Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo 130 jeďte 110. Ušetříte litr a půl paliva

Ceny pohonných hmot jsou šílené, benzin i nafta po třiceti pěti korunách za jediný litr. Každý šofér přemýšlí, jak ušetřit a mnozí si nechávají přestavět auta na plyn LPG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mi_golem

nejlevnější je NEJEZDIT

Mám opačný problém. Bojím se , že mi nafta v nádrži zkysne. Silnice jsou ucpané, v totálně dezolátním stavu, s obrovským kvantem uzavírek. Navíc cena paliva je již šílená. Takže jízda, která by autem za ideálních podmínek trvala 20 minut, se jezdí 1.5 hodiny, a díky uzavírkám se trasa natáhne. Pak je už výhodnější jet autobusem sice 1 3/4 hodiny, ale na průměrnou rychlost autobusu asi 8 km/hodinu to bohatě stačí. Vše je způsobeno nekvalitním , nekvalifikovaným způsobem řízení výstavby, údržby a řízením dopravy a korupcí . V tomto státě vítězí peníze, takže např. fy TESCO si začne stavět obchoďák vedle hlavního tahu, rozkopou celou vozovku kvůli kanalizaci, na kterou místní čekají 3 roky(a mají ji zaplacenou) a omezí dopravu na kyvadlovou po dobu již 2 měsíců.

0/0
18.4.2011 11:28

superkutil

Re: nejlevnější je NEJEZDIT

Stavební firmy se snaží rozjet stavbu na co nejvíce místech aby neměli prostoje. Proto stavba čehokoliv trvá v ČR tak hrozně dlouho a na staveništích není nikoho vidět. Cena stavby je ale tak přemrštěná jaky by staveniště bylo plné lidí a techniky každý den od rána do večera.

0/0
18.4.2011 17:36

Falewick

neresim

Prijde mi ze spotrebu cesi strasne prozivaji - hlavne takovi co koupi auto za milion a potom se na krizovatkach rozjizdeji hodinu aby to moc nesezralo. Nebo si koupi naftaka a sili radosti ze spotreby 5,5L, ale pri jejich 10.000km/rok tezce prodelaji na cene auta, PR a servisu.

.

Ja to neresim, nejvic co kdy moje auto zralo bylo 8 litru, nejmin 7. To je 12% rozdil, kvuli tomu prece nebudu jezdit jak s hnojem. Jinak clanek dobry, ale auto s sestkou by na tom bylo asi o dost jinak.

0/0
18.4.2011 0:46

Antonín, topič

Re: neresim

Správnej diskutér (záměrně neříkám Čech) má auto, který jezdí jako čert, nežere nic, vejde se tam všechno, ale je úžasně kompaktní na parkování, pochopitelně ho řídí polobůh, který vidí za zatáčky a přes horizont a ještě u toho šoférování vydělá tolik, že si takový auto může koupit za tejden třikrát.;-D

0/0
19.4.2011 8:16

cenzore_zdar

Opel Agila A po faceliftu ecotec 55kW

Tak s timhle autem kdyz jeden dva a nesetrim to vubec (50/100/140 podle tacho) tak mam kombinovanou spotrebu LPG 6,2l/ 100km R^R^

0/0
16.4.2011 13:16

cenzore_zdar

Re: Opel Agila A po faceliftu ecotec 55kW

oprava: jedem dva

0/0
16.4.2011 13:16

TVK

Potvrzení

Článek mi opět potvrdil, že v současné době se rozdíl ve spotřebě dieselů a benzínů srovnává a stejně tak, že podobně se při normálním ježdění srovnává spotřeba rozdílných objemů motorů. V posledních letech jsem měl možnost jet dlouhé a z 90% srovnatelné trasy (zima, zimní gumy, převážně SK a A dálnice) s několika velmi odlišnými auty a přitom rozdíl ve spotřebě při srovnatelných rychlostních průměrech (okolo 108 km/h) a stejném naložení  nebyl až tak zásadní (vše dle tankování).   OI 1.8T (úprava na 150kW)  - 7,3 ;  Astra 1.8 16V  85kW - 6,7 ; OI 1.9TDi 66kW - 6,5.

Podobně jsme letos absolvovali 2x 1400 km do a z Alp při průměru okolo 110 km/h a výsledky technologicky překonaných atmosférických benzínů jsou:

Volvo V70, 2.4 20V, 125kW, 3 osoby + narvaný kufr, tzn. na nebo dokonce přes přes užitnou hmotnost, - 8,4

Megane IV Combi, 1.6 82kW, náklad stejný - spotřeba 7,0

I z těchto důvodů jsem už před lety přestal spotřebu řešit. Když se cgu svézt, žere 3-litr podobně jako 1.3- ka ...

0/0
16.4.2011 1:18

TVK

Re: Potvrzení

Když chci šetřit, dokážu jet i s velkým a těžkým autem svižně a plynule na okreskách řádově 20-30% pod normovanou spotřebou. OI 1.8T - naprosto bez problémů pod 6,5l, těžké Volvo V70 podobně pod 7.

0/0
16.4.2011 1:23

Antonín, topič

Re: Potvrzení

Svižně není plynule.

0/0
19.4.2011 8:09

TVK

Re: Potvrzení

A proč ne? Svižně nemusí znamenat jen brzda - plyn.

0/0
27.4.2011 21:52

CorkyCz

Fyzika

Každému kdo nepropadal ve škole s fyziky je snad jasné že s větší rychlostí stoupá spotřeba :o) Ten odpor vzduchu prostě něčím rozrazit musíte.

Ovšem že by se dalo spolehat na palubní počítač ? No hlavne v škodováckých dieslech rozhodně lže a ukazuje v klidu a velmi pomale jízdě nulovou spotřebu, aby se pak mohli chlubit jaká je nízká pruměrná spotřeba. Benzin nebo diesel prote vždy bude s vyšší rychlostí vyšší spotřeba.

0/0
15.4.2011 21:12

cenzore_zdar

Re: Fyzika

jel jsem s OII 1.9TDI cca 1800km a ten palubni pocitac jsem nejak nepobiral co mi to tam ukazuje. Pri 900km na jeden zatah to z 7l/100km kleslo pri poslednich 100km mimo dalnici na 6l/100km. Ale kdyz jsme popojizdeli v miste cile po "atrakcich" cca do 30km tak palubni stroj ukazoval 5.5l/100km. Kdyz jsem pak stejnym stylem jako pri tom popojizdeni zpet ujel cca 180km, tak pocitac ukazoval 6.5l/100km. Vube tomu nerozumim jak to teda pocita. U fordu mi to normalne pri stejnych stylech jizdy ukazuje vzdy plus minus 2 desetiny stejnou spotrebu. TAdy to ukazuje pokazdy neco jinyho!;-D

0/0
16.4.2011 13:21

superkutil

Re: Fyzika

No mě u Fordu TDCI ukazuje PP o 0,5 litru méně než je skutečnost.

0/0
18.4.2011 17:39

pinkytheone

Středně rychle a ekonomicky po okreskách

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4tMaFGfvhX8

0/0
15.4.2011 20:20

Nahlas se ti směju 2

Re: Středně rychle a ekonomicky po okreskách

Megane 1,5 Décéí ;-D

0/0
15.4.2011 20:22

superkutil

Předjíždění kamiónu kamiónem.

Jako větší problém vidím předjíždění kamiónů navzájem. To ohrožuje všechny. 8-o

0/0
15.4.2011 16:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Čím konkrétně to "ohrožuje všechny"? A koho počítáš do těch "všech"?

0/0
15.4.2011 16:21

superkutil

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Pokud kamión, který má vzadu maximálku 90km/h se snaží předjet rychlostí 105km/h kamión který jede 100km/h, tak totálně ucpe dálnici, způsobí špunt, hrozí hromadná kolize, kdy levý pruh jede 130-140km/h a najednou musí zpomalit na 100km/h. A nejlepší jsou ty kamióny, kteří se snaží předjet v kopci jiný kamión a přitom na to nemá a po několikakilometrové souběžné jízdě se vrátí zpět za kamión, který chtěl předjet. 8-o

0/0
15.4.2011 20:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Neodpověděl jsi ani na jednu ze dvou položených otázek.

.

Hromadnou kolizi by při dobrždění za předjíždějícím kamionem způsobili maximálně ti, kdo nedodržují bezpečnou vzdálenost od před nimi jedoucím vozidlem.

0/0
15.4.2011 20:05

superkutil

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Když levý pruh jede 130-150km a najednou z pravého vyrazí kamión rychlostí 90-100km/h, tak musí všichni zbrzdit na těch 90-100km/h. Ti první to vidí a začnou brzdit, ale ti za nimi reagují se zpožděním a brzdí prudčeji a ti za nimi ještě prudčeji a ti za nimi už do nich vlítnou. A že se tak chovají i kamióny se ukázalo vloni na obchvatu Prahy, kdy to do sebe narvalo 6 kamiónů. V tom posledním byla kabina na placku a řidič taky.

0/0
18.4.2011 17:46

Nahlas se ti směju 2

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Oka, pak je příčinou kombinace nedovolené rychlosti, nevěnování se řízení a nedostatečného odstupu řidičů osobních aut.

.

To pochopíš, až vyrosteš.

0/0
19.4.2011 7:33

SpookyKT

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Ve vašem příspěvku je pár nesrovnalostí :)  Žádný kamion se samolepkou 90 nejede 105, maximálně z kopce a to  do cca. 1 min, pak má záznam na tachografu ...  Takže těžko bude předjíždět druhý kamion jedoucí 100 km/h.

A zkuste si jet za liazkou která se plazí po dálnici 80 nějaký delší úsek ... Proto se kamiony předjíždějí a předjíždět budou. Spočtěte si nájezd za měsíc v 80 a v 90 ... Chápu, že to někoho naštve když se přiřítí ke dvoum kamionům

kterým trvá předjetí 2 min. Vadí to jen tupcům co se druhýmu osobáku nalepí 5m za zadní čast a pak toho maj plný brejle když ten před ním zpomalí na 90 ...

0/0
16.4.2011 17:27

superkutil

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Píšu co jsem viděl. Vzadu nálepka 90km/h a jel 105km/h a předjížděl kamión co tam měl 100km/h a ten jel někde kolem té 100ky. Běžně potkávám kamióny, které mají vzadu 3 nálepky, 90, 100 a 110. Tak co si mám vybrat?

0/0
18.4.2011 17:42

Falewick

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Z predjizdejicich kamionu se nepodelam, je to opruz ale beru to jako oddech, potom podradit na 4 a feeeeeen pryc.

0/0
18.4.2011 0:50

Nahlas se ti směju 2

Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

...stačí ťuknout do tempomatu...;-).

0/0
18.4.2011 8:52

superkutil

Spotřeba na volnoběh.

Ta spotřeba na volnoběh je zajímavé téma. Opomenuli chybu autora, který chybně uvádí spotřebu při stání vozu v l/100km místo v l/h, tak je zajímavé, jak některé automobily zobrazují okamžitou spotřebu při stání vozu. Některé vozy nezobrazují nic, některé 99,9 a některé pro jistotu okamžitou spotřebu vůbec nezobrazují (Ford Mondeo 2006). Ona okamžitá spotřeba je ale celkem k ničemu, mnohem důležitější je průměrná. Zajímavé je, že některé automobily zobrazují průměrnou spotřebu od posledního vymazání, jiné za posledních 100km nebo jinou časovou či vzdálenostní jednotku.

0/0
15.4.2011 15:55

bojler

bláboly

to sou zas bláboly... kdbych měl jet 110km/h po dálnici, tak je to jednak nebezpečné (budu brzdit provoz při předjíždění kamionů, ...) a jednak unavující.

0/0
15.4.2011 15:06

superkutil

Re: bláboly

Pak je možná výhodnější jezdit těch 100km/h jako jedou kamióny.

0/0
15.4.2011 16:07

Nahlas se ti směju 2

Re: bláboly

Kamiony nejezdí 100 km/h. Až budeš někdy mít řidičák a budeš jezdit, přesvědčíš se.

0/0
15.4.2011 16:10

superkutil

Re: bláboly

Kamióny jezdí víc jak 100km/h, denně se o tom přesvědčuji. ;-€

0/0
18.4.2011 17:47

Nahlas se ti směju 2

Re: bláboly

Já vím... PC monitory a hry dnes mají téměř realistický obraz.

0/0
19.4.2011 7:34

Antonín, topič

Re: bláboly

Zkuste najít důvod, proč by kamion nemohl jet 100 km/h. Že to maj zakázaný je zcela nepodstatné.

0/0
19.4.2011 8:14

Lvy

Tak tento článek to je zase masakr.

Spotřeba 0,2 - 0,5l na 100km na neutrál to je skutečně novinářská perla! Stejně tak klamavý nadpis článku, v praxi by to jako mělo znamenat, že když jedu 150km/h a zpomalím na 110km/h tak bych měl ušetřit minimálně 3l/100km (reálně by to muselo být více) no jenže to by pak znamenalo, že bych musel jet asi za 4l/100km s osm let starým autem a to prostě není pravda. Jinými slovy článek napsaný jen proto, aby někdo splnil čárku a dostal výplatu. :-/

0/0
15.4.2011 14:47

MaC707

hmm

prosím, mohl by mi nějaký expert z redakce ozřejmit jak při stání ujedu na ty 2 až 3 deci 100 kilometrů? Já bych se doporučeným způsobem prostál třeba do Francie. Děkuji moc

0/0
15.4.2011 14:43

Nahlas se ti směju 2

Re: hmm

;-DR^

.

Prostě nejdůvěryhodnější server....

0/0
15.4.2011 14:48

cenzore_zdar

Re: hmm

LOL ;-D;-D;-D

0/0
16.4.2011 13:24

zlababa.dvur

záměr?

Pokud někdo podobný test provede s Peugeotem 5008, působí to dojmem, že toho výsledku chtěl dosáhnout. O aerodynamice tohoto "osobáku v těle dodávky" si žádné iluze nedělám, zpřevodování bude taky jiné, než u běžného osobního auta. Je jasné, že vyšší rychlost vždy způsobí vyšší spotřebu, ale u dostatečně výkoného dieselu v běžném osobním autě zdaleka ten rozdíl nebude tak velký.

0/0
15.4.2011 10:43

lordmystic

to jsou zase výplody...

...tak jezděte na dálnici rovnou 80km/h, to co vám utáhne nejnižší otáčky nejvyšší rychlostí stupeň ne? to jsou zase kydy...

0/0
15.4.2011 9:39

cenzore_zdar

Ford Fusion 1.4 Duratec

Co to je za krap ten hjundaj? Pri podobne lenive jizde jsem se bezproblemu dostal po 100km jizdy na 5.6l/100km ale teda je to jako kdyz clovek jede s lenochodem :-D To je lepsi to mit na LPG a valit normalne.

0/0
15.4.2011 8:26

NumLock

Re: Ford Fusion 1.4 Duratec

Problém asi bude v tom slově "podobně"!;-D

0/0
15.4.2011 9:36

cenzore_zdar

Re: Ford Fusion 1.4 Duratec

celkove jsem touto lenochodovu jizdou najel 680km! Takze ta spotreba je relevantni. Byla to sazka ze i s benzinakem se da jet za 5.6 jak s ochcafkou v TDIcku na hlinach :-D V nasi sazce neslo o rychlost ale o spotrebu.

0/0
16.4.2011 13:12

cenzore_zdar

Opel Agila A po faceliftu ecotec 55kW

Tak s timhle autem kdyz jeden dva a nesetrim to vubec (50/100/140 podle tacho) tak mam kombinovanou spotrebu LPG 6,2l/ 100km R^

0/0
16.4.2011 13:15

NumLock

test

Je dobré, že si s tím dal někdo práci. O tom žádná a někomu to může i pomoci. Každý má ale jiné výchozí podmínky a není to úplně přenositelné. Napadá mě:

- v hustém provozu se 110 drží špatně. Blokujete dlouho levý pruh, čímž porušujete zákon nebo musíte častěji jet za kamionem 90 a čekat až se uvolní - tzv. pirátští lenochodové;-D

- hodně záleží na aerodynamice auta. Třeba ten Peugeot je vysoká kraxna, kde odpor narůstá více s rychlostí a ani silnější motor mu tedy moc nepomůže.

0/0
15.4.2011 11:15

MaC707

Re: test

brzdiči v levé pruhu mě sejří, ale můžete mi ozřejmit, jak porušují zákon?

0/0
15.4.2011 14:48

Nahlas se ti směju 2

Re: test

Záleží na konkrétní situaci. Někdy ničím, jindy několika přestupky najednou.

0/0
15.4.2011 14:51

MaC707

Re: test

hmm několika. fajn, ale jakými...předpokládám, že se po těch 5 kilometrech, které potřebují na předjetí avie zase vrátí doprava - jinak to není už problém rychlosti, ale existence výplně v lebeční dutině

0/0
15.4.2011 14:59

Nahlas se ti směju 2

Re: test

Nedají blinkr, omezí jiné auto tím, že mu vjede bezprostředně do cesty, zbytečně pomalu předjíždí...

0/0
15.4.2011 15:17

Antonín, topič

Re: test

Předpokládáš, že každý má shodné řidičské dovednosti jako ty a jezdí stejným způsobem jako ty a proto docházíš k tomuhle mylnému závěru.

0/0
15.4.2011 15:33

Nahlas se ti směju 2

Re: test

??;-D;-D

0/0
15.4.2011 15:35

MaC707

Re: test

ale tohle není o porušování zákona pomalou jízdou

0/0
15.4.2011 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.