Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auris HSD je úsporný. Ale jen když s ním umíte jezdit

Jak v době strašlivě drahého benzinu ušetřit za palivo? Přestavět auto na LPG? Nebo si koupit hybridní vůz, který má kromě spalovacího motoru i elektromotor a měl by tedy být úspornější a taky ekologičtější. Vyzkoušeli jsme první průnik Toyoty do "nižších sfér": Auris Hybrid Synergy Drive.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vladymír

Úspora

Ten ,kdo chce jezdit úsporně by se měl nejprve naučit.V první řadě je to výběr motorizace a účel k němuž bude vozidlo určeno.Nehonte to jak nadmuté kozy a spotřeba bude příznivá.Hlavně se nenechte nachytat na takové báchorky ,které zaručují větší výkon a menší spotřebu.Až se naučíte jezdit ,tak hybrid nebudete potřebovat. Je pro dost lidí jen lákadlem . Dnešní moderní motory jsou schopné jezdit za málo,jen to chce přijít na to jak.R^

0/0
26.4.2011 16:49

superkutil

Re: Úspora

Škoda nabízí Oktavia 1.6TDI 77kW green line u které uvádějí spotřebu 4,1 litru. Ale běžný uživatel s ní jezdí na 6,5 - 7 litrů. Prostě není ochotný se řídit PP který doporučuje jezdit v otáčkách mezi 1200-1800ot, protože v tomto rozsahu motor hrozně duní. Hybrid díky tomu, že nemá že nemá klasickou řazenou převodovku dokáže odstranit chyby průměrných řidičů. Ale řízení s využíváním terénních nerovností a s předvídáním řídit nedokáže. :-/

0/0
27.4.2011 13:18

superkutil

Úspora s benzínem je parodie.

Fyzikální zákony nelze obcházet, účinnost benzínových motorů se už moc nezlepší a tak když potřebuju rozjet auto určité hmotnosti nebo s ním jet do kopce, tak potřebuje určité množství paliva. A ani hybrid ho nespotřebuje míň. Jediný okamžik, kdy hybrid ušetří, je když spalovací motor neběží a to ani na volnoběh. To ale může zastat systém start-stop. Nejvíc se ale ušetří stylem jízdy. Sám mám Mondeo 2.2TDCI 114kW a není problém jezdit za 5,5 litru a při trochu přemýšlení se dá dostat i na 5 litrů.

0/0
26.4.2011 16:15

Barbucha_the_bearspook

Re: Úspora s benzínem je parodie.

Doufám, že máte velice účinný filtr pevných karcinogenních částic. Jinak bych byl rád, kdyby v rámci zdraví občanů byl zakázán vjezd těchto pojízdných smrtí do měst.

0/0
26.4.2011 17:13

superkutil

Re: Úspora s benzínem je parodie.

Filtr nemám, prý u tohoto motoru není třeba, splňuje EURO 4 a v Německu mám zelenou plaketku, to znamená nejlepší a tak mám vjezd do všech zón měst. :-)

0/0
26.4.2011 22:33

ADix

...

Ještě pár let vývoje než to bude opravdu EKO a ušetřující kapsu...pokud bych přemýšlel jak ušetřit, tak bych koupil nějaký 1.9TDi na kterým sem pár let z5 měl spotřebu okolo 5.5l/100km (známý i 4.5l/100km) a byl bych spokojený...stejně i provoz nějaký starší oktávky je víc eko než výroba jednoho novýho EKO auta...

0/0
26.4.2011 13:28

Barbucha_the_bearspook

Re: ...

Jo hezká úspora a ostatní pochcípají na rakovinu. Výfuky těchto verglů bych proháněl přes kabinu coby filtr a pak by teprve zplodiny mohly do ovzduší.

0/0
26.4.2011 13:35

mak1_re

Re: ...

a to je to, co stát chce - mrtvoly nepobírají důchod .....

0/0
27.4.2011 8:11

Barbucha_the_bearspook

Jojo

Koncem léta jsem narychlo řešil nějaké přibližovadlo. Potřeboval jsem něco širšího se slušnou výbavou. Najezdím málo asi 12 - 15 tis. ročně, takže spotřeba paliva nebyla rozhodující. Nakonec jsem skončil u velkého šestiválcového sedanu s objemem 3.5 l, protože jeho pořizovací cena byla o 120 tisíc nižší, než "úsporná" ojetina nižší třídy s podobným věkem. Tak mi zůstalo 120 tisíc korun na to, abych je utratil v benzínu. Za 4 roky, co to budu maximálně provozovat to nejsem schopen utratit.

0/0
26.4.2011 13:25

superkutil

Re: Jojo

Hybrid není o celkových nákladech ale o ekologickém myšlení a emisích. Pokud by se platila pořádná daň za emise, tak už by se hybrid vyplatil. A stát by z peněz vybraných na dani z emisí mohl dotovat nákup hybridních aut.

0/0
26.4.2011 16:17

Barbucha_the_bearspook

Re: Jojo

Geniální. Stát zkásne tvrdě všechny zpátečníky. Důkladně peníze přerozdělí, aby mu za drápama zůstalo tak 50% a zbytek milostivě rozdělí nadšencům moderních technologií. Takže můj soused dostane moje vydělané peníze jen proto, že má zájem o cosi hybridního. Navíc nákupem většího množství benzínu už ekologickou daň platím.

Jinak, co je tak ekologického na autě, které má všechno co normální auto a k tomu ještě elektromotor a další baterie? Není výroba těch cajků ekologicky náročnější než provoz běžného auta?

Díky ekologickému myšlení platíme za energie minimálně dvojnásobek oproti tomu, kdybychom přemýšleli ekonomicky, tzv selským rozumem. Jenže to se dá těžko vysvětlovat poblouzněnému socialistovi.

0/0
26.4.2011 17:10

superkutil

Re: Jojo

To je oběť pro zachování zdravého prostředí pro další generace. Prostě snižování emisí je nutné. Ale bohužel dost Čechů to nechápe, není ochotno se omezovat, myslí jen na sebe. A představa, že od nich vybere stát peníze za to že zamořují své okolí a dá je tomu, kdo ho nezamořuje je pro ně nepřijatelné. A přitom je to tak jednoduché a logické. A ekologické většinou není ekonomické. :-)

0/0
26.4.2011 22:37

Olds

Re: Jojo

hmm ...

A emise navíc, které vzniknou při výrobě, dopravě a posléze recyklaci baterií, elektromotorů a dalších součástí, které jsou v hybridu navíc a které normální auto mít při výrobě nemusí?

Každý hybrid vyprodukuje již při své výrobě a při následných výměnách a recyklacích baterií mnohem víc emisí než normální auto.

To je ta ochrana a zachování zdravého prostředí pro příští generace?

0/0
27.4.2011 12:35

superkutil

Re: Jojo

V roce 1997 činily emise CO2 na jeden vyrobený vůz 21,9 kg. O deset let později už to bylo jen 5,57 kg. Klesá také spotřeba energie na výrobu jednoho vozu, a to z 2,3 MWh v roce 1998 na 1,81 MWh v roce 2007. V roce 1997 padlo na výrobu jednoho vozu 8,6 m3 vody a bylo vypuštěno 7,0 m3 odpadních vod, v roce 2007 už to bylo pouze 3,0 a 2,0 m3. (Zdroj: http://www.hybrid.cz/clanky/stara-skodovka-nebo-novy-hybrid)

Případně jiná studie na http://www.e-cafm.cz/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=621:hybrid-versus-konvenni-pohon-porovnani-zate-pro-ivotni-prostedi&catid=957:hybrid-tech&Itemid=543

0/0
27.4.2011 13:13

l.g

Kdž si spočítáte

Kolik s tím autem musíte najezdit, aby vám ten ušetřený litrapůl paliva na 100km vynahradil pořizovací náklady o 200 tisíc vyšší, dražší servis a menší zavazadlový prostor, tak zjistíte, že je toen koncept dost mimo.

0/0
26.4.2011 10:34

jachym2

...

Je třeba to brát jako určitý vývojový stupeň. Vše je v počátcích. Za pět, 10 let může být vše jinak a bez těchto vývojových mezikroků to patrně nejde.

0/0
26.4.2011 10:09

Johnny006

Jeden čas jsem vážně uvažoval, že v budoucnu koupím hybrida

ale raději zůstanu u LPG 

:-)

0/0
26.4.2011 10:03

Johnny006

Re: Jeden čas jsem vážně uvažoval, že v budoucnu koupím hybrida

můj obyčejný 20 let starý opel astra 1.6 caravan jezdí už 443000 km ve městě za 8,5l plynu

dálky při úsporné jízdě v létě jsem dosáhl spotřeby lehce nad 7l LPG

:-)

Přitom motor je extrémně jednoduchý, OHC 8v, nepotkatelná konstrukce, zkrátky když tam je olej a voda vydrží všechno :-) takže náklady na údržbu motoru byly podobné jako cena oleje a olejových filtrů. V kufru tohoto vozu jsem nedávno přivezl normální šatní skříň.

0/0
26.4.2011 10:14

Aandy

A co životnost baterií?

Když si dnes koupím v nižší střední nebo ve střední třídě auto s dieselem, tak ho po čtyřech letech a v cca 140-150.000 km za podmínky kompletní servisní historie prodám za celkem rozumné peníze.

Když bych chtěl prodat hybrid, tak v bazaru shnije, protože kdo bude chtít investovat desetitisíce do nových baterií, protože ty staré budou v takových kilometrech na odpis, popř. jejich kapacita bude výrazně nižší než na začátku?

Proč se nemluví i o takovýchto nákladech?

0/0
26.4.2011 10:01

Fidel666

Re: A co životnost baterií?

Proč jste tak naivní?????? Hybridní vozy jsou mimo jiné i na snížení CO2. Taková údržba dieselu je dražší než u hybridu a baterie vydrží podle Toyoty déle než vůz. Jinak baterie do Priuse II se po 3 letech dala koupit za 15 tis. Jinak Vlastníl jsem Priuse II ( velice dobře jsem ho prodal na cca 220 tis. km a žádnou baterii jsem neměnil, byl tam stále originál ) a teď jezdím Priusem III ( spotřeba cca 4,5 - 5 l ) deně najedu cca 300 km -  220dálnici, 80 okresky opravdu nejezdím pomalu ( druhý vůz mám Verso 2,0 D-4D 6MT ) a tam jezdím při stejném stylu jízdy za 6,8 l  a to nemluvím že po městě jezdím s Priusem za 4l a s versem za 8,5. Takže nechápu o jakých nákladech píšete. Dále kapacita bazerie se celou životnost skoro nemění. Pokud nemáte žádné zkušenosti tak nekvákejte nesmysli. A jsem na vás zvědavý, až se od tohoto roku zavedou eko zony, které budou od příštího roku zpoplatněny a hybrid bude s tohot vyjmut. atd.

0/0
26.4.2011 11:23

dracekvo

no

Tyhle auta jsou jen do města. Na dálnici sebou akorát vláčíte těžké baterky pro nic za nic. Pokud to zelení mozci myslí vážně, tak proč ještě nejsou hybridní MHD? Tam je rozjezdů a brždění habaděj. Tam by mix spalovacího a elektromotoru ukázal svojí sílu.

0/0
25.4.2011 21:19

Andee in Red Book

Re: no

Už to začíná, u nás se testují v Praze a Ostravě...

http://www.hybrid.cz/tagy/elektrobusy

0/0
25.4.2011 22:21

EnderW

Škoda je Škoda ;)

No než takové "pseudohybridy", to radši o třídu větší - a české TSIčko ;) Navíc u Škodofky je ceníková a prodejní cena většinou dost odlišná, tzn. než tuhle malou pseudo-ekologickou nákupní tašku, tak raději:

http://automodul.idnes.cz/skoda-superb-combi-1-8-tsi-160k-elegance-c224636

[>-] R^ ;-D

0/0
25.4.2011 20:39

superkutil

Re: Škoda je Škoda ;)

TSI ale ekologické moc není. Průměrná spotřeba 1.8TSI je 8,3 litru a to není žádná sláva. Do Oktávky raději diesel.

0/0
26.4.2011 16:21

Barbucha_the_bearspook

Re: Škoda je Škoda ;)

Co je ekologického na dieselu?

0/0
26.4.2011 17:14

pteryx

hm

Je to předstupeň k elektromobilům, zatím to visí na nedostupnosti kvalitních baterek. Ideální hybrid by měl být postavený na úsporu paliva, "Auris" za 550 tisíc je dobrý akorát tak na opatrování ega. Úplně obyčejné auto, s 5kW elektromotorkem použitým současně pro startování - a s větší baterkou. To je 30 tisíc navíc, ne 300 tisíc navíc. Vrazit tam jednu spojku navíc, aby se s ním dalo v případě kousek popojet.

0/0
25.4.2011 17:22

Fidel666

Re: hm

Ta spojka taky něco stojí a nesmíte zapomenout, že tento vůz dokáže jezdit jenom na el. a to asi 5kw motor nezvládne ( proto Honda Hybrid jezdí cca za 7,5 l )a i hyundai I30 koupíte v podobné vybavě za 490 tis a to ten vůz nemá ani inteligentní klíč, led. dení světla, aut. převodovka ( Variátor ) atd.  tak nevím kde ušetříte, samozřejmě si můžete koupit levnější auto, ale potom nemáte takovou výbavu.  Takže to není argument. Nehledě na to, že Prius byl několikrát vyhlášen jako vůz se kterým jsou zákazníci nejvíce spokojení ( nejméně poruchový vůz )ze všech značek a modelů ( US. UK )  tak si příště zjistěte výbavu a ceny než začnete vařit z vody.

0/0
26.4.2011 11:36

Jean-Luc Picard

pořád hledám a furt nic

Nějak se nám zastavil ten vývoj. Je tomu už drahně let co jsem měl starou dobrou první Feldu, kterou jsem si nechal předělat na LPG. Pak jsem si pořídil Jarouška (Toyota Yaris) a teď brázdím naše lesní cesty Dacií Duster, pro mé potřeby stačí, do města jezdím ze své samoty leda pro petrolej, mouku a krmení pro psy ;-D.

Jen prostě stále nevidím nějaký skutečný pokrok (hlavně ve spotřebě). To že mi auto amí samo hlídat jestli jedu v pruhu, jestli se moc neblížím k tomu před sebou či umí samo zaparkovat spíše svědčí o neschopnosti řidičů že to požadují (nebo ne?). Pro mne je důležitá pořizovací cena, spotřeba a provozní náklady. A tam stále nic.

0/0
25.4.2011 16:45

iRI2

Re: pořád hledám a furt nic

Smiřte se s tím, že pro každého je důležité něco jiného. Každopádně když se podíváte na výsledky EURO NCAP, tak auta z poloviny devadesátých let mají oproti těm současným vysloveně zoufalé výsledky.

Současně když se podíváte na statistiky umrtí při dopravních nehodách, tak ačkoliv jezdilo před rokem 89 přibližně 1/2 aut, tak bylo na silnicích přibližně stejně mrtvých.

Moderní auta s airbagy, ABS, klimatizací a řádně udělanými deformačními zónami váží přibližně 2x tolik než Trabant. Spotřeba je přitom menší. V tom je podle mě pokrok docela dobře vidět.

0/0
25.4.2011 16:56

Jean-Luc Picard

Re: pořád hledám a furt nic

Máte pravdu, dnešní auta jsou bezpečnější. Onehdá jsem (před cca 4lety) vystoupil z tramvaje a skončil na kapotě pána co si nevšiml, že je tam zastávka. A řeknu vám, že to co mi naservíroval pod voko bolelo více než to co mi to jeho nyblýskané BMW udělalo se zbytkem těla. On totiž vystartoval, že jsem mu schálně skočil na auto a poškrábal mu ho. Nebýt pár slušných lidí na zastávce, tak to byla ošklivá bouračka kde více škody způsobil řidič než auto.

(ale to bylo spíše jen pro zasmání, však nemusí být každá diskuse jen smutná a suchá).

Já si teď vesele jezdím s "prachovkou" a uvažuji o instalaci LPG.

0/0
25.4.2011 17:05

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

Tak já považuju za docela velký skok pohon na CNG - zemní plyn. Jezdím s tím už rok a naprostá spokojenost. Není to přestavba, ale rovnou z fabriky, takže jistota, bezpečnost, záruka.. Oproti LPG velká výhoda v tom, že s tím můžu parkovat v podzemních garážích a spotřeba cca 1,15 Kč/km.

0/0
25.4.2011 19:29

Andee

Re: pořád hledám a furt nic

S cenou nemachruj, až na ní bude spotřební daň, můžeme srovnávat... kolik je po čr "benzínek" na CNG? 30 nebo "už" 35? :-/Rv

0/0
25.4.2011 19:46

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

Já nemachruju, jen jsem reagovala na povzdech, že se nic nového úsporného nevymyslelo. Co myslíte tím "až na ní bude spotřební daň"? Jako na kom? A plniček CNG je asi kolem těch 30. Jednu mám vedle kanceláře, další jsou ve skoro každém větším městě, nemám s tím nejmenší problém. A když na to přijde, mám ještě 30l nádrž na benzín. Nikomu to nevnucuju, každému vyhovuje něco jiného, šlo jen o ten levný provoz, který zakladatel vlákna zmínil.

0/0
25.4.2011 19:54

iRI2

Re: pořád hledám a furt nic

Je nějaká možnost to plnit doma? Nemyslím nějakou domácí výrobu plničky, ale profi řešení.

0/0
25.4.2011 20:04

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

Teoretická ano, ale nevím, jestli to nějaká firma v ČR dělá pro domácnosti - ve světě to už běží. Znám to jen pro firmy a to u nás funguje celkem jednoduše: firma vám zbuduje plničku, případně víc, pokud je víc aut (zbudování je zadarmo) a 3 roky od ní odebíráte plyn - za slušnou cenu, žádná přirážka. Pak nabídnou další smluvu na 3 roky odběru, s tím že nadále plnička zůstává jejich a dělají plný servis a tak, nebo převod plničky za 1kč s tím, že si pak můžete brát plyn od koho chcete, ale servis si děláte sám. Jsou to tzv. plničky s pomalým plněním, kde to trvá několik hodin, je to taková malá budka, asi půl metru na výšku. Běžné plničky vypadají jak benzinky, ale naplněno je za minutu dvě.

0/0
25.4.2011 20:29

iRI2

Re: pořád hledám a furt nic

Díky za info. Tohle by se mi líbilo. Teď jezdím na naftu, ale CNG mě láká.

0/0
25.4.2011 20:32

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

Jak jsem psala, já jsem s tím spokojená, ve firmě to používáme už 4 roky a bez problému, ale záleží na každém. Výhody jsou jasné - levný provoz, míň splodin, oproti LPG i možnost parkovat v uzavřených prostorách a větší bezpečnost. Nevýhodou je ta menší dostupnost plniček - kdo bydlí ve větším městě, nebo do něj jezdí, je v pohodě, ale někde na vesnici je to horší. Vyšší pořizovací cena vozu a pak taky dojezd na plnou nádrž a někdy i zmenšení zavazadláku, konkrétně: jezdila jsem v citroenu C3, kde byla nádrž na plyn udělaná na úkor kufru, do kterého se vešla sotva kastla piva a na plyn se dalo dojet cca 180 km, pořizovací cena 500k, koupený v roce 2007. Teď mám pasata, kde je nádrž na plyn pod podlahou, dojezd na ni je cca 540km, kufr nezmenšený, pořizovací cena 750k, koupený letos. Obě auta mají nádrž na benzín 30-40l. Tím jak se to rozšiřuje jdou ty ceny dolů, ale pořád je to poznat..

0/0
25.4.2011 20:58

MatuABC

Re: pořád hledám a furt nic

Mel bych dotaz, jakto ze muzete parkovat v podzemnich garazich? Nechapu rozdil mezi LPG a CNG ve smyslu parkovani...

0/0
26.4.2011 9:15

dodo-dodo

Re: pořád hledám a furt nic

CNG ma cca 10x vetsi tlak v nadrzi a je v te nadrzi v plynnem skupenstvi, takze pri poskozeni nadrze atd... se okamzite dostava smerem vzhuru, nedrzi se tolik na jednom miste takze sance vybuchu tam je velmi mala, vzduchotechnika parkoviste plyn proste ihned "odsaje"

ale nekde maji zakaz LPG i CNG

0/0
26.4.2011 9:32

MatuABC

Re: pořád hledám a furt nic

Diky za odpoved.

0/0
26.4.2011 15:25

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

Zákaz LPG i CNG? Kde to mají? S tím jsem se ještě nesetkala a to s tím jezdím po Brně, Praze, Budějicích,  všude možně v německu a zatím bez problémů. Jen bych ještě doplnila, že rozdíl je i v tom, že LPG je těžší než vzduch, CNG je lehčí, takže v případě úniku LPG může zapálit celé parkoviště, CNG vyletí nahoru a i kdyby se tam vznítil od nažhavené mouchy, lidem a autům dole se nic nestane.

0/0
26.4.2011 22:16

iRI2

Re: pořád hledám a furt nic

Proč tolik agresivity?

0/0
25.4.2011 20:03

Andee in Red Book

Re: pořád hledám a furt nic

Jaký agresivity? Jen jsem zmínil negativa, která nezazněla... jinak CNG je jistě lepší varianta, než LPG...

0/0
25.4.2011 22:24

MatuABC

Re: pořád hledám a furt nic

A duvod proc je CNG lepsi nez LPG?

0/0
26.4.2011 9:16

Andee

Re: pořád hledám a furt nic

1. Bezpečnost... proč myslíš, že auta na LPG nesmí do uzavřených garáží...

2. CNG je pro spalovací motory mnohem bližší klasickým palivům. U LPG je třeba používat kvalitnější oleje, vhodné jsou jiné svíčky atdatd...

3. Provozní náklady - životnost LPG nádrže je 10 let, CNG 15-20 let, LPG má dražší EM.

4. Další věc je, že zemní plyn je levnější jak z hlediska výroby, tak i distribuce.

Proto výrobci do aut osazují CNG a nikoliv LPG. To dávalo do aut snad jen kdysi Daewoo.

0/0
26.4.2011 9:52

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

A ten nepoměr plniček LPG a CNG tady zatlučem, jo;-) Jinak díky za info, jezdím s tím, ale takové technické věci jsem ani netušila, to o těch olejích, svíčkách... ZajímavéR^

0/0
26.4.2011 22:29

acpu

Re: pořád hledám a furt nic

Mě docela zaráží že je možné parkovat s CNG v podzemních garážích, protože oba, jak CNG, tak LPG jsou těžší než vzduch a mohou se proto hromadit v nejnižších místech. V tom jsou nebezpečné oba naprosto stejně...

0/0
26.4.2011 8:09

MatuABC

Re: pořád hledám a furt nic

jj ptal sem se vyse na to same.

0/0
26.4.2011 9:16

Andee

Re: pořád hledám a furt nic

Riziko výbuchu je u LPG podstatně vyšší, než u CNG, kde je takovéhle množství prakticky neškodné.

0/0
26.4.2011 9:54

síma25

Re: pořád hledám a furt nic

CNG je ale lehčí než vzduch, stoupá nahoru, o kousek výš je to vysvětlené. Na stránkách cng.cz jsou všechny info docela podrobně, pokud vás to zajímá.

0/0
26.4.2011 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.