Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto-neauto je v prodeji: elektrický Renault Twizzy je za 170 tisíc

Francouzská automobilka oznámila ceny, za které začne koncem roku na některých trzích prodávat městské elektrovozítko. Rychlé rozšíření ale twizzy asi nečeká. Základní model s výkonem pět koní, na který v některých zemích není potřeba řidičské oprávnění, bude totiž stát 6 990 euro, tedy asi 170 000 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

netrefilbranku

Pěkná - blbost

auto je to pěkné, cílovka je jasná - mladí, vesměs asi studenti, kterým to koupí jejich bohatý tatík. Ale co je na tom nejhorší je ta image ekologie, což je nesmysl, vezmeme-li v potaz výrobu baterií i samotného vozítka, ale ještě větší blbost je dotace. Budeme platit dotace na elektřinu a ještě dotace na vůz, který bude tuto elektřinu spotřebovávat. Ještě by to chtělo dotace pro ty, kteří díky tomu, že mu došla baterie přijede pozdě do práce / školy. Copak někdo dává dotace lidem, kteří jezdí do práce na kole nebo v MHD (i když MHD dotovaná logicky být musí)?

0/0
30.5.2011 14:03

l.g

Hmm...

Auto to je. Ekologie to není. Ale proč to musí mít tak hnusný vzhled?

0/0
29.5.2011 23:34

Olds

Re: Hmm...

R^

0/0
30.5.2011 12:27

mlčanlivý boban

No, keď do toho napáli nervný podnikateľ s Q-7

tak z toho zostane parádna samolepka.....;-D

0/0
28.5.2011 21:15

Kazeasch

Re: No, keď do toho napáli nervný podnikateľ s Q-7

Jestli se to bude chovat při nárazu jako smart, tak zůstane samolepka jen z řidiče, "auto" se trochu vyklepe a prodá se dál :-D

0/0
30.5.2011 16:08

koumacisko

Klicove je slovo DOTACE

jinak sito muze koupit max. nejakej ekofanda (ale musi v hlavne trochu vymetyno, protoze uvaha ze za zasuvky beru cistou energii .. je no divna :-)

0/0
28.5.2011 20:11

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Klicove je slovo DOTACE

jaký dotace? Máte jich snad málo? Hodláte snad ze svých daní někomu platit taková vozítka? Já tedy ne!

0/0
28.5.2011 20:23

u.boat

Re: Klicove je slovo DOTACE

Ale bohužel to tak ve světě chodí.

0/0
28.5.2011 21:40

pilinazlenina

Re: Klicove je slovo DOTACE

z toho klíčového slova je mi čím dál víc na blití ;-€

0/0
29.5.2011 20:06

Olds

Re: Klicove je slovo DOTACE

Mě taky.

V předposledním odstavci článku se dozvíme, že bez dotace je to celé na nic. Takže na to ježdění budou ekofandům všichni ostatní přispívat. Taky řešení.Rv

0/0
30.5.2011 12:35

chicocheco

Ekologičnost je diskutabilní

Třeba v Paříži ekologické bude, páč bude brát energii ze zásuvky z jádra, to němečtí uživatelé, pokud jsou opravdu ekologičtí, by tenhle počin měli bojkotovat.

0/0
28.5.2011 19:46

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Ekologičnost je diskutabilní

Němečtí uživatelé chtějí do pěti let jezdit na elektřinu, současně zavírají jaderné elektrárny a elektřinu dovážet nechtějí.8-o

0/0
28.5.2011 20:24

chicocheco

Re: Ekologičnost je diskutabilní

To znamená 2 možnosti: buďto se v Německu zvýší poptávka po uhlí, nebo po nějakém pořádnem blackoutu krachne německá ekonomika.

0/0
28.5.2011 20:28

dehtak

me se to libi

klidne bych si ho koupil. R^R^

0/0
28.5.2011 19:35

bitkar

Re: me se to libi

ja taky, ale tak za 50 tis a zadnej pronajem baterii. Do prace to mam fakt kousek autem, fakt by se to hodilo.

0/0
30.5.2011 10:45

macarát

Automobil to je,

to poznám. :-)

0/0
28.5.2011 19:29

f0rr35t

skůtry

No nevím, v Paříži a podobných městech jsou hodně oblíbené skůtry a tohle je pro majitele skůtru jistě velký krok směrem vzad - nezaparkuje tam, kde doteď parkoval, nebude moct tak dobře kličkovat v provozu, nebude to mít ten správný "odpich" z křižovatky a v neposlední řadě je to i dražší, než většina skůtrů. Jinými slovy: nevýhody auta spojené s nevýhodami motorky, snad jen ta střecha nad hlavou...

Jen tak mimochodem: není vyjímka, že v Paříži kličkuje mezi auty na skůtru 40 letý pán v obleku, tam se to nebere jako vozítko pro mladé a méně majetné jako u nás.

0/0
28.5.2011 19:16

macarát

Re: skůtry

Copak u nás se to tak bere?

0/0
28.5.2011 19:30

Kicker

Re: skůtry

U nás by si téměř nikdo, kdo má peníze na nějaký luxusní auto skůtru nekoupil. Vidím jen samé mladé se skůtry. :)

0/0
28.5.2011 19:51

Kicker

Říkejte si co chcete

Ale alespoň má Renault snahu o inovaci, místo podpory na to nadáváte, to chcete pořád jezdit v těch krabicích, kterým se říká auta? Renault se občas pokusí o futuristický model, ale lidé o to prostě nestojí, oni jsou prostě napřed. :)

0/0
28.5.2011 19:11

Nedos

Re: Říkejte si co chcete

Chceme jezdit v krabicích, v krabicích se dá jezdit na dovolenou, topit dle libosti, stěrače můžu mít puštěný klidne celou dobu jízdy a nemusím řešit jestli zapnutý radio mi nesníží dojezd o 30 km z chabých 100. Natankováno mám během 5 minut a nemusím sebou tahat žádný kabely.

Na elektromobily je ještě buď brzy, nebo to je výstřel do tmy. Daleko lepší jsou vozy s vodíkovým pohonem, než těžký kraksny s malým dojezdem na akumulátory. Ovšem bez jaderných elektráren, nevim nevim.

0/0
28.5.2011 22:22

Darask

V Paříži možná použitelné,

v Praze při spadnutí do výtluku, nebo díry by už řidiče i s vozítkem nikdo nenašel....

0/0
28.5.2011 15:48

u.boat

Re: V Paříži možná použitelné,

;-D

Ale alespoň by se ten výtluk vyplnil a neobtěžoval ostatní.

0/0
28.5.2011 21:41

biggles

hnus na kolečkách

nechápu proč automobilka, které se povedlo nejedno designově zdařilé auto pouští do světa takovou zrůdu.

Vypadá to jako dětská kačenka na provázku...

0/0
28.5.2011 15:42

jjencek

Re: hnus na kolečkách

...nejedno designově zdařilé auto budilo odpor při uvedení. A pak se staly ikonami. Pomalu s unáhlenými odsudky. Jinak bycho jezdili v nudných škatulích. Z posledního Meganu by v šedesátých letech zvraceli hnusem...

0/0
28.5.2011 18:33

Kicker

Re: hnus na kolečkách

No pro někoho, kdo chce pořád jezdit v tom samém je to asi humus, pro mě je Renault designově nejvyspělejší automobilka. A tenhle malý šmudla je hodně povedené futuristické vozítko, alespoň co se designu týče.

0/0
28.5.2011 19:53

TI59

Do města? Jak do kterého ...

Na chodníku se s tím nesmí, na silnici ve městě to bude spíš boj o život.

0/0
28.5.2011 15:15

macarát

Re: Do města? Jak do kterého ...

Proč?

0/0
28.5.2011 19:31

libedejroznec

pronájem baterií ?

..tak to určitě.. to by bylo první co bych obešel a sehnal si vlastní..

0/0
28.5.2011 13:39

u.boat

Re: pronájem baterií ?

Ale zase nemusíš řešit jejich životnost...

0/0
28.5.2011 14:13

Rambo-x

Zajímavý

Ale spíš mi to připomíná vytuněný vozík pro invalidy:-Pa za 170 0008-o

0/0
28.5.2011 13:12

Xladi

A kolik to na jedno nabití ujede?

To jsem se v článku jaksi nedočetl. Cena vozítka jde ale ty baterie to je velký hrobař i když za ten pronájem by mělo být garantováno že budu mít vždycky100% baterie

0/0
28.5.2011 12:14

Premik

Re: A kolik to na jedno nabití ujede?

Právě že ten pronájem baterií je celkem chytrý tah. Celková pořizovací cena baterií je dost vysoka a nedivil bych se, kdyby převýšila i cenu samotného

auta. Takto se ta cena rozloží na několik let.

0/0
28.5.2011 13:27

Vit I.

Re: A kolik to na jedno nabití ujede?

Jenže proč je pak cena bez baterií tak nesmyslně vysoká? 8-o

0/0
28.5.2011 17:15

u.boat

Re: A kolik to na jedno nabití ujede?

Na jedno nabití 100 km. Verze urban pojede max. 80kou, ten 5koňový chcípáček jen 45 (ale zase to pujde řídit už na papíry na skůtr)

Zdroj čas. autohit

0/0
28.5.2011 21:44

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

NA cestu do práce/školy/na úřad... proč ne

Na nákup nic moc a na návštěvu s celou rodinou naprosto nepoužitelné.

Jinak ten pronájem baterií se mi moc nelíbí,

A nejsem si jist parametry maximální rychlost, dojezd, doba nabíjení...

Možná by to bylo zajímavé, jako náhrada takových těch městských kol, kde si na jednom místě kolo půjčíte a na jiném vrátite. Ale pak to je jak MHD a člověk se musí do cílové destiance přesunout kus svépomocí.

0/0
28.5.2011 11:11

u.boat

Re: NA cestu do práce/školy/na úřad... proč ne

Tak u toho slabšího to bude do 45km/h, protože by pak neplatilo to co píší v článku - že na to v některých státech netřeba ř. oprávnění. To znamená že to musí spadat do kategorie "auto-mopedů"

0/0
28.5.2011 14:16

já George XVII

last mile

tohle by se mi líbilo, kdyby to ve větších městech pronajímali dopravní společnosti jako jsou ČD, Student Agency atp. Člověk by se nechal dovézt třeba do Prahy, tam by si půjčil takovýto "čtyřkolový skůtr" objezdil to co potřebuje, dojel si zpátky na vlak a hybaj domu. Jenže tohle by se dalo praktikovat pouze za předpokladu, že bych nevlastnil vlastní automobil.

0/0
28.5.2011 11:10

cenzore_zdar

Kolik to ma dojezd?

Btw jezdim na LPG a mesicne me kazdodenni jezdeni stoji 1000kc (cca 2 a pul nadrze)

0/0
28.5.2011 10:28

fsp

Re: Kolik to ma dojezd?

Při řešení městské dopravy nejde primárně o provozní náklady, ale o zplodiny, o hluk a místa k parkování.

0/0
28.5.2011 10:37

f0rr35t

Re: Kolik to ma dojezd?

Co se splodin a hluku týče, tak je LPG pořád lepší, než tolik populární turbodehty, které jsou čímdál víc oblíbenější.

0/0
28.5.2011 19:07

Pšenda

Re: Kolik to ma dojezd?

je zajimavy ze omezeni aut ve meste znecisteni ovzdusi neresi...

http://auto.idnes.cz/mytne-v-londyne-snizilo-provoz-znecisteni-ovzdusi-ale-nekleslo-pxj-/automoto.aspx?c=A110515_215135_automoto_vok

0/0
29.5.2011 20:14

Mr_Hypra

subvence

Co by si jen ta evropa bez subvencí počala žejo ???   Achjo, to se nedivim že Řeckou cestu zachvíli budou následovat další....

0/0
28.5.2011 9:54

CD-R

Nechápu.

Tohle je přece už dávno vyrobené. Jmenuje se to vozík na golf, jen to nemá kosočtverec na kapotě.

0/0
28.5.2011 9:27

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu.

R^

0/0
28.5.2011 9:41

korsičan

to je ale zhovadilost

Cena 170 000Kč by se dala akceptovat, ale měsíčně nájem 1100Kč za baterky je krávovina na 98. Za 1100Kč nakoupím tolik benzínu, že jezdím do práce víc jak měsíc.  Tím pádem toto "auto" nemá žádný smysl.

0/0
28.5.2011 9:11

Fido

Re: to je ale zhovadilost

A to pritom jeste nejsou ani zdaleka cele provozni naklady. Jeste musite pripocitat prinejmensim cenu elektriny, dale garazovani a to v miste startu i cile, protoze to nema ani dvere aby se to dalo zamknout.

Dokaze to vubec na jedno nabiti aspon projet napric Prahou?

0/0
28.5.2011 12:11

u.boat

Re: to je ale zhovadilost

Jak se píše v článku - pokud na to nějaké státy dají eko-dotaci (což je taky zhovadilost, ale prostě se to tak dělá), může se to už vyplatit.

0/0
28.5.2011 14:14

Mladý akcionář

Re: to je ale zhovadilost

Není spíš zhovadilost jezdit autem ráno 8km do práce a odpoledne 8km z práce? Dyť se ani nezahřeje pořádně motor.;-D

0/0
29.5.2011 10:36

Inkvizitor Johny

Auto?

Tohle je spíše čtyřkolový skůtr. A je to tak třeba brát. Když to někdo bude vydávat za auto, tak asi silně pohoří. No jsem zvědavý, s čím přijde marketing Renaultu.8-o

0/0
28.5.2011 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.