Diskuze

Superlambo z hadrů: na karbon potřebujete nůžky, pec a trpělivost

Trabantům se smějeme, hlavně za to, že je nevyráběli z plechu, ale karoserii lisovali z bavlněného odpadu a fenolové pryskyřice. Dnes se myšlenka východoněmeckých inženýrů ukazuje jako velmi vizionářská. Nejnovější superlambo se vlastně lepí z "hadrů" a hned to další se asi bude lisovat z plastu, jako hračky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Štvavá vysílačka

18. 4. 2011 18:15
Díky za pěkný článek.

R^

0 0
možnosti

MefistofelHome

18. 4. 2011 16:55
Koukam

ze se uz "tuninguji" nejen auticka, ale i slovicka. Nejaky chytrak vytuningoval carbon na karbon, a razem je tu radobynova technologie.:-/

0 0
možnosti

MefistofelHome

18. 4. 2011 16:56
Re: Koukam

No jo, vsimlo si uz toho plno lidi.

0 0
možnosti

shr3k

18. 4. 2011 16:20
Vývojáři Lamba vymysleli plnidlo -

nasekaný roving, LOL ;-D, ten se tu prodává mnoho mnoho let (nejdřív jen skelný, v posledních deseti letech i uhlíkový, aramidový, čedičový atp.).

0 0
možnosti

shr3k

18. 4. 2011 16:13
prepreg

není nic extra, že by si to zasloužilo velké P. Je to nasycené vlákno, které normálně koupíte v jakémkoliv velkoobchodu s lamináty. Vydrží i při pokojové teplotě měsíc-dva.

0 0
možnosti

shr3k

18. 4. 2011 16:09
Igelit na opravy

se používá proto, že se s jeho pomocí vytvoří hladký povrch nasyceného uhlíkového kepru, který se pak nemusí tolik (a někdy vůbec) brousit.

0 0
možnosti

Štvavá vysílačka

18. 4. 2011 18:12
Re: Igelit na opravy

R^

Ale to platí i u plátnové vazby ;-)

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

18. 4. 2011 14:03
Skepse

Ono to s těma volnýma vláknama nebude tak horké. Uhlíková tkanina je velice drahá sranda, takže když snížíte pevnost o 40%, tak už se to nevyplatí vyrábět. Jinak volná vlákna se využívají v technologii sklolaminátu hodně dlouho. Prodává se i hotová směs...Ale kdyby někdo přišel na to, jak ty vlákna uspořádat, tak to by byla jiná. Třeba se v nanotechnologiích něco použitelného objeví. Ale "uhlíková vata" nemá, podle mě, budoucnost.

0 0
možnosti

xBaHnO

18. 4. 2011 15:14
Re: Skepse

No, vono to zas tak draha sranda neni. Ale mate pravdu, smyslupnej navrh kompozitovych veci je prave o jednosmernejch namahanich, kde se ty vyhody projevi nejvic. Pokud je to dil namahany "ze vsech stran stejne" a neni v oblasti nejakych rozmerovych omezeni, kolikrat vyjde s alu slitiny podstatne lip. Ale neni to "hi-tech uhlik vole":-(

0 0
možnosti

potooczech

18. 4. 2011 11:30
Hmm

Že by konečně se začala řešit hmotnost ? Ono je to nejlepší řešení, protože dynamice a spotřebě nejvíce pomůžete ne novým super motorem, ideálně nějakým foukaným skoro litrovým motůrkem ale sníženou hmotností vozu. Ono každých 100kg dolu je hodně znát a ukazovaly na to již starší testy aut. VZpomínám si na test dvou generací Oplu Vectra, kdy stará verze měla 55kW, nová pak 74kW, obě 1,6 benzín. Nová sice měla 19kW navíc, bohužel ale taky měla 250kg navíc proti předchůdci a nakonec tak měla horší dynamiku než předchozí "slabší" generace.

Někteří výrobci na to již přišli, viz. odlehčená Mazda2.

0 0
možnosti

Jan Gutbayer

18. 4. 2011 11:20
semafory s indukční smyčkou...

Japa reagují popř. budou reagovat na taková auta... motorkáři by mohli vyprávět... :-)

0 0
možnosti

PerG

18. 4. 2011 9:23
Priste zjistit info

nez tady budete delat reklamu jedny automobilce.

"Lépe než Lamborghini to zatím nikdo neumí, taky si na to vyvinulo unikátní technologie."

Tohle je veta, ktera posila cely clanek do hlubin zapomeni. F1 tymy delaj s carbonem neskutecny veci a McLaren ted postavil MP4-12C taky s carbonovym monokokem. Zonda umi delat carbon bez prolinani do V tvaru a jeste do toho umi primichat titan.

Autore priste myslet. Diky

0 0
možnosti

JeFFik

18. 4. 2011 10:00
Re: Priste zjistit info

mno, jestli autor nemyslel sériovou výrobu? Kusovku pro závody udělá samozřejmě "leckdo", s karbonem to umí spousta výrobců i v jiných odvětvích (rámy bycyklů atd. atd.)

0 0
možnosti

pravicovyruger

18. 4. 2011 9:21
hmm, kdo vlastní Lamo?

WV

0 0
možnosti