Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat vzdává boj s golfem, nástupce brava bude SUV

Automobilka Fiat se rozhodla k radikálnímu kroku. Dlouhodobě neúspěšné modely kompaktní třídy nahradí crossoverem, který má konkurovat Nissanu Qashqai nebo Škodě Yeti. Současné krásné bravo bude nahrazeno v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luban12

Fiat byl hit.

Před rokem 89 to bylo jedno z mála aut,které se k nám z kapitalistické ciziny,byť omezeně,dováželo.Když se mi podařilo sehnat peníze,tak jsem si koupil v roce 1993  rok staré Tipo.Motor nebyl špatný,svezení i když tvrdší mi také vyhovovalo,ale nikdo mi nedokázal opravit výfuk,vždy praskl v nejméně vhodné chvíli.Neodstranili mi závadu ani v Itálii ve značkovém servisu.Manuál který jsem sehnal přes známé přímo z výrobního závodu mi byl na nic,protože řada detailů se od manuálu lišila.U nás jsem vyzkoušel několik značkových servisů,v jednom mi dokonce chtěli vrátit všechny peníze které jsem jim kdy zaplatil s tím,abych k nim už nejezdil.Nakonec mi jeden známý,majitel Fiat servisu povídá,víš proč dělám tuto značku? Protože mám stále zajištěnou práci.Po třech letech se mi podařilo auto prodat.

0/0
27.4.2011 21:20

Vladymír

Kvalita Fiatu

Dost lidí se podívá na prodeje podle tipu a značky a je hned jasno.Tady v Čechách logicky vládne Škodovka,ale další prodeje jsou zajímavé.Fiat řadím mezi ty lepší. Doby ,kdy Fiat byl poruchový už jak vyjel z linky je pryč.Fiat se snažil uspokojovat obyčejné zákazníky a to se mu povedlo.Ve své cenové relaci patří k tomu lepšímu.Posměchy si prošla i Kia . Ruku na srdce ,kdysi to byly hrůzy.Ale s něčím se tady začít muselo a korejské bedny se přímo nabízely.Každá automobilka se snaží dostat v prodeji co nejvýš.Minulost ,která se táhne se značkou je jako zátěž. Fiatu se to povedlo.Vozy jsou prodávané, myslím si ,že i oku lahodící.Své příznivce si najde.EU

0/0
26.4.2011 15:27

sincos

Spolehlivost

Fiaty už nejsou špatné. Na firemním Ducatu se mi objevila první větší závada po 230 tis. km, nějaké gufero na turbu, takže výměna turba. To auto mám od novoty stále jen já. Kromě toho malé závady - asi dva čepy -  a to vozím plnou zátěž dost často, zároveň ho používáme, jako rodinné auto s velkým kufrem;-). Teď budou ještě měnit nějaké uložení něčeho v přední nápravě za asi 4 tis. Kč a přitom už přední tlumiče, jsou ještě původní, ale pneu se ještě nesjíždějí. Celkem pohoda, řekl bych. První Ducato najelo bez extra závad 193 tis. km, pak jsem dostal tohle. Známému z jedné limonádové firmy, který používá dodávku VW, odešlo turbo po 113 tis. km a to jezdí velmi slušně. Takže Němci mají jen dobrý marketing, nic víc. Můj děda, co má 91 let mi říkal, že za první republiky měly německé věci pověst šuntů pro chvilkové používání, české věci vydržely, což ale nesouvisí s Fiaty, já vím.

0/0
25.4.2011 1:10

hrubatko

No, neviem neviem...

...ale podla toho co ja viem od dealera FIATu, tak novy crossover by mal skor nahradit v nasich koncinach CROMU...

0/0
22.4.2011 10:35

V. H.

Škoda

Škoda. Bravo bylo vysloveně hezké auto. Ale pravdou je, že jich jezdí hodně málo.

0/0
21.4.2011 17:38

jurneff

To mi tedy řekněte

jak to ten Opel dělá, že na druhém místě prodejnosti je Astra. Zrovna včera jsem prohlížel jednu 4-letou (!!!) Astru kolegyně, rezavá jak prase. Lemy blatníků, prahy, spodky dveří. Má stříbrné, takže je to pěkně vidět.

0/0
21.4.2011 15:59

cenzore_zdar

Re: To mi tedy řekněte

A to ma Astru classic nebo Astru? Ja mam od opelu agilu uz je 7 let stara a co se tyka kastle a podvozku vse naprosto v poradku. Navic ma zaruku 12 let na kastli tak at jim to tam jde vomlatit o hlavu.

0/0
22.4.2011 8:09

Chytry.Levicak

Třeba předchozí genarace punta....

se mi hodně líbila spolu se starou fábií.

0/0
21.4.2011 15:25

jurneff

Re: Třeba předchozí genarace punta....

Tvůj nick je nesmyslný. Změn si jej.

0/0
21.4.2011 16:03

JeFFik

Re: Třeba předchozí genarace punta....

;-DR^

0/0
22.4.2011 0:11

krakra

Fiat

Fiat je ta nejpofidérnější značka ze západní Evropy. Vůbec nechápu jak si to někdo může koupit.

0/0
21.4.2011 13:28

zbiro

Re: Fiat

Fiat je ze slunného jihu, přesněji z Itálie a pro tebe jako východoevropana je dobrý až..až ;-D

0/0
21.4.2011 13:37

krakra

Re: Fiat

Pod pojem západní auto je dlouho veden i Fiat !

0/0
21.4.2011 13:42

silversurfer

Re: Fiat

zrovna treba ja, za 2 tydny me ceka pekne v t-jetu;-)

0/0
21.4.2011 14:29

cenzore_zdar

Re: Fiat

Jedte tak na 14 dni do italie a zucastnete se tam bezneho vsedniho dne. Italove ksou tak laxni, spoustu veci nevidi jako problem atd. Auto bych si od nich rozhodne nekoupil

0/0
22.4.2011 8:13

silversurfer

Re: Fiat

.mozna jih...zajimave je, ze Italie je jednim z nejvyznamejsich dodavatelu pro nemecky automob prumysl....mimochodem, s italama dost casto pracuju, a rozhodne nejsou horsi jak jine narodnosti v Evrope...a kupr na horach se maj treba rakusani co od nich ucit....

0/0
22.4.2011 8:57

eSKaeS.forever

Re: Fiat

já zas nechápu jak někdo s tak blbým nickem může mlátit do klávesnice:-P;-D

0/0
22.4.2011 22:13

krakra

Re: Fiat

Rozdělovat lidi podle nicku je teda pěkná blbost.

0/0
22.4.2011 22:17

1000mb

Já bych do Fiata nešel,

ale jeden z bráchů si koupil GP a je spokojenej.Na mě to je malý a líný,ale tvarově se to auto povedlo a za cenu oškubané fabie je to daleko hezčí a lépé vybavené auto.

0/0
21.4.2011 11:36

vaso00

Někde je chyba

Otec loni kupoval vůz. Jelikož je to poklidný řidič, nikam nespěchá a ve svém věku už nepotřebuje velké auto (jezdí s mamčou jen po krásách české země), tak chtěl nějaké levnější auto, velikostně okolo Fabie a výše. Za co nejnižší cenu. Když jsme tuto koupi probírali, tak padlo i slovo Fiat, ale otcova reakce byla tato. V podvědomí jej straší bývalé polské Fiaty a celkově spolehlivost těchto vozů. Nakonec si ale byl vyzkoušet Fiat v autosalonu a vůbec jej nenadchnul. Prodejce se pomalu ani nesnažil to auto prodat, nic nenabídnul, nikde žádné PR k vozu. Jednalo se o vůz Grande Punto. Poté navštívil autosalon Citroenu a odjel s novým vozem. Dostal na místě slevu, zimní gumy, prostě si připadal, že tam o něj, jako o zákazníka, stojí. V dnešní době jsou již auta relativně spolehlivá, pokud nechytnete nějakou výrobní chybu, tak už to je jen na vás. Jen kdyby některým značkám nevrzal až tak laciný interiér. Pokud se ve Fiatu něco zásadního nezmění , tak tato značka pomalu upadne.

0/0
21.4.2011 10:43

Lajtnant

Re: Někde je chyba

Asi záleží na prodejci. Já mám Fiata Lineu 3,5 roku a jsem naprosto spokojený, ještě nebyla sebemenší závada, auto je tiché, spolehlivé a jezdí pod 5 litrů nafty. R^

0/0
21.4.2011 11:20

silversurfer

Re: Někde je chyba

presne, to pises o Prodejci a ne autu jako takovem..:-)

0/0
21.4.2011 14:30

Dix

Re: Někde je chyba

Přijdete do škodovky,rozumí tomu,dostanete kávu.Na garančkách můžete být u auta.Vleze do autosalonu Kia,rozumí tomu,dostanete kávu.Při jízdě prodejce o tom autě věděl hodně,včetně odborných věcí.Citroen to samé.U Fiatu jsem narazil na jednoho a tam znalosti žádné,prodej katastrofa,servis hrůza.Majitel ví jenom jestli platit hotově nebo převodem.Když jim řeknete nejnovější technologie,tak na vás hledí,jak na zjevení.Pomlouvání konkurenčních značek a to ještě jiné značky ani neřídily.Majitel se k zaměstanancům tam,že má na ně narážky.O autech nemají ani ponětí,jak ty auta fungují.Jednou začal,že lidi nekupují auta s nejnovějšíma technologiema.U nich ne.

0/0
21.4.2011 19:50

PAVEL5

Re: Někde je chyba

zkusil byste to napsat česky?

0/0
21.4.2011 21:16

Dix

Re: Někde je chyba

Však to česky je.:-)

0/0
22.4.2011 7:32

Milenius

Re: Někde je chyba

Nic proti, ale auto si kupuju podle sebe a ne podle prodejce. I kdyby mne ten prodejce štval, tak si ho dojdu koupit jinam. Těch prodejců je dost. Rozhodovat se jen podle toho, jak se chová jeden prodejce, je dost ubohé a nic to nevypovídá o automobilce, jen o tom prodejci. To je jako bych říkal, že rohlíky z Delta pekárny jsou špatný, protože v tomhle krámku je prodává hnusná a nepříjemná baba. Přitom to můžou být ty nejkřupavější rohlíky ze všech.

Když jsme u těch prodejců - kupoval jsem nedávno Fiata a taky mi nabízeli kafe (odmítl jsem, nepiju), vše mi řekli, domluva dobrá, spokojenost. Jestli má v něčem Fiat problém, tak je to hlavně jeho nabídka. Ve třídě malých až středních aut má zoufale málo modelů. Je tam jen Punto 3/5 dvěří, pak hachback Brava a kříženec MPV/kombi Croma. Žádný kombík, žadný pravý MPV, zatímco takový Renault má tak 10 modelů, takže si každý vybere, Fiat jen 4. Kdyby byla Brava i v kombi+3-dveřák, tak se jich prodá 2x tolik.

0/0
21.4.2011 21:46

cenzore_zdar

Re: Někde je chyba

Ve skodovce mam zkusenosti takove ze dokud jsem prodejce doslova nenakopal do zadku, vubec nejevil zajem o zakazika, ktery chce odjet autem.

0/0
22.4.2011 8:17

novyss

ok

Konečně kvalitní článek, i celkem přínosná diskuse. R^

0/0
21.4.2011 10:19

Yazaman

A co Sedici

Myslel jsem si, že Fiat už takový model má - Sedici. Ve statistikách se objevuje právě jako zástupce crossoverů. S prodejem to ale není o moc lepší, než u Brava. V Itálii jsem sice nějaké viděl ;-D, ale u nás se jich ale prodá tak setina, co v podstatě totožného auta Suzuki SX4.

0/0
21.4.2011 10:10

Ellefsen

Re: A co Sedici

souhlas se vším, Sedici vídávám jen jediné - v Ostravě když hraje Baník, tak stává u Bazalů :-) Jinak, také Vám připadá Sedici oproti SX4 o dost škaredší?

0/0
21.4.2011 14:43

Lukasino1

FIAT

Máme dva FIATy Punto II a Scudo rok v.2007 a poruchy skoro žádné.Myslim si že Bravo je hezčí než Golf a clekově se mi FIATy líbí víc než třeba VW.R^R^

0/0
21.4.2011 9:38

Honx

Re: FIAT

Tak. Pokud chceš "studenou technickou dokonalost" tak si kup VW, pokud dokážeš ocenit krásu a srdce tak kup třeba Fiat.

PS: já jsem ten co má Fiata. Za necelý rok najeto nějakých 15 tisíc km a zatím bez jediného problému R^

0/0
21.4.2011 10:57

Fungy

Re: FIAT

ještě aby byl u nového auta, to by musel být vyloženě šmejd

0/0
21.4.2011 17:01

cenzore_zdar

Re: FIAT

Skoro zadne? Ja mel na aute prvni zavadu po 7 letech!

0/0
22.4.2011 8:20

drccc

Chybi kombik

Fiatu v prve rade chybi kombik, nahrada za napr. Palio Weekend. Male auto do mesta, nizka spotreba a zaroven celkem dost prostoru za nizkou cenu. FIat v podstate nenabizi zaden kombik, coz je as nepochopitelne kdyz kombici jsou dost popularni v zapadni Evrope.

0/0
21.4.2011 9:25

yanoshick

Re: Chybi kombik

Já to vidím tak, že FIAT vyrábí auta do svých přeplněných měst nebo chudý venkov a pak se je ještě snaží prodat v Evropě. Ale lidi v jiných podmínkách chcou jiné auto a  ty italské jim nevoní.

A ani  se jim nedivím.;-)

0/0
21.4.2011 15:16

Mystic_CZ

zase nerozumím

tomu, proč autor jednou píše název modelu s velkým a jednou s malým... brava je psáno s malým počátečním písmenem Yetiho ale píše s velkým... jsme zmaten... ale ne překvapen

0/0
21.4.2011 8:59

Podrazza

Fiatu fandím, ale..

... aby z toho nebyla katastrofa jako Linea. Vzhled je výborný a je sice určena specifické skupině zákazníků, ale reklamovat po měsíci nefunkční klimatizaci, po půl roce dávat měnit kabely zadních světel, měnit po roce (20tis.km) uložení předních tlumičů a řešit (a nakonec nevyřešit v servisu zatékání do kufru při prudším dešti by asi chtěl málokdo...

0/0
21.4.2011 8:56

Baxter

Re: Fiatu fandím, ale..

To je smůla na kus. Kamarádi s VW Passat nebo s novou Oktávií by mohli povídat. Neustále v servisu, Po dešti kýbl vody pod palubní deskou. Holt nepodařený kus se najde u každé automobilky, poslední dobou zjména u Volskwagenů, které jsou extra poruchové.

0/0
21.4.2011 13:28

silversurfer

Re: Fiatu fandím, ale..

souhlasim, bracha ma novyho FOrestra a po par mesicich mu tam blbnul nejaky software ohledne casovani ventilu, takze najednou nemohl je vice jak 60km a nakonec mu ho museli odvezt do Nemecka, aby to dali do poradku... ...

0/0
21.4.2011 14:32

yanoshick

proc?

No, pokud někdo tvrdí, že Brava je hezké auto a že Tipo byl hit, tak se nedivím, že prodeje fiatů jsou tam, kde jsou ;-D

A jestli si automobilka myslí, že problémem jsou jen vzhled jejich vozů, tak se může snažit vyrábět cokoliv, vyjde to nastejno  ;-D

0/0
21.4.2011 8:10

hugo.tom

Re: proc?

Tipo ve své době opravdu hit byl, nevím kolik vám je, ale je to pravda, ještě větší úspěch bylo pro fiat punto od roku 1993, vyhlášeno taky autem roku, hodně nadčasové auto v té době i dodnes jich hodně jezdí. Sám jedno vlastním a pořád slouží velmi dobře. Co se jim nepovedlo tak to bylo stillo. Chybí mi možná nějaký kombík nižší střední třídy. Nové Bravo je pěkné, ale fiat bohužel zatím může soupeřit jen cenou (pověst si zatím nepolepšil-škoda) takže pokud se někdo rozhoduje mezi golfem a bravem tak zvolí golf, ten cenový rozdíl velký není. Mě jako milovníka italských aut to mrzí,ale bohužel je to tak.

0/0
21.4.2011 8:18

DISK

Re:

Především je u FIATu důležité, že opravdu přinesl mnoho technických fines ve vývoji motorů, ale vždy nebyl úspěšný v prodeji. Už i u Italů se ukazuje odklon od domácích značek a na bohatším severu mají spíše lepší zvuk auta německá. V Brazílii je to naopak, ale to je jiný trh.

 Zkrátka FIAT možná vyrábí zajímavé zboží, ale neumí ho prodat. Myslím si, že kvalitou už nepokulhává, to je jen místní zvyk přebírat německé řečičky. A mezi námi, Bravo a Stilo musely být modely, do kterých vrazil neskutečné peníze, které se nevracejí, tak proto asi segment zařízl.

0/0
21.4.2011 8:29

hugo.tom

Re:

já souhlasím, s kvalitou taky nemám problém, problém je u fiatu, že ty lidi o té kvalitě nepřesvědčili a neprodali lépe své  auta. Kousky to jsou opravdu pěkná já sám jsme zatížený na italy. Ale chci kombíka a toho mi italové nanabízí v nižší střední třídě (krom stilla ale to je starší auto). Takže asi půjdu ke konkurenci.

0/0
21.4.2011 8:45

ADix

...

Hmmm Italové chtěli porazit němce a teď japonce...at si radeji nechají testoviny a pizzu...

0/0
21.4.2011 7:49

deméter

Re: ...

berlin-rim-tokio....stejne jsou domluveny !!

0/0
21.4.2011 9:14

wotomtoje.

Tipo ...

auto roku ano, ale 1989!

0/0
21.4.2011 7:22

Ceasar

FIAT

pred nedavnem jsem kupoval auto, a rekl bych ze kromne tridy malych aut do mest Fiat nema co nabidnout, hledal jsem auto pro rodinu a Bravo je sice hezke, ale kdyby k nemu udelali kombika, tak by se prodavali vic.

0/0
21.4.2011 6:30

zbiro

Re: FIAT

Pro rodinu Doblo nebo Cromu. Podle financí :-). Ale máš pravdu, čekal jsem nástupce Fiatu Marea a italové vyrobili Stilo to jim hodně shodilo prodeje. Croma byť je luxusní, prostorné a praktické auto,  tak taky nezaznamenala úspěch, možná v Itálii, ale u nás je jich jako šafránu a staré Bravo/Brava si neudělalo příliš dobrou pověst spolehlivostí a poruchama motorů, hlavně menších kubatur. Ale i přes všechny tyhle české statistiky tady jezdí Fiatů kam se člověk podívá, tak to zase tak špatné nebude.

0/0
21.4.2011 7:59

Dix

Re: FIAT

Croma se v ČR neprodává už od listopadu 2010.

0/0
21.4.2011 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.