- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a svicka ti to muze zapalit? asi ne, co? zrejme pujde o stejnou energetickou narocnost, jako zapaleni od klasicky svicky. Ono, kdyby bylo potreba vic energie, tak by se zase vyhody tohoto zapalovani skryly.
naopak - ne cestou zkomplikování, ale cestou zjednodušení? V duchu současných trendů naopak omezit spotřebu elektrické energie a elektrické svíčky nahradit zcela přírodním, plně recyklovatelným, staletími prověřeným materiálem - kamenem. I malé dítě ví, že křesáním dvou oblázků lze získat potřebnou jiskru...
zkuste to zkonstruovat :) jsem zvedaf jak to bude fungovat. Jak se to bude presne kresat, jestli budete mit pokazdy dobrou jiskru a jak dlouho kaminek vydrzi :D
někdo prozradil, jaké biosrágory se v Evropě nalévají do nádrží aut. Aby se jim z toho čočky těch jejich lejzrů neorosily...
Neni to spatney napad, ale hned me napadlo, ze kdyz se memi na aute svicky, tak jsou tak zadelany, ze pres to asi nebude svitit zadny laser ani jine svetlo. Nevim, jak chteji tohle resit. Nechame se prekvapit, co vymysli kuci sikmovoky
Teď když se přechází na elektro-auta se to už asi moc neuchytí.
Než tu elektro auta v nějakém netriviálním množství budou, tak to si ještě počkáme.
a ono je nejakej problem spalovat chudou smes? pokud vim, tak i dneska se da spalovat svickama tak chuda smes, ze to ani v praxi nejde, resp. jde ale nedela se to, protoze pri spalovani chudsi smesi vznika vic tepla a to je problem. Sice efektivita a tudiz vykon nebo spotreba jdou nahoru, ale zacne se motor obvykle prehrivat a oddela to treba ventily. Nebo se pletu?
No já nevím. Já měl za to, že chudá směs = chudá na palivo = zbyde kyslík = uvolní se míň energie, než se uvolnit mohlo.
Ale zajímaly by mě dvě věci: A) z čeho hodlají udělat samotnou "optickou hlavici" a jak zařídí, aby zůstávala v prostředí motoru čirá. Jinak moor bez zapalování dojede a ještě to patrně odpálí emitor. A za další, co ta sranda bude stát? Protože výkonné laserové diody nejsou levné, a ty obyč nedají výkon k zapálení. A pardon, je rozdíl, jestli dám za svíčku stovku, nebo tisíc či více. (násobte počtem válců prosím)
Pokud se ty lasery budeu dělat v milionových seriich, budou i levné.
ať je v autě co nejvíc součástek, který se můžou porouchat.
Mimochodem, nejlepší motor je odjakživa ten, kterej svíčky potřebuje maximálně na ohřátí spalovacího prostoru před nastartováním a pak už jede bez jakýkoliv elektroniky tak dlouho, dokud mu nedojde palivo nebo nezatáhnu za chcípák.
aby se nakonec ukázalo že v reálném provozu je to nepoužitelné.
Kde jsou ty časy, kdy cílem každého vynálezce bylo udělat věci LEPŠÍ, JEDNODUŠŠÍ a LEVNĚJŠÍ. Dnes se řeší hlavně aby to bylo HEZČÍ a EFEKTNĚJŠÍ, praktičnost i vše ostatní je podružné
Prosim, prozradte laikovi, proc je toto reseni v realnem provozu nepouzitelne?
Já když chci zapálit svíčku, stačí mi malý zapalovač a jedno "škrtnutí" Nepotřebuji nějaké složité mechanismy a už vůbec ne magnet.