Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Švédové ukázali v Ostravě supersporťák Agera, jezdí až 420 km/h

Švédská automobilka Koenigsegg Automotive AB v Ostravě představila supersporťák Koenigsegg Agera. Vůz, který v současnosti vlastní pouze čtyři lidé na světě, má v kolonce maximální rychlosti zapsanou číslovku 420 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fatmike

Tady je zase chytraku...

Mozna neprakticke auto, ale naprosto skvostne! Mit na rozhazovani, tak je to urcite lepsi nez pripos*any Ferrari nebo Lamborghini...Proste nadhera!!! A verim, ze kupce si najde bez problemuV

0/0
17.4.2011 18:50

mistr sveta v trideni odpadu

a kolik zvládne

takový supersport jet po D1 ?:-/

0/0
16.4.2011 17:36

lol

Re: a kolik zvládne

Tohle když se rozjede, tak to na „D1“ bere schody po dvou

0/0
16.4.2011 22:24

chestburster

A já si vždycky vzpomenu na ...

... popisek z Top Gearu - "Koenigseggisseggggnignigsegigisegggg..."

0/0
16.4.2011 13:34

Lord Havelock Vetinari

Pozitivní věc je

že když člověk udělá při řízení auta v téhle rychlosti nějakou chybu, už se to nikdy nedozví.

Ano, a na místě těch organizátorů bych to nechal prezentovat nějaké dost malé modelky, aby ta věc nevypadala jak hračka. Což vypadá, když to ty na obrázku mají do pasu.

0/0
16.4.2011 12:00

sem-a-tam

A kde bude jezdit ...

Auto je moc krásné, ale pořizovat si taková auta na naše české silnice je pěkná blbost, chtěl bych to auto vidět, až vletí do pořádného výmolu nebo až pojede po tankodromu na D1.8-o Pokud vím, tak jediný okruh v Evropě, kde by si mohl vyzkoušet rychlost 400 km je testovací dráha Volkswagenu v Německu, zkoušeli tam i Veyron a ten tam čtyřstovku dokázal jet.;-)

0/0
15.4.2011 22:16

FreeBird

Re: A kde bude jezdit ...

Ono to nejde ani ve Svedsku, nejvyssi dovolena rychlost je tady 110km, pokuty jsou mastne a pri prekroceni o vic nez 30km seberou ridicak na rok.

0/0
16.4.2011 10:31

rulemaniac2

Re: A kde bude jezdit ...

pamatuji si dovolenou ve skandinavii, hlavne norsko ... vsude jak "sneci" na ceske pomery :D

ale malokdo to prekracoval ... zjevne tam je dodrzovani zakonu narozdil od cech povazovano za normalni :/

hned bych se do svedska prestehoval mit moznost :)

0/0
16.4.2011 20:01

prasák

afektovaný

Být afektovaný je dost nákladné. ;-D

0/0
15.4.2011 21:25

Johnny006

To muselo dát práce...

...a přitom taková blbost

:-)

0/0
15.4.2011 20:54

packalek

:)

Kluci sikovni snad asi nikdy nejeli po bezne ceske silnici :-D , s takovym podvozkem by zustali viset na prvnim vymolu :-))) a to otevirani dveri moc pekne, skoda ze pak s tim nemuzete zaparkovat podelne, protoze byste si rozsekali dvere o patnik :-) . Samozrejme muzete zaparkovat trosku dal a to vam zas pak nekdo urve cestou zrcatko :-)))

0/0
15.4.2011 19:22

Centurion

400 km/h

Co se týče těch maximálních rychlostí, tak se ve většině případů nad 350 km/h jedná o odhad na základě aerodynamického odporu a výkonu motoru (a dalších věcí, zpřevodování apod.). Otestování takovýchto rychlostí je ale obtížné. Samo Bugatti mělo velké problémy sehnat dodavatele pneumatik, které by dlouhodobou jízdu v této rychlosti vydržely. Bugatti Veyron navíc z výroby má maximální rychlost "jen" asi 350 km/h. Pokud chcete jet rychleji, musíte vložit zvláštní klíček do otvoru ve dveřích. Tento mechanismus funguje jen do určitého nájezdu vozu (už si nepamatuji do kdy, tuším do 30 000km). Pak už si nad tyto rychlosti nezajezdíte. S těmi sériovými vozy, které jezdí přes 400 km/h to tedy zatím stále není tak horké...

0/0
15.4.2011 18:38

wanad

420 Km/h

Bugatti muselo pro bezpečné dosažení rychlosti okolo 400 km/h hodně investovat do aerodynamického modelování a zkoušek. Bugatti si to ale mohlo dovolit. Mělo za sebou silného sponzora v podobě koncernu Volkswagen. Pochybuji, že model Agera pidiautomobilky Koenigsegg s dosáhne vypočítané maximální rychlosti, kterou má v papírech.

0/0
15.4.2011 17:37

Graetar

Koenigsegg

Koenighypesegg opět v akci:

1) Koenigsegg je mistrem papírových maximálek, ale ani u staršího CCXR nebyla udávaná rychlost cca 420 km/h nikdy ověřena. I když se dá předpokládat, že jí vůz může dosáhnout, jsou podobná prohlášení pro Koenigsegga typická.

2) Kdosi z Ferrari kdysi prohlásil něco ve smyslu, že vyrobit sporťák, který jezdí přes 300 km/h umí kdekdo. Ale vyrobit takové auto, jenž je v těchto rychlostech ovladatelné, už je kumšt. A kámen úrazu Koenigseggu. Kdo viděl Top Gear, kde byl tento zázrak testován, ví o čem mluvím. Na okruhu se mu bez problémů vyrovná stařičké Enzo nebo Scuderia.

3) Nejrychlejší současné silniční auto je Veyron SS, jak už tu mnozí zmiňovali. Navzdory elektronickému omezení rychlosti je prokázáno, že je schopné jet přes 430 km/h.

U Agery oceňuji spíš poněkud zajímavější designové pojetí než u CCXR a celkově ekologický přístup Made in Sweden. No, bez ohledu na to, co tu plácám, bych se v tom stejně rád svezl...

0/0
15.4.2011 17:10

truthspeaker

Re: Koenigsegg

R^

0/0
16.4.2011 10:31

jijiagiss

:-))

tak se dela byznys...motor z corvetty,das k tomu 2 turba,obalis to plechem a nazves to honosne dle vyrobce a pridas made in Sweden,to vse za cenu 17 novych vette.....,ale vzdycky se najde nejakej b.l.b.,kterej jim na to skoci...to neni zavist,pouze fakta..;-D

0/0
15.4.2011 16:18

Rubik1

Re: :-))

Ono to není až tak překvapivé. Jde o malou firmu. Hlavní umění této firmy spočívá v tom, že dokážou tyhle auta prodat.

0/0
20.4.2011 21:47

jozko skocdopole

420 km/hod ??

Na rozbiti huby staci mnohem min . . .

0/0
15.4.2011 15:29

kajak v zakoně

Re: 420 km/hod ??

komu..?

0/0
15.4.2011 15:46

Škubi

Tak

a Veyron je nahranej... ;-)

0/0
15.4.2011 14:31

tripik

Re: Tak

proc myslis....veyron ma vyssi maximalku.. ;-)

0/0
15.4.2011 14:36

do100a

Re: Tak

ale zrychlení z 0 na 100 je u veyron a jeho x koňmi tragické

0/0
15.4.2011 14:43

tripik

Re: Tak

2,5 vteriny je tragicke oproti 2,9? ja myslim ze to neni spatne....veyron neni cistokrevny supersport....spis gt....muzes s tim jezdit kazdy den a nevyklepe ti to zadek......

osobne bych spise se do Agery....:) ale veyron.....taky neni spatny:))))))))))))))0

0/0
15.4.2011 14:49

Ghost47

Re: Tak

Akorát jeden odblokovanej Super Sport, ostatní mají omezovač na 415 :-)

0/0
15.4.2011 16:08

tripik

Re: Tak

diky....tak to je skoda.....ja videl kde z toho dostaly 433 takze to byl asi tenhle kousek

0/0
15.4.2011 16:14

Ghost47

Re: Tak

On je problém v tom, že auto to sice zvládá, ale pro gumy už je to na hraně... takže než riskovat, že někdo zkusí ten rekord překonat a ve 430 najednou pojede po disku, tak to radši v počítači zakázali...

0/0
15.4.2011 16:29

tripik

Re: Tak

jasny tomu ja rozumim...hlavni problem je pneu.. uz vim kde jsem to videl. topgear....zkousel to james may...ktery dal neco pres 400 a pak tam jel stig a ten to vytahl....

0/0
15.4.2011 17:22

Danny_Kay

Re: Tak

No v prve rade cely projekt Veyron je tezce ztratovy.

0/0
15.4.2011 15:13

jan.banos

Re: Tak

To je:

Nissan skyline BNR34 1000hp vs bugatti veyron

http://www.youtube.com/watch?v=6HtxfDsuack

krásné videjko.;-D

0/0
15.4.2011 18:05

truthspeaker

Re: Tak

Není problém postavit auto které na míli porazí veyrona. Problém je postavit auto které ho znova porazí i po ujetí 10.tisíc kilometrů.

0/0
16.4.2011 10:43

To-nejsem-ja

Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

ze 100 km/h za 5,2s na dráze 30 m. To si děláte legraci ne??? To je fakt ubohý. To rychlejc zastavím se svým Favoritem.

0/0
15.4.2011 14:29

lmk

Re: Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

No ten údaj má výrobce i na svých oficiálních stránkách (http://www.koenigsegg.com/cars/agera/specification/) - "Braking distance: 30.5m (100-0 km/h)"...

0/0
15.4.2011 15:05

epox9nda3

Re: Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

Problém ale je, kterej jouda z toho vypočítal těch 5,2 sekundy. Ještě jsem neviděl auto s pohonem na kola, které by ze stovky zabrzdilo v delším čase, než jí je schopno dosáhnout. To by muselo mít reaktivní pohon. A rozhodně bych v takovém autě nechtěl sedět.

0/0
15.4.2011 15:18

zbiro

Re: Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

Kdybych neměl gumy za 5500/ks šel bych to prubnout, mě se ten údaj zdá v pohodě :-), 30 m je slušná vzdálenost a 5,2 vteřiny ze stovky asi taky není tak špatné, pozor pořád je to jen o ploše mezi gumou a povrchem vs váha auta  ne o výkonu auta a tam se to od Favorita zase tak lišit nebude

0/0
15.4.2011 15:14

epox9nda3

Re: Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

Ta čísla samozřejmě neseděj, viz můj příspěvek výše. Pokud budeme brát v potaz rovnoměrné zpomalování (konstatní g), tak brzdná doba při poč. rychlosti 100 km/h a brzdné dráze 30,5 m vychází asi 2,2 sec.

0/0
15.4.2011 15:23

polto

Re: Pane redaktore - chtělo by se to doučit základní matematiku

Tak jedine, ze brzdeni neni konstanti: tedy, ze negativni zrychleni je vyssi na zacatku a pak klesne. Coz je samozrejme ciste fyzikalni konstrukce, realne sa tak auta nechovaji, takze mate pravdu...

0/0
15.4.2011 15:36

mates458

Tak ať jezdí 420 km/hod.

po D1 ;-D

0/0
15.4.2011 14:28

Le Miserable

Re: Tak ať jezdí 420 km/hod.

v té ryhlosti to bude skákat ob dvě vlny.

0/0
15.4.2011 20:04

semelik

kdo to teda koupil, Kajnar nebo Palas?

0/0
15.4.2011 14:18

(db)

Re: kdo to teda koupil, Kajnar nebo Palas?

:) ani jeden z nich

0/0
15.4.2011 17:38

Migall

Re: kdo to teda koupil, Kajnar nebo Palas?

Mittal cype

0/0
15.4.2011 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.