Diskuze
Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva
Děkujeme za pochopení.
bla23bla
Spotřeba se světly
jistě vzroste a byl to jeden z argumentů pro nesvícení v SRN. Zajímavý pokus o výpočet vzrůstu spotřeby se světly je http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001 . Autor pak dodává, že nezapočítal účinnost alternátoru a pak počítá cca 80 %, podle tabulek je to cca 60 %, takže ta spotřeba bude ještě o něco vyšší... Mimo jiné svícením všech přišli motorkáři o svou výjimečnost a zapadají tak více mezi ostatní vozidla, tedy jsou více ohroženi :-( Hezký den
cenzore_zdar
Re: Spotřeba se světly
Volvo doslo k tomu ze tp je uplne jedno jestli auto sviti nebo ne, za celou zivotnost auto to neni ani litr paliva!
energetik22
A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...
Tisícinásobek. Sklizeň po úřednickém molochovi je trpká .....kdy skončí tenhle nesmysl ???? KDYŽ SVÍTILY JEN MOTORKY, TAK BYLY VIDĚT, TEĎ SVÍTÍ VŠE A DŮSLEDKY JSOU KATASTROFÁLNÍ....
Rambo-x
Re: A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...
Souhlasím,svícení ve dne je blbost,třeba za slunečného dne je to asi k něčemu dobrý,další blbost ze série blbostí v této republice
děteněkam
A čeština zase pláče.
"...o těch pět miliard litrů paliva navíc."?
Buď "o něco víc" nebo (bez "o") "něco navíc".
"O navíc" píše jenom ignorant.
sajlor
Re: A čeština zase pláče.
Pokud Te zajima cestina, tak zajdi do knihovny a nelez na informacni servery. A jestli mas uchylku hledat chyby v textu, tak si to doma tiskni, cervene oznacuj a ves na nastenku. A neotravuj s tim ostatni...
Jinak hezky vikend...
m-karr
Elektrický posilovač může být super
Pokud je dobře vyrobený a kvalitně nastavený, tak může být elektrický posilovač super. Skutečně se totiž nezatěžuje motor pohonem dalšího čerpadla. Má to ale pár háčků. Dobíjení musí být moderní aby zatěžovalo motor ve chvílích kdy má přebytek výkonu nebo při jízdě z kopce a ne plynule jak tomu bývá u všech starších a i některých nových aut. Dále je potřeba aby byla elektrická soustava kvalitně stabilizovaná právě s ohledem na časté prudké změny odběru proudu, protože jinak budou na auťáku praskat žárovky, jak třeba na některých Fábiích. Když totiž vezmete prudčeji za volant a hlavně pak stejně prudce točit přestanete a to vše při malých otáčkách motoru (parkování a tak...) tak motor posilovače začne odebírat proud a alternátor se jej snaží dodat. Než alternátor zareaguje, objeví se krátký pokles napětí. to stejné se stane když točit volantem přestanete, ale tam se objeví krátký nárůst napětí. No a ten vám zkracuje životnost těch silných žárovek v předních světlech.
tdvorak
Jen vic elektroniky do auta
Cim vic elektroniky v aute je, tim vic se toho muze rozbit. Jasne ze u novyho auta to bude super, ale bude to fungovat porad stejne dobre i za 15 let? Pokazdy kdyz si koupim novejsi auto, je vic a vic naslapany elektronikou, ktera dela akorat problemy. Bez ohledu na znacku vozu...
von Kleist
Re: Jen vic elektroniky do auta
nebude a za 30 let to bude totalne neopravitelny klumpr, nebot dily nebudou a dokumentace k informacnim systemum auta take ne.... z tehle aut holt provozuschopni veterani asi nebudou .
ztrewq
chyby
ak napíše v jednej vete "přeposilovost" a v druhej "energeticky náročnější" pre druhý model, tak ako to teda je? všeobecne platí, že na rovnaký výkon je rovnaký príkon. ani v časoch socialistickej energetickej krízy výmenou 5kW motora za 2,0kW sa neušetrilo.
whitemagic
každý pořádný auto
nepotřebuje zbytečnosti typu klima,posilovač a elektronika.čím míŇ TOHO TAM JE TÍM MÍŇ SE TO MRVÍ.
Lotus II.
Re: každý pořádný auto
jasně, zpátky na stromy, to je řešení
Achnatonek
srovnání volantu
Jsem slyšel, že u aut s elektrickým posilovačem se po výjezdu ze zatáčky nevrací volant sám do výchozí polohy a de facto se musí volant ručně srovnávat, je to pravda?
sajlor
Re: srovnání volantu
Nevim co delam spatne, protoze me se u zadnyho osobaku volant nevraci.
svatapravda
Denní světová spotřeba ropy
cca 10 mld. barelů. Ok, ropa není rafinované palivo, ale myslím, že 50% výtěžnost paliva z ropy není odhad úplně mimo.
Tj. el. posilovače řízení za 10 let širšího použití dokázaly uspořit denní světovou spotřebu paliva, tj. zhruba jedna 3560-tina z celkové spotřeby za těch deset let.. je to hodně, je to málo?
Tohle nemá být příspěvek proti el. posilovačům, jen proti házení miliardami bez uvedení kontextu.
svatapravda
Re: Denní světová spotřeba ropy
OPRAVA - spotřeba není 10 mld. barelů, ale je to už přepočítané na litry - omlouvám se za chybu, správně je:
Denní světová spotřeba ropy je 10 mld. LITRŮ
(+-autobus)
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...