Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ostravě staví nový český sporťák, který bude jezdit na elektřinu

Studenti a profesoři Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava si postavili už několik sporťáků. Jejich nový elektromobil s pohonem všech kol by se měl dokonce sériově vyrábět. Vývojáři jej představí na brněnském Autosalonu v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelthelong

CO2 stopa elektromobilu

(CO2 vznikle pri vyrobe elektriny) je v SRN zhruba stejna jako CO2 stopa moderniho dieselu-cili je to o nicem. Ve Francii je vyssi pomer energie z jadra, cili tim taky  mene CO2, ale ona jim EU ty jaderne elektrarny brzo zatrhne a zavre.. Elektromobily jsou pouze zpusob jak jezdit na jednom miste  a spaliny prevest nekomu uplne jinemu na jinem miste rovnou pod nos.

0/0
17.5.2011 20:50

Nomad

Moc pekne

Dobra prace studentiR^

0/0
17.5.2011 13:26

Ardan

VŠB.

Bohapusté vyhazování peněz na stokrát vymyšlené.

0/0
17.5.2011 9:27

good_man

Re: VŠB.

R^

0/0
17.5.2011 9:47

oneill

Re: VŠB.

A co teprve GSM parkovací systém

0/0
17.5.2011 11:59

ADix

...

Kastle vypadá na předělaný speedster ve předu se světlama z golfa a vzagu z corvetky...projekt pěkný jen mě zajímá jestli to loby dovolí :)

0/0
17.5.2011 8:55

Tyčový Kluzák Tošihira Takedy

Tak s tím se na silnici nesetkáme!

Proč? No, to je přeci jednoduché - nějaká "technologicky vyspělá" firma sice může chtít vůz homologovat, ale pokud ho nebude chrlit v tisících a podporovat agresivní reklamou, tak se NIKDY prodávat nebude. Proti velkým automobilkám prostě jít nejde. Pokud už se automobil objeví v nějaké malosériové produkci, tak jeho cena bude naprosto enormní. Nehledě na servis a záruku. Bravo studenti, smekám, pěkné to je, ale bohužel je to dobré jen pro tréning při studiu. P.S.: Kde já jsem ty zadní světla jenom viděl :) :) :)

0/0
16.5.2011 23:47

mamlas

elektromobily

podobne kategorie jezdily uz pred deseti roky (napriklad EV1 od GM), tehdy toto odvetvi prevalcovala ropna lobby..

Priznivcum elektrovozidel doporucuji shlednout dokument "kdo zabil elektromobil"... ostatni at si dal jezdi na benzin a naftu, vsak ona brzy dojde..

0/0
16.5.2011 20:45

Wolf778

Re: elektromobily

Jo jasně a Nikola Tesla uměl čerpat energii vakua a posílat jí bez ztrát přes celou zeměkouli, než mu to židozednáři zatrhli. Dokud se většina elektřiny vyrábí z fosilních zdrojů, tak se mohou příznivci elektrovozidel nechat na nějaké levné jezdění zajít chuť.

 

Spálí se uhlí a s účinností nějakých 40 % se vyprodukuje elektřina. Ta se s nějakými ztrátami přenese až k odběrateli, ten si s nějakými ztrátami nabije akumulátor v elektromobilu. Samotný elektromotor ztratí také alespoň 10 %. No a  naproti tomu stojí třeba turbodiesel s účinností 35 %.

 

Elektromobil může vyjít výrazně levněji jen pokud bude většina elektřiny z levných nefosilních zdrojů (JE). Jinak pouze díky daňovému zvýhodnění. Ale nebojte se, jakmile se elektromobily jen trochu rozšíří, tak z nich stát začne sát spotřební daně, tak jako to dnes dělá u benzínu a nafty.

0/0
16.5.2011 21:28

mamlas

Re: elektromobily

turbosiesel ma ucinnost 35% mozna pri optimalnich otackach a zatizeni, coz rozhodne neni vetsina bezneho provozu - o skutecne efektivni hodnote by se dalo spekulovat ale odhadem je to zhruba polovina. Kvalitni elektromotor ma ucinnost pres 95% - neexistuje efektivnejsi stroj generujici mechanickou energii. Pokud budeme turbodieslem v optimalnim rezimu dobijet baterii ktera bude pohanet elektromotor, i tak ziskame mnohem efektivnejsi system nez jaky pouziva klasicke auto.

Elektrinu lze pomerne snadno rekuperovat protoze motor ma podobne dobrou ucinnost i opacne.

V soucasne dobe vznika FV sit ktera bude generovat znacne prebytky energie ktere by bylo mozne vyuzit pro dobijeni baterii pro elektromobily, o vyuziti soucasnych nocnich prebytku jsem se zminoval nize...

to ostatni netreba komentovat

0/0
16.5.2011 22:03

pavelthelong

Re: elektromobily

vzhledem k tomu, ze eletrina nevyroste na strome a musi nekde vzniknout (hypoteticky predpokladejme v dieselgeneratoru), tak bude ucinnost dieselu snizena o ztraty pri vyrobe eletricke energie v alternatoru a o dalsi ztraty vznikle provozem elektromotoru eventuelne u ztraty zpusobene skladovanim energie. Dost dobre mozne (nejserm technik) ze po odpoctu techto ztrat jsme zase na ucinnost bezneho vznetoveho motoru

0/0
16.5.2011 22:49

Wolf778

Re: elektromobily

Budiž, průměrná účinnost TD nebude 35 %, ale ten nápad s dobíjením baterie v optimálním režimu bude mít také svoje úskalí, účinnost nabíjení u Li-Ion článků se udává 80 - 90 %, nějaké ztráty bude mít i alternátor a druhý motor s bateriemi bude něco vážit. Zatím se mi nezdá, že by to byl bůhvíjaký trhák - hybridy stojí majlant a sníženými provozními náklady se investice do nich za celou životnost vozu nevrátí.

 

FV síť generuje přebytky jen za slunečného dne převážně během léta, zatímco auto typicky potřebujete dobíjet večer a po celý rok.

0/0
17.5.2011 0:12

grw

Re: elektromobily

mamlas o ropne politice a jejich zasobach neco vim a muzu potvrdit, ze obava s konce ropnych zasob je naprosto nafouknuta bublina, ropy je porad dost, nedojde ani v nasem, ani v zivote nasich vnuku, a jeji cena, ktera je umele vysroubovana prave tim strasakem se proste vsem dodavatelum ropy sakra hodi, proc by ji taky prodavali levneji, kdyz nemusi...

0/0
16.5.2011 23:14

mamlas

Re: elektromobily

ropy je mozna jeste relativne dost, ale palit ji v neefektivnich motorech je myslim trochu skoda.. Jednou dojde...

Chapu, ze cely ten humbuk je asi v tuto chvili umele nafouknutou bublinou, ale vzhledem k trendum jakymi se ubira spotreba a tezba nam moc casu uz nezbyva..

0/0
17.5.2011 20:24

mamlas

hmotnost

Skoda ze neuvadeji jaka je hmotnost vozidla a baterii.. pomer techto hodnot je jeden z nejdulezitejsich parametru elektromobilu...

0/0
17.5.2011 20:31

mamlas

Re: hmotnost

to patrilo do rootu..

0/0
17.5.2011 20:32

luger.205

Design

Předek Golf, zadek Corvette... design na škole asi neučí. Mimo to je to ale super projekt.

0/0
16.5.2011 20:11

grw

Re: Design

napadlo me presne to same..

0/0
16.5.2011 23:11

burwyi

Re: Design

Chtěl bych jen podotknout:

- zakázková výroba předních světel 20 000 euro, zadních o něco méně

- nevím jestli se to na jeden prototyp vyplatí

- jinak jsou kluci šikovní a fandím jim

0/0
17.5.2011 14:25

prazakm

Perfektní nápad!

To je opravdu perfektní nápad! Alespoň studenti zjistí už na škole, že elektromobily jsou k ničemu.

0/0
16.5.2011 19:14

kebab

Re: Perfektní nápad!

A že si na ně nenašetří :-)

0/0
16.5.2011 19:24

154296

Re: Perfektní nápad!

V roce 2009 stál benzín kolem 25 Kč. Dnes stojí 35Kč. Provoz každého elektromobilu je 14x levnější než benzínové auta. Jednou se začít musí. ;-)

0/0
16.5.2011 19:32

Nedos

Re: Perfektní nápad!

Jasný, a nabíjí se 8 hodin, takže se s tím krámem nedá jet nikam dál než řekněme 80 KM. Skvělý.

0/0
16.5.2011 20:10

154296

Re: Perfektní nápad!

Jednou se začít musí. ;-)

0/0
17.5.2011 18:31

pavelthelong

Re: Perfektní nápad!

vzhledem k tomu, ze se  1. elektrina porad vyrabi z fosilnich paliv, cili nemuze byt levnejsi nez fosilni palivo samo - zkuste topit plynem nebo elektrinou, co asi bude drazsi??? 2. dnes se debatuje o vystupu z jadernych programu, cili nejaka termonuklearni fuze a  tim padem spousta elektriny na trhu se nikdy neuskutecni 3. 120 let se snazime elektrinu skladovat, ale stale to neumime  4. eletromobil ve sportovni podobe existoval uz v r 1899 !!! cili pred 112 lety http://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente- a jeho vlastnosti a zpusob praktickehu vyuziti se za tu dobu vubec nezmenily

0/0
16.5.2011 20:21

Wolf778

Re: Perfektní nápad!

Provoz elektromobilu může být 14x levnější leda tak při dobíjení "zadarmo" v rámci různých dotovaných eko-programů a bez započtení amortizace baterií. 

 

Např. Nisan Leaf ujede na 24 kWh necelých 200 km. To je při ceně 4 Kč/kWh asi 100 Kč/200 km neboli 50 Kč/100 km. To je při současných cenách benzínu ekvivalent spotřeby 1,4 l/100 km, takže 14x levnější to není ani omylem. Pokud navíc uvážíme, že je třeba amortizovat baterii a že polovinu ceny benzínu tvoří daně, tak provoz vychází +- na stejno.

0/0
16.5.2011 21:13

Hagenbaden

Re: Perfektní nápad!

Jsi pitomy, navedeny nebo nevzdelany. Cena benzinu neni tak vysoka kvuli cene vstupni suroviny, ale kvuli spotrebni dane. Ve chvili, kdy bude dost eleaut stat urci, ze na nabijeni auta budes muset mit zvlastni zasuvku se samostatnym elektromerem a bude to zdanene stejne, jako benzin, tomu ver. A v tu chvili nebude na eleautu nic zajimaveho.

0/0
17.5.2011 10:19

mamlas

Re: Perfektní nápad!

toto muze napsat pouze absolutni ignorant ktery o tomto oboru nevi zhola nic.. elektromobily jsou budoucnost, spalovaky patrej na smetiste dejin.. skoda ze si to lidstvo neuvedomilo uz pred sto lety a neslo touto cestou, prilezitosti bylo.. ale pan Ford tomu bohuzel zatnul tipec..

0/0
16.5.2011 20:28

sunka007

Re: Perfektní nápad!

Je zabavne jak s malymi znalostmi umis delat jasne zavery ;-D. Elektromobil neni budoucnost, nebot pri dnesnim poctu aut by to znamenalo zasadni prekopani energeticke site o dopadu na pretizenou/nevyuzitou sit nemluve. Elekricka energie NENI levnejsi nez benzin. Jediny duvod proc tomu tak je nyni je dano pouze danemi. Pokud se prejde na elektromotory muzes si byt jist ze se vyrazne zdani elektricka energie.

Osobne vidim budoucnost ve spotrebe metanu, ktery lze cerpat ze skladek.

0/0
16.5.2011 20:47

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Perfektní nápad!

Elektromobil je budoucnost, otázka je jen, odkud vezmeme dostatek levné elektřiny.

0/0
16.5.2011 20:54

pavelthelong

Re: Perfektní nápad!

ono je otazka, co se mysli pojmem elektromobil.  Cisty elktromobil asi opravdu neni a nebude budoucnost, pouzivat nejcistsi zdroj energie pro takovou hloupou cinnost jako premistovani predmetu od nekud nekam bude asi v budoucnosti zakazano jako neekologicke, aby se neomezovala dodavka energie pro pocitace a ridici a vyrobni  systemy a aglomerace. Dokazu si ale predstavit auto s elektromotory v nabach kol a nejakym generatorem elektricke energie, treba na  urovni vodikoveho clanku. T ale neni elektromobil ad hoc.....

0/0
16.5.2011 21:23

mamlas

Re: Perfektní nápad!

V dnesni dobe ma bezne auto zivotnost 5-10let, takze obmena by mela probehnout za radove podobne dlouhy casovy usek, samozrejme ze ne naraz, vtom bych nevidel problem.

Elekromobily jsou napriklad jeden z moznych zpusobu vyuziti prebytku energie z elektraren misto toho aby se vytopila do vzduchu. Koncepce i technologie davno existuji.

Myslim ze ta obmena uz probiha, staci si povsimnout, ze temer kazda automobilka v posledni dobe vyviji elektromobil... uvidime za par let

0/0
16.5.2011 21:20

pavelthelong

Re: Perfektní nápad!

jenomze nikde neni dostatek volne elektricke energie a zdroje (elektrarny) budou vyrazne ubyva s vystoupenim z jadernych programu. Pokud by TED A TADY mely vsechy auta jezdit na eletrinu, tak stoupne vyrazne poptavka po elektrine a jeji nasledny cenovy rust radech.......ty elektrarny nelze postavit hned  ani za par let a nejsou prebytecne zdroje, ktere by ty elektrarny pohanely- pouze fosilni paliva.....

0/0
16.5.2011 21:28

mamlas

Re: Perfektní nápad!

jasne jsem psal, ze ta zmena samozrejme neprobehne naraz, takze slova TED a TADY asi nejsou reakci na muj text...

Co se tyce vystoupeni z jadernych programu, zatim se jen ceri voda, uvidime jak se to vyvrbi..

0/0
16.5.2011 22:19

pavelthelong

Re: Perfektní nápad!

1. v SRN je uplne  vystoupeni z jaderneho programu na spadnuti..... 2. TADY  A TED je mysleno jako kratkodoby horizont, radove 3-5 let., ne jako reakce na Vas text. Jako reakci bych bych mohl zminit to, ze soucasne projekty tzv elektromobilu jsou pouze nasledky medialni masaze a PR reakci automobilek a maji vseobecne technickou hodnotu cimmermanovych vynalezu......s vyjimkou opela s vodikovym clankem.

0/0
16.5.2011 22:55

bejk.tj

Ty DOTZy

má na autě každá nula.

0/0
16.5.2011 18:58

Chytry.Levicak

a pak, že profesoři-...

mají malé platy a na školy jde málo peněz,když si mohou stavit auta Rv

0/0
16.5.2011 17:44

154296

Re: a pak, že profesoři-...

Pokus o fór? Nejapné. Co to má s platy profesorů společného?

0/0
16.5.2011 19:25

sunka007

Re: a pak, že profesoři-...

a) nesmis verit novinarum - ucitel na stredni nebo vysoke skole neni automaticky profesor

b) plat na technickych univerzitach je 30-60 tis (hodne delaji granty), co je ale maly plat vuci tomu, kolik by ucitele vydelali v soukrome sfere.

0/0
16.5.2011 20:51

Lojzino

Na rozdíl od některých diskutujících

jsem rád,že se někdo stará o naši mládež a vede ji k praktickému životu.Autíčko se mi líbí i když by se jistě nějaké výhrady našly,ale co je dokonalé,ani Já ne,jenom našich horních deset tisíc a mezi nimi se jistě nějaký ten kupec najde.Je to sporťák,tudíž nic pro mne a moji kapsu a přesto mladým konstruktérům držím palce a fandím jejich snaze něco udělat.Kritizovat dokáže kdekdo.R^

0/0
16.5.2011 15:55

stefi_ul

Re: Na rozdíl od některých diskutujících

jak se ti muze libit, kdyz jeste nebylo predstaveno??? Tohle jsou fotky jinyho auta...

Nebo mas nejaky tajny zdroj z vyvoje??

Ale je pravdou, ze me se i tohle libi. Proc ne? Na rozdil od pomlouvacu, co dokazou jen dojit pro davky a s nima do hospody, vim, ze neco udelat sam, neni zadna sranda.

0/0
16.5.2011 17:42

Lojzino

Re: Na rozdíl od některých diskutujících

Moje rekce byla na článek o tom,že se v této rozkradené republice snad i blýská na lepší časy.Jinak i mé maličkosti je jasné že bude-li auto teprve představeno,tak že i dnes nebude první které jej předčasně představí světu.A to ilustrační auto je opravdu hezké,tak že jsem je taky podle toho ohodnotil.

0/0
16.5.2011 18:29

154296

Re: Na rozdíl od některých diskutujících

R^

0/0
16.5.2011 19:33

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Další elektro auto...

Pro mě bude použitelné, až rychlostí 130km/h ujede 1000km po 5 minutovém nabíjení za cenu verze se spalovacím motorem (případně o něco málo dražší) a samozřejmě se zapnutými světly, klimatizací, rádiem a navigací...

0/0
16.5.2011 15:42

truthspeaker

Re: Další elektro auto...

to znamená nikdy :-)

0/0
16.5.2011 16:21

stefi_ul

Re: Další elektro auto...

ukaz mi, kolik benzinaku a naftaku tohle pri ty rychlosti bezne ujede... moc jich nebude...

0/0
16.5.2011 17:40

ičmeka už potřetí smazali

Re: Další elektro auto...

Fabia 1.4 TDi spolehlivě. O Octavii 1.9 TDi 81kw nemluvim, to ví každej.. a pak jiný auta se stejnýma motorama (Audi, VW).

0/0
16.5.2011 17:44

f0rr35t

Re: Další elektro auto...

Opravdu? Octavia má nádrž 55l (včetně rezervy) a podle spritmonitor.de má přesně tenhle motor průměrnou spotřebu 5,87 litru na sto. Zajímavé, zajímavé ;-D

0/0
16.5.2011 19:22

f0rr35t

Re: Další elektro auto...

Jen pro doplnění: když natankuju plnou do auta s teplým motorem a na jeden zátah ujedu opatrně 1000 km a tam na mě bude čekat další benzinka, ano, dá se to ;-)

0/0
16.5.2011 19:28

Agent-přisluhovač

Re: Další elektro auto...

Cokoliv s motorem 1.6HDI nebo 2.0HDI (Citroen, Peugeot, Ford) také bez problémů.

0/0
16.5.2011 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.