- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
patřila k vozům, jejichž koncepce byla zastaralá už na rýsovacím prkně. Těžký řadový motor vzadu, chladič vpředu, zkrátka šílenství! Podstatně lehčí motor, se vzduchovým chlazením, např podobný Fiatovi 500 by tenkrát jistě měl úspěch, kličkovat mezi dírami v silnici se tenkrát nedalo rychleji, než tak 80 km/h
Bylo to mé první auto, lahvově zelená, kde jí je nyní konec?
Můj otec po ní velmi toužil a snažil se ji sehnat. Po letech mi vykládal, jak se to dělalo, ať si za socializmu můžete takové auto koupit. Ale 1100MBX prostě sehnat nešlo, a tak jsme měli 1000MB. Kdyby se jich vyrobilo 50,000, prodaly by se. Ale asi to bylo v něčem jiném. Myslím, že jízdní vlastnosti....
...že na českém trhu by byla tato škodovka trhákem zcela určitě, pokud by byla k dostání. Pamatuju, jak rodiče museli "položit na auto" a pak dva roky čekali, až jim došel přípis, že jim ho strana a vláda přidělí, pokud dopaltí zbytek. Auta to byly krásný, jedny z těch, co v zatáčce v předu na chvíli zahlídly svět. Pak na dlooooooouhý roky svět zmizel v nedohlednu.
V podmínkách nesaturované konkurence může být prodejním trhákem cokoliv, nehledě na kvalitu. Tohle auto bylo technicky nezvládnuté a výroba nákladná, tak prostě skončilo.
prečo nespomenú?
ps - tieto "dvojdverové boli AŽ po obyčajnej 1000MB, nie predchodkyne. bol som pri tom, keď robili fotografie (pred uvedením na veľtrhu) v trenčianskych tepliciach pri jazierku.
Jedním z důvodů proč, tato škodovka ve své době neuspěla byl určitě ten, že se dala koupit pouze v Tuzexu. Jinak mám na ni - Bobinu - pěkné vzpomínky. Bylo to první auto, které si naši pořídili a táta ho utítal i když padla rosa. Ten chrom opravdu za moc nestál.
to je pořád dokola, počítám, že do prázdnin zase vyjde nějaký blábol o šestsetrojce
Každý, kdo na takové auto plive, nemá v sobě kus estetického cítění. Jedna z nejkrásnějších škodovek. A co se týče technické stránky, pokud se to auto opravdu staví od "nuly" a majitel si dá záležet, lze dosáhnout s moderními technologiemi(antikorozní ochrana, těsnící materiály) stavu nového vozu. Vím o čem mluvím, pár takových "hnusů fialových", ze kterých pořád teče olej, jsem od šroubku zrenovoval.
Nechci mystifikovat, ale mám pocit, že MBX a také typ MBG byly "dvoukarburátorové" stroje. Ono to sice byl karburátor jeden, ale dělený na dvě samostatné části v jednom těle. A těch MBG bylo vyrobeno 600 ks. Nebo se pletu?
Nene, u 1000mbx/g a 1100mbx/x se pužívaly dva jednoduché karburátory (nejspíš typ Jikov 32 BS).
První dvoukomorový karburátor (Jikov 32DDSR) dostala až Škoda 110r
je to určitě zajímavý auto,ale osobně se mi víc líbí klasický "embečko",hlavně 1.provedení se žábrama.Škoda,že tenkrát nevyšel pokus s roadsterem,který v několika prototypech vznikl,ale tuhost karoserie byla tak mizerná,že vývoj vzdali.