Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtné v Londýně snížilo provoz, znečištění ovzduší ale nekleslo

Aktuální studie ukázala, že zavedení mýtného v centru Londýna prakticky nemělo vliv na kvalitu ovzduší ve městě. A to i přesto, že provoz v dotčených oblastech opravdu poklesl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeen

Nedostatky studie

Pražským radním tam chybí vyčíslení  finančních přínosů osobám, které o tom budou v Praze rozhodovat!!

0/0
18.5.2011 8:49

Rambo-x

Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Je v celku jedno jestli EURO 6 nebo EURO 2,nepatrný rozdíl je jenom v autech bez katalyzátorů a s katalyzátorem,ale ani tak to není tak hrozný,hlavně že hlavní zdroje znečištění neodstranili,jenom pořád nasazují na auta,přitom ty vypouští možná tak 5% emisí............nejvíc mě pobavil,už nevím přesně kdo,jak řekl že těch přibližně 300 000 registrovaných aut bez katalyzátoru vypustí mnohokrát víc emisí než nová auta,ten už fakt dal hodně špatný hulení,asi všechny nový auta vypouští míň emisí než pár 120tek,favoritů a podobných

0/0
17.5.2011 21:56

Depresivní Robot Marvin

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Já jsem tuhle jel za starou, špatně seřízenou, dodávkou a ta určitě měla víc emisí než celá silnice aut kolem ní.

0/0
17.5.2011 22:18

Rambo-x

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Tak jo,vyskytnou se takový auta,nedávno jsem taky jel za dieselovým starým VW golfem,teda nevím co s tím měl,šel z toho oblak úplně černýho kouře,teda smrad za tím hůř jak za trabantem,říkají že škodovky smrdí,ale oproti tomuhle byla i škodovka která má totálně opotřebovaný motor co žere litr oleje na týden vůně po fialkách,to bylo šílený,vytáhl jsem z mojí 120 všechno co šlo a rychle jsem jej předjel,ale to je jedno auto z 500,nevěřím tomu že to tak je jak rádoby ekologové furt straší

0/0
17.5.2011 22:39

mak1_re

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Já jsem ráno jel za Octávií a byl za ní oblak kouře jak za kombajnem .....

0/0
18.5.2011 8:40

bitkar

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

nejvic vypusti velky lode, tovarny a letadla... daleko vic nez vsechny auta sveta. Dokonce jsem nekde cetl ze zaoceanska lod vypusti za svoji plavbu tolik co vsechny auta na svete za tyden/mesic, uz nevim presne. Ale rozdil byl ohromujici. A lode nemusi splnovat zadny emise, zatimco auta nesmej pomalu vic nez na pul plynu.

0/0
18.5.2011 10:14

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Letadla a lodě nemusí plnit žádné emisní limity a paliva pro jejich motory jsou jen minimálně nebo vůbec zatížena spotřební daní. Přitom takový těžký topný olej

0/0
18.5.2011 10:34

TT777

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Samozřejmně vždyť např. v ČR jedna jediná uhelná elektrárna vypustí za rok více CO2 než veškerá automobilová doprava v ČR včetně kamionů! A ano jen jedna jediná elektrárna...A jak je vidět i to že auta nejezdí centrem neznamená že tam bude čistčí vzduch.... By mne stejně zajímalo kolik zkutečně nepřímo vyrobí CO2 takovej elektromobil, když se víc jak 50% el. vyráby v evropě z uhlí?

0/0
18.5.2011 11:27

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Nepleťte sem CO2 ... tohle téma je o emisích zdraví velmi škodlivých látek jako je NOX či pevné částice.

0/0
18.5.2011 11:29

TT777

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Budete se divit ale i uhelne elektrarny vypousti  NO2

0/0
18.5.2011 11:40

Fare.l

Re: Tak to asi zase s těmi emisemi nebude tak horký

Njn....ale nesrovnatelně méně než automobilová doprava.....např. v Praze 85%

0/0
19.5.2011 7:35

viglib

Akorat dalsi dan

Stejne jako zony v praze nebo kdekoliv jinde. Politici to lzive propaguji jako metodu snizeni poctu aut v zonach a vice mista pro rezidenty. Vysledek je takovy, ze i tam, kde jsem leta vzdycky nasel misto, ted neni misto vubec a rezidenti nezaparkuji stejne jako ne-rezidenti. Ale mestska pokladna a odtahovky se napakuji.

0/0
17.5.2011 21:42

ivan.ivan

ivan.ivan

Niekolko največších lodí na svete vypustí tolko škodlivých emisií, ako všetky autá....a samozrejme letecká doprava...

0/0
17.5.2011 20:46

ičmeka už potřetí smazali

tak hlavní znečišťovatelé tam hlavně zůstali

socka, taxíky, malý náklaďáky a motorky. ne?:-)

0/0
17.5.2011 17:49

proost

Emise

Tak mi to nějak hlava nebere. Buďto je automobilová doprava významným zdrojem emisí a potom její významný pokles prostě musí vyvolat podstatný pokles emisí, nebo je zdojem zanedbatelným a potom jakýkoliv pokles nebude v celkovém objemu měřitelný. Osobně jsem spíše toho názoru, že v dnešních městech musí být vliv automobilismu velký, protože průmysl byl již většinou úspěšně zlikvidován. Takže tato zpráva mě poměrně překvapila. O to více se mi vkrádá do hlavy podezření, že je to zase nějaká úspěšně poopravená realita.

0/0
17.5.2011 17:06

fanda357

Re: Emise

Právě že automobilová doprava rozhodně není zdaleka největším emitentem emisí. Jednou o tom byl zajímavý článek v topgearu - ke psali, že např. 10 největších lodí světa (a že jich celkem je) vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě, k tomu letadla, dieselové lokomotivy atd. atd. Automobiloví výrobci jsou pod takovým tlakem, že auta rozhodně za emise nemůžou ... možná v řádu procent z celku ...

0/0
17.5.2011 17:13

Fare.l

Re: Emise

A deset největších lodí "parkuje" v Londýně, letadla přistávají na heathrow mimo centrum a kolik že do londýna zajíždí dieseláků lokotek? To je reakce jako blázen:D

0/0
17.5.2011 17:16

FrantaM

Re: Emise

Spíš takhle reakce je mimo. Na Temži je čilý dopravní ruch a Heathrow je z centra proti větru.

0/0
17.5.2011 17:30

Fare.l

Re: Emise

Ale tyhle lodičky jsou proti 10 největším lodím prd. Navíc...který prostředek vyprodukuje při tkm víc emisí? Jelikož např. ten NO2 je silně liniový, zjistilo by se, že příčinou je lodní doprava na Temži, případně letiště Heathrow. Podklady jsem nestudoval, takže těžko říct, zda je chyba u vědců anebo v tomto článku.

0/0
17.5.2011 17:35

fanda357

Re: Emise

Ach jo ... samozřejmě, že ty lodičky jsou proti největším tankerům prd, ale nejsou prd vůči autům - (podle Vaší logiky by v Londýndě musel jezdit auta celého světa), každá taková lodička vydá za spoustu aut - nebo snad mají nějaké filtry? Mají filtry letadla? Mimochodem - jak je daleko Londýn od mořských přístavů? A má snad Británie na ostrově nějaká ložiska nafty? Víte třebas o tom, že se nejpopulárnější hybridy dovážejí přímo z Japonska, že se nevyrábí v Evropě? A jak se do Evropy asi dostanou? Víte třebas, že mýto v Londýně nemusí platit Prius, ale musí ho platit ten "ekologický" Golf, který má menší emise než ten Prius? A jakým způsobem Británie obchoduje se zbytkem světa? Oni asi zboží nosí v nůších na zádech a chodí po vodě ... Prostě osobní auto-doprava NENÍ znečišťovatelem ovzduší tak, jak se nám snaží namluvit ekologové - a vlády (aby mohly co nejvíce zdanit) rozhodně je minoritním důvodem.

0/0
17.5.2011 18:09

Fare.l

Re: Emise

Zbytečně se zde vypisujete.....až uvidíte tuto mapu, bude i amatérovi jasné odkud fouká vítr.

NOx

http://naei.defra.gov.uk/images/mapping_2002/6_large.png

0/0
17.5.2011 18:20

Depresivní Robot Marvin

Re: Emise

Kde jsou umístěné ty měřící stanice? Dost pochybuju, že jsou v každém čtverečku té mapy. Ta mapa vznikla nějakým výpočtem, extrapolací. Ten výpočet byl prováděný s cílem měřit něco konkrétního. Zřejmě dopady emisí aut. Pokud by se zapojily ostatní emise, mohl by ten výpočet dopadnout jinak. Nebo taky ne. Každopádně těžko lze z toho obrázku vyvozovat jakékoliv závěry.

0/0
17.5.2011 22:16

Fare.l

Re: Emise

a co z ní tedy podle vás vyplývá? měřící stanice se instalují tak aby nejlépe popsaly prostorovou diferenciaci znečištění. Pokud vám říká něco REZZO....Z toho obrázku jasně vyplývá jaký vliv má silniční doprava.

0/0
17.5.2011 22:24

Fare.l

Re: Emise

Tohle je naprosto trefné:)

http://cybergeo.revues.org/docannexe/image/2871/img-10-small487.png

0/0
17.5.2011 18:28

fanda357

Re: Emise

typická klimatologicko-ekologická mystifikace. Ty mapy neměří nic jiného, než silnice. Neměří letadla, neměří lodě, měří VŠECHNU dopravu na SILNICÍCH. Takže ty mapy jsou o ničem. Článek je o měření VŠECH emisí, nikoliv o emicích produkovaných JEN auty. A dokazuje, že emise "zakázaných" aut jsou vzhledem k CELKU jen minimální.

0/0
17.5.2011 18:37

Fare.l

Re: Emise

Myslet si můžete co chcete, to je výhodou svobodného myšlení, nehledě na fakta. Samozřejmě, že měří veškeré znečištění - ale předpokládám, že množinu os. automobilů nenahradili další množinou nákl. automobilů, zredukovali celkové množství. Nevím proč do toho cpete letadla.....ty jejich emise jsou naprosto zřetelné:

http://www.amminex.net/Files/Billeder/amminex/images/London_map.png

Mrkněte na mapu viz odkaz výše a i vám musí být jasný původ koncentrací.....nezdají se vám ty linie podobné silniční mapě UK?

0/0
17.5.2011 20:29

ivan.ivan

Re: Emise

Jak to, že im to teda nevyšlo? Názor, že tam zrazu začalo jazdit o tolko viac nákladákov je nezmysel...

0/0
17.5.2011 21:04

Fare.l

Re: Emise

To nevím, jen poukazuji na nesmysly, že je automobilová doprava podružným problémem co se týče znečištění Londýna.

0/0
17.5.2011 21:29

ivan.ivan

Re: Emise

Nevyšlo im to preto, že je to skutočne tak, že tam aj pred tým boli iní, večší znečistovatelia...

0/0
17.5.2011 21:41

Fare.l

Re: Emise

To je možné, ale kteří?:D

0/0
17.5.2011 21:50

Rascher

Re: Emise

tyjo ty si stejný pobuch jak věřící lidi... jasně to měření dokázalo, že to není autama, ale ty tu furt budeš mlet, že to autama neni, když my nevím kdo jiný to tam "znečišťuje"

0/0
17.5.2011 23:18

Fare.l

Re: Emise

Kde jsem tvrdil, že to není autama? Asi špatně pročítáte vlákno

0/0
17.5.2011 23:23

fanda357

Re: Emise

Hmm, já z těch obrázků zjišťuji, že čím více se omezuje doprava, tím více emisí. Proč? Tam, kde auta jedou plynule, jsou emise minimální, na místech, kde auta brzdí a rozjíždějí se - křižovatky, retardéry, snižování počtu pruhů - emise násobně rostou. Takže snížení počtu pruhů v Legerce naopak vede ke zvýšení množství emisí - kolony se tam dělají i v době, kdy tří-proudová byla průjezdná a auta musí více brzdit a rozjíždět se. A protože po celé Praze se omezuje provoz - snižují se jízdní pruhy, instalují se nové semafory - bude výsledkem prudký nárůst emisí v Praze.

0/0
18.5.2011 9:19

Fare.l

Re: Emise

Pokud vám to nebude stačit, mrkněte na mapu znečištění Prahy....zde je lodní doprava naprosto mizivá oproti automobilové. Koncentrace polutantů naprosto přesně kopírují hustotu dopravy - Barrandovský most, Legerova, kolony na křížení Jižní spojky a magistrály

0/0
17.5.2011 20:33

Fare.l

Re: Emise

http://www.premis.cz/atlaszp/

http://www.eazk.cz/ksei/bil_mpkis.html

0/0
17.5.2011 20:47

Fare.l

Re: Emise

A to letiště vypadá:

http://www.amminex.net/Files/Billeder/amminex/images/London_map.png

0/0
17.5.2011 18:34

l.g

Re: Emise

U těch lodí je ovšem fór v tom, že na širém oceánu ty emise nemá kdo čuchat.

0/0
18.5.2011 1:12

fanda357

a čekal někdo něco jiného?

Ekoterorismum je "dobrá" záminka k vybírání dalších nesmyslných daní ... žádné rádobyekologické opatření ještě nepřineslo žádný hmatatelný účinek .... věřit v účiněk ekologických opatření vyžaduje snad ještě větší větší víru, než věřit v Boha ....

0/0
17.5.2011 16:57

sama_pozitiva

Kdo si studii podplatil?

Možná to nemělo vliv přímo na ovzduší, ale na kvalitu života určitě. Méně hluku z aut, a průchodnější ulice. AUta do centra by měly uplně zakázat, a ponechat jen obslužnost pro obchody.

0/0
17.5.2011 16:57

Henry Ford

Re: Kdo si studii podplatil?

Omezit to jde i bez mýta nebo ekologických samolepek. Jenže to by si nenamastili kapsy. Pohodlně oškubat lidi je smysl ekologie a zlodějů co se za tím schovávají.

0/0
17.5.2011 18:06

Henry Ford

To není překvapení

U nás taky mýto nezlepšilo stav dálnice ani neomezilo tranzit, ale zloději co si to vymysleli si pohodlně přišli na miliardy. A po tomto úspěchu to rozšíčí i mimo dálnice. Prachů není nikdy dost a co je doma to se počítá.

0/0
17.5.2011 18:08

fanda357

Re: To není překvapení

a to nemluvě o tom, že výnos z mýta jde do kapsy Kapschovi ....

0/0
17.5.2011 18:11

Henry Ford

To není překvapení

U nás taky mýto nezlepšilo stav dálnice ani neomezilo tranzit, ale zloději co si to vymysleli si pohodlně přišli na miliardy. A po tomto úspěchu to rozšíčí i mimo dálnice. Prachů není nikdy dost a co je doma to se počítá.

0/0
17.5.2011 18:09

Henry Ford

Re: To není překvapení

Nějak to řazení příspěvku nefunguje.

0/0
17.5.2011 18:09

fanda357

Re: Kdo si studii podplatil?

Hmm - a víte jaká byla reakce lidí z magistrály, když jim magistrát řek, že zakáže auta na magistrále? Ale to my takhle nechceme, my bychom se nedostali domů, my chceme, abyste to udělali tak, abysme mohli svýma autama domů, ale aby nás neobtěžovali ti ostatní .... a to je jeden z pravých motivů celé ekologie ...

0/0
17.5.2011 18:13

PMartin

Re: Kdo si studii podplatil?

nemohu porovnávat hustotu provozu v průběhu let, ale, když jsem byl loni v londýně, tak hustota provozu v centru, v "congestion zone" byla velmi silná, skoro si nedokážu představit, že to tam bylo dřív ještě hustší...

0/0
17.5.2011 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.