Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Objednávky na „zajíce v pytli“ se sypou. O ruské vozítko je zájem

Nebývalý zájem se strhl o nový ruský hybridní automobil zvaný ë-mobil. Ačkoliv výrobní továrna ještě ani nestojí a mnozí experti o zdaru ambiciózního projektu silně pochybují, jen pár dní po začátku přijímání objednávek se na vůz těší kolem 60 000 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

swiss114-3

tak 300 metrovy ponorky z titanu vyrobit umi

auto zatim ne...

0/0
26.5.2011 9:54

Lenoch netáhlo.

Nelíbí!!

Rv

0/0
26.5.2011 7:13

2kedar

...

Tak trochu Honda ;-D

0/0
25.5.2011 13:46

pravicovyruger

To bude síla, postsovětská technika

s jejím důrazem na detail, štábní kulturu montážníků a vše korunováno postsovětským pověstným dodržování výrobních guidelines;-D

0/0
24.5.2011 18:30

The Law in the Czech republic

***

To zase bude popelnice plná plastů a špatných napodobenin. Ještě by mě zajímala spotřeba toho hybridu ... 20l/100km ?

0/0
23.5.2011 12:33

zoxi

Musí se ale uznat

že konstrukce pohonu je docela geniální a až bude palivo za 50 litr bude ňáký ten kiláček na elektriku přínosný teď sledujte jak se rozjedou ekola!!

0/0
20.5.2011 23:41

Leinad

Re: Musí se ale uznat

Že by si rozmazlení autosedi kupovali raději kolo, než aby jezdili metrem? To se mi nezdá, vždyť kolo je ještě sockovatější.

Já jsem si myslel, že ekola kupují lidi, kteří už dřív byli cyklisti/bruslaři/pěší, nebo aspoň jezdili po městě na skůtru..., s tím, že ekola jsou dostpnější, než dřív.

0/0
21.5.2011 22:47

cenzore_zdar

U fordu zavazna objednavka = 10000kc

Jak si nekdo muze objednat neco v cem se nesvezl :-D

0/0
19.5.2011 7:57

legnaw

ach jaj...problemy s cyrilikou

sudruhovia novinari.... ked rus napise "ë"... tak to v nasich koncinach citame a piseme "jo"..... takze "jo-mobil"...

0/0
19.5.2011 7:47

Brácha Jardy

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

takže volkswagen je u nás lidový vůz? No, neviděl jsem ho pod tímto názvem prezentovat. Jistě ti něco říká termín "značka"

0/0
20.5.2011 13:02

Einstein

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

VW je u nás Volkswagina :-)

A najväčšia Volkswagina je Poloauto ;-D

0/0
20.5.2011 15:09

Mr. Datel

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

Rusové ovšem ë nepíší, píší obyčejné "je".

0/0
20.5.2011 16:27

Gemars E. Rommel

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

Moment, znak ë je v latince JO. Co má s tím  společného JE?

0/0
20.5.2011 16:36

Mr. Datel

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

e se čte JE i JO, přehláska se tam nepíše, musíte to prostě vědět, jak to přečíst, učili nás to celou dobu blbě!

0/0
20.5.2011 16:39

Mr. Datel

Re: ach jaj...problemy s cyrilikou

Raději jsem našel příklad, hned druhé slovo se píše "učenyje", čtěte "učónyje".

http://www.pravda.ru/science/mysterious/past/20-05-2011/1077468-poposaurus_gracilis-0/

0/0
20.5.2011 17:12

fjmikes

Katastrofa

To bude zase pruser.Rv

0/0
18.5.2011 22:11

osk

Tak s nulovým závazkem

s ho klidně objednám taky :-D, jinak nevím zatím opravdu těžko říct co z toho bude nebo jestli vubec něco

0/0
18.5.2011 14:41

Zelenej Raul

Více fotek

http://www.cardesign.ru/articles/newcars/2010/12/17/4396/

0/0
18.5.2011 14:39

legnaw

Re: Více fotek

dik...

0/0
19.5.2011 7:52

Leinad

I bez dotací to jde

Zelení soudruzi v socialistické Eunii by se mohli nechat inspirovat.

Žádné státní dotace a jiné hovadiny, žádný biobenzin rostoucí na polích a přesto se hybrid prodává. R^ Když se trh nechá otevřený, tak je hybrid levnější na vozokm, už protože umí rekuperovat.

0/0
18.5.2011 14:13

radik

Re: I bez dotací to jde

On je rozdíl mezi hybridem a elektromobilem, to za prvé. A levnější taky neni, teda jak pro koho... jsou lidi co se jim zkrátka nevyplatí elektomobil nebo hybrid, už jen proto, že tak často nejezdí a jejich pořizovací cena je vysoká.

0/0
18.5.2011 14:28

Leinad

Re: I bez dotací to jde

Kdo jezdí nejezdí po dálnicích(prvních třídách) a hybrid by mu nešetřil, ten by se měl zamyslet, k čemu má auto. Samozřejmě, kupovat si hybrid, na to, abych se s ním chlubil (a párkrát za rok jel) není moc výhodné.

0/0
18.5.2011 14:59

radik

Re: I bez dotací to jde

Tak jinak, měl sem 14 dní půjčenej Prius a nerad měnim svuj styl a dynamiku jízdy... jak to že s tim rádobyekologickym vozítkem sem měl stejnou spotřebu jako se svým třílitrovym šestiválcem? Jasně že ten může žrát o to víc, ale taky bude o to rychlejší a ploužit se osmdesát abych byl ten správnej zelenej se mi fakt nechce.

0/0
18.5.2011 15:09

Leinad

Re: I bez dotací to jde

"ploužit se osmdesát" - já obvykle jedu >100 na cestě, kde se nemění rychlost(dálnice), tam nemá rekuperace smysl.  R^

Věřím, že 300 000 více na pořizovací náklad je hodně, (i když se započítá bazar) nemá to smysl pro každého. Chtěl jsem naznačit hlavně titulkem, že se auta prodávají v Rusku ne úplnou náhodou, pro někoho to může mít smysl.

0/0
18.5.2011 19:41

radik

Re: I bez dotací to jde

R^

0/0
19.5.2011 9:00

radik

Re: I bez dotací to jde

Jinak mi šlo hlavně o to že se jim to celkově nevyplatí a ne že budou rádi když ušetří 30 kč na provozu auta, když do novýho investovali o 300 000 víc než do auta s konvenčním motorem stejné třídy. Ty peníze by se jim zkrátka nikdy nevrátily a proto je pro ně levnější jiné auto ikdyž má o něco větší provozní náklady.

0/0
18.5.2011 15:32

noorange

poněkud odpudivý samochod

0/0
18.5.2011 13:55

vioš

Celý svět má zájem o ruské výrobky

Ruští branci byli zaúkolováni a vše splnili.

0/0
18.5.2011 13:29

nuda2

fotky klamou a auto o nicem

Prosim Vas redaktori Idnes - kdyz napisete takovy clanek o aute a date tam dve fotky uplne odlisnych aut bez popisu, tak si mam vymyslet, ktere z tech dvou aut jste mysleli ????

Za druhe neverim tomu, ze by si dneska ,ikdyz velmi bohaty, rekl, ze zacne vyrabet auto ve velke serii pro evropsky trh. Na to nema know how ... bezny vyvoj kompletniho auta, vcetne motoru, prevodovek atd ... natoz jeste hybridu ( je mnohem slozitejsi) otazka cca 3 let obrovskeho mnozstvi lidi a nekolika miliard korun !!

0/0
18.5.2011 12:34

mira7788

Re: fotky klamou a auto o nicem

par miliard korun neni pro ruske oligarchy zadny peniz kdyz maji k dispozici 170000000 otroku.

0/0
18.5.2011 12:53

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Nebo od nekoho koupi licenci a dily a jen vymysli karoserii, zbytek bude odjinud. Vyvoj auta je opravdu tak drahy, jenomze oni udelaji jedno a pak par let meni karoserii nebo znak na ni, pricemz je to stejne auto. Myslite si ze Superb od Skody mel samostatnej vyvoj s takovyma nakladama? Ne, vzaly passata a daly mu jinou kastli a tohle bude to samy... udelaji kastli a techniku koupi jinde. A kdyz uz mame techniku tak neni problem takovy auto postavit.

0/0
18.5.2011 12:57

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Samozrejme  je jasne ze VW koncern je mimojine uspesny diky obrovskym seriim, ktere zarucuji urcite platformy pouzite ve vsech modelovych radach celeho koncernu. Ja soudim podle toho, ze se zde nic takoveho neuvadi. Cetl jsem jinde, ze motor si chteji postavit samy. No a karoserii budou delat take vlastni a splnit vsechny normy, crash testy, proste atestaci pro EU ... Dostaneme se na obrovske sumy a leta vyvoje ...

0/0
18.5.2011 13:45

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Jasně u Škodovky nebo Audi se tim taky zrovna nechlubí, že to je vlastně VW a zdaleka nejde jen o koncern VW. Taky tady neuváděly, že maji vlastní techniku a postavit elektromotor i s jeho vývojem neni v řádu miliard, to ani náhodou. A udelat karoserii aby prosla crashtestem taky neni na nekolit let a miliardy, staci pouzit postup stejny u jiz osvecenych karoserii, vysledek bude podobnej. Jinak auto muzes homologovat pro provoz i bez crastestu, ty se delaj hlavne pro to, aby lidi mely nejaky hodnoceni bezpecnosti jednotlivych aut.

0/0
18.5.2011 14:06

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Psal jste o Superbu, proto jsem navazal koncernem VW - samozrejme, ze to delaji vsechny automobilky.

O tom ze maji vlastni motor pisi v clanku, ktery ma pod timto clankem odkaz. Staci se vice zajmat. Postavit karoserii uplne noveho modelu je na cca 2 az 3 roky (od nuly az po serii). Pro Vasi predstavu prumerna cena konstruktera v automobilovem prumyslu v CR je cca 30 az 35 Eur/hodinu. Tak si pohrajte s kalkulackou co Vam vyjde za cisla ... V Evropske unii nenasadite seriove vyrabene auto (nemam namysli,ze se vyrobi par desitek kusu) bez toho aniz by prosel Crashtestem. Verte tomu, ze se to nedela kvuli tomu, aby lide meli nejake tabulky pro srovnani ... tech aut se znici mraky (at uz v realu, nebo pri simulacich), nez se verejnost dozvi, ze se vubec nejake auto chysta...

0/0
18.5.2011 14:32

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Fajn, maji prototyp takze kastli uz tak jako tak maji (asi uz to dva tri roky vyvijely ;-D), jiank Crashtestem fakt neprochazi aby mohly byt homologovany. Prostě auto musí splnit bezpečnostní požadavky pro homologaci a už je úplně jedno jak dopadne v crashtestu - nikde neni ani zmínka, že je úspěšný crashtest podmínkou pro homologaci automobilů a opravdu to tak neni.

0/0
18.5.2011 14:56

Neznám špinavé peníze

Re: fotky klamou a auto o nicem

No co dodat. Existuje funkční prototyp, který jezdí, což znamená, že je již vše vyvinuto a jedná se jen o zavedení sériové výroby. Tak co to, proboha, meleš o vývoji, miliardách na vývoj a třech letech na vývoj. Spíš za tvým příspěvkem cítím, něco, co by se dalo shrnout asi takto : "Rusáci fuj, nemám vás rád". ;-D

0/0
18.5.2011 12:57

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Prosim Vas podle vaseho prispevku soudim, ze nevite ani jaky je rozdil mezi funkcnim prototipem a seriovym stavem.

Pro hoodne zjednodusene vysvetleni

- u prototipu je jedno jak se dili odliji vylisuji, smontuji apod. jde jen o to, aby to fungovalo a na vnejsich plochach to vypadalo hezky. Tyto vozy nidko nevyfotil pri testech, takze ani neverim, ze tento funkcni stav (jak zde pisi) je schopen bezneho provozu.

-o proti tomu se pro serii uplne meni veskere technologie vyroby - tedy se vetsina dilu musi prepracovat, musi se optimalizovat liti, tvareni, obrabeni, svarovani, presne vedet, co bude delat clovek co automat ... proste je to uplne jine auto nez to oznacovane funkcni prototyp.

0/0
18.5.2011 13:40

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

;-D No on je problém, že většinou je mnohem složitější právě s tim prototypem - bez vyrobni linky, bez toho a tamtoho, od nuly. Potom co ho maj a otestujou popř. upraví, tak teprve potom připraví linku, technologické postupy a optimalizace. Jenomže po otestovanym prototypu už budou vědět jak se bude dělat tohle a tohle a budou vědět jak to připravit na výrobu.  Ty si hezky popsal ten rozdíl mezi hotovou sériovkou a prototypem, ale nějak už ti nedochází že postavit ten funkční prototyp je z toho ten největší a nejsložitější kus práce.

Maj prototyp, takze asi vi jak postavit auto, ted to musi udelat tak aby proslo homologaci (to neni takovej problem) a ted uz jen pripravit vyrobni linku.

0/0
18.5.2011 14:44

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Mohl by jste prosim cist cele prizpevky - cely strom ?? Protoze jsem reagoval na to co bylo napsano nademnou. Zopakuji vam to - pan psal ze kdyz je auto vyvynute je v podstate vse hotove, tak jsem mu popsal jaky je v tom rozdil aby to lepe pochopil - ze je na nem pul roku az rok prace...

Nikde jsem nepsal, ze je ci neni jednoduzsi vyvoj prototipu ...  A vase predstava, ze pote co postavi a otestujou prototyp ho popripade upravy je usmevna ... Tento cyklus probehne nespocetne krat.

0/0
18.5.2011 15:05

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Jde o to ze udelat funkcni prototyp kterej se odsouhlasi a posle do vyroby je mnohem vetsi kus prace nez pripravit tu vyrobni linku = pripravi tu linku uz nebude tak velkej problem, jako se samotnym autem. To ze se upravuje a testuje vicekrat by snad mohlo byt jasne, ale to nic.

0/0
18.5.2011 15:16

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

pane vy o tom moc nevite :( Nikde zde nepisu o priprave vyrobni linky - to je tema samo pro sebe. ja pisu o vyvoji auta. Kdyz napisu, ze se meni technologie vyroby, tak to prosim Vas znamena, ze se ty dily musi vymyslet trochu jinak. Vy si pletete moc veci dohromady.

Jinak citace z vaseho prispevku:,,Potom co ho maj a otestujou popř. upraví" proto jsem reagoval, ze ho mnohokrat predelaji.

0/0
18.5.2011 15:43

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

technologie vyroby - tedy se vetsina dilu musi prepracovat, musi se

optimalizovat liti, tvareni, obrabeni, svarovani, presne vedet, co bude

delat clovek co automat ... tak tohle je presne o ty priprave vyrobni linky, tak mi nerikej ze si nic takovyho nepsal. Rozhodne to neznamena ze se dily musi vymyslet jinak, jinak se budou jen vyrabet... pane, o autech, strojirenstvi, vyrobe komponent a technologickych postupech toho vim opravdu dost, krome toho ze sem par let delal v oboru na to mam i skolu. Naopak mam pocit ze vy toho moc nevite a jen se tak tvarite.

0/0
18.5.2011 15:49

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

To je presne o tom, ze se kazdy dil musi optimalizovat z pohledu technologie vyroby a montaze = ten dil se musi upravit.  zaprve - Pokud vim, tak jsme si netykali

zadruhe - mem vysokou skolu obor konstrukce automobilove techniky

zatreti - rok studoval jsem Fachhochschule v Regensburgu, kde mi skolne platilo BMW

zactvrte - nekolik let pracuji ve vyvoji v Mercedesu

verte mi, ze vim o cem pisu

0/0
18.5.2011 16:13

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

jestli Vás to pane tak štve že sem Vám tykal tak se omlouvám... oni se ty dili upravujou uz na tom prototypu do finalni podoby. ;-) Jinak ta optimalizace z pohledu technologie vyroby a montaze neni nic jinyho nez zjednoduseni onoho dilu, tak aby se co nejlevneji vyrobil a co nejlepe namontoval - zadny velky upravy to nejsou.

0/0
18.5.2011 16:46

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Jinak me to uz nebavi se o tom hadat... zacalo to tim ze neveris ze s penezma muzes jen tak zacit seriove vyrabet auta... muzes.

0/0
18.5.2011 16:50

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Sam vyte,ze to neni pravda... Napr. skrin prevodovky - pro testy se udela jako piskovy odlitek a v serii je odlivany tlakem. Tzn. jine ukosy, jine tloustky sten, bez jader, zmena obrabeni, vyhazovace, zmena zeber ....=a to neni zjednoduseni dilu. nebo jiny priklad je uplne zbytecne u prototypu resit upevneni dilu na obrabeci linky, jak je chytne robot pro montaz , nebo clovek aby se neporezal.... bych mohl pokracovat jeste dlouho ... tohle se resi az uplne jako posledni a nikdy to nebude na prototypu. Z pohledu funkce to nejsou velke zmeny, ale jsou to zmeny, ktere hrozne dlouho trvaji, protoze se ladi do neskutecnych detailu. Od prvniho pohledu lajka se muze zdat, ze ten dil je uplne jiny.

;-D vase poznamka na konci me rozesmala - ANO muzu ale s nekolika miliardama korun a zkusenym tymem konstrukteru a vypoctaru. =temer nerealne na dnesnim trhu

0/0
18.5.2011 17:04

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Mluvime tu o montazi aut, ne vyrobe jednotlivych casti. A ikdyby myslite ze elektromobil bude potrebovat prevodovku? Tohle je 100x jednodussi nez konvencni spalovak a oni budou spis resit z jak drahyho a kvalitnigho plastu bude tahle a tahle cast.

Mimoto elektromobily zdaleka nejsou tak rozšířený aby ta konkurence byla tak velká jako u běžnejch aut, to je první co by jste si měl uvědomit a druhý je to že on ty prachy má tzn. i lidi... kde je teda problém? Je to reálné :-P

0/0
18.5.2011 17:29

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Celou dobu tu mluvime o vyvoji auta ... nikoli o vyrobe ani o montazi ... hrozne si pletete pojmy! (cely clanek je o vyvoji a ja na nej reaguju prispevkama o vyvoji). Vydel jste vubec ten motor jaky tam bude ?? Nejedna se o plag-in elektromobil !! Ale bude pritomen spalovaci motor! A i kdyby to byl ciste elektricky motor, tak musi byt pritomna prevodovka !! bez te to v aute proste nejde !! (mimo to,ze jsem uvadel priklad na kterem jsem se Vam to snazil vysvetlit). i kdyby to byl ciste elektricky pohon, tak vzhledem k vaze motoru, a tomu jak hreje nelze ho ulozit do plastu!

Elektromobili nejsou zatim tolik rozsirene a zkuste prijit na duvody. Ze se zatim nevyrabi ve velkem ani u tradicnich vyrobcu, ktere maji know-how a kapital...

Mit prachy neznamena, ze mate lidi, kteri maji znalosti a zkusenosti ... mozna tak tupe ovce, ci absolventy ze skol a ty vam auto nepostavi .... Zkuste se nad tim co pisu zamyslet. Odpovidam Vam jen proto, ze Vam to chci vysvetlit jako to chodi ...

0/0
18.5.2011 19:00

radik

Re: fotky klamou a auto o nicem

Neviděl jsem nic, ale to neznamená, že neexistuje, ne? Elektromobil má vždy jen el. motor - to neni hybrid a ne každej elektromobil potřebuje převodovku. Ja verim tomu ze to auto daj dohromady, mozna sem naivka, ale myslim ze na to maj.

0/0
19.5.2011 9:06

nuda2

Re: fotky klamou a auto o nicem

Takze znovu - uz jsem to psal v tomto stromu,kde spolu diskutujeme. ,,O tom ze maji vlastni motor pisi v clanku, ktery ma pod timto clankem odkaz. Staci se vice zajmat." Tedy neni nic jednoduzsiho nez klikat a ziskat info, kdyz se se mnou prete. Jinak nikde nepisu ze ten motor neexistuje, podle toho co pisi novinari muzu soudit, ze motor existuje minimalne v digitalni podobe. Kazde auto potrebuje prevodovku! (nastudujte si neco o vykonu momentu a otackach). To ze si sednete do auta, ktere nema radici paku neznamena, ze nema prevodovku a ani to neznamena,ze ta prevodovka bude radit. Stavi se elektromobili se stalim prevodem. Ikdyz se ted polemizuje o vyvoji vicestupnove prevodovky s plynulim razenim pro pouziti v elektromobilech.

0/0
19.5.2011 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.