Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další luxusní Citroën se představuje. DS5 je neobvyklé kombi

Na autosalonu v Šanghaji se představuje nový Citroën DS5, prozatím největší typ luxusní řady výrobce. Kombík oblečený do neobvyklých tvarů láká především na špičkové provedení interiéru. A také na první hybridní pohonné ústrojí značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

albert10

DS5 vs C5

Rád si počkám na test, ale nějak nevidím důvod, proč volit DS5 místo C5. To místo bude nutně někde chybět, sporťák to přitom rozhodně nebude.

0/0
21.4.2011 16:55

lofy

Zlatá vzdušná kachna

;-D

0/0
20.4.2011 23:26

Gottin

Re: Zlatá vzdušná kachna

Copak si "lofy" pod svými slovy asi představuje? Moderní pohonné jednotky a vůz s naprosto excelentním interiérem (s ovládacími prvky na stropě trochu ve stylu Bentley), to vše za celkem dostupnou cenu, obohacené VIP servisem - tak jako všechny vozy řady DS? ;-)

0/0
21.4.2011 9:32

jesterkasploutvema

Re: Zlatá vzdušná kachna

Člověče, vy jste prodejce Citrónů, nebo jen fanatický fanda?

0/0
21.4.2011 10:38

Gottin

Re: Zlatá vzdušná kachna

Fanynka (kdyžtak prosím ;-)) - a pokud si přečtete o servisu jaký mají majitelé řady DS tak uznáte že jim mohou závidět i majitelé NÁSOBNĚ dražších aut (značek) a co se týče interiéru DS5, tak si časem nejlépe SÁM porovnejte použité materiály  :-P

PS: Mně jen příjde líto, že dost (většina?) lidí si pod značkou citroen představuje spíš podprůměrné automobily až mrzkého provedení, a ono je to občas trochu jinak, místy až zcela obráceně..  :-)R^

0/0
21.4.2011 11:25

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zlatá vzdušná kachna

To mohu potvrdit. Teď mám vlastní c4 picasso, měl jsem (firemní) 2x Mondeo, 4x Escort/Focus a Oktávii. Německá auta se každou chvíli porouchala, servis byl každý druhý měsíc. Citroen drží jako blázen. O komfortu cestování ani nemluvě - jsem o třídu níž, ale pocitově to nejde srovnat. Kolega v kanclu měl dvoulitr Passat a měl podobné zážitky stran spolehlivosti.

0/0
21.4.2011 19:17

Gottin

Re: Zlatá vzdušná kachna

Však je Citroën Picasso (dle německých tabulek spolehlivosti) NEJspolehlivější MPV na trhu vůbecR^:-)!!

0/0
21.4.2011 19:52

lofy

Re: Zlatá vzdušná kachna

Já si milá "Gottin"nic takového nepředstavuji.Tou kachnou jsem myslel citroen 2CV.Tou zlatou jen to,že na rok38 to bylo vynikající auto,které jde rozebrat a složit i na silnici a že byla Kačena vzdušná,to ví každý,kdo si v ní sjel.

Jinak nemám proti citroenům vůbec nic,naopak. Například citroen DS 20 (fantomas) neměl konkurenta co se týče techniky auta a  to se psal rok asi 1955. Tehdy na autosalonu v Paříži prodali za patnáct minut po odhalení déeska skoro 750 aut. Takže z toho všeho jen plyne,že mám rád starý nádherný kusy ale tahle novinka je určitě taky pěkná.

Jinak jsem dost jezdil s Peugeotem a nejvíc s 405 a ta najezdila bez poruchy přes 500000 a pak už nevím ale ještě šla jezdit dál.Takže co se týče techniky,nejsou Frantíci a nikdy nebyli žádný ořezávátka a to se z daleka netýká jen aut.

0/0
22.4.2011 1:40

Gottin

Re: Zlatá vzdušná kachna

Tak to se přiznám že ... mi nedošlo, že myslíte "tuhle" kachnu :-)

0/0
22.4.2011 9:05

muffy

mooooc povedené

Citroen se vážně nebojí =) jde do originálního nadčasového designu a to je super R^R^

0/0
20.4.2011 22:16

lofy

Re: mooooc povedené

To jo,akorát asi tak za půl roku bude na evropském trhu v čínském provedení ;-D

0/0
20.4.2011 23:35

josefl

ale

Je to docela povedené, ale X5 to není.

0/0
20.4.2011 22:01

radaumacher

Re: ale

;-D

0/0
20.4.2011 22:54

tnx

Re: ale

naštěstí ...

0/0
21.4.2011 10:24

honza76

u me dobry

citroen si hleda vlastni cestu a evidentne se mu to dari. Pekne a hlavne jine

0/0
20.4.2011 21:28

War13

4x4

Konečně někdo dal elektromotory na zadní kola a nerve je na společný nahon s HDI !!! Graluju !

0/0
20.4.2011 16:28

Gottin

Re: 4x4

R^:-)

0/0
21.4.2011 0:04

Gottin

Re: 4x4

A možná ještě zajímavější bude (do roka a do dne?) připravovaná verze benzínový turbomotor vpředu + elektromotory vzadu (v  zadní nápravě) R^;-)

0/0
21.4.2011 0:05

Riverko

super

Mě to přijde super design, jsem zvědavý na reálný model a testy... Ale co mě nadchlo, je maličkost - disky kol - jsou "směrové" - na každé straně jdou správně paprsky dozadu - ne jako u spousty aut - na jedné straně jdou dozadu, na druhé dopředu, protože nikdo nedělá zrcadlově, že by to asi bylo moc drahé...

0/0
20.4.2011 16:20

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: super

Citroen je snad jediná fabrika, co si na těchhle maličkostech ujíždí. V novém autě jsem je objevoval asi rok.

0/0
21.4.2011 19:18

vaso00

Cena

Neviděli jste někdo někde, kolik si za to budou účtovat? Docela mne mile okouzlil, ale peněz není nazbyt. Pokud jej postaví cenově proti Octavii, bude to dilema.... :-)

0/0
20.4.2011 15:18

kecálek_český

Re: Cena

tipuju tak 800k

0/0
20.4.2011 16:54

vaso00

Re: Cena

No, pokud to bude kolem 800k, tak nic no. :-) Myslím, že s touto cenou to ani moc úspěch mít nebude. Tajně jsem doufal v cenu okolo 500k...

0/0
20.4.2011 17:27

BlkRider

Re: Cena

C5 zacina na 580 000, takze DS5 bude spis vic nez 800 000... krom toho tohle stredni trida cili srovnavat s Octavkou je uplne mimo...

0/0
20.4.2011 22:49

vaso00

Re: Cena

Po podrobnějším prozkoumání máte pravdu, ten vůz je úplně někde jinde :-) Takže nezbývá než utřít slinu a šetřit dále. Ale opravdu velmi krásný vůz....

0/0
21.4.2011 10:31

Gottin

Re: Cena

Očekává se naopak docela VELKÝ úspěch a první ohlasy nejsou špatné, premiéra v Číně nebyla náhodná - pochopitelně prodeje v česku jsou něco zcela jiného ;-)

0/0
21.4.2011 0:08

jesterkasploutvema

Re: Cena

Těch premiér tam bylo 60. Čína je prostě největši auto-trh světa již 2 roky a proto se výrobci zaměřujíc tam.

0/0
21.4.2011 10:35

Gottin

Re: Cena

No samozřejmě - od škodovky po Buick vidí perspektivu ne v pidi-mini-českém trhu a na gigantickém a hlavně velmi perspektivním čínském trhu. Popravdě jedno větší čínské město je perpektivně ZAJÍMAVĚJŠí než celá česká republika ;-)

PS: Rozhodně kokpit CITROËNu DS5 je velmi povedený jak pojetím tak materiály, uvidíme jestli alespoň skomňonké úspěchy bude sbírat i v česku.

Moc tomu ale nevěřím, třeba DS3 1.6 THP v britském srovnávacím testu celkem jasně porazila Audi A1, v plné výbavě vyjde téměř o čtvrt milionu výhodněji a místní poměr prodejů je ... 50:1? :-/

Reálná kvalita na prodoje prostě NEmá až tak moc vliv..

0/0
21.4.2011 11:17

AlterID

Auto...

... je moc hezké. Bohužel to je tak všechno, protože je to Francouz, takže nic...

0/0
20.4.2011 15:04

kecálek_český

Re: Auto...

nevíš, o čem mluvíš...

0/0
20.4.2011 16:55

Gottin

Re: Auto...

A protože je to "francouz"(ského původu) tak nic? Proč? Kvalita provedení je u řady DS excelentní, servis opravdu VIP (takový nenabízí ani násobně dražší značky/modely) - KDE vidíte "chybu"?

0/0
21.4.2011 0:23

snopel1

Re: Auto...

Proč? Jsou to dobré auta. Kámoš má Xantii a je to výborné auto bez poruch a pohodlné. A to je víc jak 10 let staré.

0/0
21.4.2011 9:23

kubisek.no1

no další plečka...

no frantíci se snaží vytvořit auto, ale j to zas jen citroën. desing je subjektivní záležitost. Na to že je to francouzský desing to až tak hrozné neni(obvyklé z mého pohledu je to nepovedený nepraktický paskvil, kopírující minimálně 3 jiná auta dohromady.)Jízdní vlastností-asi takhle: měl jsem tu smůlu že jsem musel jezdit s C5 2.0 HDI jako služebním.  To že to žralo při normální jizdě 8 litrů a svižněji tak klidně 11 je problém celé řady paskvilů HDI. Strašně slabé brzdy. Interier neustále vrzal, sedačky neuvěřitelně měkký a když jsem chtěl řadit, připadal jsem si jak houbař, protože i ZETOR má přesnější kulisu řazení. Celé auto se neustále pohupovalo a logicky tedy vůbec nesedělo na silnici. Neustále poruchy slavného hydraulického systému(debilní vaky se špatnými ventili + slabé čerpadlo dělalo své. Doporučuji nebrat. Měl jsem s čím srovnávat - Octavia I(soukromě) a ta byla podstatně lepší. Frantící by se ty auta už jednou mohli konečně naučit dělat.

0/0
20.4.2011 14:42

vaso00

Re: no další plečka...

Tak tady je to hodně subjektivní. Také mám špatnou zkušenost s francouzským autem (služební peugeot a byla to hrůza), ale v rodině (ne já osobně) máme dva citroeny (C4 a C1) a oba šlapou bez problémů. Nejsou to žádné top verze, ale nesetkal jsem se tam ještě s nějakou poruchou. Hodně je to i o tom, kdo a jak to vozidlo řídí a řekněme si upřímně, služební vozy jsou prostě služební....

Ten nový citroen se mi vzhledově velmi líbí, výkon bude dostatečný, ale i tak k francouzům přistupuji stále s nedůvěrou. Jediná jejich výhoda je cena a dle mne nyní již i design.

0/0
20.4.2011 15:08

termin

Re: no další plečka...

Haha, "vaky s ventili". ;-D Tak za prvé, C5 nemá vaky, ale koule. A za druhé, ventil se skloňuje podle vzoru hrad. Za třetí, ještě jsem neviděl pouruchu hydrauliky u dobře servisované C5. Citroen na hydrauliku dává záruku 200 tisíc km. Kde byla chyba?

A 8 litrů při normální jízdě, 11 při ostřejší? To jste asi ten motor v pořádku moc neměl, měnili jste tam vůbec filtry?  FAP v pořádku a nebo ucpanej? Nepřidřel někdo turbo? Průměr vychází 6.9:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/90-C5.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2004&constyear_e=2011&power_s=99&power_e=100&gearing=1

Pohupuje se a žehlí krásu našich silnic, to je pravda.. Někomu to pohodlí vyhovuje, někdo má rád drncavou, rádoby sportovní jízdu. Je krásné mít možnost volby.

0/0
20.4.2011 15:12

Gottin

Re: no další plečka...

R^:-)

PS: Dokonce i postarší benzínový V6 3.0 v minulé verzi C5 s automatem míval průměrnou spotřebu cca 10,5 litru - a to i při relativně časté jízdě naddvěstěkilomterovými rychlostmi - pokud někdo OPRAVDU měl s 2.0 HDi spotřebu 11 litrů na 100 km, tak to NEstačí aby je(zdi)l "jak p.ase", to se "jak p.ase" o ten vůz musel i starat (a i tak je to problém ;-)

0/0
21.4.2011 0:21

mirekkk

Re: no další plečka...

Kubíšku, koulám, že tě opět pusili z ústavu. Co slovo, to perla a všeobecně se divím, že lidi na omezence, jako jsi ty reagují. Nasedni do svého embéčka a upaluj, končí ti vycházky.!!

0/0
20.4.2011 19:21

copy_BA

Re: no další plečka...

kubisek, na com si sa to vozil?

C5 2.0 HDI neexistuje aby zral 11 litrov, duplom nie s manualom. Slabe brzdy?!

Neviem co za plecku to prevadzkujete u vas vo firme.

0/0
20.4.2011 22:22

Gottin

Re: no další plečka...

S dvoulitrem HDi jste měl spotřebu 11 litrů? To ho měl asi v HODNĚ DĚSIVÉM stavu.. ;-D

Na průměrných 11 litrů se nedostanete ani s cihlou na podleze na německé dálnic v hodně "nad200kilometrových rychlostech s většími motory 2.2 HDi a dokonce ani s V6 3.0 HDi

Ach a brzdy - mám C5 právě s V6 a přední kotouče mají 340 mm - ehm, v německých testech (Auto Zeitung) dopadly vynikajícně (nejlepší z testovaných vozů - včetně např. Passatu) - to jen tak "pro pořádek" 

Manuální převodovku nemohu komentovat, v minulé (od roku 2004) i současné generaci C5 je docela "mňamkový" 6ti stupňový japonský automat Aisin (který najdete třeba v LEXUSech) a tam důvod ke stížnosti hledáte jen VELMi těžko..

No a samostatná kapitola jsou sedadla, ta v C5 jsou (jak se v mnoha - překvapivě i českých - testech můžete dočíst, jde o nejluxusnější sedadla ve třídě - včetně masážní funkce..

0/0
21.4.2011 0:17

albert10

Re: no další plečka...

C5 má své mouchy, ale to co píšeš, jsou úplné nesmysly. Tedy alespoň pro C5 nové generace, ve staré jsem nikdy neseděl, tak nemůžu soudit.

0/0
21.4.2011 16:52

serz I.

...

Design zajímavý, ale je to francouz, takže nic.

0/0
20.4.2011 14:18

Dewils1

Re: ...

A kdyby to byla francouzská?

0/0
20.4.2011 16:31

1000mb

Re: ...

Tak s francouzskou je to prej dobrá jízda.Osobně jsem s ní nejezdil,ale říkal mi to kámoš,co tam makal asi rok.

0/0
20.4.2011 16:50

JeFFik

Re: ...

Pánové, vaši učitelé  češtiny se za vás musí stydět!

Francouz  -  Francouzka - francouzská hořčice ;-)

0/0
20.4.2011 23:13

1000mb

Re: ...

Tak sorry.A to jsem měl z mluvnice vždycky výbornou.Ale v diskuzi o autech se to snad dá odpustit,ne?;-)

0/0
20.4.2011 23:34

Gottin

Re: ...

Design interiéru nejen zajímavý ale EXCELENTNí a jestli se vůz zrovna vyrábí v británii, belgii nebo maďarsku je skoro jedno - díly jsou stejně ze všech koutů světa a celkově bývají nejspolehlivější japonci - zbytek je tak nějak "různě"... že by si zrovna francouzi stáli špatně je desítky let neplatící hloupé "klišé" ;-)

0/0
21.4.2011 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.