- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten ,kdo chce jezdit úsporně by se měl nejprve naučit.V první řadě je to výběr motorizace a účel k němuž bude vozidlo určeno.Nehonte to jak nadmuté kozy a spotřeba bude příznivá.Hlavně se nenechte nachytat na takové báchorky ,které zaručují větší výkon a menší spotřebu.Až se naučíte jezdit ,tak hybrid nebudete potřebovat. Je pro dost lidí jen lákadlem . Dnešní moderní motory jsou schopné jezdit za málo,jen to chce přijít na to jak.
Škoda nabízí Oktavia 1.6TDI 77kW green line u které uvádějí spotřebu 4,1 litru. Ale běžný uživatel s ní jezdí na 6,5 - 7 litrů. Prostě není ochotný se řídit PP který doporučuje jezdit v otáčkách mezi 1200-1800ot, protože v tomto rozsahu motor hrozně duní. Hybrid díky tomu, že nemá že nemá klasickou řazenou převodovku dokáže odstranit chyby průměrných řidičů. Ale řízení s využíváním terénních nerovností a s předvídáním řídit nedokáže.
Fyzikální zákony nelze obcházet, účinnost benzínových motorů se už moc nezlepší a tak když potřebuju rozjet auto určité hmotnosti nebo s ním jet do kopce, tak potřebuje určité množství paliva. A ani hybrid ho nespotřebuje míň. Jediný okamžik, kdy hybrid ušetří, je když spalovací motor neběží a to ani na volnoběh. To ale může zastat systém start-stop. Nejvíc se ale ušetří stylem jízdy. Sám mám Mondeo 2.2TDCI 114kW a není problém jezdit za 5,5 litru a při trochu přemýšlení se dá dostat i na 5 litrů.
Doufám, že máte velice účinný filtr pevných karcinogenních částic. Jinak bych byl rád, kdyby v rámci zdraví občanů byl zakázán vjezd těchto pojízdných smrtí do měst.
Ještě pár let vývoje než to bude opravdu EKO a ušetřující kapsu...pokud bych přemýšlel jak ušetřit, tak bych koupil nějaký 1.9TDi na kterým sem pár let z5 měl spotřebu okolo 5.5l/100km (známý i 4.5l/100km) a byl bych spokojený...stejně i provoz nějaký starší oktávky je víc eko než výroba jednoho novýho EKO auta...
Jo hezká úspora a ostatní pochcípají na rakovinu. Výfuky těchto verglů bych proháněl přes kabinu coby filtr a pak by teprve zplodiny mohly do ovzduší.
Koncem léta jsem narychlo řešil nějaké přibližovadlo. Potřeboval jsem něco širšího se slušnou výbavou. Najezdím málo asi 12 - 15 tis. ročně, takže spotřeba paliva nebyla rozhodující. Nakonec jsem skončil u velkého šestiválcového sedanu s objemem 3.5 l, protože jeho pořizovací cena byla o 120 tisíc nižší, než "úsporná" ojetina nižší třídy s podobným věkem. Tak mi zůstalo 120 tisíc korun na to, abych je utratil v benzínu. Za 4 roky, co to budu maximálně provozovat to nejsem schopen utratit.
Hybrid není o celkových nákladech ale o ekologickém myšlení a emisích. Pokud by se platila pořádná daň za emise, tak už by se hybrid vyplatil. A stát by z peněz vybraných na dani z emisí mohl dotovat nákup hybridních aut.
Kolik s tím autem musíte najezdit, aby vám ten ušetřený litrapůl paliva na 100km vynahradil pořizovací náklady o 200 tisíc vyšší, dražší servis a menší zavazadlový prostor, tak zjistíte, že je toen koncept dost mimo.
Je třeba to brát jako určitý vývojový stupeň. Vše je v počátcích. Za pět, 10 let může být vše jinak a bez těchto vývojových mezikroků to patrně nejde.
ale raději zůstanu u LPG
můj obyčejný 20 let starý opel astra 1.6 caravan jezdí už 443000 km ve městě za 8,5l plynu
dálky při úsporné jízdě v létě jsem dosáhl spotřeby lehce nad 7l LPG
Přitom motor je extrémně jednoduchý, OHC 8v, nepotkatelná konstrukce, zkrátky když tam je olej a voda vydrží všechno takže náklady na údržbu motoru byly podobné jako cena oleje a olejových filtrů. V kufru tohoto vozu jsem nedávno přivezl normální šatní skříň.
Když si dnes koupím v nižší střední nebo ve střední třídě auto s dieselem, tak ho po čtyřech letech a v cca 140-150.000 km za podmínky kompletní servisní historie prodám za celkem rozumné peníze.
Když bych chtěl prodat hybrid, tak v bazaru shnije, protože kdo bude chtít investovat desetitisíce do nových baterií, protože ty staré budou v takových kilometrech na odpis, popř. jejich kapacita bude výrazně nižší než na začátku?
Proč se nemluví i o takovýchto nákladech
Proč jste tak naivní?????? Hybridní vozy jsou mimo jiné i na snížení CO2. Taková údržba dieselu je dražší než u hybridu a baterie vydrží podle Toyoty déle než vůz. Jinak baterie do Priuse II se po 3 letech dala koupit za 15 tis. Jinak Vlastníl jsem Priuse II ( velice dobře jsem ho prodal na cca 220 tis. km a žádnou baterii jsem neměnil, byl tam stále originál ) a teď jezdím Priusem III ( spotřeba cca 4,5 - 5 l ) deně najedu cca 300 km - 220dálnici, 80 okresky opravdu nejezdím pomalu ( druhý vůz mám Verso 2,0 D-4D 6MT ) a tam jezdím při stejném stylu jízdy za 6,8 l a to nemluvím že po městě jezdím s Priusem za 4l a s versem za 8,5. Takže nechápu o jakých nákladech píšete. Dále kapacita bazerie se celou životnost skoro nemění. Pokud nemáte žádné zkušenosti tak nekvákejte nesmysli. A jsem na vás zvědavý, až se od tohoto roku zavedou eko zony, které budou od příštího roku zpoplatněny a hybrid bude s tohot vyjmut. atd.
Tyhle auta jsou jen do města. Na dálnici sebou akorát vláčíte těžké baterky pro nic za nic. Pokud to zelení mozci myslí vážně, tak proč ještě nejsou hybridní MHD? Tam je rozjezdů a brždění habaděj. Tam by mix spalovacího a elektromotoru ukázal svojí sílu.
No než takové "pseudohybridy", to radši o třídu větší - a české TSIčko ;) Navíc u Škodofky je ceníková a prodejní cena většinou dost odlišná, tzn. než tuhle malou pseudo-ekologickou nákupní tašku, tak raději:
http://automodul.idnes.cz/skoda-superb-combi-1-8-tsi-160k-elegance-c224636
TSI ale ekologické moc není. Průměrná spotřeba 1.8TSI je 8,3 litru a to není žádná sláva. Do Oktávky raději diesel.