Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zásuvky patří do pravěku, elektromobily bude Toyota nabíjet bezdrátově

I automobilka Toyota si myslí, že možnost bezdrátového dobíjení elektromobilů bude uživatelsky příjemnějším řešením než dobíjení ze zásuvek. Investuje proto do společnosti WiTricity, která technologii dobíjení na dálku vyvíjí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karátek

Zásuvka

Protože se již vozím ve vlastním elektromobilu, tak mám tu zásuvku nejraději (pomalé noční nabíjení), denně stejně něco zapojuji (doma, sklep, atd.) do zásuvek a elektroauto mi navíc potíže nedělá. :-) Pak pouze odpojím a vyrazím. A ted co je důležité, přenos vysokých proudů přes kabel, abych mohl nabít rychle je už problém, kabel je těžký a neskladný, proto bezdrátové nabíjení nezatracuji a líbí se mi ten nápad. Přes slabý kabel nepřenesete 400V 128A, takže něco váží. :-)

0/0
10.6.2011 19:39

Leinad

Na co?

Kdo je tak líný, aby si zapojil kabel do zásuvky? Opravdu ta ztráta účinnosti stojí za to?

0/0
17.5.2011 11:03

Johnny006

Re: Na co?

R^ já bych to radši zapojil i kdyby to bylo o 99 % už pro dobrý pocit...

0/0
18.5.2011 17:05

MiroTR

Re: Na co?

No, při tom, kolik kWh do baterek natlačíte, je 1% už dost peněz.

0/0
18.5.2011 20:29

fryzy

Kdybyste

radši už konečně postavili kloudný elektroauto místo vymýšlení takovýchto hovadin ...

0/0
17.5.2011 7:54

Leinad

Re: Kdybyste

Myslíte Škodu Eltra (Favorit) která byla dobově použitelná, ale prodalo se ji tak málo kusů? Nebo Peugeot iON či P106e(nemám rád pežot, ale na trhu je)?

0/0
18.5.2011 19:25

l.g

Elektromobil - trochu děsivá představa

Elektromobil je bezvadný, když jich po silnici jezdí pár desítek a čerpají proud z obyčejné zásuvky za "levno".

Jenže v okamžiku, kdy celý automobilový průmysl přejde na elektřinu, bude proud úplně stejně drahý jako dnes benzín a žádná úspora to nebude. Má to ale malý háček, že s takto drahým proudem budeme doma i svítit.

Dnes to je možné jasně oddělit Ti co mají auto kupují do něj benzín. Těch co auto nemají se benzín netýká.

V okamžiku, kdy auta budou na elektřinu, budou i ti co auto nemají doplácet na rostoucí cenu energie kvůli obrovské poptávce v automobilismu. Situace bude do značné míry podobná tomu, jako když si dnes doma někdo svítí za pomoci benzínového agregátu.

0/0
16.5.2011 18:59

Leinad

Re: Elektromobil - trochu děsivá představa

Já bych fandil tomu, aby distributoři elektřiny opět ve většině tarifech začali rozlišovat "denní" a "noční" proud, tedy aby ve špičce byla elektřina daleko dražší, než při "přebytku."

Také bych při odběru elektřiny v nějakém rozsahu (odhaduji 0,1W-5W) nechával digitální elektroměr běžet, jako na horní hranici tohoto rozsahu - tedy "ve stand-by bude jenom to co musí(lednička) jinak si zaplatíš. "

Neříkám, že by se tím vyřešilo vše, ale pár věcí by se změnilo. 

Mimochodem já si myslím, že potřeba automobilů tak jako tak v budoucnu klesne. Hodně věcí lze řešit prostřednictvím MHD (dobře, instalatér jezdící k zákazníkům s nářadím by nemohl celý den jezdit HD - ale kolik je takových v poměru k úředníkům či učitelům?) náklady lze často převážet vlakem.

0/0
17.5.2011 11:28

Antonín, topič

Re: Elektromobil - trochu děsivá představa

Dvousazba normálně existuje pro každého, kdo si ji nechá namontovat. Blábol s jakýmsi mikroodběrem nechám bez komentáře. Instalatéři dřív běžně MHD jezdili a zase budou.

0/0
19.5.2011 10:19

l.g

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Myslím, že dobře udělaný konektor na podlaze garáže na který auto jednoduše najede a připojí se tak spolehlivým metalickým spojem k nabíječce vyjde mnohonásobně levněji a komfortní to bude úplně stejně. Když se takhle umí nabíjet robotické sekačky trávy, nebo vysavače, proč by to měl být problém u auta?

0/0
16.5.2011 18:46

Hagenbaden

Blbost!!!

Kdyz si odmyslim, ze elektricke auto nema v podstate zadnou vyhodu (nebo me jeste nikdo nepresvedcil o jakekoliv), tak musim uznat, ze tohle je tresinka na dortu. Prenaseni anergie vzduchem ma proste sva jista fyzikani omezeni, ktere zadny PR clanek neokeca. Naprosta blbost, atejne, jako vize o "benzinkach", kde vam vymeni baterku za nabitou. Sorry, ale baterka je 50% ceny auta, tak proc bych mel chtit vymenit svoji novou, co jeste neco vydrzi za starou s buh vi kolika nabijecimi cykly.

0/0
16.5.2011 14:57

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Blbost!!!

Je tiché, motor se dá dát do každého kola...těch výhod je nepřeberně:-) V podstatě jedinou nevýhodou je baterka.

0/0
16.5.2011 20:47

fryzy

Re: Blbost!!!

říká ti něco např. účinnost motoru ?

0/0
17.5.2011 7:56

MiroTR

Re: Blbost!!!

A říká Vám něco účinnost turbín v elektrárně, náklady na přednos elektřiny a ztráty při přenosu a nabíjení ?  Ta elektřina v zásuvce tam nevznikne sama od sebe.

0/0
17.5.2011 8:15

Leinad

Re: Blbost!!!

Učinnost můžu definovat jako "energie k roztočení turbíny k elektrárně"/"energie použitá k pohybu auta," v tom případě bych zmínil také náklady spojené s těžbou, distribucí a zpracováním ropy.

Ale obojí se mi celkem těžko počítá, nedomluvíme se raději na ceně za 100km?

0/0
18.5.2011 19:52

MiroTR

Re: Blbost!!!

OK.  Pro mne je důležitá celková cena za km, tedy včetně amortizace.  A ta vzhledem k životnosti baterií vychází u elektromobilu dost vysoká. Kolega tvrdí, že cca dvojnásobek.

0/0
18.5.2011 20:27

Leinad

Re: Blbost!!!

Zkuste se eutem projet na předváděčce:

Tiché (dokud EU nevydala nesmyslnou normu o MINIMÁLNÍM hluku auta, ale i tak jsou tišší), konstantní zrychlení a bez řazení, možnost mít motor pro každé kolo, rekuperace(sešlápnutí brzdy dobíjí baterku), ... baterka je jediná(i když závažná) nevýhoda. Zatím se dá baterka obejít hybridem.

0/0
17.5.2011 10:31

mnbmnbmnb

Další modla pro ovečky zelené církve:

1) zaparkujte hybrid do garáže a nabíjejte bezdrátově. Těch min. 10% z 10kW je zanedbatelná ztráta

2) honem utíkejte domů zkontrolovat, zda máte vytaženu nabíječku mobilu a TV /ve standby/ za zásuvky - zde můžete docílit úspory 100%!. A to už nehovořím o tom, kolik CO2 by způsobila výroba toho prodlužováku mezi zásuvku a auto......

Halelujah!

0/0
16.5.2011 14:39

socka namyslena

Re: Další modla pro ovečky zelené církve:

;-DR^

na ekologii je potreba funkcni mozecek,jenze u nas si ho ekologove usmazili pri vytahovani zastrcky :-P

0/0
16.5.2011 15:48

Leinad

Re: Další modla pro ovečky zelené církve:

Když není ekologický mozek, měl by se používat ekonomický. I bez deformací trhu, ekodaní atd. by si lidé kupovali auta s menší spotřebou. ;-D

0/0
18.5.2011 21:02

Honx

Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

a to EFEKTIVITU. Kabelem mi toho do baterky nateče o dost více než jaká je efektivita podobného "bezdrátového nabíjení". Neboli za dobití auta zaplatím podstatně více, než kolik bych zaplatil v případě zapojení do zásuvky.

No ale pokud někdo touží být natolik IN aby měl i bezdrátové nabíjení, tak ať si to užije ;-D

0/0
16.5.2011 11:09

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

kabelem dáš 99%, tady tím dáš 90% (ideálně 95, ale to moc nehrozí), takže ti kabel ušetří cca 10% nákladů, ale musíš ho ručně zastrčit, což je spousta práce.

0/0
16.5.2011 11:23

zorro_rojo

Re: Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

Tak copak spousta prace, ale znam lidi, pro ktere je to ukol ktery je nad jejich sily. :)

A tim nemyslim silu fyzickou..

0/0
16.5.2011 11:28

Little Boy

Re: Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

Ja vetsi problem vidim v tech 5-10% ztracenych procentech vykonu. Je potreba si uvedomit ze se tu bavime o prenosu vykonu v oblasti 10-20kW, pak se do okoli vyzari cca 1-2kW vykonu ktery se ale neztrati. Pro predstavu mikrovlnka ma vykon jen kolem 0.8kW. Netouzim si z baraku udelat obri mikrovlnku a zahnojit si ho tak elektromagnetickym smogem.

0/0
16.5.2011 13:15

cenzore_zdar

Totalni blbost

Tak soused zaparkuje v garazi, ja to fouknu pred jeho garaz a zadarmo si to dobiju :-D. Jo a co na to pole reknou kreditni karty, HDD v notebookach atd?! Tohle bych si domu neporidil

0/0
16.5.2011 10:50

KvakMekRampa

...

To mi příjde jako pěkná kr.ávovina. Ano, pohodlné to sice bude, ale zbytečně neefektivní, drahé a navíc to bude znamenat asi dost brutální zvýšení elktromagnetického smogu a s tím spojené rušení dalších elektronických zařízení, o možných dopadech na zdraví nemluvě Rv

0/0
16.5.2011 10:19

l.g

Toyota

Jak jsem měl k Toyotě celkem neutrální vztah, znechutila mě nehorázně zavádějící reklamní kampaní na hybridní Auris, kde Toyota hlásala, že je na trhu hybridní Auris, cena modelu od 299 tisíc.

Taktně přitom pomlčela, že ta cena je cena nejlevnějšího Aurisu samozřejmě s benzínovým motorem a ten inzerovaný hybrid stojí 600 tisíc.

Ano,je to jen reklama. Ale ta může udělat firmě medvědí službu, pokud bude mít zákazník pocit, že ho výrobce podvádí. A tohle je už hodně za hranicí přijatelného balamucení zákazníků.

0/0
16.5.2011 10:06

hrabě Artstetten

Lidé se bojí několika stovek miliwattů z mobilu.

Co budou říkat na výkony o mnoho řádů vyšší, které sice nebudou mít u těsně hlavy, ale i tak dost blízko? To zase bude křiku... ;-)

0/0
16.5.2011 8:42

socka namyslena

Re: Lidé se bojí několika stovek miliwattů z mobilu.

ja teda kricet budu,a kdyz ne kvuli spermiim co padnou za vlast tak kvuli tomu ze se budu bat co mi to udela s mobilem kdyz kolem toho projdu ;-D

btw,nektery lidi sou precitlively na magneticky pole a mohlo by to zpusobit i jiny zdravotni problemy

0/0
16.5.2011 8:56

Vit I.

Re: Lidé se bojí několika stovek miliwattů z mobilu.

...nektery lidi sou precitlively na magneticky pole...

Nějaký příklad? 8-o

0/0
16.5.2011 10:20

Pocmag

Re: Lidé se bojí několika stovek miliwattů z mobilu.

Třeba já (kardiostimulátor). K tomuto zařízení by mě nikdo nedostal, mám se moc rád a v mém věku (35) bych nerad natáh bačkory kvůli nabíjejícímu se autu. Ale znám i lidi kteří nemájí "budík" a magnetické pole jim třeba narušuje spánek ...

0/0
16.5.2011 11:32

libedejroznec

to zase

bude elektromagnetického rušení, to zase bude výkonových ztrát, uškvařených koček a lidí s rakovinou..  ;-D

0/0
16.5.2011 7:47

socka namyslena

Re: to zase

kabel je kabel,nevim co je to za problem udelat utesnenou a odizolovanou zastrcku,rozhodne je to levnejsi nez tohle......

0/0
16.5.2011 8:57

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Jako doplněk proč ne, určitě to je pohodlné.

účinnost ale oproti kabelu bude vždy nižší a zásuvky také budou nějakou chvíli častější...

0/0
16.5.2011 7:41

Rafaelou

a zase něco nad čím rozum zůstává stát.....

Bezdrátový způsob dobíjení se používá už leckde.Jeho využití u aut je samozřejmě možné,ale nebude nikdy tak výkonné a ekonomicky efektivní jako přímí kontakt.Vždy bude docházet k enormním ztrátám které někdo bude muset zaplatit.Je jasné,že to nebude společnost provozující takovou stanici ale řidič.Dalším problémem stejně jako u zásuvek bude jednotný systém.Nezdá se mi, že by se výrobci dokázali dohodnout.Jen se podívejte jak dlouiho trvalo sjednocení dobíjení u mobilů.O ostatních technologiích ani nemluvě.Rv

0/0
16.5.2011 6:29

habr

Ještě nepřišli na ebenitovou tyč

a liščí ohon. vybije se akumulátor, nastoupí posádka či řidič a třením nabijou akumulátor jedna radost. A ještě přitom udělají něco pro své tělo.

0/0
16.5.2011 0:19

Uphillman

Re: Ještě nepřišli na ebenitovou tyč

Stačí vyrobit čumák auta z ebonitu a pak jízdou sestřelit dostatečný počet lišek. :D

0/0
16.5.2011 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.