Diskuze

Hliník je lepší než hybridní pohon. Uspoří palivo a zlepší jízdu

Studie univerzity v Cáchách ukázala, že rozsáhlejší použití hliníku může snížit spotřebu automobilů o dalších zhruba deset procent bez jakýchkoli vlivů na pevnost. Samotná karoserie by na hmotnosti ubrala rovných čtyřicet procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

Antonín, topič

27. 4. 2011 20:48
Njn,

a co hliníkovej hybrid?

0 0
možnosti
H_

Homer _2

27. 4. 2011 19:27
:-)

No tak ses jednou sekl, no a?

;-)

0 0
možnosti
H

hives

26. 4. 2011 20:43
Trošku si článek protiřečí...

V článku se píše: "...může snížit spotřebu automobilů o dalších zhruba deset procent bez jakýchkoli vlivů na pevnost." a taky se v něm píše: "...soustředili se pouze na možnost snížení hmotnosti bez vlivu na pevnost a tuhost konstrukce a tím pádem vlivu na bezpečnost i jízdní vlastnosti samotného automobilu." Tomu říkám "důvěryhodný" článekRv

0 0
možnosti
H

hives

26. 4. 2011 22:21
Re: Trošku si článek protiřečí...

Když nad tím tak přemejšlím, spíš jsem idiot já. No nic, asi je už čas jít spát.

0 0
možnosti
JL

Carmel Tel

26. 4. 2011 20:18
Hlinik se vodstehoval do Humpolce

A skoncime pri priskyrici ako trabant. skoda ze vyroba carbonovych vlakien je relativne draha a oceliarska loby je neprekonatelna. Carbon a hlinik je buducnost. Aka nahodicka pred 2 tyzdnami bezal na CCTV tv nejaky kratky "shot" tom ze je vyhodne investovat do ALU firiem ci tak nejako..

0 0
možnosti
D

dracekvo

26. 4. 2011 18:09
jo

A nestačilo by zakázat jízdu lidem, kteří mají nadměrný body index?

0 0
možnosti
V

Vladymír

26. 4. 2011 17:04
AL

Toto je dobrý článek,ale zbytek je utopie.Je to jako ve filmu Pelíšky,když vymysleli nerozbitné hrnky z umělé hmoty. Zázvorková prohlásila - táák a skláři se půjdou pást.Jen si zahrávejte s nerezivějícími vozy. Jen machrujte s vozy s vyjímečnou životností.Ted dávají běžně 10-12 let na kastli a rezaví jako prase - kolik budou dávat na hliník? 3-4 generace?EU

0 0
možnosti

u.boat

26. 4. 2011 22:45
Re: AL

Hele ty už jsi viděl nějaké moderní (ne š120) auto které uhynulo na rez??

btw, hliník sice nerezaví, ale korodovat taky umí. A má se "moc rád" se solí (která se na silnicích vyskytuje docela hojně, takže pokud nebude extra ochráněný, nezrezaví sice, ale auto se taky nakonec rozpadne :-P

0 0
možnosti
L

libedejroznec

26. 4. 2011 12:17
hnilík

na naše prosolené silnice nebude zrovna dobrá volba

0 0
možnosti
MG

bitkar

26. 4. 2011 14:28
Re: hnilík

proc?

0 0
možnosti
LG

l.g

26. 4. 2011 11:13
Je to utopické

Výroba a především zpracování hliníku je řádově náročnější než u oceli. Jen blbé nalakování hliníkové karoserie tak, aby lak vydržel stejně jako u ocelového skeletu vyjde na dvojnásobek. Z hlediska bezpečnosti je váha docela zásadní. Pevnost karoserie a deformační zóny je jedna věc. Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly. Takže při srovnatelné tuhosti je na tom lehčí vůz neporovnatelně hůře.

Pokud jde o ekologii, dalko účinnější by bylo drastické zdanění vozů s oběmem dejme tomu přes 2l případně s výkonem přes 100kw. Drastické znamená, že nový vůz překračující tento limit by byl třeba o 50% dražší. To byste pak koukali, jakrychle by zmizela ze silnic SUV. To je ta nejškodlivější kategorie aut, která žene nahoru hmotnosti všech vozů právě díky své obrovské váze vztažené na bezpečnost.

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

26. 4. 2011 11:21
Re: Je to utopické

"Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly." ? To jsem úplně nepochopil....  jak to myslíte? když se srazí dvě těžší auta, tak mezi nimi působí přeci menší síly, než když se srazí těžší auto a lehčí, né? Přeci ty síly působí na obě auta stejně velkou silou - nebo neplatí zákon akce a reakce?? Takže pak už je to jen o té pevnosti a de formačních zónách, né o té hmotnosti.

0 0
možnosti
R

randomofamber

26. 4. 2011 10:43
Hliníkový hybrid

Takže pro nejnižší spotřebu je třeba zkombinovat hlínk a hybrid...

0 0
možnosti
TK

psycholog.idnes

26. 4. 2011 11:31
Re: Hliníkový hybrid

Ano. A pneumatiky z biciklu. Na střeše solární panely a vystřelovací drak pro případ příznivého větru.

Vzadu také budou pořádná madla, aby mohli i kolemjdoucí chodci zatlačit.

Poslední novinkou je v kufru umístěný speciální box pro 50 morčat běhajících v kolotočích. Nejenomže bude tento rotačn pohyb přenášen na nápravy vozidla ale především v zimě oceníte teplo vydávané těmito hlodavci, protože hybridy, natož elektromobily moc netopí. Ani Joule nazmar.R^

Do háje, není nakonec lepší se vrátit k dřevoplynu?

0 0
možnosti
JZ

looney

26. 4. 2011 10:35
hehe

rekl bych, ze prevratnost neni u aut zrovna vyhledavana vlastnost, zvlast v zatackach neni o co stat.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

27. 4. 2011 19:56
Re: hehe

Mimochodem, je to problém skoro všech SUV. Kvůli tomu byl zas vyvynut elektronický systém stabilizace. Mně to připadá trochu na hlavu. Určitě jsou bezpečnější auta s dostatečně nízkým těžištěm, aby neměla tendenci k převrácení.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.