Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zapomenutá rarita MBX: škodovka, která měla být trhák, neuspěla

Počítalo se, že z automobilky Škoda vyjede přes padesát tisíc modelů MBX. Jenže na silnice jich dospělo jen dva a půl tisíce. Dodnes jich zbylo kolem padesátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Domácká napodobenina Simcy 1000

patřila k vozům, jejichž koncepce byla zastaralá už na rýsovacím prkně. Těžký řadový motor vzadu, chladič vpředu, zkrátka šílenství!  Podstatně lehčí motor, se vzduchovým chlazením, např podobný Fiatovi 500 by tenkrát jistě měl úspěch, kličkovat mezi dírami v silnici se tenkrát nedalo rychleji, než tak 80 km/hV

0/0
12.5.2011 21:08

VEGR

www.elektromobil.wz.cz

Bylo to mé první auto, lahvově zelená, kde jí je nyní konec?[>-]

0/0
8.5.2011 13:54

hurkadavid

Nesmysl...

Můj otec po ní velmi toužil a snažil se ji sehnat.   Po letech mi vykládal, jak se to dělalo, ať si za socializmu můžete takové auto koupit. Ale 1100MBX prostě sehnat nešlo, a tak jsme měli 1000MB. Kdyby se jich vyrobilo 50,000, prodaly by se. Ale asi to bylo v něčem jiném. Myslím, že jízdní vlastnosti....

0/0
3.5.2011 14:17

alis

Ostatně soudím...

...že na českém trhu by byla tato škodovka trhákem zcela určitě, pokud by byla k dostání. Pamatuju, jak rodiče museli "položit na auto" a pak dva roky čekali, až jim došel přípis, že jim ho strana a vláda přidělí, pokud dopaltí zbytek. Auta to byly krásný, jedny z těch, co v zatáčce v předu na chvíli zahlídly svět. Pak na dlooooooouhý roky svět zmizel v nedohlednu.

0/0
2.5.2011 18:35

fsp

Re: Ostatně soudím...

V podmínkách nesaturované konkurence může být prodejním trhákem cokoliv, nehledě na kvalitu. Tohle auto bylo technicky nezvládnuté a výroba nákladná, tak prostě skončilo.

0/0
2.5.2011 19:32

MiroTR

Re: Ostatně soudím...

Tohle auto se dalo koupit už bez poukazu.

0/0
2.5.2011 22:37

ztrewq

a š 1000 MBG?

prečo nespomenú?

ps - tieto "dvojdverové boli AŽ po obyčajnej 1000MB, nie predchodkyne. bol som pri tom, keď robili fotografie (pred uvedením na veľtrhu) v trenčianskych tepliciach pri jazierku.

0/0
2.5.2011 17:28

aluminium

Bobina

Jedním z důvodů proč, tato škodovka ve své době neuspěla byl určitě ten, že se dala koupit pouze v Tuzexu. Jinak mám na ni - Bobinu - pěkné vzpomínky. Bylo to první auto, které si naši pořídili a táta ho utítal i když padla rosa. Ten chrom opravdu za moc nestál.

0/0
2.5.2011 16:49

Ten co odhlasil předplatne MF

hmm

to je pořád dokola, počítám, že do prázdnin zase vyjde nějaký blábol o šestsetrojce

0/0
2.5.2011 16:20

martp

smutné...

Každý, kdo na takové auto plive, nemá v sobě kus estetického cítění. Jedna z nejkrásnějších škodovek. A co se týče technické stránky, pokud se to auto opravdu staví od "nuly" a majitel si dá záležet, lze dosáhnout s moderními technologiemi(antikorozní ochrana, těsnící materiály) stavu nového vozu. Vím o čem mluvím, pár takových "hnusů fialových", ze kterých pořád teče olej, jsem od šroubku zrenovoval.

0/0
2.5.2011 16:12

Vašek2

A co motor?

Nechci mystifikovat, ale mám pocit, že MBX a také typ MBG byly "dvoukarburátorové" stroje. Ono to sice byl karburátor jeden, ale dělený na dvě samostatné části v jednom těle. A těch MBG bylo vyrobeno 600 ks. Nebo se pletu?

0/0
2.5.2011 16:08

vanthomas

Re: A co motor?

Nene, u 1000mbx/g a 1100mbx/x se pužívaly dva jednoduché karburátory (nejspíš typ Jikov 32 BS).

První dvoukomorový karburátor (Jikov 32DDSR) dostala až Škoda 110r

0/0
3.5.2011 0:26

1000mb

Tak sběratelsky

je to určitě zajímavý auto,ale osobně se mi víc líbí klasický "embečko",hlavně 1.provedení se žábrama.Škoda,že tenkrát nevyšel pokus s roadsterem,který v několika prototypech vznikl,ale tuhost karoserie byla tak mizerná,že vývoj vzdali.

0/0
2.5.2011 15:59

Fair-Play

Nádherný kousky

a ten vypíglovaný motor, majitel dostává R^

0/0
2.5.2011 15:47

kritiq

Re: Nádherný kousky

ten motor dostal aj mna

0/0
2.5.2011 21:17

viny.had

Krásný auta

Mám na zahradě Škodu 1000 Deluxe... Akorát na ní není čas ani zbytečné peníze. Auto je to ale krásný.

0/0
2.5.2011 15:42

michaljn

Hnus fialovej

Hnus fialovej Rv

0/0
2.5.2011 15:15

bourbon

hnědý pes s kývající se hlavou

Mně se nejvíc líbil ten hnědý pes s kývající se hlavou za zadním sklem (v galerii fotek). Dal by se ještě někde sehnat?

0/0
2.5.2011 15:12

wotomtoje.

Re: hnědý pes s kývající se hlavou

Něco podobnýho: ;-)

http://www.hracky-deti.cz/balonky-bublifuky-zertovne/pes-s-kyvajici-hlavou-15cm-x504851.htm

0/0
2.5.2011 15:19

Zdeny007

Jojo..

.. v očích se mi zaleskly slzy. Škoda 1000MB bylo moje první auto - v roce 1988, koupil sem ho za 700.-, udělal nastříkal na kanárkově žlutou barvu, nechal udělat kompletně nový tapecírung v bílé a černé kožence. Rádio s kazeťákem od Vietnamců, otáčkoměr z LED diod a sakra velký mlhovky. To byl kočkolap ;-D. Akorát mohu velmi kritizovat nepohodlné zklápění předních sedaček, kde k tomu byl potřeba 17tka klíč, takže holky si chvilku museli počkat no..... Ale jinak celkem fajn auto, ale motor slabota, pak jsem měl Škodu 110 LS (motor z ERka) a to bylo jiný dělo. Když mi tatík půjčil Žigula 1500, připadal sem si jak v jiném světě ;-D

0/0
2.5.2011 14:45

franta07

Re: Jojo..

Sklápění předních sedaček u tisícovky se dělalo uvolněním šroubu s bakelitovou hlavou uzpůsobenou pro uchopení do ruky .... ale bylo potřeba k jeho uvolnění a utažení dost síly.

0/0
2.5.2011 15:02

Zdeny007

Re: Jojo..

no právě.... já to měl utažený na krev, neboť ten tisícihran byl již jaksi opotřebený ;-)

0/0
2.5.2011 15:07

Yarrin

prostredni sloupek

skoda ze nenatocili jak se stahuje okynko, ty bychom videli asi to nejzajimavjejsi a to je to, ze ten stredni sloupek ktery tam je zajizdi primo s okynkem. Jinak je to normlani MB akorat malinko hybrid, myslim ze motorove se od klasickych MB nelysi. Snad jen tim ze to bylo urceno hlavne na vyvoz tak to vyrabeli kvalitneji.

0/0
2.5.2011 14:21

Kerimek

Re: prostredni sloupek

Přesně tohle mě napadlo jako první otázka. Jako dítě jsem kdysi jedno MBX na vlastní oči viděl a jedny dveře mě přímo fascinovaly. Dokonce jsem měl i odvahu oslovit majitele, co je to vlastně zač a on mi to ochotně vysvětlil. Jenže mě tehdy nenapadlo zeptat se na to stahování zadního okna (bylo mi cca 10 let), takže to je pro mě dosud taková malá neznámá.

0/0
2.5.2011 15:23

jezač

Recykluji, recykluješ, recyklujeme

http://auto.idnes.cz/mbx-trhak-ktery-skodovce-nevysel-dq2-/auto_ojetiny.aspx?c=A080908_154615_auto_ojetiny_ok

0/0
2.5.2011 14:08

jan.banos

Re: Recykluji, recykluješ, recyklujeme

:-/Rv

0/0
2.5.2011 14:21

nemereth

Re: Recykluji, recykluješ, recyklujeme

Starší článek je z tohoto nového přímo zalinkován. Oba články mají podobné téma, ale každý je o jiném výstavním kousku.

0/0
2.5.2011 14:28

George1977

téma

Tenhle článek tu byl tuším už před rokem nebo před dvěma. Docházejí nápady na nové články?

0/0
2.5.2011 14:05

hdat

Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

To nic ovšem nemění na tom, že je to příšernej starek křáp, kterej byl "sto let za opicema" už v době výroby. :-P

0/0
2.5.2011 13:55

Fungy

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

každej má jiný vkus;-)

0/0
2.5.2011 14:12

aero na dvě

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

design je jedna věc a technická zaostalost a primitivnost věc druhá

0/0
2.5.2011 14:17

von Kleist

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

Ovsem diky te primitivnosti, pujde provozovat (nebo replikovat) jeste za 200 let, coz dnesni auta tezko....

0/0
2.5.2011 14:33

BMG

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

Ač se nechci komunistů nijak zastávat, v té době, tedy v polovině šedesátých let to bylo auto stále ještě sledující světové trendy - samonosná karoserie s motorem vzadu či celohliníkový motor byly v té době novinky i na západě. Ono se o celém československém průmyslu dá říct, že zhruba do první poloviny šedesátých let jel pořád ještě slušnou setrvačností ze svých nejlepších let a ve fabrikách stále ještě dělali lidi, kteří se vyučili nebo vystudovali v době, kdy rozhodoval um a ne rudá knížka. Propad začal později a v sedmdesátých letech už ho neviděl jen slepý.

0/0
2.5.2011 14:52

basniklidu

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

V podstate pravda jen jsi ze sveho pribehu pro dnesni dobu "podivuhodne" vypustil pribeh o okupaci v 68-mem od kdy nase ekonomika hodne spomalila. No v pohadkach o zlem socializmu a hodnem kapitalizmu se to nehodi aby kapitalistickou propagandu neco narusilo.

0/0
11.5.2011 20:59

fryč

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

Myslím, že nevíte co píšete! V té době srovnatelné auto z Francie byla  R8, měl jsem obě, ale raději jsem jezdil škodovkou, nebyla to taková kačena.

0/0
2.5.2011 15:23

f0rr35t

Re: Když ho to baví, tak ať si hraje... kdo si hraje nezlobí...

To spíš platí o Š 120, která se vyráběla až do konce 80. let!! Jak už tu někdo píše - úpadek se stupňoval a v šedesátých letech ještě nebyl zas tak obrovský.

0/0
2.5.2011 18:13

chytrý princ

Nepovedený paskvil

sběratelským unikátem  ;-DMánii kolem tohoto auta jsem nikdy nepochopil a asi už nikdy nepochopím.

0/0
2.5.2011 13:40

pedr64

Re: Nepovedený paskvil

to je jako ve filatelii nebo numizmatice. tam jsou unikáty také zmetky(známky bez zoubků, mince se špatnou ražbou atd.)

0/0
2.5.2011 13:52

nnyky

Re: Nepovedený paskvil

Komu není shůry dáno, v apatice nekoupí;-)

0/0
2.5.2011 14:24

airwar

Re: Nepovedený paskvil

To si musítre přešlápnout a nejlépe oběma nohama. Z logiky věci se sběratelským unikátem může stát něco co bylo zajímavé a vyrobeno v malém počtu kusů, stejně tak to máte s modrým mauritiem - to je také zmetková známka, kterou kromě snad dvou aršíku kompletně stáhli z prodeje a nahradili správným tiskem, ty správné nemají žádnou cenu, těch cca. 7 vadných kusů má naopak cenu nevyčíslitelnou.

0/0
2.5.2011 15:31

brezovak

Re: Nepovedený paskvil

V životě nepochopíš ještě spoustu věcí , tak jako tvůj Nick,  je z pohádky a pohádkou zůstane

0/0
2.5.2011 22:43

atvar

Pamatuju, že jako dítě

jedna stávala na zahradě v ulici. Když jsem jí tehdy viděl, byl jsem naprosto šokován, že něco je jinak.

0/0
2.5.2011 13:37

himself

Re: Pamatuju, že jako dítě

Přesně! R^

0/0
2.5.2011 14:08

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Pamatuju, že jako dítě

:-)R^

0/0
8.5.2011 13:34

Zůstaň nad věcí, baby

nechápu, jak někdo může hodnotit úspěch produktu

v podmínkách reálného socialismu. V té době byli všichni řádi, že se vůbec nějaká auta vyráběj a prodávaj a kupoval os e všechno a trhs auty  byl vyhladovělý, ke všemu svolný a aut strašný nedostatek. To, že se nakonec MBX  moc nevyrobilo nesvědčí o nějaké neúspěšnosti produkktu,ale spíš o tom, že přišel shor asi nějaký příkaz, že se má vyrobit spíš víc traktorů, tanků, nákladních aut a okrajově i osobních aut Š 1000MB (žádná jiná československá atuomobilka už žádné další osobní vozy nevyráběla, dovoz byl nedostačující :-))) Taikže si ty hezký řečičky o komernčím neuspěchu nechte pro někoho jinýho. JInak -to auto mám rád jako raritu,a le asi bych po něm netoužil, karoserie je podivná,a si jako Roomster. Al ejako zajímavost je to určitě fajn.

0/0
8.5.2011 13:42

Zůstaň nad věcí, baby

nechápu, jak někdo může hodnotit úspěch produktu

v podmínkách reálného socialimu

0/0
8.5.2011 13:44

doc7

Pěkné

R^

0/0
2.5.2011 12:29

Děda Lebeda

Chválím čistý motor

Musí to dát práci ho po každé jizdě leštit. Vzhledem k tomu, jak z něj furt tekl olej...

0/0
2.5.2011 12:28

habásko

MBG

Vzpomeňme ještě na typ MBG, rovněž s dvoukarburátorovým motorem jako v MBX, ale v klasické čtyřdveřové karosérii embéčka.

0/0
2.5.2011 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.