Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snem šetřílka není jen TDI. Jízda na plyn je za 1,40 Kč na kilometr

Bez žluté nálepky byste ji neodlišili od běžné škodovky. Octavia 1.6 LPG je jediný model, který nabízí Škoda originálně přestavěný na spalování propan-butanu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TomasLee

mazání

Trochu teď o plynu uvažuji. Chci se zeptat, zda je nutné dokoupit (nebo doporučené) mazání sedel ventilů?

0/0
7.6.2011 11:17

luban12

Porovnání s naftou.

Když porovnám náklady na plyn a naftu. Pokud jedu s Octávií 4x4 tak,abych nepřekročil povolené rychlosti,dostanu se na spotřebu 5,2-5-4 litrů. "Dvoukolka" jede levněji a tam bude cena za 1km srovnatelná a možná i levnější,protože se při rozumné jízdě nechá jet i za 4,5 - 4,7 l/100km.

0/0
12.5.2011 22:29

buxus

Je sice možné srovnávat vyšší úspory při provozu

.. na LPG s benzínem, ale současně si musíme uvědomovat, že jde o diametrálně zdaněné výrobky. Předmětem úspory tedy je nižší zdanění LPG oproti klasickým PHM. V okamžiku, kdy by na plyn přešla významná část motoristů, stát by LPG nepochybně dodanil na úroveň nafty a benzínu, výhoda by přestala existovat.

0/0
12.5.2011 16:18

antif

Cena

Jak jste na tu cenu přišli? Nejlevnější octavia na LPG stojí přes 400 tisíc

0/0
12.5.2011 16:09

Deph

A nebo take jinak

Tak tento článek mě donutil spočítat spotřebu a cenu naší cesty po západu USA, z které jsem se právě vrátil.

A co mi nevyšlo. Autem Chevrolet Malibu z roku 2011 s motorem 2,4 l (benzín), s automatickou převodouvkou a s nájezdem 17 tis. km při převzetí v půjčovně (tedy dobře zajeté auto) jsme najeli 4800 km. Jezdili jsem po horách, po dálnících i ve městech. Za celou cestu jsme dosáhli průměrné spotřeby 8,5 litru / 100 km. Při současné ceně benzínu na západě USA $4 za galon, neboli 17,75 Kč / litr jsem se dostali na cenu 1,51 Kč / km. A to jsme v roce 2009 kupovali benzín za $2,50, tedy 0,98 Kč / km. Vivat socialistická Evropa.

0/0
12.5.2011 14:47

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: A nebo take jinak

g.idnes.cz" alt=";-(">

0/0
12.5.2011 15:14

buxus

Re: A nebo take jinak

Tak to je obecně známé. V USA je cena benzínu poloviční než u nás, zatímco platy podstatně vyšší. To snad ani nelze srovnávat.

0/0
12.5.2011 16:20

Deph

Re: A nebo take jinak

Cena benzínu je stejná, jenom danňová zátěž je v EU vyšší ;-)

0/0
12.5.2011 16:49

Niky79

ROFL

"Nejlevnější benzinová octavia v téže výbavě s výkonově srovnatelným motorem 1.2 TSI"

To je vtip?

0/0
12.5.2011 10:30

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: ROFL

Autor je asi agent škodofky.

0/0
12.5.2011 15:14

Pajik111

zkušenosti s provozem tohoto auta

Octavia Tour Combi 1.6MPI  ročník 2009, Landi Renzo s toroidní nádrží (30tis Kč), 45 L LPG max. LPG za 16.20,- na okraji Brna.Najeto 25tisíc km na LPG bez závady.Studený start vždy na benzín, v létě přepíná na LPG do 1km. V zímě až 4km, takže pozor na krátké cesty po městě! Žere o 20-25% víc na LPG oproti benzínu.Dojezd 500km při 120km/h tacho, spotřeba 8.4L/100. 130 a víc tacho spotřeba 9.5L/100, popojíždění ve městě 11-12L/100. Průměrně natankuju 15 plných nádrží LPG a jednu plnou benzínu. Naprostá spokojenost

0/0
11.5.2011 15:38

BajnyPhoenix

Ano,ano jsem si poridil tuto krasku

A je to parada.Cena za kilometr 1,20 . Ale,kdyz pripoctu jeste benzin ktery tam musim mit na startovani a rozpustim v cene plynu,vyjde to na 1,40.

0/0
11.5.2011 10:52

mobilemikedotorg

a co olej...

Peugeot 205, motor z 405tky 1.9D,rv ani nevim,cca, 1994 g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D"> boschacke cerpadlo,olejicek z hospod apod, jen prefiltrovat a jedem, smrdi to teda obcas fest ale za cenu pouze me snahy sehnat olej a prefiltrace se to vyplati,odhaduju tak 5haleru / km g.idnes.cz" alt=":-)"> g.idnes.cz" alt="R^">

to je pak na trase praha-brno nejdrazsi nejaka ta bagetka a pití g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
11.5.2011 10:24

Cikánek

Rychlost

Průměrná rychlost testovacích jízd byla 126 km/h.... Při takovéto průměrné rychlosti muselo auto vysoce PŘEKRAČOVAT povolenou stotřicítku !!! g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
11.5.2011 9:35

Agent-přisluhovač

Re: Rychlost

Na dálnici na Plzeň ve vhodnou denní dobu nemuselo, nebývá tam plno - nastavíš si 135 na tempomatu (reálných méně než 130) a na konci ti to klidně průměr 126 ukáže.

0/0
11.5.2011 12:07

termin

Re: Rychlost

S autem, které má tempomat, není problém v rámci předpisů. Bez tempomatu to je ovšem jiná...málokdo zvládne konstantně držet stejnou rychlost...

0/0
12.5.2011 15:53

SORRY.MUSIM TĚ NAHLASIT

a kdyz si koupim 1.9tdi

ktere zere 5l nafty a je levnejsi nez benzin tak to bude eště lepči...g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
11.5.2011 1:06

Nic.neresim

Re: a kdyz si koupim 1.9tdi

Tak nějak. Dlouhodobě jezdím za 4,9 (dálnice, Praha) Když mám lehkou nohu, tak jsem schopen jezdit i kolem 4. Nejhorší na spotřebu jsou kolony a je jedno jestli jedu sám nebo v plném obsazení.

0/0
12.5.2011 9:58

hrosak00

Trochu praxe proti teorii

Jezdím s LPG už skoro 18 let soukromě a v práci s různými naftovými škodovkami (Felicia, octavia, Roomster atd.) Fascinuje mě, jak tady někdo píše, že jezdí s TDi oktávkou za 4,6 l /100 km. To se dá kdyže jezdíte po okreskách za kamionem. Nejsem žádný hoňák ale s žádným dieselem jsem se pod 6 litrů na sto nedostal. LPG si auto vezme o něco více, to je pravda - momentálně Peugeot 407 asi 8l/100 Km. Rozhodně vyjdou provozní náklady mnohem levněji - mě cca na 1.25 na km - cena přestavby 23 tisíc.

 A ještě jedna věc k autorovi - na 95 procent světově vyráběných sad LPG je v ČR servis. je pravda, že u nás převládá tzv. Italský systém, který umí spravit většina servisů, Holandský systém jen některé - ale že by se nenašlel servis je blbost.

0/0
10.5.2011 13:18

Flyer01

Re: Trochu praxe proti teorii

jezdím s Golfem rv 2010 2.0 tdi  trocha pošteloaným motorem 200PS po obeckách a po dálniccích do 130km/H kolem 4.9 ltr/100 km...

ten ptblém co popisuješ, je mezi kus, a říká se tomu řidič....

0/0
10.5.2011 23:19

chilis

Re: Trochu praxe proti teorii

přesně, jestli jezdí s tdi a není schopen se dostat ani pod 6/l tak je chyba v jen v něm...

0/0
11.5.2011 9:07

Antonín, topič

Re: Trochu praxe proti teorii

No tak já voe jezdim s trochu poštelovanym tamdletim turbobenzinem a tak nějak nevimmm, moc přes 200 nejezdim, a tak nějak ani nevim, kolik to žere. Bo mě to nezajima.

0/0
11.5.2011 13:30

vvvv

Re: Trochu praxe proti teorii

Moje praxe se služební Octávkou 1.9TDI - průměrná spotřeba dle knihy jízd kolísá mezi 5,5-6,2 podle toho, kde víc jezdím a jak spěchám. Na dálnici mezi Praha-Plzeň dle palubního počítače (tam jsou vždy o něco nižší hodnoty) je tak 5,5, jedu těch 120-130. Po slušné jedničce se dá těch 5,0, ale to je vyjímečné, město naopak cca 8l/km.

Náklady na jízdu jsou závislé navíc na ceně nafty, takže zatímco před dvěma lety jsem občas udělal měsíční průměr 1,5Kč/km, před rokem tak 1,7, tak teď je to okolo těch 2Kč/km...

0/0
11.5.2011 9:26

Agent-přisluhovač

Re: Trochu praxe proti teorii

Za reálných 6l/100 (spočítáno podle tankování za poslední rok, počítač ukazuje menší spotřebu) jezdím s 5 let starou C5 Break 1.6HDI - 50% po Praze, zbytek mimo. Pokud je to jen mimoměsto bez velkých kopců, není problém se dostat pod 5 litrů.

Oktávka je skoro o 200kg lehčí a VW diesly jsou úsporné, takže s tou se musí dát jezdit ještě za méně.

0/0
11.5.2011 12:15

Niky79

Re: Trochu praxe proti teorii

"Nejsem žádný hoňák ale s žádným dieselem jsem se pod 6 litrů na sto nedostal"

Tolik ja jezdim s benzinem (6-6,5, cca). Samozrejme mimo mestoi. A kdyz jedu vyslovene na spotrebu, jsem i kolem 4,7-5 L benzinu. Je to 1.4/72 kw, renault megane 2.

0/0
12.5.2011 10:32

S-Tony

Nevím

Jezdit na plyn za 1,70 kč to není tedy terno. Já jezdím na benzín za 1,90 Kč. Auto na plyn bych si představoval max kolem 1,20 Kč při současných cenách.

A jinak s oktavií 1999 1.6 MPI jsem dálkově i dálnice jezdil za 6,5 L/100 km. Těch 8,5 je nějak moc. S převahou města dejme tomu, ale jinak g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
10.5.2011 6:56

flourworm386

Re: Nevím

Inspirativní stránka k tématu spotřeby viz zde: www.spritmonitor.de

Já jezdil dlouhou dobu na LPG (Favorit, Escort) a spotřeba byla okolo 9-11 litrů. Teď v TDI Fobii 4-6 litrů nafty. Cena dvojnásobná, spotřeba poloviční. Tudíž palivové náklady na 1km stejné. TDI chce častěji měnit olej a nemůže do německých umweltzón, LPG zase prohlídky a nemělo by do sklepních garáží a najit čerpačku chce někdy detektivní práci. Takže ač jsem byl velký zastánce LPG, teď jezdím na naftu. Až bude zase LPG za 10, tak třeba přejdu zpátky, v současnosti vychází ekonomiky provozu trošku ve prospěch turbofobie. Každé auto má rozsah spotřeby i -30% až +150% vůči normovaným hodnotám v TP, odkaz výše akorát ukazuje, že 7 litrů LPG/100 km je spíš teorie než praxe :)

0/0
10.5.2011 11:16

pavlik1

Re: Nevím

Rozkecal ses hezky, ale řek bych, že neumíš počítat. Nad Fóbii v turbodehtu asi onanuješ. Reálně plyn je prostě nejvýhodnější, ale to někteří ropáci nechcou slyšet g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
10.5.2011 19:14

SORRY.MUSIM TĚ NAHLASIT

Re: Nevím

ten desetnik nezachrani to ze nebudu moct zaparkovat v podzemni garazi...a jeste chvilku potrva nez tomu tak doopravdy bude mozne...a na ekologii kaslu...dokonce se ti priznam ze netridim odpad a olej s fritaku liju do drezu...g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
11.5.2011 1:13

flourworm386

Re: Nevím

Fakta žádná, jenom výlev jednoduchého mozku :) Pokud je plyn

nejvýhodnější, tak to tu dokaž ;) Já netvrdím, že není, podle zvolené

metody klidně může vyhrát i benzín

0/0
11.5.2011 8:44

cenzore_zdar

pane autore karburatorove auto po plynu samozrejme smrdi

Jelikoz i kdyz nejede tak jeste tak slobou pulhodinu je v karbecu stale plyn, ktery se postupne odpari. Pak auto prestane "smrdet". Ostatne auta s karburatorovymi motory jsou posledni auta, kde prepnuti na LPG chtelo trochu cviku a odhadu (ve meste). Pac kdyz to clovek neodhad nestihl prepnout po spaleni benzinu v karburatoru a kdyz nebyl prostor na silnici nestihl se motor ozivit na plyn. A kdyz to clovek prepnul driv, vznikla totalne nevybusna smes benzinu s LPG a clovek musel pockat nez se LPG odpari . Od dob ridicich jednotek je to vsak pohoda, ktera neboli.

0/0
9.5.2011 22:02

prick

Re: pane autore karburatorove auto po plynu samozrejme smrdi

V karbecu u MPI? g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
12.5.2011 9:50

cenzore_zdar

1.6 MPI do tezke oktavky no to snad ne

To je vtip ne? 1.6ka a zere to 9 litru ? a ani to nejede 130km/h. To zase skodovka sahla vedle. Jezdim taky na plyn a zere mi to 6.5l/100km. Ale neni to skoda. Takze 1km me stoji temer 1kc. g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^"> Mam na plyn uz treti auto a zpet k benzinu nebo nafte bych se nevratil ani za zlaty prase.g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
9.5.2011 21:52

Agent-přisluhovač

Re: 1.6 MPI do tezke oktavky no to snad ne

Oktávka je těžké auto? Odkdy?

Vždyť je o stovky kil lehčí než opravdová auta.

www.auto.cz

0/0
11.5.2011 12:19

Lobos

Kdyz chcete setrit,

tak nejezdete vubec... kdyz mate hluboko do kapsy, tak auro prodejte.....kazdy se hrozne chvasta, jak mu ta smradlava nafta jezdi za 5, 6 litru... koho to zajima.....g.idnes.cz" alt=":-/"> Jezdit musim, tak je jedno kolik to zere... radsi si priplatim, nez jezdit v nejaky plechovce nebo s necim co smrdi jako traktor......

0/0
9.5.2011 16:24

f0rr35t

Re: Kdyz chcete setrit,

A proč sem vůbec přispíváš? Uznávám, že 1.6 MPI s LPG není asi nic moc, ale na LPG si lidi přestavují i Porsche Cayenne a podobná auta. Nebo to jsou podle tebe taky socky? g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
10.5.2011 1:06

Opčan CZech

LPG je OK

Jezdím na LPG už skorem 10 let a lituji jediného...že jsem s tím nezačal dříveg.idnes.cz" alt=";-)">. Škoda Forman rv.1991. koupeno 2001, najeto 80kkm ( na tachometru cca 260kkm při odprodeji) ; Citroen Berlingo rv. 1998, koupeno 2004, při koupi 64kkm, nyní 230 kkm .....kromě jedné váhy vzduchu (spotřebák) nikdy žádný jiný problém související s LPG ( tedy kromě psychické újmy při občasném nutném tankování benzinu). Ověřeny starty na LPG do -28 °C, nejhorší zkušenosti jsou se starty kolem -5 až 0 °C .

0/0
9.5.2011 14:29

alis

ZA 1,70 Kč...

...jezdím s Yetíkem 125kW TDI a s výkonem skoro dvojnásobným a 4x4 pohonem.

0/0
8.5.2011 10:58

alis

Re: ZA 1,70 Kč...

a se svojí původní fábkou TDI, čipnutou na 94 kW (najeto konečných 294tis.) jsem měl průměrnou spotřebu 4,62l/100km a to jsem si občas zajel "královskou jízdu". Škodofka nemá nedobré motory.

0/0
8.5.2011 11:00

Antonín, topič

Re: ZA 1,70 Kč...

JJ, nemá totiž nic, čemu by se dalo říct motor.

0/0
8.5.2011 20:27

majpa

Re: ZA 1,70 Kč...

A kolik stál ten Yetti jako nový?

Já mám Toura 1.6 Combi 2009 a s plynem za 350tis sakum pikum. Spotřeba 9L/100 LPG, tzn 1.45Kč/km. Motor osvědčený, vydrží běžně 300tis bez oprav, což je životnost auta (15 let 20tis/ročně). Za celou životnost mě tedy auto a spotřeba vyjde na max ~800tis Kč, nepočítám povinné ručení, havarijko, v případě TDi dražší ND a můžu si jezdit krátké trasy, kdežto ty bys huntoval to své TDI. .

Obávám se, že cena tvého Yettiho je zhruba tolik a ještě si nezačal ani jezdit...

0/0
11.5.2011 15:16

volic_plukovnik

Mercedes B CNG

S Mercedesem B CNG jsme jezdili těsně pod 1 Kč/km. Horší je to se sítí čerpacích stanic, v Praze to jde, ale po republice žádná sláva...

0/0
8.5.2011 9:57

Hynek Vilém Jarmila reloaded

1,6 HDI od Citroena

Spotřeba 5,1l nafty (dlouhodobě), tak dneska to dělá při ceně nafty nějakých 1,75 Kč/km, normálně jezdím za 1,48 Kč/l. A nemusím mít v kufru nádrž na plyn - zabírá místo a toho tlaku a výbuchu bych se pořád bál. I když asi zbytečně.

0/0
7.5.2011 9:03

Hroznej.puberťák

Re: 1,6 HDI od Citroena

1,6HDI je sice poměrně rozšířený, ale povedený zrovna moc ne, já bych ho nechtěl.

0/0
8.5.2011 9:36

Johnny006

Můj Opel Astra F kombi zatím zvládnul 445 000 km na LPG

Na dálky se s tím dalo jet těsně nad 7 l , ale průměrná komb. spotřeba dnes  je vyšší kolem 8,4 l

0/0
6.5.2011 17:51

politicky nekorektní trolejbus

Pokud máte toroidní nádrž

kudy se to plní? Kufrem jako Trabant? To bylo trochu nepohodlné

0/0
6.5.2011 16:14

1000mb

Re: Pokud máte toroidní nádrž

Plní se to tam,kde ti udělají plnící hrdlo.V nárazníku,v blatníku,nebo nejčastěji hned vedle plnícího hrdla nádrže pod společným krytem.Jen se musí při tamkování namontovat redukce.

0/0
6.5.2011 17:03

1000mb

Měl jsem 2 auta na plyn.

Starý Mondeo ještě s podtlakovým systémem,kde byla spotřeba o cca 20% vyšší a byl znát úbýtek výkonu při jízdě na plyn.Ale natočil jsem na něm 350.000km,bez problémů a výhoda byla,že na LPG startoval i v mrazech.pak jsem si koupil Mondeo 2004 2.0L,nechal jsem ho předělat na LPG se sekvenčním vstřikováním.Rozdíl ve výkonu prakticky nulový a spotřeba max o 10% vyšší.Nevýhoda byla,že při courání po městě a v zimě jsem jezdil hlavně na benzín,protože při tepl. pod cca 40st. na motoru vás to do plynu nepustí.Navíc vstřikovače vydrží tam 60-80 tisíc,víc ne.

0/0
6.5.2011 17:10

1000mb

Re: Měl jsem 2 auta na plyn.

A navíc jsem měl namontováno přimazávání ventilů,protože u mondeí se rády podpalují ventily při provozu LPG

0/0
6.5.2011 17:11

politicky nekorektní trolejbus

Co plyn

já jezdím na alkohol (E85)..

není to tak levné jako LPG, ale neplatím žádnou přestavbu. Akorát Pomahačům a Ochráncům furt dejchám, bo to auto trochu smrdí chlastemg.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
6.5.2011 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.