relativně těžkého, zcela nesofistikovaného, designově neatraktivního a neoriginálního s technikou budgetového low-endu nižší střední třídy... Dát tomu trochu design a nějaký aspoň trochu zajímavý aspoň 200k motor, tak by se o tom dalo uvažovat....

0/0
12.4.2011 10:51

Master_Raa

Re: asi takhle...

Hmm vam asi nechutna ani doma uvarene jidlo a potrebujete to kvalitni standardizovane z pytliku... Jsou lide kterym se retro libi..jsou lide kteri si nechcou jen koupit tuctove auto, ale maji klukovsky sen si ho sami postavit... Zkuste si jen na okamzik pripustit,ze ne kazdy je zde natolik zblbly z reklamni loby aby kupoval vse znackove a porste ma jeste touhu si neco realizovat svyma rukama byt by si ti to mohl koupit 4x v obchode..

0/0
12.4.2011 20:31

Master_Raa

Gratulace

Panove byt retro auticko tak perfekt. Jen pogratulovzat. Od napadu k tomu ze to porjde homologaci je hooodne dlouha doba a je malo lidi kteri to dotahnou do konce.

Taktez Vam mate muj velky dik, protoze jste ukazali, ze jsou stale v nasem narode lide,kteri dokazi vytvorit hodnoutnou vec a ne jen na urovni cvicenych opic za banany chrlit vzrobky,ktere jsou deklarovane jako nizkonakladove a jeste se tim holedbat. Tady je dukaz ze i my muzeme byt ti co dokazi mit know-how a ne jen ti co dokazou za levno pro jine otrocit s minimalnim ziskem.

0/0
12.4.2011 20:37

basniklidu

Rok vyroby by dizajnove vypadal

na tu tatrovku co ji zrovna miji ...

0/0
12.4.2011 1:47

Amanita phalloides erectus

Re: Rok vyroby by dizajnove vypadal

pán zmiňuje, že chtěl udělat auto ze 60 let. A to se mu povidlo.R^

0/0
12.4.2011 6:32

Martin 2011

Připomíná mi to garážový tunning felicie

Laminát a barva. Ale osobně bych nedokázal vytvořit ani toto.

0/0
12.4.2011 0:13

vitus

.

dobrá kára s dobrou RZ:-P

0/0
11.4.2011 21:42

rum.tuzemsky

Mě se to líbí

Já mám obyčejné Suzuki Swift

Sport, trošičku poladěné, má na motoru asi 100 kW (91kW série), a jezdí

jak z praku. 136 PS / 1000kg. Rychlé to není, ale do zatáček se to

nezdá. Clio RS tomu ujede, ale zase za 240000, co bych nechtěl :-)

0/0
11.4.2011 20:48

Petricek

je to hodně podivné

jaktože nemají na hlavách přilby a ochranné brýle? vždyť to plexi mají někde pod bradou. kdo to schválil do provozu?

0/0
11.4.2011 20:12

Kolopterolos

Žabožrout motor

Doufam že do toho tu budoucí jednašvestku nedá sériovou. Minimálně bych tomu motoru dal čtyřklapku a nějakou svou ŘJ (např Megasquirt, ten je i "relativně jednoduche"j na postavení map)$, ale nevim, co by na to zase řekly emisní normy ;-) a spotřeba by šla taky hezky nahoru :)

0/0
11.4.2011 19:26

bitkar

Re: Žabožrout motor

no nevim jestli ten pan bude umet vubec s pocitacem, tim hur naprogramovat ecu :) ale tak treba na to nekoho sezene.

0/0
12.4.2011 9:33

you.can

kdyz jsem byl

Malej, tak jsem koukal na tachomtry a rikal si, ty joo to jede 240:-)

0/0
11.4.2011 18:18

bitkar

Re: kdyz jsem byl

:-)R^ ja taky

0/0
12.4.2011 9:33

deméter

Re: kdyz jsem byl

ano! i favorit dava bezne 180 tusim :-)

0/0
12.4.2011 10:05

cernobila_televize

Re: kdyz jsem byl

jo ja taky a kdyz jsem byl poprve ve spanesku tak jsem se tak tlacil na jedno auto az jsem spustil alarm. Potom jsme cela rodina stali pred tim autem a cuceli na to, jestli na nas nekdo prijde.

Tehdy jsme se taky divili, ze nam auta na prechodech zastavuji, ale to uz je 20 let zpet, ten cas leti.:-)

0/0
13.4.2011 20:31

Jsem

Tady je zase Clarksonů

Mít svů názor je OK, ale hrát si na Clarksona v diskuzi Rv ;-)

0/0
11.4.2011 16:29

nikotino

nelíbí

Působí to na mě jako chaotická směs různých oblin, záhybů a proláklin. Chybí tomu "linie" . Nicméně tvůrci všechna čest.

0/0
11.4.2011 16:23

akro

design

Chápu, že s tím nikdo 80tisíc km za rok nenajezdí, tak lowendová technika od (rumunského) renaultu tentokrát není snad fatálním problémem.Mě osobně se nelíbí design, který se IMHO těžce nepovedl. To je ale můj subjektivní vjem. Spíš mě zaráží 75 koní versus 800+ kg, to znamená, že to opravdu moc nepojede. Osm metráků na tradá v zatáčkách ve smyslu Morganu, Kaipanu atdje moc hmoty na málo koníků.

A o nárazových testech bychom asi raději neměli moc mluvit, že?

0/0
11.4.2011 16:10

kubíkjansů

Re: design

No do série má jít 1.6 z Rendla.....Co tam třeba šoupnout 1.6T ze Saaba? Těch 180 koníků by s tim už mohlo slušně cvičit. Akorát cena by byla zase jinde.

0/0
11.4.2011 16:23

Andee

Re: design

Vzpomeň staré CRX. 900 kg, dobře nabroušená 1,6 dohc a jaká to byla raketka ;-)

0/0
11.4.2011 23:26

ičmeka už potřetí smazali

Re: design

dobře, ale to CRX mělo 160 koní.. :-)

0/0
13.4.2011 11:33

Martin 2011

Re: design

Proč ne! Ale hlavně rychle. SAAB pomalu opět krachuje.

0/0
12.4.2011 0:15

Enj

Hezké

Hezké autíčko postavili, good job R^

0/0
11.4.2011 15:12

929

Proč dacia?

Jste nečetli článek? Si prostě vybrali levný nový auto, ze kterýho vykuchali potřebný agregáty jako motor, převodovka a řídící elektronika. Však tam píšou, že už mají na rozmontování Dacii 1,6.  A je to logický, když mají v plánu udělat 30 dalších kusů. Vyjde je to jednak při odprodeji těch vykuchaných kastli levněji, než kdyby kupovali ty agregáty jako náhradní díly a za druhé nebude problém s jejich sháněním nebo renovací. Jistě mohli někde na vrakárně sehnat motor z hondy nebo wankel z mazdy. Ale 30 dalších jich asi neseženou.

p.s. To auto neobhajuju, přijde mi značně ohavný, ale pokud to chtějí prodávat, tak mi současnej postup přijde naprosto logickej.

0/0
11.4.2011 14:42

jahodove_ticho

džím palce,...

...vzhled je subjektivní položka. Někomu se líbí, jinému ne. Malý "pure" sporťáčků je málo. Dnes je to o tunách všelijakejch posilovačů, elektronických pomocníků a automatů... Ale 700tis.? Obávám se, že cílová skupina si za ty peníze pořídí raději dvě ojetou S2000 se Speedsterem dohromady... apod. Technika Dacie za třičtvrtě mega může být sebezábavnější a stejně si to tradiční šetřílek co kupuje Logany nekoupí...

0/0
11.4.2011 13:17

154296

Re: džím palce,...

Já také držím polce, ale pane "ojetá" Fabia S2000 sepohybuje od 6mil. bez dph. Honda s2000 také ojetá bude100% levnější než 700tis, ale skuste si ji "doma" postavit. A motor z Loganu je tam v tomhle jediném kusu. Případné další s motorem R. Megane 100koní na 700-800kg je úžasný poměr.R^ Je to auto pro volný čas. Dnes také nikoho nezatracujeme pokud si nechá postavit motorku s oběmem 2 litry a s jedním sedlem. Jo někteří vydělají 700 tis. za dva tři měsíce a milují volný čas. (netvrdím, že ho mají...;-))

0/0
11.4.2011 14:10

ičmeka už potřetí smazali

Re: džím palce,...

Fabii S2000 opravdu neměl na mysli ;-D

0/0
11.4.2011 15:00

ičmeka už potřetí smazali

Re: džím palce,...

btw měl jsem 61kw v autě o pohotovostní hmotnosti 850 kg, a bůhvíjakej poměr to teda neni.

0/0
11.4.2011 15:01

rum.tuzemsky

Re: džím palce,...

No pořád lepší než voktáfka vole f tédéíčku f metle vole na hlínách co táhne vocpoda vole pane.

0/0
11.4.2011 20:51

stefi_ul

Re: džím palce,...

nemam ji sice v metle, ale mych 103kW se chova pekne a vis proc vodspoda?? Protoze je to prave to TDicko. A se sestkou je paradni svezenicko na dlouhejch trasach... UL-Dortmund-Brusel...

0/0
13.4.2011 23:46

Esolopa

Tolik krásných aut je na světě,

ale tohle se opravdu nepovedlo. Něco jako: "Na Porsche nemám, tak si ho splácám doma", že?

0/0
11.4.2011 12:29

Itter

Re: Tolik krásných aut je na světě,

Krásně řečeno. Je to děs :(

0/0
11.4.2011 13:03

rum.tuzemsky

Re: Tolik krásných aut je na světě,

To je otázka názoru. Mě se líbí.

0/0
11.4.2011 20:41

rum.tuzemsky

Může to jezdit fajn.

Může to jezdit fajn.

Jám mám obyčejné Suzuki Swift Sport, trošičku poladěné, má na motoru asi 100 kW (91kW série), a jezdí jak z praku. 136 PS / 1000kg. Rychlé to není, ale do zatáček se to nezdá. Clio RS tomu ujede, ale zase za 240000, co bych nechtěl :-)

0/0
11.4.2011 20:45

Andee

Re: Tolik krásných aut je na světě,

Vážně si myslíš, že to má suplovat Porsche? A vážně si myslíš, že tohle bude výrazně levnější, než třeba šestiletá 911, která se dá ve velmi dobrém stavu koupit i pod 750 tisíc?

0/0
11.4.2011 23:30

Inkvizitor Johny

Design

Mně se ten design fakt líbí. Je takový neokoukaný. Přední sklo a motorový prostor je trochu zvláštní, ale to se dá lehce vyřešit...Akorát ten laminát je takovej divnej. Bylo by fajn, dělat i dražší verzi z hliníku. Já bych laminát nechtěl.

0/0
11.4.2011 12:28

ičmeka už potřetí smazali

rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldexu

že Haldex má i Bugatti Veyron. Když už jsi na to narazil, tak já nevěřím, že by Haldexem něco zkazili. Tohle auto ale 4x4 nepotřebuje, má malej motor. 1.4 Dacia je blbost, 1.6VTi Honda by bylo lepší.

0/0
11.4.2011 12:08

Honx

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldex

Proč reaguješ na něco co nebylo určeno tobě? ;-)

No ale když už jsi u toho - myslíš že cena motoru Dacia 1,4 a Honda 1.6VTi je stejná? Je to PROTOTYP, nikoliv sériovka (a je samozřejmě otázkou jestli z toho někdy sériová výroba opravdu bude). Chtějí to stavět na motorech od Renaulta, takže nevidím nic divného na tom že do prototypu dají základní renaulťácký motor který se dává do Dacií.

0/0
11.4.2011 12:22

ičmeka už potřetí smazali

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldex

odpověď na tvojí otázku - protože mě štvou kecy na haldex (i když ho v autě nemám).

0/0
11.4.2011 12:49

Honx

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldex

Mě taky a právě proto jsem to psal tam kam jsem to psal ;-)

0/0
11.4.2011 13:11

ičmeka už potřetí smazali

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldex

;-)

0/0
11.4.2011 14:57

bitkar

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldexu

tak ja myslim, ze tim motorem z renaulta to docela zabijou. Chce to poradnou vysokootackovou mrchu. Ta honda B16A2 by byla dobra, ale ten motor se uz nevyrabi. Takze jedine K20 ze civicu typeR

0/0
11.4.2011 13:28

wrah

Re: rád bych řekl panu Honxovi, co tady dole žvatlá o Haldexu

Hodně by mě zajímalo, jaké by bylo zastavět tam 1,3l Wankela z Mazdy. Výkon 170 KW by měl takto lehoučký sporťáček rozhýbat opravdu pěkně. Navíc je sám motor velmi lehký, takže by se ušetřilo mnoho kilogramů na pohonu. Akorát, jestli by to zvládala převodovka a spojka. A řidič hhh.

0/0
11.4.2011 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.