Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalon Šanghaj obrazem: falešné porsche a čínské příšery

Když na šanghajské výstaviště dorazíte, vůbec vás to neláká na stánky zavedených značek. Automaticky zamíříte do hal plných aut, která neznáte. Najdete tu Porsche Cayenne se čtyřválcem a značkou lokálního výrobce, peugeot a nissan na jednom stánku, nebo auto převlečené za krávu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jrc

Možná, že nám to už dojde, ale bude to ještě trvat!

Je potřeba přestat kecat a začít makat. Tvořit, vyrábět a prodávat!

Máme tolik kecalů a neproduktivních činností, že na tu práci, která by nás mohla živit nejsou lidi.

Proč by byli, když za to kecání se tady platí víc?

Budeme Číně stejně, jako Německu, koukat do zadku a místo rozvoje se dohadovat o sociálních zdravotních dávkách! Opravdu si myslíte, že nás turistický ruch uživí a že se celý svět bude jezdit na nás dívat, jako na zaostalé a neschopné opice?

Probuďte se přátelé, Čína ukazuje ten správný směr a to je opravdu pěkná facka pro tzv. vyspělý, ale zadlužený svět! Je mi líto, ale musí přijít změna. Z dluhů se nedá žít!!!;-)

0/0
29.4.2011 10:03

horší než komunisti

Re: Možná, že nám to už dojde, ale bude to ještě trvat!

R^ ale tady ty líný pra.... nebudou makat ani když nebude na chleba, místo toho budou krást, musel by nad nimi práskat bič

0/0
29.4.2011 12:27

jupikjupik

zřejmě ve školství

příští rok bude mít v lavicích dvacet procent číňanů :)

0/0
28.4.2011 17:12

Tod Howado

/

tak ten článek jsem musel luštit hodne dlouho, ta vetna skladba a myslenky jedna cez druhou to je des. Pak ruzny nazvy v kterych se laik neorientuje z toho vytvareji pro ctenare hotový rébus.

0/0
27.4.2011 15:11

majpa

jsem rád

Já Číňanům fandím.

Těším se, až se začnou dovážet auta sem. Výběr v Evropě je žalostný a komu se chce dnes platit 200tis za nové auto?

Taková Tata Nano za 40tis, o ní sním už pár let. Vím, že je sice z Indie, ale na zhuntování při dojíždění do práce by se mi hodila. Zaparkuju všude, spotřeba jak moped, elektroniku / exkluzivitu uvnitř nepotřebuju. Na delší trasy si koupím nějaké čínské Audi za 200tis se všemi technologiemi, co tady stojí 2mega.

Elektroniku Čínani už dávno ovládli, poslední 2 roky kupuji jen čínské výrobky a maximální spokojenost, žádné poruchy.

Paráda.

0/0
27.4.2011 14:35

jkj

Re: jsem rád

Cesky odevny priemysel sa "tesi", ze kupujes len cinske vyrobky.

Aj ostatni zamestnanci sa budu "tesit", ked budes kupovat len cinske vyrobky.

Kto da potom zarobit tebe? By ma zaujimalo, kde pracujes.

0/0
27.4.2011 19:28

horší než komunisti

Re: jsem rád

vedle toho předchozího příspěvku, ty čínský křápy se rozpadnou jak papír, číňani jsou přemnožení tak je jim jedno kolik jich zařve v autech

0/0
29.4.2011 12:29

ftdolton

Njn,

ten kolega blogger, co napsal:

"a co říkají nějaké počty patentů v databázi? Je celkem logické, že v zemi kde žije násobně více obyvatel jsou absolutní čísla takřka všech statistik nejvyšší. Ale kvantita nemusí znamenat kvalitu.",

je buď zcela nevzdělaný, nebo velmi mlád.

Zákon přeměny kvantity v kvalitu evidentně nezná. Ach jo ...

0/0
24.4.2011 19:19

Leftism and censorship killer

Re: Njn,

tak ten zákon bych chtěl znát, třeba když si koupim 100 fábií že budu mít stejný užitek a pocit jako když si koupím jedno BentleyContinental? ;-D

0/0
26.4.2011 22:23

mimouch

Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

Uvědomte si ale jednu věc: V Číně se nikdo nezabývá právy zaměstnanců, nikdo se nezabývá bezpečností práce, nikdo se nezabývá ekologií, nikdo neřeší duševní vlastnictví atd., atd.

Ano, na jednu stranu je to fajn, protože výrobky z Číny jsou díky tomu levné.

Ale na druhou stranu, my potřebujeme  kupovat levné věci proto, že v Evropě  utratíme mraky peněz právě za to, na co Číňani z vysoka **** My tady řešíme, jestli nový model auta vypustí 130 nebo 140 mg špíny do ovzduší, automobilka cpe do vývoje nesmyslné peníze aby její auta vypouštěla míň a platí nesmyslné pokuty, když vypouští víc a jedna čínská fabrika vypustí do ovzduší za hodinu to, co sto aut za celou dobu své životnosti. Pak nám zbývá už jen na ty čínské výrobky a evropští výrobci krachují.

Takhle se Evropa dobrovolně sama zničí a pak budeme jezdit pracovat do Číny za misku rýže, protože v Evropě všechny fabriky krachnou ;-D

0/0
22.4.2011 19:07

f0rr35t

Re: Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

R^ To mi připomíná tu scénu ze Simpsnů, kde tlustej Tony vypráví, jak "vydělal" na svoji luxusní vilu - jde to snadno, když neplatíš práci, materiál, pozemek, architekta a nepotřebuješ žádné povolení ;-D

0/0
23.4.2011 0:53

Upir_Spike

Re: Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

No tohle se tvrdilo i o Japonsku a kde teď je...

0/0
23.4.2011 20:48

mimouch

Re: Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

To je úplně jiná situace. Japonsku jsme se vysmívali za jeho pokusy vyrábět motorky a auta. Ale v té době jsme jako Evropa měli víceméně stejné podmínky, jen Evropa měla tradici, kterou Japonci dohnali.

S Čínou je to jinak, my se jim sice můžeme vysmívat za jejich auta, ale děláme maximum pro to, aby nás co nejdříve převálcovali. Oni se ty auta určitě naučej dělat taky, stejně jako Japonci nebo Korejci. Akorát pro ně Evropský automobilky nebudou konkurence, protože v tý době už nebudou existovat nebo budou živořit s nějakýma hyper ekologickýma autama, který si nikdo nebude kupovat, protože všichni budou jezdit v čínských autech :-/

0/0
23.4.2011 23:24

MrGoGo1

Re: Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

Bez evropského, potažmo amerického trhu nebude ten čínský také dlouho fungovat. Oni to vědí a proto také nakupují americké dluhopisy a chystají se i na evropské státy. Přesto, že jim je jasné, že na tom musí prodělat. Globální ekonomika to buď ustojí celá (pro to ovšem neexistují důvody), nebo v této podobě zanikne a všechny čeká velký pád, kdy většina lidí nebude žádného výrobce aut řešit.

0/0
26.4.2011 13:08

Naviatik

Re: Pro nadšené příznivce čínského průmyslu...

v Evropě fabriky nekrachnou z jednoho prostého důvodu. Ekonomika je globální a ty důležité podniky již v Číně vyrábějí nebo prodávají.

Dalším důvodem, proč nekrachnou ani ty zbývající podniky, je to, že tam, kde žijou lidi, potřebují služby, jídlo, ošacení apod.

jedinými problémy, které mohou způsobit krach, je politická destabilizace a negramotnost. To první se tu stát může, to druhé by případně mohlo taky, ale moc tomu nevěřím. ;-)

Buďte v klidu a nevěřte pohádkám.

0/0
26.4.2011 14:39

U-luru

Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

tady jsou všechny skoro stejný a rozlišují se jenom nedůležitými prvky, asi je to tím, že všechny ty evropská auta vyrábí na stejných linkách, akorát jména mají jiné.

Možná by ty evropské automobilky mohli narovnat páteř a vyrobit si každý svojí vlastní linku a nekupovat jí od stejného dodavatele, je to fraška.

0/0
22.4.2011 13:21

JeFFik

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

no tak to jsi mě úplně dostal, myslet si, že na příklad lis nebo svářecí robot vyrobený u jednoho dodavatele umí jen jednu stejnou součástku (nebo jednu stejnou sadu) to je fakt fraška ;-D;-D;-D

0/0
22.4.2011 14:34

U-luru

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

Dřív tomu tak bylo, dnes ty linky mají možnost změny tvarů, ale pořád jenom omezenou, proto ty auta tady vypadají všechny stejně/hodně podobně, protože pochází jenom ze dvou linek, z MB nebo od Kolína.

Jestli se chceš posmívat, tak si nejdřív o tom něco zjisti.

Ono je taky docela nesmyslné bavit se vůbec o různých značkách, když je chrlý pořád stejný robot, fraško.

0/0
22.4.2011 20:07

Li Tin O Wevidle

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

No ty seš materiál ;-D  Auta si jsou podobnější ne kvůli linkám, ale kvůli tomu, že jednoduše nároky na aerodynamiku, bezpečnost, prostornost a design, když se skloubí, dají dohromady jeden přibližný tvar a z toho se pak vychází, ne proto, že by linky neměly dělat odlišné tvary 8-o

0/0
23.4.2011 11:10

Dlakodlak

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

A v Číně se nevyrábí na stejných linkách???? Nejdřív si zjistěte info vy, než začnete někoho poučovat !!!

0/0
26.4.2011 9:04

Naviatik

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

tohle je fakt dobrý. Nejsem ani z oboru, abych poznal, kdy se mám dobře bavit.

Tvary určuje trh a trend, dále omezuje šasi a motor. No, a pak už jenom záleží na designerovi, jak se s tím vyrovná.

třeba ale vaše tvrzení, že fabie vypadá stejně VW Golf, protože je to stejná mateřská fabrika, stejné šasi, podobné motory, je hnedka v úvodu rozbito na prach. howg.  ;-D

0/0
26.4.2011 14:43

kaksikymmenta

Re: Mě se líbí víc, než tady ty evropská auta.

Cože?? Takové paskvily??;-D

0/0
27.4.2011 10:57

Plác

Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě II

V nedávných týdnech probleskla zpráva o studii Britské královské akademie o množství inovací pocházejících z té či oné země (podle množství článků v uznávaných odborných časopisech a podle množství patentů). V roce 1990 byl poměr amerických a čínských inovací asi 30:1. V roce 2010 to bylo asi 2:1. Studie předpokládá, že kolem roku 2013 se Čína stane technologickým leadrem v mnoha oborech.

V čele žebříčku firem podle počtu patentů za rok 2010 je čínská telekom. společnost Huawei. Nevím jak jsou na tom velké čínské automobilky (BAIC, SAIC) atd.v porovnání se západními, ale vzhledem k tomu, že vydávají podstatně více peněz na výzkum a vývoj, dá se předpokládat, že většina inovací v automobilovém průmyslu pochází z Číny (západními výrobci úspěšně kradených).

Z Číny pocházelo v roce 2010 asi 186 000 patentů. České patenty bychom asi spočítali na prstech. Přesto se médiím daří udržovat předsudek o zaostalých Číňanech a geniálních Češích (montujících německé Skody).

0/0
22.4.2011 13:04

Plác

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě II

Těch 186 000 je samozřejmě celkové množství, ze všech oblastí a oborů.

0/0
22.4.2011 13:13

JeFFik

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě II

to je přece zcela evidentní, že čínský auta jsou to nejmodernější co po světě jezdí. A nejvíc kradou světové automobilky ty čínské patenty v oboru bezpečnosti aut, takže jim pak na činská auta žádná bezpečnost nezbude, že? ;-D;-D;-D

0/0
22.4.2011 14:39

Plác

Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

Nerad bych dopadl jako můj kamarád. Zhruba před rokem jsme si oba pořizovali nové tenisky. Ty moje byly bezpochyby čínské a za 350 Kč. Kamarád mi udělal přednášku o tom, jak jsem hloupý, že kupuji čínské šmejdy, které se za chvíli rozpadnou a navíc mi ničí nohy. Sám si koupil addidasky za 5 200 Kč. Byl na ně náramně hrdy, ale jen asi tři týdny. Když je s popraskanou podrážkou hodil do kontejneru, sedl k Internetu a mimo doménu cz odhalil, že adiddas má výrobní závody v Kambodži, Brazílii a jiných tramtáriích. Pak se vyzuřil u piva, šel na vietnamskou tržnici a koupil  tenisky za 200 Kč. Pokud vím, slouží mu dodnes k naprosté spokojenosti.

0/0
22.4.2011 11:02

mimouch

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

To sis' vymyslel sám nebo jsi to někde slyšel? ;-D

.

Proč ty boty vyhodil? Měl je raklamovat ;-)

.

Ano, i renomované firmy vyrábějí v Číně, Vietnamu, Kambodži apod. Ale je hospodky naivní si myslet, že jediný rozdíl mezi výrobkem renomované firmy a čínským padělkem je jen ve značce a v ceně. Renomovaná firma investuje do výzkumu, vývoje, pracuje s kvalitními materiály a kontroluje kvalitní zpracování finálního produktu. Tedy výrobek renomovaného výrobce je opravdu většinou lepší, kvalitnější. A neplatí to samozřejmě pouze o botách.

0/0
22.4.2011 12:25

senil

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

Naivko ;-D;-D;-D;-D

0/0
22.4.2011 16:03

philby

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

asi tak, koupit si boty za pět litrů a po třech týdnech je bez reklamace házet do popelnice, to může jedině idiot nebo vymyšlená postava internetové říše pohádek ;-D;-D;-D

0/0
23.4.2011 7:01

JeFFik

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

choď si klidně v botách za dvě, tři stovky, až ti bude 60, tak si nestěžuj, že se na nohy nepostavíš Rv

0/0
22.4.2011 14:43

Profesionalka

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

Ty si hodně naivní, myslíš si, že když si koupíš boty od Bati, Humanicu, že si nohy nezničíš? To jsou stejné šmejdy, akorát platíš za značku.Rv

0/0
24.4.2011 20:48

frukoify

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

No to je dost přitažený za vlasy. Já jsem u ťamana taky pár věcí koupil, boty se třeba nerozpadly ale dost blbě se v nich chodilo. Byly těžký s tvrdou podtážkou a smrděla v nich noha. Ve zmíněným adidasu sice zaplatím 2-3000 (5200 je už dost úlet za boty) ale mám záruku, boty jsou lehký, větrají a ještě mají tlumící podrážku která funguje. Konkrétně adidas boty jsem měl několik modelů u kterých mi bylo opravdu líto když dosloužily a už jsem je nemohl nosit. Což o žádných vietnamských botech fakt říct nemůžu.

0/0
26.4.2011 14:35

harydakota

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

Cus, jsem si jisty,ze cely problem je uplne nekde jinde. Dat za adisy 5200 Kc,tak to asi mely tkanicky ze zlata. Verim tomu,ze stejne boty bych koupil u "nas" nejmene o 50-70% levneji. Ziju na druhem brehu atlantiku a stejne boty vyrobene nekde v cine ci jinde v levne asii urazi priblizne stejnou vzdalenost k prodejci v evrope nebo USA. tak proc ta cena??

0/0
26.4.2011 19:22

MeDick007

Re: Nejsem tak bohatý, abych věřil propagandě

Je to proste - zde se Adidas ci Nike a podobne boty berou jako luxusni zbozi (uz ne tak jako kdysi). Nase trhy jsou vdecne, proto vecsinu veci mame predrazenou - plati se priplatek za "luxus".

0/0
27.4.2011 12:02

whiskas

...

http://www.econoir.sk/2011/03/08/mythbuster-cina/

0/0
22.4.2011 1:30

Tom Hagen

Ať si tam vystavují, co chtějí

Ale ať to netahají sem....

0/0
21.4.2011 21:32

Rubik1

Re: Ať si tam vystavují, co chtějí

Za 10 let to sem budeme tahat jeětě hodně rádi. Vývoj tam jde ukrutně rychle.

0/0
21.4.2011 23:56

PLSFS

Re: Ať si tam vystavují, co chtějí

Myslis jako, ze budou casem schopni Cinane kopirovat cizi napady jeste rychleji? To uz snad ani nejde ;-)

0/0
22.4.2011 8:33

falda

Re: Ať si tam vystavují, co chtějí

Nevím, co vás a vám podobné vede k přesvědčení, že tam žijí samí blbci, schopní jen kopírovat cizí nápady, zatímco ve zbytku světa žijí samí géniové, kteří vše vymýšlejí. Svědčí to o vaší dost značné pošetilosti. Někdy se zkuste podívat do nějaké patentové databáze a možná se budete divit, kde se rodí nejvíce nápadů a kde se nejvíce vymýšlejí nové věci. Prozradím vám, že v Evropě to rozhodně není. Mám pocit, že právě nemyslící lidi vašeho ražení ti Číňané potřebují po světě nejvíc, aby nebyli ohrožováni ve svém rozletu a aby mohli zbytek světa co nejsnáze ovládnout!

0/0
22.4.2011 9:14

JeFFik

Re: Ať si tam vystavují, co chtějí

a co říkají nějaké počty patentů v databázi? Je celkem logické, že v zemi kde žije násobně více obyvatel jsou absolutní čísla takřka všech statistik nejvyšší. Ale kvantita nemusí znamenat kvalitu.

To je jako tvrdit, že například když v Indii (oproti ČR) mají v absolutních součtech mnohem vice automobilů, ledniček, mobilu, televizorů tak si tam žijí mnohem lépe a patentů tam bude taky více takže technicky za nimi zaostáváme? 8-o

0/0
22.4.2011 14:58

whitemagic

a já s tím nemám problém

osobně si přeju aby čínská auta tu byla ve větším zastoupení.Ta doba se kvapem blíží a kecy o kopírování a nekvalitě přestávají zabírat.Dnes se martin motors prodává s plnou výbavou to znamená opravdu se vším za 169 což není žádný šlágr ale vzhledem k velikosti golfa a to že je lpg již v základu není špatné. ale mají jednu výhodu mohou slevit i na 100000 a pořád na tom budou mít. já číně fandím a to proto že si pak konkurence uvědomí jak se mají chovat k zákazníkům:-P:-P

0/0
21.4.2011 21:02

Kayik

Re: a já s tím nemám problém

...zato ja mam problem s tim, ze nekdo jako vy, pane, ma stejne hlasovaci pravo jako ja... vetsi blitek jsem uz dloho necetl.

0/0
21.4.2011 21:08

whitemagic

Re: a já s tím nemám problém

no vidíš profesore ani dnes nejsi vyrovnaný,dej si prášeček a hajdy spát

0/0
21.4.2011 21:26

JeFFik

Re: a já s tím nemám problém

snad si nemyslíš, že konkurence v Evropě dokáže vyrobit auto za stejný peníze jako Číňan?

0/0
21.4.2011 23:59

Kayik

Re: a já s tím nemám problém

ještě mě tak napadá - chtěl bych vidět, jak pán whitemagic jde s úsměvem na rtech a čínskou vlajkou v ruce se svým měsíčním příjmem o 80% dolů, protože to by byl výsledek toho, že levný čínský šunt (= jakékoliv výrobky, nejen auta) zválcuje domácí výrobu a všechno se bude dovážet přes půlku zeměkoule, protože "se to vyplatí". Hodně by mě pak  zajímalo, v jaké oblasti whitemagic pracuje (jestli vůbec pracuje), když si evidentně neuvědomuje, že Číňani svými nízkými výrobními náklady a přirozenou rozpínavostí ohrožují finanční nezávislost celé Evropy.

0/0
22.4.2011 10:37

yanoshick

Re: a já s tím nemám problém

Finanční a jinou nezávislost Evropy ohrožují hlavně úředníci z Bruselu svými nařízeními na často nesmyslné dodržování nesmyslných předpisů, kterými sami degradují Evropu a ničí tak budoucnost průmyslu a vývoje. V globálním světě Evropa sa dobrovolně vyřazuje z konkurenčního boje pod rouškou "zelené" Evropy.

0/0
26.4.2011 9:31

Pepa_1

je potřeba to řešit

Před lety mi říkal jeden pán z Olomouce následující příbeh, který je učili za bývalého režimu. V jednom státu jsou jen 2 firmy jedna co vyráběla rohlíky a druhá co opravovala stroje. Pekařská firma potřebovala opravit stroje a zaměstnanci z firmy na stroje kupovali rohlíky. Z jináho státu přišla firma s levnějšími rohlíky a tak lidi z firmy na stroje začali kupovat rohlíky od této levnější firmy. Původní firma nepekla rohlíky a zkrachovala. Tím že nepekla rohlíky tak jí strojařská firma nemela co opravovat a strojařská firma taky zkrachovala. Obě firmy zničil cizí firma která vyráběla levné rohlíky. Chcete-li fandit a kupovat tyto výrobky tak si uvědomte, že za chvíli nebudete mít co do huby.  Tím, že Činská vláda pomiňuje výrobu s místní Čínskou firmou tak jim nechávají zadarmo technoligie a učí je kvalitu práce. To se jim vymstí.

I lide [>-]. Pepa1

0/0
21.4.2011 21:48

My.WinCleaner

Re: je potřeba to řešit

No nevím, zatím to u nás většinou vypadalo tak, že šéfové prodali mouku, za kterou ještě ani sami nezaplatili, prachy si rozdělili a žádné rohlíky je už nezajímaly. Proč bych měl povinně podoporovat někoho, kdo mě bezostyšně bere na hůl?

0/0
21.4.2011 22:39

Paul100

Re: je potřeba to řešit

Ano, tomu se říká globální trh. Kdo je konkurenceschopný, má se dobře. Kdo ne, skončí. Je to tvrdá realita, ale je to tak.

0/0
21.4.2011 23:03

JeFFik

Re: je potřeba to řešit

ale jestli nebude problém v tom, že ty ( či soused) za stejnou práci chceš asi třikrát (n-krát) více než ten Číňan, nebo budeš kvůli konkurenceschopnosti souhlasit s nižším platem? Asi ne....

0/0
21.4.2011 23:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.