Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola po italsku: troubit a předjíždět po chodníku

Právě mě předjel stařičký Fiat 500, ale zprava, přes chodník. Málem jsem ho sestřelila, bouračka nás minula jen o fous. Zatroubila jsem. Blogerka iDNES.cz Marta Kučíková prochází autoškolou znovu, tentokrát vedou výuku Italové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Podrazza

Donna al volante pericolo constante :)

Provoz v Itálii není o nic větší džungle než provoz v ČR. Ve velkých městech mají na semaforech kamery, které zaznamenávají průjezdy na červenou, když se rozhodnete změnit jízdní pruh těsně před křižovatkou, většinou vás někdo během chvilky pustí (což je v Praze někdy problém). Z vlastní zkušenosti vím, že dopr. policie je k turistům většinou tolerantní, samozřejmě pokud jde jen o menší přestupky. Na jihu je to trochu horší (např. Neapol), pokud  máte rádi lak a karoserii svého auta, tak je třeba dávat pozor a zbytečně se nepouštět do úzkých uliček a neparkovat tam. K cizí (české) RZ je každý shovívavější. Autostrade jsou o poznání kvalitnější než dálnice v ČR a někdy i superstrade. Na vedlejších silnicích na venkově na jihu je provoz malý a už nejsou tak kvalitní. Osobně nemůžu říct, že by se mi v Itálii jezdilo hůř než v ČR a to ani s autem vypůjčeným od místních. V centrech měst je ale na místě dobrá orientace a předcházet tak zmatkům, takže navigaci s aktuálními mapami s sebou :)

0/0
26.4.2011 9:32

Tom Hagen

Re: Donna al volante pericolo constante :)

Donna al volante pericolo constante   ;-D

0/0
28.4.2011 11:35

chicocheco

Omlácená auta

znám z Marseille. Jednou jsem na někoho 2 hodiny čekal v Port-Vieux, kde je přímo u vody několikaproudová T křižovatka. Policajti kontrolovali, kdo projede na červenou, což se stávalo celkem běžně v tom stupni 4-5, kdy byli řidiči nervózní. Jenže za ty dvě hodiny se tam staly i nějaké 3 bouračky, jenom ťukance, ale ti policajti to vůbec neřešili, lidi si na pežotka přidělali nárazník izolačkou a jelo se dál ;-)

0/0
25.4.2011 10:08

roedor

Re: Omlácená auta

taky znám, ze Španělska, z Toleda. Občas nějaký ťukes, vůbec to neřešili a jelo se dál. A ve staré části města se uličky vybíraly stylem - opřít čumákem o zeď, nacouvat zadkem do jiného auta a urvat zrcátko o roh. Půlka aut ve městě neměla zrcátka nebo je měli přilepené izolačkou:-)

0/0
26.4.2011 8:38

Tom Hagen

IT

Nechápu, že někdo vytáhne na veřejný blog článek o tom, že to za volantem neumí a že mu v ruce sluší spíš MOŽNÁ vařečka...   8-o;-D;-D

0/0
24.4.2011 7:30

zhulená mánička

tohle je ještě v pohodě...

mnohem horší je to mimo naší civilizaci.Oproti Indii je všechno tohle pouhá malichernost,buďme rádi že tu fungují aspoň základní pravidla tam je to na silnici adrenalin i ve 30km/h :-P

0/0
24.4.2011 0:17

carandache

Pche!

To není nic proti Moskvě. Tam je to teprve prasárna!

0/0
23.4.2011 23:03

bosch1

Bez problémů

Itálii jsem vloni projel kolem pobřeží na Palmovku, pak napříč botou do Říma a na Florencii přes Benátky  zpět. Samozřejmě nejen po dálnicích. Naprosto bez problémů a to i v Římě, kde kolikrát nebyly vyznačený pruhy a jelo se třeba ve třech, čtyřech imaginárních pruzích. I když jsem se párkrát zamotal, nikdo na mě netroubil ani negestikuloval. Na mýtnici na mě troubili, ale volali "halo čeko, jak se maš"? U Kolosea v Římě se musí ke stanici metra přejít nevím kolikapruhá silnic. Je tam přechod bez semaforů a stačí přijít k silnici, že chcete přejít a všichni zastaví a bez pocitu ohrožení přejdete. A to si pište, že tam je neskutečně turistů a přechází pořád někdo. Fronty aut ale kupodivu nejsou, okamžitě všichni jedou. Nechápu jak je to možné, ale takovou zkušenost z toho místa mám již někdy šest let zpět.

Prostě nemám s Italy negativní zkušenosti.

0/0
23.4.2011 21:17

sarah123

Re: Bez problémů

To je zas nekdo chytrej, po jedne dovce v Italii. Ono je to totiz tak, ze na ridice s cizimi znackami jsou Italove o dost shovivavejsi a na silnicich se od nich drzi dal - ne proto, ze by byli tak hodni, ale protoze jako cizinci urcite "nemuzou byt tak dobri ridici".

0/0
24.4.2011 18:35

joyFX

Re: Bez problémů

i ty brepto. itálie s italskou značkou je to samé co s českou

0/0
24.4.2011 19:50

sarah123

Re: Bez problémů

no to urcite.

0/0
24.4.2011 20:14

stirlingx

Semafory

Nejhorší u nás oproti Itálii jsou rozjezdy na křižovatkách, to je úplná tragédie. Ital stojí klidně 5m za čárou křižovatky a hned startuje jak v F1 :). Další rozdíl jsou chodci-chodce nikdo nepouští, ale jakmile vlezete do cesty tak zastaví, mají to super zmáknuté a navíc je vidět, že mají odhad a vozidla ovládají. U nás je katastrofa s chodci jak vlezou na přechod a vlečou se jak králi a další věc je jízda na dvou pruzích ve městě-2 důchodci, 45 km/h vpravo vlevo a absolutní nezájem co se děje za mnou. O nepouštění a zařazování do zipu ani nemluvě. Itálie je super země, forza Italia! R^

0/0
23.4.2011 20:42

entony13

Re: Semafory

Většina TDi se rozjede na zelenou až po HTP :-), aby si nezničili turbo :-). Jinak do města je automat boží. Moje je nejrychlejší na křižovatkách, šlápne a jede, nemusí ničím kvedlat, i když to umí :-). Kdo to má, většinou by neměnil, ale není to levné

0/0
23.4.2011 21:05

f0rr35t

Re: Semafory

To spíš aby jeli za 3,123456 l na sto ;-D 

Ale k tomu automatu: Zarytí "manuálisti" se často diví, jak plynule to řadí a taky že to dokáže brzdit motorem, řadit v různých módech podle okolní situace atd... holt stereotypy jsou strašná věc. Mimochodem: polovina světa jezdí v automatu a finančně je to určitě nerujnuje ;-) Mimochodem: co říkáš na "lifetime ATF"?

0/0
23.4.2011 22:02

entony13

Re: Semafory

Jako na věčnou náplň převodovky? Já to tak vidím na 200 000 Km a potom se mění vana, včetně 10 litrů oleje, to mně řekl servisák. Spíš začne většině automatů unikat olej a tak se dolévá :-). My jsme DSG :-), při rozjezdu není ideální a potom paráda. Nevěřím na žádné věčné oleje, ideální je levnější olej měnit po 15 000 Km než drtit o hodně dražší 30 000 km.

0/0
24.4.2011 14:07

f0rr35t

Re: Semafory

R^ Já v tomhle taky věřím servisu. Na CZ netu převládá názor "měň to každých 30 000 km" atd., ale podle mě je to zbytečné a je lepší ušetřit peníze do budoucna... ani s výměnou se nevyhneš určité investici. Ale to platí i o manuálu a že už jsem zažil manuálů se špatným setrvákem, spojkou, nebo rovnou šly špatně řadit některé stupně atd... Já říkám: pokud to mezi servisními intervaly funguje jak má, nevrtej se v tom :-)

0/0
24.4.2011 19:23

entony13

Re: Semafory

Kupujeme nová auta a tak to neřešíme, V automatické převodovce není olej tak namáhaný, ale olej v motoru měníme dřív, tam to má důvod. Mnoho poškozených motorů je z důvodu Long Life intervalu, to mne nikdo nepřesvědčí, že to je ta správná cesta. V manuálu VW není nikde výměna oleje ATF, jen v teplých krajinách se mění. Servisman BMW to potvrdil, že oni to také nemění.

0/0
24.4.2011 21:01

f0rr35t

Re: Semafory

To jo, motor je něco jinýho, tam taky měním dřív. Na tu převodovku jsem se ptal hlavně proto, že jsem si po přečtení českých fór připadal jako exot, že neměním náplň. Na US fórech jsou borci, kteří tvrdí, že na původní syntetickou náplň nalítali 200 000 mil ;-D Podle mě v našich končinách lidi automaty moc hrotí, zavítají do specializované opravny (ačkoli jim to řadí v pohodě), kde jim hned nalejou do hlavy, že když jim nebudou sypat prachy za "údržbu", tak se jim to co nevidět rozsype.  Co jim taky mají říct? Poslat je pryč bez vejvaru? ;-)

0/0
24.4.2011 22:36

joyFX

v Severní Itálii je

jízda velmi pohodová; pravda, třeba v Římě je to trochu hektické, ale není to žádná džungle. Člověk jen nesmí zavazet.

V Čechách je ježdění daleko dramatičtější, nervy, adrenalin, z účastníků provozu čiší vztek a nějaké nevyřešené problémy

0/0
23.4.2011 20:16

fsp

Od Říma dolu je to buranov

Severněji jdou dokonce řeči, že buranov je už Řím a nejlépe pryč i s nima.

0/0
23.4.2011 17:35

Lex Luttor vladce Australie

Re: Od Říma dolu je to buranov

A jeste severneji se totez rika o Ricanech...

0/0
25.4.2011 21:35

DISK

Mám zcela opačné zkušenosti, než....

...autorka spotu, ale možná je to tím, že v Itálii po 10-ti letech téměř nepřetržitého pobytu už 4 roky nežiji.

 A to hlavní na tamním provozu je myšlenka, že každý se někam potřebuje dostat, ne knedlíkovské a zakomplexované "závodění" ve veřejném provozu.

0/0
23.4.2011 15:56

fsp

Re: Mám zcela opačné zkušenosti, než....

Souhlasím, ale dělají to hodně bezohledně

0/0
23.4.2011 17:37

divizni

Re: Mám zcela opačné zkušenosti, než....

bezohledně možná pro Vás. Pro ně prakticky - když jedeš,tak jeď ! Když se chceš rozmýšlet a drbat na hlavě,tak zastav na parkovišti !

0/0
23.4.2011 18:37

joyFX

Re: Mám zcela opačné zkušenosti, než....

přesně tak. Italské pravidlo je nezavazet. Podle takového pravidla se jezdí dobře.

0/0
23.4.2011 20:17

intel810

když jezdíš jak slepice

tak se nediv, mám itálii projetou od Tavrisia po Pompeje. ohleduplnějšího řidiče než Itala jsem ještě neviděl. Nikdo tě neomezuje, nezavazí ti, když spěcháš tak uhne, když potřebuješ na hlavní tak tě pustí, atd...U nás? Zvládnou zip je i hodinová fronta na dálnici,  To že spousta lidí jezdí v devadesátce sedmdesárkou, to nemá z bezpečností provozu nic společného. Pravidlo pravé ruky snad už ani nikdo nezná. Hranice křižovatky se nerespektují, atd...

0/0
23.4.2011 12:13

f0rr35t

Re: když jezdíš jak slepice

R^ a klaksonem nenadávají, ale říkají ti jeď ! Toť celé tajemství jejich troubení. Jestli se tedy někomu zdá, že na něj italové pořád troubí, měl by hledat problém hlavně u sebe :-) Já jsem s tím problém neměl, spíš naopak mě vždy po příjezdu do ČR zaráží, jak dlouho může trvat jednomu autu obyčejné rozjetí na semaforech, nebo jak dlouho trvá zařazení do pruhu.

0/0
23.4.2011 12:52

Andee

Re: když jezdíš jak slepice

Naprostý souhlas. Autorka blogu bude nejspíš typ pilota, na kterýho budou troubit všude :-PRv

0/0
23.4.2011 12:59

divizni

Re: když jezdíš jak slepice

Vás bych tipoval na BMW nebo alespoň Audi ,protože to jsou oblíbené berličky malopenisových závodníků.Zřejmě jste vůbec nepochopil. A zaplať Pán Bůh za autorku - je totiž inteligentní a ftipnááááááá

0/0
23.4.2011 18:49

Andee in Red Book

Re: když jezdíš jak slepice

Že autorka blogu neumí řídit a naprosto nepochopila mentalitu Italů, je víc než evidentní. S tím, jak řídím já, to nijak nesouvisí, ale můžu tě uklidnit, já bych na ní rozhodně netroubil a BMW ani Audi nevlastním. A kdybych jeden z těchto vozů měl, pak proto, že mi vyhovuje, nikoliv z důvodů, které jsi psal a které by zřejmě vedly ke koupi tebe :-PRv

Autorka vůbec vtipná není, naopak je to spíš trapné, jak dělá z komára velblouda Rv

0/0
23.4.2011 20:13

New York New York

Re: když jezdíš jak slepice

jak dlouho může trvat jednomu autu obyčejné rozjetí na semaforech.... každý nejezdí v automatu :-P

0/0
23.4.2011 19:01

Andee in Red Book

Re: když jezdíš jak slepice

Bohužel je tohle v Česku naprosto běžná praxe, že v největších kolonách projede na zelenou o polovinu míň aut, než by mohlo, protože každej druhej trouba začíná řadit až ve chvíli, kdy je auto před ním už deset metrů pryč Rv

0/0
23.4.2011 20:15

joyFX

Re: když jezdíš jak slepice

1000 x R^

0/0
23.4.2011 20:19

joyFX

Zdravím klub přátel italské (nebo spíše nečeské) jízdy

:-)  Jen nechápu, jak v čechách přišli italští řidiči k tak špatném renomé ? To by stálo za nějaký podrobnější rozbor.

Český řidič: Na světlech je první, ale jako poslední se rozjíždí. A je to čím dál horší Rv

0/0
23.4.2011 20:21

entony13

Re: Zdravím klub přátel italské (nebo spíše nečeské) jízdy

Moje má rychlé starty z křižovatky, automat to umí, ale čeští řidiči to nezvládájí a často ji za chvíli bloknou a nebo ukazují jak umí jet rychle po městě, další křižovatka, další tragédie.Zip, to je vidět, že buranů u nás jezdí víc než jinde ve světe, jedu až k zúžení ve svém pruhu a na konci se řadíme. typicky D1, tam to nezvládají spousty řidičů a brzdí provoz. Tak z toho plyne, že buranov je u nás :-)

0/0
23.4.2011 21:00

f0rr35t

Re: když jezdíš jak slepice

Přesně tak. Polovina lidí, co má manuál, ho stejně neumí používat, tak k čemu jim to je? Ale já nikomu manuál neberu, ale když už ho má, tak ať s tím fofrklackem teda aspoň něco dělá a nečumí na zelenou po zevlech :-/

0/0
23.4.2011 20:30

rogerer

zkuěenosti

mám zkušenosti ze Sicílie - nejdrsnější je to vě městech, třeba takový Palermo to je opravdu o život....stačí se tam ale půl dne vyjezdit a pak vlastně přijdete na to že ten jejich systém je perfektní....kolony se dělají co nejmenší protože na čtyřproudovce se auta nashromáždí třeba do 7mi pruhů,na kruháči nikdo přednost nemá a když ji dáváte tak čekáte a čekáte a všichni vás začnou objíždět:-) do toho všeho ze všech stran objíždějící skůtry....jak tu nekdo psal, zip tam opravdu funguje plynule a ikdyz se zda ze jsou vsichni prasata tak se navzajem vetsinou otleruji a pousti, chce se to jen v tom chaosu vyznat:-)))) nakonec je to vlastně zábava a nakej tukanec sem tam to by cloveku ani nevadil pokud ovsem nemate auto z pujcovny s velkou spoluucasti :))))

0/0
23.4.2011 9:33

kenx

Sardinie

Jezdil jsem autem jen po Sardinii, ovšem zkušenost mám zcela odlišnou. Jezdí rychle, ano a se vším co má kola. Mám projetá města v Česku i Německu, ovšem sardové byli překvapivě v pohodě. Běžně se mi stávalo, že mě ve městě z vedlejší pustili na hlavní aniž bych měl přednost. Totéž platí o parkování. U parkování je spíše neuvěřitelné, kde všude jsou schopní nechat auto, vlastně všude. Stalo se mi na světelné křižovatce, že z auta přede mnou vylezla paní a šla do tržnice vedle nakupovat :) Další co mě potěšilo, na rozdíl od našich končin bezpečněji předjíždějí na okreskách. Možná je to tím obrovským množství zatáček , co v tamnějších horách mají, jsou vytrénovaní.

0/0
23.4.2011 8:30

cenzore_zdar

italove masakr

Cim mensi auto mate, tim vic zapadnete do italskeho provozu. S malym autem se nacpete vsude. Rychlost nikdo nedodrzuje. Na 70tce se jede v kolone 90 az 100. V obci cca 50km/h az 70km/h. Na kruhaci nikdo nijak neceka a italove brzdi na posledni chvili. Z jedno pruhovych kruhacu si delaji vicepruhove. Na krizovatkach v pruhu do leva jedou klidne rovne atd. Na zakazu zastaveni a stani bezproblemu parkuji. Italove neumeji odhadnout kam se se svym autem vejdou. Na uzke silnici pro sotva jedno auto, jim nedela problem jezdit stredem i kdyz proti jede auto. Motorky predjizdi zprava i zleva. Mno kdyz se pak clovek vrati do ceska najednou zjisti, jak se tu jezdi slusne R^

0/0
23.4.2011 0:52

joyFX

Re: italove masakr

nesouhlasím. a že motorky předjíždějí zprava i zleva ? hochu, zopákni autoškolu !

0/0
23.4.2011 20:23

cenzore_zdar

Re: italove masakr

Mimo obec na klasicke silnici me nema co motorka predjizdet zprava. A to italove delaj. Byl jsem v italii x krat a to vsude mozne vcetne venkova

0/0
24.4.2011 10:24

enol

Re: italove masakr

Motorky v IT naprosto běžně kličkují mezi vozy a předjíždějí zprava/zleva podle toho, kde mají více místa, zejména v kolonách. Nevím jak na úplném severu, ale osobně jsem si tím prošel v hustším provozu ve Florencii a Římě.

0/0
25.4.2011 20:02

f0rr35t

.

Co se ohleduplnosti týče, mají se češi co učit. Tam platí jen jedno pravidlo: je mi úplně jedno kam nebo odkud jedeš (hlavní vedlejší, kruháč... je to fuk), ale hlavně JEĎ!  Není problém stát 20 metrů před křižovatkou v levém "pruhu" (pruhy se tam tvoří tak, že si vedle sebe nastoupá tolik aut, aby vyplnily celou šířku komunikace) a nakonec odbočit doprava ;-D  Metoda ZIP probíhá při rychlostech i nad 70 km/h zcela plynule a bez zaváhání (u nás nefunguje ani v 10 km/h protože ego našich řidičů nezná hranic). Když se náhodou "zezipují" dvě auta do jednoho pruhu, nedojde k bouračce, ale prostě se to považuje za další fiktivní pruh, který se obvykle hodně rychle ujme i u dalších řidičů. Vzdálenost mezi auty se tam ve městech počítá na centimetry, ne na metry... to platí jak o jízdě, tak o parkování. Nemusím snad připomínat, jak by výše uvedené případy dopadly v ČR...

0/0
23.4.2011 0:43

Crescenzio

Re: .

Úplný súhlas. 8 rokov som býval v Ríme a za ten čas som nemal nabúrané ani oškarabané auto.Dobrava funguje bez problému, trošku chaosu, ale to majú talaini v krvi. Ale zase musím uznať, že pokuty za rýchlosť sú šialené. Dostal som fotku z autoradaru na ulici Cristoforo Colombo v Ríme, kde mi na 50 namerali 74 a fotka ma stála 130 euro. Fotku mi poslali domov (mal som italské čísla na aute).

0/0
23.4.2011 13:37

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Jižní Italové

jsou an tom podobně jak další obyvatelé u středozemního moře, pravidla na silnicích nedodržují, jezdí dost divoce, ale bouračkám se jim daří vyhýbat...prostě jiný styl jízdy...

0/0
23.4.2011 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.