Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Superlambo z hadrů: na karbon potřebujete nůžky, pec a trpělivost

Trabantům se smějeme, hlavně za to, že je nevyráběli z plechu, ale karoserii lisovali z bavlněného odpadu a fenolové pryskyřice. Dnes se myšlenka východoněmeckých inženýrů ukazuje jako velmi vizionářská. Nejnovější superlambo se vlastně lepí z "hadrů" a hned to další se asi bude lisovat z plastu, jako hračky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štvavá vysílačka

Díky za pěkný článek.

R^

0/0
18.4.2011 18:15

MefistofelHome

Koukam

ze se uz "tuninguji" nejen auticka, ale i slovicka. Nejaky chytrak vytuningoval carbon na karbon, a razem je tu radobynova technologie.:-/

0/0
18.4.2011 16:55

MefistofelHome

Re: Koukam

No jo, vsimlo si uz toho plno lidi.

0/0
18.4.2011 16:56

JeFFik

Re: Koukam

a cactus je vytuněnej kaktus, že

0/0
18.4.2011 21:08

MefistofelHome

Re: Koukam

Vytuneny ne, vytuningovany jo.;-D

0/0
19.4.2011 1:12

shr3k

Vývojáři Lamba vymysleli plnidlo -

nasekaný roving, LOL ;-D, ten se tu prodává mnoho mnoho let (nejdřív jen skelný, v posledních deseti letech i uhlíkový, aramidový, čedičový atp.).

0/0
18.4.2011 16:20

shr3k

prepreg

není nic extra, že by si to zasloužilo velké P. Je to nasycené vlákno, které normálně koupíte v jakémkoliv velkoobchodu s lamináty. Vydrží i při pokojové teplotě měsíc-dva.

0/0
18.4.2011 16:13

shr3k

Igelit na opravy

se používá proto, že se s jeho pomocí vytvoří hladký povrch nasyceného uhlíkového kepru, který se pak nemusí tolik (a někdy vůbec) brousit.

0/0
18.4.2011 16:09

Štvavá vysílačka

Re: Igelit na opravy

R^

Ale to platí i u plátnové vazby ;-)

0/0
18.4.2011 18:12

Inkvizitor Johny

Skepse

Ono to s těma volnýma vláknama nebude tak horké. Uhlíková tkanina je velice drahá sranda, takže když snížíte pevnost o 40%, tak už se to nevyplatí vyrábět. Jinak volná vlákna se využívají v technologii sklolaminátu hodně dlouho. Prodává se i hotová směs...Ale kdyby někdo přišel na to, jak ty vlákna uspořádat, tak to by byla jiná. Třeba se v nanotechnologiích něco použitelného objeví. Ale "uhlíková vata" nemá, podle mě, budoucnost.

0/0
18.4.2011 14:03

xBaHnO

Re: Skepse

No, vono to zas tak draha sranda neni. Ale mate pravdu, smyslupnej navrh kompozitovych veci je prave o jednosmernejch namahanich, kde se ty vyhody projevi nejvic. Pokud je to dil namahany "ze vsech stran stejne" a neni v oblasti nejakych rozmerovych omezeni, kolikrat vyjde s alu slitiny podstatne lip. Ale neni to "hi-tech uhlik vole":-(

0/0
18.4.2011 15:14

potooczech

Hmm

Že by konečně se začala řešit hmotnost ? Ono je to nejlepší řešení, protože dynamice a spotřebě nejvíce pomůžete ne novým super motorem, ideálně nějakým foukaným skoro litrovým motůrkem ale sníženou hmotností vozu. Ono každých 100kg dolu je hodně znát a ukazovaly na to již starší testy aut. VZpomínám si na test dvou generací Oplu Vectra, kdy stará verze měla 55kW, nová pak 74kW, obě 1,6 benzín. Nová sice měla 19kW navíc, bohužel ale taky měla 250kg navíc proti předchůdci a nakonec tak měla horší dynamiku než předchozí "slabší" generace.

Někteří výrobci na to již přišli, viz. odlehčená Mazda2.

0/0
18.4.2011 11:30

Jan Gutbayer

semafory s indukční smyčkou...

Japa reagují popř. budou reagovat na taková auta... motorkáři by mohli vyprávět... :-)

0/0
18.4.2011 11:20

PerG

Priste zjistit info

nez tady budete delat reklamu jedny automobilce.

"Lépe než Lamborghini to zatím nikdo neumí, taky si na to vyvinulo unikátní technologie."

Tohle je veta, ktera posila cely clanek do hlubin zapomeni. F1 tymy delaj s carbonem neskutecny veci a McLaren ted postavil MP4-12C taky s carbonovym monokokem. Zonda umi delat carbon bez prolinani do V tvaru a jeste do toho umi primichat titan.

Autore priste myslet. Diky

0/0
18.4.2011 9:23

JeFFik

Re: Priste zjistit info

mno, jestli autor nemyslel sériovou výrobu? Kusovku pro závody udělá samozřejmě "leckdo", s karbonem to umí spousta výrobců i v jiných odvětvích (rámy bycyklů atd. atd.)

0/0
18.4.2011 10:00

JeFFik

Re: Priste zjistit info

oprava: bicyklů ;-)

0/0
18.4.2011 10:57

Honx

Re: Priste zjistit info

V pohodě, bycykl je stejně dobré slovo jako karbon ;-)

0/0
18.4.2011 11:43

kolyvanov2

Re: Priste zjistit info

Reklamu? Jakoze si lidi prectou clanek na idnes.cz, ten je silene oslovi a hned napisou do Italie, ze by si dva kousky koupili?

0/0
18.4.2011 12:21

pravicovyruger

hmm, kdo vlastní Lamo?

WV

0/0
18.4.2011 9:21

robb_2

Pane bože

Carbon fibre = uhlíkové vlákno, pro carbon má čeština výraz a je to UHLÍK! Karbon je období prvhor nebo, tuhé spaliny, které ulpívají například na pístech ve spalovacích motorech. Stejně tak minerálka obsahuje hořčík, není nutné říkat za každou cenu latinský název magnézium. V jogurtech je vápník, není nutné říkat calcium.

0/0
18.4.2011 9:02

oticek

Re: Pane bože

V této zemi, dojde-li ke konsensu, se za chvíli česky mluvit nebude.

0/0
18.4.2011 9:17

Agent-přisluhovač

Re: Pane bože

Přesto jsou reklamy plné vitamínů a kalcia :-)

A i když máme hliník, tak přesto: Budoucnost je v aluminiu! ;-D

0/0
18.4.2011 9:21

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Pane bože

A oxidy jsou kysličníky, viď:-) Já tedy zejména u chemie mám radši názvy s latinským kořeny.

0/0
18.4.2011 10:48

Kuk na strejdu

Re: Pane bože

Dneska si každý druhý potřebuje hrát na světáka a honit ego rádoby cizími výrazy.

0/0
18.4.2011 11:51

kolyvanov2

Re: Pane bože

Konketne u toho jogurtu je to bohuzel proste tak, ze na kalcium spousta lidi naleti jako na neco suprovyho. Protoze proste nevedi, ze je to "obycejnej" vapnik... Stejne tak se cerealni pecivo prodava jako neco "nadstandardniho" nez obycejnej rohlik z obili (coz pravdepodobne cerealie neni...)

0/0
18.4.2011 12:24

Děda Lebeda

Je vidět, že autor ví o kompozitních materiálech akorát to,

co se dočetl v marketingovém prospektu firmi Lamborghini, když byl v Sant'Agatě v muzeu ve fabrice. Říká se tomu sendvičová konstrukce a ten "hadr" je plnidlo. Jinak jsem rád, že i iDnes jde s dobou a má na pozadí této kategorie tapetu imitující "karbon" ... je vidět, že imitace je zde zaběhnutý standard. Stejně jako tento článek

0/0
18.4.2011 8:30

Honx

A co je to ten Karbon?

Já znám jen buď carbon, nebo česky uhlík. Ten KARBON jste našli kde? Že by na nějakém tuzingovém webu? ;-)

0/0
18.4.2011 8:14

josef.plejtvak.tuma

Trabant

Co se trabanta týče, píšete nesmysly. Já sice věřím že tímhle dnes už kultovním autíčkem pohrdáte Rv, nicméně. Trabík neměl karoserii s plastu!!!. Měl normální kovovou samonosnou karoserii, a věci jako blatníky, přední haubna, střecha a vnější kryty dveří byli z duroplastu. Josef

0/0
18.4.2011 4:16

Falewick

ty clanky jsou posledni dobou

o samejch specialitach ... uz bych chtel zase nejaky normalni testy aut :-)

0/0
18.4.2011 0:52

mazlikuzlik

Re: ty clanky jsou posledni dobou

Třeba tu na diskuzích legendární Ochtáfku f TDíčku:-)

0/0
18.4.2011 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.