Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Legendární Tatra 87 znovu ožila pro slavného architekta

Loni ji Američané vyhlásili Veteránem roku. Padla do oka i světoznámému architektovi Normanu Fosterovi, který si ji za pár dní od renomované ostravské restaurátorské dílny převezeme. Tatra 87 ohromovala na meziválečných silnicích svým moderním kabátem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BlueFlash

A co třeba Chrysler Airflow

http://www.google.cz/search?q=chrysler+airflow&hl=cs&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ftOhTfPfKszzsgb8kKCNAg&ved=0CDUQsAQ&biw=1280&bih=846

Ten byl taky zajímavej:-)

0/0
10.4.2011 17:59

celim

Re: A co třeba Chrysler Airflow

No náznaky aerodynamické karosérie tam už jsou, ale co ty blatníky?! V tomto směru byla Tatra přece jenom blíž dnešním vozům!

0/0
11.4.2011 10:17

Antiblb

Krasavice

jen škoda, že se náš průmysl jaksi v prach obrátil a již se u nás nic tak krásného nevyrábí.

A když si Škodovka postaví hlavu a udělá dobré auto, němčouři kafraj, že se nebudou prodávat WV. Ach jo.

0/0
9.4.2011 14:34

taknevim

Re: Krasavice

Co jsou V V, kdo byli V+W nebo co je VW to tuším. Ale co je WV opravdu nevím?

0/0
9.4.2011 21:04

Le Miserable

Re: Krasavice

Jeho nick napovídá, že trojité wé jako trojité wé.

0/0
10.4.2011 18:19

samuel05

...

ty auta byli dobre pokud je delali nemci stejne jak dneska skoda. Potom co skoncila valka a vyhodili Hans Ledwinku tak byl konec, uspech mela jen diky komunistickemu trhu, na svetovem by se uz nikdy nejaka t613 neprosadila.

Dneska uz by vubec nemela sanci staci se podivat jak dopadli jine velke automobilove narody napr. anglie kde se defacto uz nic nevyrabi nebo svedi

0/0
8.4.2011 23:36

celim

Re: ...

No já bych snad jen podotkl, že zatímco staré tatrovky navrhoval český Němec, tak T613 navrhovala firma Vignale z Itálie a obojí se vyrábělo v Kopřivnici. Takže bych řekl, že u té T613 se spíš jednalo o ne příliš vhodný koncept a karoserie byla možná zajínavá v okamžiku kdy se dostala na papír, ale díky výrrobnímu zpoždění to už bylo někde jinde, ale hlavně, bylo to v podstatě jen tuctové auto ve své třídě, které bylo zajímavé snad jen tím, že mělo motor vzadu.

0/0
11.4.2011 8:21

Thyronx1

Bral bych ji sem do USA

ted hned! ale bral bych i T603.

thyronx@seznam.cz

0/0
8.4.2011 23:32

Lukke-Luk

Re: Bral bych ji sem do USA

A?

0/0
9.4.2011 15:03

lekaj

Re: Bral bych ji sem do USA

Soused ma krasnou 603 v provozu. Ale na prodej ji bohuzel nema. Ale je to krasny kousek.

0/0
9.4.2011 17:29

Rambo-x

Krásnej kousek

Krásný kus,kéž by zase začala Tatra vyrábět auta na špici,přeju jim to,20 let naší slavné nové rádoby demokracie je však poslalo bohužel téměř dokonale ke dnu.............tatrovky byly auta na špici,ovšem do roku 1990,pak už nastal jen úpadek,a je to tak skoro se vším českým,všechno válcují buď čínské nebo západoevropské firmy

0/0
8.4.2011 18:37

1000mb

Věnceslave,

ty máš nějaký názor?To teda čumím,to mě překvapilo.I když píšeš bláboly.

0/0
8.4.2011 16:16

Věnceslav-Kolo

Re: Věnceslave,

Mám

0/0
8.4.2011 16:27

Lukmajstr

Re: Věnceslave,

Ale podle všeho bys mít neměl, neboť to nemáš v palici v pořádku.

0/0
8.4.2011 17:00

Věnceslav-Kolo

Re: Věnceslave,

Vaše starosti ...... Tatra je mrtvá !

0/0
8.4.2011 17:12

mocmocmedviku

Re: Věnceslave,

Jak říká klasik i blbý názor je názor :-)

0/0
8.4.2011 17:01

tukator

nepravda hnedle na začátku

"První seriově vyráběný aerodynmický vůz", jak říká pán hned v druhém souvětí, to NEBYL. To byla Tatra 77...... Jinak nad Tatru není, nádherná auta!

0/0
8.4.2011 14:12

Věnceslav-Kolo

Re: nepravda hnedle na začátku

Tatra je díky bohu už jen mrtvá značka.

0/0
8.4.2011 14:19

T55

Mrtvá značka - výsledek budování kapitalismu

Ne díky bohu, ale díky amatérskému budování "rozvinuté kapitalistické společnosti", kde sa nám úspěšně daří přibližování k "balkánu" a Zimbabwe je na dohled.

0/0
8.4.2011 14:54

Věnceslav-Kolo

Re: Mrtvá značka - výsledek budování kapitalismu

To je jedno. Hlavně že už Tatra nevyrábí

0/0
8.4.2011 15:09

T55

Kolečko u trakařu

Jedno je kolečko u trakařu. Jako životní optimista a patriot věřím, že TATRA jednou zase bude vyrábět.

0/0
8.4.2011 15:14

Lukmajstr

Re: Mrtvá značka - výsledek budování kapitalismu

BÝT TI NĚKDE NA DOHLED VENCESLAVE, TAK DOSTANEŠ TAKOVOU, ŽE SE VRÁTÍŠ PRO  DRUHOU ZPÁTKY... JAK TO JAKO ČECH MŮŽEŠ ŘÍCT, PODLE MĚ JSI NORMÁLNÍ DOBYTEK. A MIMOCHODEM TATRA STÁLE VYRÁBÍ!

0/0
8.4.2011 16:57

Věnceslav-Kolo

Re: Mrtvá značka - výsledek budování kapitalismu

Nevztekej se lukmajstře. Mě je Tatra u zádele a jsem rád že nevyrábí osobáky. Já mám VW Golf a uvažuji o Toyoté nebo Saabu. Tatra je mrtvá !

0/0
8.4.2011 17:11

josnow

Re: Mrtvá značka - výsledek budování kapitalismu

Tatra skončila v letech 1945-48. Pak už jen degeneroval pod vedením drahých soudruhů z ÚV.

0/0
8.4.2011 15:16

T55

Degenerace

Kéž by i dnes tak "degenerovala" a přitom produkovala na svoji dobu technicky dokonalé a konkurenceschopné výrobky jako T 111, T 138, T 148, T 813, T 815, T 600, T 603, T613,...

0/0
8.4.2011 15:21

nesmrtelný Chuck

Re: Degenerace

Byly tak "konkurenceschopné" že je chtěli jenom v Rusku či v Africe. Žádný stát na Západě o ně nikdy nestál, to ti jen soudruzi vtloukli do hlavy. Jak komouši odešli, Tatra skončila, protože NEBYl zájem.

0/0
9.4.2011 17:00

pinglzprahy

Re: Degenerace

Bohužel má pravdu.Ta automobilka už po roce 48 a vyhazovu Němců kteří je vymysleli jen stagnovala-To že se ,,prodávala´´v RVHP za Kubánské pomeranče nic neznamená.

0/0
9.4.2011 17:02

pospajip

Re: nepravda hnedle na začátku

Přesně, ale stejně to jsou pořád krasavice:-)

0/0
8.4.2011 17:49

glider555

Skvělý design

Nádherný auto :-) Pro mě je to opravdu nadčasový desing spojený s doplňky té doby.

0/0
8.4.2011 13:47

Věnceslav-Kolo

Tatra 87 je ošklivé auto

Kdyby dali na iDnes fotku Hondy nebo Toyoty z roku 1938, udělali by líp.

0/0
8.4.2011 12:44

the_end_of_communists

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

http://www.flickr.com/photos/44871759@N00/1757895066/ tady mas toyotu 1937 - tatra urcite oskliva byla, o to nejde, ale byla na tu dobu velmi moderni - samozrejme, ze daleko modernejsi, nez tehdejsi toyouta diky tomu, ze kladla duraz na aerodynamiku. Bohuzel, tak jak vime, destrukce znarodnenim a komunisticky teror umoznil ze setrvacnosti (nez ty konstruktery utejrali bolsevismem a firmu vyluxovali) jeste par zajimavejch modelu, ale pak uz jim vlak ujel. Nicmene tahle Tatra byla v tu dobu asi tak nadcasova, jako byl pozdeji Citroen (DS).

0/0
8.4.2011 12:59

MSG

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

Ač nerad, tak souhlasím. Sice revoluční, ale vzhled nic moc. T603 sice nebyla taková )no, spíš žádná) bomba technicky, ale design byl mnohem lepší.

0/0
8.4.2011 13:45

celim

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

No však ten dvacetiletý rozdíl se musel ve vzhledu nějak projevit. Ono ba té Tatře třeba výrazně prospělo zaoblené čelní sklo, ale ta se tenkrát před válkou ještě snad ani nepoužívala.

0/0
8.4.2011 13:51

Věnceslav-Kolo

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

Tatra 87 bylo ošklivé a nepovedené auto. Na tehdy vyráběnou japonskou Toyotu, Subaru nebo Daihautsu ztrácela Tatra jak technicky tak v kvalitě.

0/0
8.4.2011 14:17

you.can

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

jo:-) až na to že ty jejich technický skvosty jezdily na něco jako je svítiplyn, prostě to mělo kotel a motor.

0/0
8.4.2011 14:35

snickim

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

Gratuluju ke geniálnímu aprílovému fóru, jen přišel bohužel o 7 dní později.

Jen tak pro zajímavost, Tatra 87 se vyráběla mezi roky 1937 a 1950. Subaru a Daihatsu začaly !!! s výrobou aut až v roce 1951. Jinými slovy nelze srovnávat předválečnou Tatru 87 s žádným autem vyráběným Subaru a Daihatsu před válkou.

Design auta je samozřejmě věc vkusu. Mně se například Tatra 87 celkem líbí. Na to, jak je to staré auto, tak klobouk dolů.

0/0
8.4.2011 14:45

celim

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

Tak ta Toyota vypadá dost tuctově, jako spousta amerik té doby. To tatra byla úplně o něčem jiném. Je to asi jako byste srovnával dejme tomu běžný Mercedes třeba s Porsche Panamera. Myslím především z hlediska vzhledu, modernosti konstrukce, technického průkopnictví.

0/0
8.4.2011 13:49

Rilian

Názor naprostého ignoranta

O svém naprostém nedostatku soudnosti a dobrého vkudu nemusíte informovat okolí. Než takový příspěvek napíšete, měl byste alespoň trochu znát historii výroby osobních aut v Japonsku. Firma Toyota začala se sériovou výrobou (naprosto konvenčních osobních aut) teprve v roce 1936. Firma Honda byla založena až v roce 1948 a zpočátku (dlouho) vyráběla jen motorky. Mimochodem, už před 1. světovou válkou byly do japonska vyváženy automobily Laurin a Klement (byly dokonce ve vozovém parku japonského císaře).

0/0
8.4.2011 13:50

kníže Sternenhoch

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

chlapče,chlapč Rv

0/0
8.4.2011 14:02

you.can

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

postav vedle sebe toho japonského "buicka" a tatrovku, uvidíš propastnej rozdíl v designu

0/0
8.4.2011 14:36

ADix

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

No mojí přítelkyni se taky nelíbí audiny z rokzu 1982 ale v té době to bylo stejné porno tak jako dnešní AUDInky...stejné to bylo i s Tetrou v době jejiho prodeje...(audi sem vzal jako příklad, stejně tak sem mohl dát BMW a pod )

0/0
8.4.2011 15:25

petr4770

Re: Tatra 87 je ošklivé auto

Ty fotky by mě taky zajímali...ale myslím že neexistovali tyhle automobilky v roce 1938;-D

0/0
9.4.2011 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.