Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si Volkswagen namlouval Škodovku

Spojením automobilky Škoda s německým koncernem Volkswagen začal 16. dubna 1991 zřejmě nejúspěšnější příběh české polistopadové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirkach72

nepřesnost a doplnění?

BMW nebylo zájemcem, byla to jedna z firem, která byla z Boleslavi oslovená a jednou tam proběhlo jednání. Ze strany BMW nikdy zájem nepotvrzen... Podobné to bylo u dalších firem vyjma VW a Renaultu.

Co se týče VW a Renaultu - nikoliv nepodstatným faktem bylo, že VW ze strany Škodovky dostal technologii na výrobu hliníkových bloků motorů, kterou škodovka (asi jako jednu z mála věcí uměla) a naproti tomu pokusy na toto téma ve VW měli na kontě 25% zmetkovosti. Oproti Renault, který to uměl, značku Škoda chtěl utlumit a nechat zde pouze výrobu svých vozů pod značkou Renault ...

Takže ve finále, kdyby Škodu nekoupil VW, dnes Škoda ve všech dalších variantách vývoje neexistuje.

0/0
16.4.2011 21:26

f0rr35t

Re: nepřesnost a doplnění?

R^ Zajímavé. Každopádně jsem moc rád, že to tu nepřevzali frantíci.

0/0
16.4.2011 23:30

kandaharista

za tu posledni vetu

novinare chvalim. Byla odvazna, ale pravdiva, bohuzel.:-/

0/0
16.4.2011 20:54

Chytry.Levicak

nakonec to dobře dopadlo...

jedniným odpůrcem byl klaus, který to chtěl zprivatizovat.

0/0
16.4.2011 18:03

aluminiový alobal

Re: nakonec to dobře dopadlo...

a prodej automobilky to nebyla privatizace?;-D;-D;-D

0/0
19.4.2011 0:06

sombreri

S posledni vetou naprosto souhlasim...

Kde jsou ty casy...Ach ach...

0/0
16.4.2011 16:30

toriola

xxxxx

Pěkná vzpomínka na auto za 80 tisíc

0/0
16.4.2011 14:08

MiroTR

Re: xxxxx

Nojo, bylo to dost předražené. :-/

0/0
16.4.2011 16:11

FoDa

Re: xxxxx

Hmm, poté, co VW zavedl u Favorita xxxx drobných, někdy až legračních zlepšení, cena zázračně rázem poskočila na cca. 140 000 Kč ;-D;-D;-D

0/0
17.4.2011 12:42

__XXXX___

Re: xxxxx

to jo, na dnešní dobu za 800.000 Kč

0/0
17.4.2011 15:03

fsp

Re: xxxxx

Pří průměrném platu 3000,- měsíčně :)

0/0
16.4.2011 17:01

Chytry.Levicak

Re: xxxxx

základní cena prvního favoritu byla kolem 88000 kčs

0/0
16.4.2011 18:03

Tom Hagen

Re: xxxxx

Přesně 84.600,- Kčs  ;-)

0/0
16.4.2011 23:06

Chytry.Levicak

favorit mýma dětskýma očima v první polovině 90 let...

byl o mnoho hezčí jako hatchaback oproti hroznému tvaru škodovek 1O5,120....a měl tišší motor...jak startovala škodovka byl to rámus...

0/0
16.4.2011 18:05

Fungy

škoda že to nevyšlo

jí pořádně vytunelit, a já jsem Vaškovi Šášovi tak věřil;-(

0/0
16.4.2011 13:35

entony13

Re: škoda že to nevyšlo

Mohli jsme mít místo koncernu VW v Mladé Boleslavi další Poldi Kladno, copak naši tuneláři, utřeli papulku a našemu Vénovi to udělali tenkrát naschvál, křičel " Rozprodávají naše rodinné stříbro", to si pamatuji. Všechna čest tehdejší české vládě s Pithartem a Vávrou

0/0
16.4.2011 14:44

BořekŠikula

Re: škoda že to nevyšlo

Neříkal to o tom stříbru náhodou Zeman?

0/0
16.4.2011 14:58

entony13

Re: škoda že to nevyšlo

To je možné, ale Klaus byl rozčílený a byl proti přímému prodeji VW, chtěl vše do kupónovky

0/0
16.4.2011 15:43

cenzore_zdar

Stalo by za zminku ze VW pohrbil

Karburatorovou 1.6 75kW do skoda forman a posleze felicie. To by to auto mozna i normalne jelo!

0/0
16.4.2011 12:53

Martin_Happy

Re: Stalo by za zminku ze VW pohrbil

1,6 s Favoritem strašně házela a vůz byl nestabilní. Proto všechny prototypy přemontovaly do Formanů. Felicie už by byla lepší (MÍŇ BY SE KROUTILA), ale zase přechod na vícebodové vstřikování MPI se osvědčil, motor je držák a na ježdění město okrsky to stačí

0/0
16.4.2011 13:51

dracekvo

fávo

Mám fávo a je mu 20 let. Až na drobné mouchy a trochu koroze má pořád chuť do života. Jsem zvědav jestli se nějaký superb dožije tohoto věku.

0/0
16.4.2011 11:55

roba21

Re: fávo

Hm, ten můj jsem prodával před 10 lety a už tehdy byl totálně zrezlej. Ne že by to bylo vyloženě špatné auto, ale žádný zázrak to také nebyl.

0/0
16.4.2011 12:35

cenzore_zdar

Re: fávo

Prvni 1988 vydrzel 6 let a pak se temer rozpad jak byl zrezlej. Pak Forman 1993 a ten vydrzel 8 let pak se mysel vyvarit podvozek a prahy a pak dal celkove 14let nez to zaclo znova hnit

0/0
16.4.2011 12:50

fsp

Re: fávo

Passat Variant z ´91 vydržel do loňska, kdy mu upadly dveře a definitivně propadla podlaha. Najeto takových 600 tisíc a s motorem a něčím z podvozku teď ještě soused drandí na traktůrku (V6, 2,8l) :-)

0/0
16.4.2011 17:06

hrcprcsalala2

Re: fávo

A vidíš nějaký, důvod, proč by se doží neměl? Co do trvanlivosti karoserie i motoru jako základních prvků auta k tomu má podstatně lepší předpoklady.

0/0
16.4.2011 21:43

jahodove_ticho

Re: fávo

;-D;-D;-D vtipálci, moje Toyotka má 25 let a kromě toho že jí Favorit vidí pár vteřin když ho předjíždim, tak naprosto luxusní stav. A to nemluvim oknech a zrcátkách v el. nebo otvírání kufru a nádrže od řidiče... zkrátka Fávo. Dobrý no, neurazí ani neohromí :)

0/0
16.4.2011 22:37

Mirco1

Nejlepší je jak notorický bolševický lhář kaktusák...

.... pod jiným článkem píše v reakci na mou informaci, že ministr hospodářství Adamcovy vlády v červu 1989 uvedl ve Federálním shromáždění, že AZ NP je v platební neschopnosti téměř miliardu tehdejších korun, že bodejť by ne, když právě vyvinula nový vůz :D Vzhledem k tomu, že výroba začala už o rok a půl dříve, a k poptávce, kterou ta zkostnatělá bolševická mašinérie nebyla schopna uspokojit, takže byly půlroční a delší pořadníky, tak právě to by měla být ta NEJZISKOVĚJŠÍ doba, vážený prolhaný kaktusáku :D Mě by zajímalo, jestli těm svým nesmyslům věříte aspoň částečně i vy sám, nebo to je vždy jen hodně zoufalé "zachování si tváře před ostatními" :D

0/0
16.4.2011 11:44

Chosé nepřijel...

.

Článek na lidovkách je o dost lepší R^

0/0
16.4.2011 7:53

ivošek z gmailu

Favorit

Dodnes mne těší, že jsem tehdy jako čerstvě vystudovaný konstruktérský elév dostal šanci se na vývoji Favorita maličko podílet a že dodnes tu "svoji" maličkou součást toho celku mohu vídat na ulicích. Dokonce jsem před časem při vyklízení půdy objevil i její původní prototyp :-P

0/0
16.4.2011 7:30

wraith.d

Re: Favorit

a to? :-)

0/0
16.4.2011 10:08

ivošek z gmailu

Re: Favorit

Jednu celkem využívanou drobnost v interiéru na palubce, ale víc to nechci specifikavat kvůli zachování mé anonymity ;-)

0/0
16.4.2011 10:19

f0rr35t

Re: Favorit

Napadá mě taková ta přihrádka na peněženku... asi nejgeniálnější vylepšení palubovky za posledních X let ;-D

0/0
16.4.2011 11:53

ivošek z gmailu

Re: Favorit

Pokud se někdo trefíte, dám pod to palec nahoru ;-D Ale zatím samá voda, samá voda ... :-P

0/0
16.4.2011 12:35

dracekvo

Re: Favorit

popelník ;-D

0/0
16.4.2011 11:56

Homer _1

Re: Favorit

Nouzové blinkry? :-P

0/0
16.4.2011 11:57

Roumen

Re: Favorit

Volant.

0/0
16.4.2011 12:47

cenzore_zdar

Re: Favorit

Tak na te palubce toho moc nebylo... mrizky na topeni + zaviratko, tahla k topeni, 4cudly na ovladani mlhovek,vystraznejch,topeni skla (ty cudly byly za trest pac se to furt lamalo), na budikach nulovac km a pak uplne nefunkcni vec jako je korekce svetel (s tim vzdycky buzerovali na STK - odpoved byla ale dyt je to skoda, tam to nefunguje ani jako novy :-D). Pak mimo palubku me napadaj blinky a sterace, coz clovek vzdycky kdyz to pouzil, tak nevedel jestli to zlomil nebo ne.

To auto bylo dobry svoji jednoduchou konstrukci, clovek si to dokazal na ceste vzdycky spravit sam, stacila k tomu mala bedna s naradim. V mem novem aute si dnes nevymenim ani klinovej remen! Ale melo i dost zasadnich nedostatku => slabej motor, zadna antikorozni ochrana, snejtovana podlaha - casty problem na STK ze to je prdle, zatekani vody podel tyce rizeni (favorit, felicie), hroznej hluk uz pri 100km/h. R^

0/0
16.4.2011 13:07

ivošek z gmailu

Re: Favorit

U jednoho jmenovaného jste byl už velice blízko, s prihmouřením oka by se to dalo povazovat za téměř správnou odpověď ;-)

A co se týče nedostatků (a to jste zdaleka nevyjmenoval všechny) - uvědomte si v jaké době a jaké politické atmosféře to auto vznikalo ...

0/0
16.4.2011 14:01

ADix

Re: Favorit

A byly to ty hodiny místo otáčkoměru ne?

0/0
18.4.2011 13:13

f0rr35t

Re: Favorit

Dobrý shrnutí, úplně souhlasím. Mám na Fávo dobré vzpomínky, ale objektivně musím říct, že to byl defacto traktor ;-D Všechno jednoduchý, přístupný, ale s nepříliš velkým důrazem na komfort a jízdní vlastnosti. Přesně takovou filozofii ale tehdy razily snad všechny východní auta, takže historicky je to celkem pochopitelné.

Ale stejně je sranda, jak jsem si tyhle věci tenkrát vůbec neuvědomoval a přišlo mi to docela normální. Když jsem se pak po čase znovu svezl ve Favoritu, nestačil jsem zírat :-)

0/0
16.4.2011 14:27

HrubesaMares

Re: Favorit

Nebyla to ta genialni a nedocenena sachta v palubce, ktera mela presny rozmer na velke hranolky od McDonalda, prestoze v dobe vzniku o McD jeste nikdo nevedel? ;-)

0/0
18.4.2011 13:43

Tom Hagen

Š-A

Kéž by všechny fabriky měly takové štěstí jako mladoboleslavská Škodovka

(Tatra, Avia, ČKD Tatra, Praga ....)   ;-(

0/0
16.4.2011 5:42

fsp

Re: Š-A

Jedinou dostatečně silnou značkou pro rozvoj byla už jen Tatra, která se však bohužel kuponové privatizaci vyhnout nestačila.

0/0
16.4.2011 9:53

samuel05

Re: Š-A

tatra by nemela sanci prezit, podivej se jak dopadli mnohem lepsi anglicke nebo svedske automobilky.

0/0
16.4.2011 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.