Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané přestali kupovat úsporná auta, výrobcům to komplikuje život

Zákazníci v USA přestávají kupovat úsporná auta. Automobilky ale musí na tamním trhu podobně jako v EU v příštích letech splnit přísné limity spotřeby nebo emisí. Kvůli chování zákazníků s tím ale budou mít potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baryk131

Pořád nejlepší spotřebu má 10 let stará Honda

Hledám úsporné auto (protože už při 50t km/rok ušetřím na dovolenou v Karibiku) a narazil jsem na zajímavý článek http://auto.denik.cz/automoto-denik/usporna-auta-nova-nejsou-nejlepsi20100616.html Z toho je jasný, že Toyota Prius sotva stačí na auto z roku 1986!!! Nejsem zastáncem ropáků ani ekoteroristů, ale když se nakonec dozvíme, že Prius je méně ekologický než Hummer (zkuste zadat do googlu), tak si z nás výrobci aut dělají legraci. Když si koupím starou plečku s 2,5l motorem v dieselu, tak po 300t km se štěstím pojede, zatímco pro Priuse si půjdu pro třetího novýho ;-€ Tam je úspora paliva opravdu zanedbatelná položka.

0/0
25.4.2011 23:11

TVK

Češi už větší auta kupují

"A automobilky se mohou jen strachovat, aby se Evropané po krizi také neotřepali a nezačali si kupovat větší auta se silnějšími motory."

Přesně tohle děje v Česku, kde produkce CO u nově prodaných aut za posledních pár let poklesla nejméně v unii. Což znamená, že jsme místo Favoritů, Felcek a Fábií přesedlali do větších, těžších, výkonnějších a bezpečnějších aut.. A dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat vzhledem k tomu, kde jsou ceny aut dnes a třeba před 5 lety a jak rostou nominální příjmy.

Patřím k lidem, kteří spotřebu neřeší, protože dnes (v případě benzínu) jezdí malolitrážní auto vhodné do města, na delší trasy nikoliv, okolo 6 litrů. A relativně výkonná auta (nejvyšší verze nižší stření třídy, hot hatch) si v normálním provozu řeknou o 8-10. Rozdíl ve spotřebě sice znatelný, ale ne tragický, a pro toho, kdo se chce svézt bezvýznamný.

0/0
21.4.2011 22:15

CorkyCz

Absurdní ...

Diesely typu octavka 1,9TDI nebo francouzke a italské diesely bych zakázal veškerý smog ve městě pochází s tehle aut. A nejsou to jen stare auta stalo se mi mockrát, že jsem jel za superbem a ten přidal a s výfuku vyšel známí černý oblak dýmu. Hnus tohle zabíjí lidi ne CO které se tak hlídá, že dnes je tak tvrdá norma, že dva běžící lidi produkují víc CO než auto !! To je přece absurdní ! Takže by měli místo behu měli jet autem ? Bez CO v ovzduší by tu byla doba ledová ! Lidstvo by vymřelo.

Ze diesel produkuje saze tak jemne, že se nám všem usazují na dosmrti v plicích a zpusobují rakovinu to je děsivé. Ne nadarmo nesmí do středu Berlína chrochtajíci auta nesplnujíci Euro5 zato benzín tam muže už Euro1. O Kalifornii ani nemluvě tam mají jednu normu pro auta jak benzinove tak dieslové, takže diesel tam nejde přihlásit, protože normu na saze nemá šanci splnit. Dokud nebude technologie co odstraní chrochtákum saze nemeli by vubec na cestu !! Všechny nás to pomalu zabíjí ....

0/0
21.4.2011 21:31

Hynek Vilém Jarmila reloaded

zvrácené - má to stát vůbec regulovat?

"v USA úřady udávají přímo, jaké spotřeby paliva mají výrobci v průměru dosáhnout " ... není to zvrácené?

Přitom v USA se jezdí jinak, většinou na velké a střední vzdálenosti a hodně po dálnicích a rovných silnicích. Na větší vzdálenost je auto s malým motorem (a malým rozvorem a kabinou) dost nevhodné. Zkuste s Fabií 1,2HTP křižovat Evropu, budete jezdit tak za 8-10l/100km.

0/0
20.4.2011 6:28

zlababa.dvur

Re: zvrácené - má to stát vůbec regulovat?

i v USA se jezdí tak jako u nás, převážně pár kilometrů do práce. Těch co jezdí z východního pobřeží na západní víc než dvakrát za rok je naprosté minimum.

0/0
20.4.2011 11:35

Antonín, topič

Re: zvrácené - má to stát vůbec regulovat?

Jen jestli těch pár km není v Evropě do 50 a tam do 200.:-)

0/0
20.4.2011 13:28

zlababa.dvur

Re: zvrácené - má to stát vůbec regulovat?

a kdyby jo, tak je to zdůvodnění pro šestilitrové dvanáctiválce? Člověk s normálním myšlením by pro takovou situaci hledal spíš něco úsporného

0/0
20.4.2011 18:12

Antonín, topič

Re: zvrácené - má to stát vůbec regulovat?

Dvanáctiválců je v USA minimum, tomu věřte.

0/0
21.4.2011 10:54

Sladek

Kdo si vsimnul jak autor zmensil escalade a navigator

proti Leaf a Volt?  Proboha nezavidte a prestante nenavidet zem, ktera je trochu svobodnejsi nez slavna EU!

0/0
20.4.2011 0:38

JeFFik

Re: Kdo si vsimnul jak autor zmensil escalade a navigator

Já si žádnýho zmenšování nevšiml.  Proboha, nehledej nenávist v každé větě na internetu.

0/0
20.4.2011 0:52

Sladek

Re: Kdo si vsimnul jak autor zmensil escalade a navigator

Clovek si nemuze nevsimnout antiamerikanismu a diktovani v cem ma clovek jezdit a kolik ma co palit.  Oznacovani velkych aut jako mamutu je maly priklad.

0/0
20.4.2011 1:52

baryk131

Re: Kdo si vsimnul jak autor zmensil escalade a navigator

Podle stylu jízdy v USA by stačila do Hummeru slavná 1,2HTP z Fabie. Protože se tam dodržují předpisy, což si tady neumíme vůbec představit. Maximálka 120 na většině dálnic se 6-ti litrem benzín pod kapotou nebo v Porsche je absurdita dohnaná do extrému. Největší frajer z Hollywoodu mastí 20 přes. Tam pak můžou za průměrnou spotřebu počítat na motohodiny, protože při volnoběhu se zapnutou klimatizací a větrákem to žere určitě víc než za 100 kilometrů. Jó to tady 190 s 1,3 po dvouproudovce je jinej adrenalin ;-D

0/0
26.4.2011 0:18

Sladek

Re: Kdo si vsimnul jak autor zmensil escalade a navigator

No jo no, ale kdo to ma porad z tech stromu stirat?;-D  Ale copak treba v zime?  Peti - sesti clenna rodina s plnym nakupem nekde v kopcich, 20 cm snehu na zemi, pak je ti tech 5 litru a 4x4 opravdu potreba.  A nedej boze zaprihnout parnicek nebo obytny prives o vaze 7 000 liber.  To je pak kafe.R^

0/0
26.4.2011 2:08

Podrazza

Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

... tak bych taky nějaký díry v nádrži neřešil :-) Ale je třeba připomenout, že taková spotřební daň jako u nás se moc nevidí.

0/0
19.4.2011 13:32

mpes3

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

Ono je to asi tak, že ceny za benzín jsou v USA poloviční oproti těm u nás.

Ale co si budeme nalhávat - V8 je prostě V8.

Jak kdesi na diskusi zaznělo: Auto bez výkonu je stejný jako ženská bez zadku - každýmu akorát pro smích!

0/0
19.4.2011 18:25

JeFFik

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

jo kdyby pes ne.sral dál by doběhl ;-)

a pokud se mi něco zdá drahý tak to nekupuju :-P

a nechoďte na mě s kecama, že bez auta se nedá existovat:-)

mám auto bez V8 tedy "bez výkonu" a tvůj smích je mi úplně u pr.... zadku :-)

0/0
20.4.2011 0:46

Antonín, topič

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

No nevím. Takovej Lincoln Town car má z 5.0L 105kW, já mám z 2.3L a půlky válců 169kW.

To není jen o výkonu.:-)

0/0
20.4.2011 8:57

Rubik1

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

Máte ty údaje naprosto špatně. Možná platily tak před 20 lety. To byste musel srovnávat s 20 let starou škodovkou. Ten Lincoln Town Car s osmiválcem má 4,6 l motor a výkon 239 koní.

http://www.cars.com/lincoln/town-car/2010/

0/0
20.4.2011 19:32

Antonín, topič

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

No já nemám škodovku a mám stejnej výkon z polovičního objemu. Tak.

0/0
21.4.2011 10:55

Rubik1

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

To se ví, že na stejný výkon stačí dnes poloviční objem. Jenom takový motor nevydrží tolik, co velkoobjemový. Ale já jsem také proti tak velkým objemům u osobních aut. Jenom jsem opravoval úplně mylné hodnoty.

0/0
21.4.2011 17:30

Antonín, topič

Re: Kdyby u nás stál litr benzínu co v USA...

oukej.R^

0/0
22.4.2011 8:59

bitkar

ja to vidim

ze tu je boj urednik vs inzenyr. Urednik si proste rekne, ze musi vyrobit auto s emisema takovyma a inzenyr se z toho muze podelat, protoze urednik nevi co placa.

0/0
19.4.2011 11:37

Cortez

??

"Zatímco v roce 2009 činila průměrná spotřeba v USA prodaných vozů 22,4 mil na galon (10,5 l/100 km), loni to bylo 22,5 mil na galon (10,45 l/100 kilometrů). V roce 2008 byla spotřeba 21 mil na galon (11,02 l/100 km).

Zdá se tedy, že se Američané vracejí k dražším a větším automobilům s vyšší spotřebou."

Podle toho bych řekl že ta spotřeba přece klesla, a ne že je vyšši... se zase asi nekdo splet..

0/0
18.4.2011 22:19

radaumacher

Re: ??

Jednotka míle na galon tady vyjadřuje ujetou vzdálenost na pevnou jednotku paliva. Tedy když ujede na jeden galon paliva jednou 22 a podruhé 24 mil, tak logicky v druhém případě je spotřeba nižší, protože na jeden galon paliva ujel větší vzdálenost.

0/0
18.4.2011 22:44

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: ??

Však loni byla nejdelší, ne?

0/0
18.4.2011 23:09

JeFFik

Re: ??

ano, ale meziroční pokles spotřeby se "téměř" zastavil

0/0
19.4.2011 9:12

mi_golem

Re: ??

Kdyby amíci jezdili na B95, tak by jim ta auta asi taky míň žrala. Ačkoliv jsem v USA nikdy nebyl, tak pokud vím,  mají benzin odpovídající našemu benzinu kdysi dávno nazývanému  special 91 oktanů .

0/0
19.4.2011 7:59

Antonín, topič

Re: ??

Jojo, méně oktanů = menší komprese = menší účinnost.

0/0
19.4.2011 8:02

Krištof

Re: ??

= delší životnost

0/0
19.4.2011 11:12

Podrazza

Re: ??

... leda řidiče :-)

0/0
19.4.2011 13:33

MirdaCB

Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Beztak jsou Amíci zadlužení až po uši, některé státy stojí na prahu bankrotu jako např nejlidnatější Kalifornie a tak by se jim navíc vybrané peníze rozhodně hodili. Jedině tak dosáhnou toho aby lidé kupovali úsporná auta.

0/0
18.4.2011 19:08

T.Lojza

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Pokud mi nekdo vyrobi usporne auto, ve kterem bude 6 litrovy dvanactivalec s vykonem 480kW a spotrebou pod 5 litru paliva -> Teprve potom zacnu uvazovat o uspornem aute a myslim, ze v USA jsou na tom nazorove dosti podobne.

0/0
18.4.2011 19:27

Klika od blazince

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

k cemu potrebujes tolik kW?

0/0
18.4.2011 19:33

T.Lojza

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Emoce!

0/0
18.4.2011 19:51

Martin 2011

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

No a čím jezdíš teď?

0/0
18.4.2011 20:50

T.Lojza

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

MHD?

0/0
18.4.2011 21:07

Antonín, topič

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Tramvaj s "designem" Porsche má 540kW :-)

0/0
19.4.2011 8:04

cenzore_zdar

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Na to kolik vazi to moc neni :-D

0/0
19.4.2011 8:28

JeFFik

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

ale je to prostě síla a každej bavorák, či meďour ji raději uhne z cesty, jinak se se zlou potáže ;-)

0/0
19.4.2011 9:16

Krištof

Re: Tak ať na benzín uvalí pořádnou daň jako máme v Evropě.

Jenomže ona má ten výkon k dispozici pořád, i při rozjezdu, odpor vzduchu při jejích rychlostech téměř žádný a hlavně žádné tření a vylivý odpor mezi kolem a kolejnicí.

0/0
19.4.2011 11:16

dam1

Kdy uz tenhle ...

... komunismus, kdy stat diktuje vyrobcum, co maji prodavat lidem, proboha skonci?! Cela slavna EU (Ameriuka uz me prestala zajimat) - jdete konecne do pr....!!! O tom, zda si koupim sestivalec se spotrebou 15 litru nebo ctyrvalec se spotrebou 10 litru si chci rozhodnout ja sam, neb ja jsem ten kdo to plati, ne vy!

0/0
18.4.2011 17:53

JeFFik

Re: Kdy uz tenhle ...

a co ti brání v tom aby sis koupil šestiválec s 15 litry spotřeby, zavedl si výfuk do kabiny a jezdil si jak dlouho chceš? Vzduch v kabině přefiltruješ přes svý plíce a plíce posádky a úzkou škvírkou spuštěného okna budete vyfukovat plyn, který bez problémů splní EURO 5. ;-D

0/0
18.4.2011 18:17

mak1_re

Re: Kdy uz tenhle ...

a myslíš, že je lepší elektromobil na elektřinu z Prunéřova ?

tady jde jen o to, kde se emise vypouští ....

0/0
19.4.2011 13:13

JeFFik

Re: Kdy uz tenhle ...

myslím, že řešíme rozdíl mezi malým ale dostatečně výkonným spalovacím motorem a zbytečně velkým spalovacím motorem, takže elektromotory bych do toho zatím nepletl.

0/0
20.4.2011 0:34

Antonín, topič

Re: Kdy uz tenhle ...

Ano, já raději emise přefiltrované a odpopílkované ze stometrového komína v prunéřově, než z tisíců výfuků uprostřed města.

0/0
21.4.2011 10:57

mak1_re

Re: Kdy uz tenhle ...

A lidi bydlící u Prunéřova jsou ti volní, že ?

0/0
22.4.2011 8:18

Antonín, topič

Re: Kdy uz tenhle ...

Jo.

0/0
22.4.2011 9:00

Rambo-x

Re: Kdy uz tenhle ...

Za komoušů ale bylo jedno jaké mají auta emise,na to tehdy kašlali z vysoka,to je právě výdobytek slavné kapitalistické ekoteroristické evropské unie,s tím nemá komunismus nic společnýho,za tý doby jezdily dvoutaktní trabanty a varťasy a nikomu to nevadilo...................nj to je nejjednoduší,když se někomu dneska něco nelíbí tak to svede na komunisty,kteří už skoro 22 let nevládnou

0/0
18.4.2011 18:38

Martin 2011

Re: Kdy uz tenhle ...

Rambo. Nikdo to nesvádí na komunisty. Jen říkáme že to je jejich přístup. Obecně.

0/0
18.4.2011 20:51

Winston1984

Kde se stala chybka

Někam se vloudila chybka, jezdím US autem s objemem 2,4 l  r.v 2007 , spotřeba psaná 32 mil/galon - Higway  , reálná 30 mil/galon (po přepočtu) při běžném provozu v ČR.

V poměru k HTTP 1.2l mám reálně poloviční spotřebu na jednotku objemu a reálně jsem se spotřebou o necelý litr na 100 km víc než s Fábií.  Kde udělali soutruzi z WV chybu ?

0/0
18.4.2011 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.