Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva

Americká společnost Nexteer, hlavní světový dodavatel elektrických posilovačů řízení, se pochlubila zajímavým milníkem. Podle jejích odhadů totiž elektrické posilovače dodnes ušetřily už pět miliard litrů paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bla23bla

Spotřeba se světly

jistě vzroste a byl to jeden z argumentů pro nesvícení v SRN. Zajímavý pokus o výpočet vzrůstu spotřeby se světly je http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001 . Autor pak dodává, že nezapočítal účinnost alternátoru a pak počítá cca 80 %, podle tabulek je to cca 60 %, takže ta spotřeba bude ještě o něco vyšší... Mimo jiné svícením všech přišli motorkáři o svou výjimečnost a zapadají tak více mezi ostatní vozidla, tedy jsou více ohroženi :-( Hezký den

0/0
21.5.2011 21:04

cenzore_zdar

Re: Spotřeba se světly

Volvo doslo k tomu ze tp je uplne jedno jestli auto sviti nebo ne, za celou zivotnost auto to neni ani litr paliva!

0/0
22.5.2011 10:41

DiXX

Re: Spotřeba se světly

Neprisli o nic, to svetlo je stale velmi dobre videt, ale volove casto nesviti. Idealne v aute barvy asfaltu.

0/0
22.5.2011 20:13

bitkar

Re: Spotřeba se světly

R^

0/0
23.5.2011 10:56

energetik22

A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...

Tisícinásobek. Sklizeň po úřednickém molochovi je trpká .....kdy skončí tenhle nesmysl ???? KDYŽ SVÍTILY JEN MOTORKY, TAK BYLY VIDĚT, TEĎ SVÍTÍ VŠE A DŮSLEDKY JSOU KATASTROFÁLNÍ....;-O

0/0
21.5.2011 14:46

Rambo-x

Re: A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...

Souhlasím,svícení ve dne je blbost,třeba za slunečného dne je to asi k něčemu dobrý,další blbost ze série blbostí v této republice[>-]

0/0
21.5.2011 18:47

děteněkam

A čeština zase pláče.

"...o těch pět miliard litrů paliva navíc."?

Buď "o něco víc" nebo (bez "o") "něco navíc".

"O navíc" píše jenom ignorant.

0/0
20.5.2011 18:46

sajlor

Re: A čeština zase pláče.

Pokud Te zajima cestina, tak zajdi do knihovny a nelez na informacni servery. A jestli mas uchylku hledat chyby v textu, tak si to doma tiskni, cervene oznacuj a ves na nastenku. A neotravuj s tim ostatni...

Jinak hezky vikend...

0/0
20.5.2011 22:46

von Kleist

Re: A čeština zase pláče.

Mozna, ze je ten prispevek v uvodu trosku hnidopissky, mam vsak za to, ze schopnost vyjadrovani je jedna ze zakladnich. Nelze to omlouvat tim, ze jsem na takovem ci takovem serveru... vzdy jde jen o miru ignorantstvi, ktera se pripusti.

0/0
21.5.2011 16:21

m-karr

Elektrický posilovač může být super

Pokud je dobře vyrobený a kvalitně nastavený, tak může být elektrický posilovač super. Skutečně se totiž nezatěžuje motor pohonem dalšího čerpadla. Má to ale pár háčků. Dobíjení musí být moderní aby zatěžovalo motor ve chvílích kdy má přebytek výkonu nebo při jízdě z kopce a ne plynule jak tomu bývá u všech starších a i některých nových aut. Dále je potřeba aby byla elektrická soustava kvalitně stabilizovaná právě s ohledem na časté prudké změny odběru proudu, protože jinak budou na auťáku praskat žárovky, jak třeba na některých Fábiích. Když totiž vezmete prudčeji za volant a hlavně pak stejně prudce točit přestanete a to vše při malých otáčkách motoru (parkování a tak...) tak motor posilovače začne odebírat proud a alternátor se jej snaží dodat. Než alternátor zareaguje, objeví se krátký pokles napětí. to stejné se stane když točit volantem přestanete, ale tam se objeví krátký nárůst napětí. No a ten vám zkracuje životnost těch silných žárovek v předních světlech.

0/0
20.5.2011 16:16

Li Tin O Wevidle

Re: Elektrický posilovač může být super

R^

0/0
21.5.2011 11:28

cenzore_zdar

Re: Elektrický posilovač může být super

Hm to resi par kondenzatoru a mate po problemu. Nic sloziteho

0/0
22.5.2011 10:44

m-karr

Re: Elektrický posilovač může být super

Pár kondenzátorů, které zvládnou dodat desítky ampér nejsou levné, nevydrží věčné a navíc je to starost výrobce, když už tam chce dát elektrický posilovač.Ale jinak je to pravda.

0/0
22.5.2011 21:34

Antonín, topič

Re: Elektrický posilovač může být super

Kondenzátory umí běžně dodat 100kW/kg.

0/0
23.5.2011 11:18

von Kleist

Re: Elektrický posilovač může být super

Ovsem s temi kJ/kg je to horsi :)

0/0
23.5.2011 12:53

Antonín, topič

Re: Elektrický posilovač může být super

"Horší" je ke kondenzátorům příliš laskavý výraz.;-)

0/0
23.5.2011 14:40

strasnej.prujem

Re: Elektrický posilovač může být super

a ja si do ted myslel, ze na vyrovnavani proudovych naporu od spotrebicu slouzi prave ten akumulator  :-)

0/0
25.5.2011 12:31

tdvorak

Jen vic elektroniky do auta

Cim vic elektroniky v aute je, tim vic se toho muze rozbit. Jasne ze u novyho auta to bude super, ale bude to fungovat porad stejne dobre i za 15 let? Pokazdy kdyz si koupim novejsi auto, je vic a vic naslapany elektronikou, ktera dela akorat problemy. Bez ohledu na znacku vozu...

0/0
20.5.2011 16:14

von Kleist

Re: Jen vic elektroniky do auta

nebude a za 30 let to bude totalne neopravitelny klumpr, nebot dily nebudou a dokumentace k informacnim systemum auta take ne.... z tehle aut holt provozuschopni veterani asi nebudou :-).

0/0
20.5.2011 18:29

Joe Davola

Re: Jen vic elektroniky do auta

Když si vzpomenu kolik problémů jsem měl s olejovým posilovačem ve starém autě, tak jsem teď opravdu rád za elektrický.

0/0
20.5.2011 21:22

GenEtt

Re: Jen vic elektroniky do auta

Elektronika má mnohem větší potenciál vydržet, než nějaká mechanická hejblátka. Hydraulika přestane těsit, lanko praskne, karburátor se rozšteluje. Elektromotor je prakticky věčnej. Ovšem musí se použít kvalitní součástky a to je bohužel často kámen úrazu, ale to platí nakonec i o té mechanice.

0/0
21.5.2011 12:54

von Kleist

Re: Jen vic elektroniky do auta

Jenze lanko se spoji/sletuje, karburator se dostavi. Porouchana ridici jednotka cehokoliv se musi sehnat ta sama, se spravnym FW, spravne nakodovana - takze absolutni zavistlost na infrastrukture vyrobce (a bude hur) - alespon tedy pri jejich soucasne politice dostupnosti informaci o vozidle (proste zadne moderni "open-source" :) vozidlo neexistuje). Takze bych to s tou elektornizaci vozu nevidel zas tak ruzove. Ale elektromotor je sam o sobe krok spravnym smerem... hlavne az budou vyhovujici akumulatory.

0/0
21.5.2011 15:21

Hroznej puberťák

Re: Jen vic elektroniky do auta

Pěkná blbost, je to přesně naopak. Co bylo dříve uděláno mechanicky vydrželo x-krát déle a mělo mnohem větší provozní spolehlivost než ty dnešní elektronické (nevím jak to napsat slušně). Z pohledu servisu a prodeje dílů je to ovšem super, nemůžu si stěžovat.

0/0
21.5.2011 18:08

Antonín, topič

Re: Jen vic elektroniky do auta

On psal o motorech. A elektromotor je samozřejmě jednodušší, než spalovací stroj, a pokud jde o oblíbené asynchronní motory, tak bezúdržbový a s nesrovnatelně delší životností.

0/0
23.5.2011 11:20

Hroznej puberťák

Re: Jen vic elektroniky do auta

Nepsal jen o motorech. Ta první věta, co napsal, je prostě hovadina. O motorech jako takových se nepřu.

0/0
23.5.2011 11:21

Antonín, topič

Re: Jen vic elektroniky do auta

Nó, i s tou elektronikou je to takové vošemetné. Normálně jsem navrhoval elektroniku s životností 15 let, a to tedy MTTF. A de to. Ale ne v autobyznysu, kde přidat $3 na kus je ve finále -$3M na zisku.

0/0
23.5.2011 14:41

Hroznej puberťák

Re: Jen vic elektroniky do auta

Zpravidla nebývá až takový problém se samotnou elektronikou, ale čidly, převodníky a akčními členy. Celkem logicky... Jó, taky jsem šel kdysi na školu s ideály o elektronice, coby nadšený elektronikobastlíř, s přesvědčením, jak je všechno třeba nahrazovat elektronikou. Postupem času mě vyvedli z omylu, a praxe to posléze dorazila. Přirovnal bych to zhruba k ohni - dobrý sluha, špatný pán...

0/0
23.5.2011 14:47

ztrewq

chyby

ak napíše v jednej vete "přeposilovost" a v druhej "energeticky náročnější" pre druhý model, tak ako to teda je? všeobecne platí, že na rovnaký výkon je rovnaký príkon. ani v časoch socialistickej energetickej krízy výmenou 5kW motora za 2,0kW sa neušetrilo.

0/0
20.5.2011 15:41

whitemagic

každý pořádný auto

nepotřebuje zbytečnosti typu klima,posilovač a elektronika.čím míŇ TOHO TAM JE TÍM MÍŇ SE TO MRVÍ.

0/0
20.5.2011 15:23

Lotus II.

Re: každý pořádný auto

jasně, zpátky na stromy, to je řešení

0/0
20.5.2011 16:32

Joe Davola

Re: každý pořádný auto

8-o A elektronicky řízené vstřikování schvaluješ, nebo uznáváš jen karburátor?

0/0
20.5.2011 21:30

whitemagic

Re: každý pořádný auto

karburátor uznávám je jednoduchý a téměř bezporuchový zdroj směsi ,je výkonnější a to o dost ale má i svoje mouchy a spotřebu.vstřikování zabezpečí bezproblémový start a úspornou jízdu ale tak nějak to nemá šmrnc.to vám řekne každý kdo se svez autem s pořádným karburátorem.každopádně auto s karbcem pojede i za 20 let ,za stříkašku ruku do ohně nedám

0/0
21.5.2011 0:30

JeFFik

Re: každý pořádný auto

parní stroj byl méně poruchový.... japonská/ý rikša byl téměř bezporuchový

koupil jsem si ted sekačku Honda, servisák mi říká, nelijte tam benzín starší než 1 týden, pokud se chcete vyhnout ultrazvukovému čištění karburátoru (kvůli biopalivu)

0/0
21.5.2011 1:17

cenzore_zdar

Re: každý pořádný auto

Takova sekacka je pak k nicemu:-D

0/0
22.5.2011 10:49

cenzore_zdar

Re: každý pořádný auto

Dodge Viper rt10

0/0
22.5.2011 10:47

Achnatonek

srovnání volantu

Jsem slyšel, že u aut s elektrickým posilovačem se po výjezdu ze zatáčky nevrací volant sám do výchozí polohy a de facto se musí volant ručně srovnávat, je to pravda?

0/0
20.5.2011 15:05

sajlor

Re: srovnání volantu

Nevim co delam spatne, protoze me se u zadnyho osobaku volant nevraci.

0/0
20.5.2011 15:30

vítr_v_zádech

Re: srovnání volantu

Ne, není. Vracení řízení do přímé polohy je dané konstrukci nápravy a řízení. Svislý čep řízení není až tak svislý. Jeho spodní část je mírně vysunuta dopředu oproti vrchu. Proto každé vychýlení do strany způsobuje malé zdvižení předku. Logicky, když ustane síla která vychylovala směr do strany, tak vlastní hmotností se řídící soustava snaží dostat do původního stavu. Nesouvisí to s typem pohonu. Také pokud je rozladěná geometrie, tak to nemusí fungovat.

0/0
20.5.2011 15:32

ztrewq

Re: predný

náhon volant pri pridaní plynu volant "zrovnáva", spôsobuje to diferenciál - "vnútorné" koleso brzdí ...

0/0
20.5.2011 15:45

von Kleist

Re: predný

Volant se srovnava i bez nahonu, viz treba stary skodovky. Diferencial zajistuje stejny moment na obou kolech, takze se nic nebrzdi... pokud ten diferencial tedy nema nejakou svornost.

0/0
20.5.2011 18:26

JeFFik

Re: predný

svislý čep opravdu není tak svislý, ale jeho osa je skloněná dopředu ve směru jízdy. To vyvolává sílu, která srovnává natočená kola do přímého směru, takže pokud někdo tvrdí, že se mu v "žádném autě kola nesrovnávala", tak nejspíš jezdil s totálními šroty s "takřka tuhými" svislými čepy

0/0
21.5.2011 1:32

von Kleist

Re: predný

Ja ale vim jak vypada a jak je umisten "svisly cep".

0/0
21.5.2011 15:23

strasnej.prujem

Re: srovnání volantu

rika se tomu zaklon ;-)

0/0
25.5.2011 12:36

svatapravda

Denní světová spotřeba ropy

cca 10 mld. barelů. Ok, ropa není rafinované palivo, ale myslím, že 50% výtěžnost paliva z ropy není odhad úplně mimo.

Tj. el. posilovače řízení za 10 let širšího použití dokázaly uspořit denní světovou spotřebu paliva, tj. zhruba jedna 3560-tina z celkové spotřeby za těch deset let.. je to hodně, je to málo?

Tohle nemá být příspěvek proti el. posilovačům, jen proti házení miliardami bez uvedení kontextu.

0/0
20.5.2011 14:27

svatapravda

Re: Denní světová spotřeba ropy

OPRAVA - spotřeba není 10 mld. barelů, ale je to už přepočítané na litry - omlouvám se za chybu, správně je:

Denní světová spotřeba ropy je 10 mld. LITRŮ

(+-autobus)

0/0
20.5.2011 14:28

sajlor

Re: Denní světová spotřeba ropy

Uz jsem se bal, ze by se tady neobjevil nejaky statisticky odbornik...

0/0
20.5.2011 15:31

sharkcom

mno a?

Tvrďáci nepotřebujou žádnej....    ;-D

0/0
20.5.2011 14:25

Já to nebyl, já to nebil!

V Emerice by víc ušetřili, kdyby začali vyrábět

motory s nižší spotřebou :-/Rv

0/0
20.5.2011 14:01

detour

Re: V Emerice by víc ušetřili, kdyby začali vyrábět

Ale, ale, další "milovník" V8. Pravdou ovšem je, že jen soudruzi z DDR dokázali v autě s motorem ze sekačky na trávu jezdit ve čtyřech na dovolenou do Bulharska a ještě za sebou tahat přívěs.

0/0
20.5.2011 14:30

sajlor

Re: V Emerice by víc ušetřili, kdyby začali vyrábět

Ohrane tema!! V8, V6 a nesmyslne objemy 3L a vic, nemaji u osobniho auta nic spolecneho se zdravim rozumem. Můzes tady 100x psat jaky je to peckovy pocit, kdyz ti vrni v aute zvuk jak v tanku a jaky to ma bombovy zrychleni...

0/0
20.5.2011 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.