- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
taky jsem asi uchyl, při vzpomínce na dětství, se mi vybaví, že mě ten smrad voněl
Jo, Wartas, strejda ho mel, kdyz jsem byl malej. Hrozne se mi libil ten zvuk motoru, znelo to jako nasr*na slepice
Ale mně připadá i ta hranatá krabice hezká, takovým umanutým způsobem. Měli jsme wartburga pro mě odnepaměti, a myslím, že nás nezklamal nikdy.
w353w dymil iba ak nedodržali pomer 1/50, alebo dlhodobo jezdili v meste. totiž nespotreboval viac oleja ako škodovka podobného mobsahu a výkonu.
a spotreba s chladičom presunutým PRED motor a bez ventilátoru klesla pod spotrebu škodovky. v posledných rokoch socializmu bolo nutné tankovať super (špeciál "skackal"), čo vychádzalo "lacnejšie" v súvislosti s mernou spotrebou (super obsahoval viac olova, teda bol "ťažší"). tankovať sa dal nielen technický, letecký, bezolovnatý, ... benzín, ale aj lieh a trichlór. v kopcoch a aj na snehu bol neprekonateľný, kam sa hrabali násobne drahšie žiguli všetkých kategórií.
ps - trasu praha - trenčín v žatevnom období, sčasti po diaľnici, sčasti okresky, 350 kilometrov za tri a pol hodiny. ani v dedine pod 80, jedna prestávka u 3 křížú.
No nevim, special-mix byl obvykle v pomeru 1:33, ale i pri 1:50 vychazi spotreba oleje cca 10-15x vyssi nez bezna spotreba oleje u tehdejsi skodovky.
Měli jsem Warťase přes 20 let a vcelku jsem byl spokojen. Z nabídky, která u nás byla na poč. 70. let to byla hvězda. Přes řadu nedostatků to bylo velice jednoduché auto s malými nároky na údržbu, hodně se toho do něj vešlo a navíc poměrně spolehlivé. V případě poruchy to vždycky někdo opravil za přijatelnou cenu. Jen s náhradními díly byl problém, ale to bylo za komunismu se vším.
Motor byl sice hlučný, emise raději nemluvit a s poměrně vysokou spotřebou (10-11 l při rozumném stylu jízdy), ale při výkonu 50 koní měl slušný tah a při nákladu v kopcovitém terénu.
Nevýhodou byla poruchová alektrika, atypické řazení pod volantem, nedomyšlený systém ovládání mechanických částí pomocí táhel, slabé topení, pasivní bezpečnost apod. Výrobce bohužel zaspal dobu, nic ho nenutilo auto průběžně inovovat a tak se takřka 20 let vyráběl v nezměněné podobě, což mu zlomilo vaz.
Zajímalo co se stalo s fabrikou v Eisenachu. Prý tam chtěl žřídit svoji montovnu Opel, ale nevím jak to nakonec dopadlo.
Waran tehdy zaspal dobu naprosto "brutalne".... to se tehdy nepovedlo ani skodovce.
Zápach naftové audi je odpornější.
to bylo výborné auto, i spotřeba ve vyšších rychlostech rostla na 10l. Pamatujete na její volnoběžku? Dala se vyřadit a pak to škubalo. Inu tříválec. Mladí už ani netuší, co to je. Do kopce předehnala všecky ostatní auta.
Pohodlí bylo, i prostoru dost, proti trabimu luxus
Kdeže nedám dopustit,Táta měl 353 de lux od 71 roku já jí dojezdil v roce 90 a pořídil novější s řazením na podlaze taky de lux ,měl jsem ji souběžně s Unem 55s v 96 jsem to prodal do Ustí nad labem a jezdí dodnes.
S vozíkem za 353 jsme postavily tři domy . a pán co jej koupil svůj taktéž .Neznám jiné auto které to vydrželo,a servis ...během soboty za cca 3000,-Kčs celková GO auta .s klíčem č10 plechařina za dvě hodiny dole ..natřeno a zase zpět.sedačky ,jak v obýváku .Vzpomínka na praktické auto..od celé rodiny.Později jsem samozřejmě měl a mám slušmá auta.Nedá se to z dneškem srovnávat .Dnes se u 5tiletého auta nevyplatí spousta oprav a GO dělá jen šílenec co neví co z penězma..
nejhorší co bylo na W tak sedačky, hrůza,děs... ale v kombi bylo hafo místa
ale mám radost z mizení jejich řidičů
.
3. dubna 2011 20:50 - Senior ve wartburgu přehlédl motorkáře, ten srážku nepřežil.
ale ten řidič wartburgu to přežil, "zmizel" ten motorkář....
a když vezmeš obecně auta starší 20-ti let tak v nich možná častěji jezdí studenti než důchodci....
že co se prostoru, ať vnitřního, nebo zavazadlového týče, tak snad dederóňáci neměli konkurenci. Do Wartburga kombi se snad vešla i rakev, sám mám Trabíka kombi, a co se do něj vejde, to udivuje přihlížející lidi pořád. A Trabík má jednu vychytávku - rezerva se dá namontovat pod podlahu a v zavazadláku nepřekáží.
ale běda, když tu rezervu potřebuješ a jedeš zrovna v lepším ohozu