Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorem roku 2011 se stal dvouválec od Fiatu

Výsledky tradiční ankety o nejlepší pohonnou jednotku roku letos přinesly už druhé vítězství v řadě Fiatu. Zatímco vloni automobilka uspěla s motorem 1.4 MultiAir, letos si vítězství připsal dvouválec TwinAir.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johnny006

motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Doufám že si stihnu ještě koupit někde auto s jednoduchým (a spolehlivým) atmosférickým 8v benzínem, než budou všechny automobilky nabízet jen ty své "nadupané" ale trapně poruchové turbohnusy Rv.

0/0
27.5.2011 16:35

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Mám super zkušenost s 20 let starým motorem od OPELa, najeto minimálně 450 000km na LPG z ONO a podobných stanic + občas laciný olej z Autokelly, to nikdo to auto nešetřil a pořád jezdí. Nikdy jsem nechodil do autorizovaného servisu  - jen směšné náklady na několik oprav, většinou "made in home".

X

Pokoukával jsem po novém autě. OPEL ale už také jede ve většině modelů složité a choulostivé turbomotory, kde je člověk odkázán na autorizák. Prodává vám ještě dneska vůbec někdo praktického rodinného kombíka s jednoduchým nejlépe 8v atmosférickým benziňákem? Nějaká supermoderní TDička bohužel nechci. :-/

0/0
27.5.2011 16:47

entony13

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Já bych volil Octávii 1,6 s LPG a mělo by to být OK Tam by měl být klasický motor a s LPG to vyjde lépe než diesel

0/0
27.5.2011 17:07

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Kolik stojí s LPG?

0/0
27.5.2011 17:12

entony13

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Dá se nakonfigurovat přímo na jejich stránkách. Od 445 000 Kč v kombíku nové auto na LPG z továrny originál

0/0
27.5.2011 17:24

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

hmm na jednu stranu myslím, že to je od Škodovky dobrý tah - o  LPG bude čímdál větší zájem a jinak Octa je určitě poctivý kus auta X na druhou stranu docela koukám o kolik je to dražší než normální 8-o

Někde byla reklama na novou Octáfku tour  za 270 kkč a přestavba do Astry mě tenkrát stála tenkrát okolo 20 000 i s toroidní nádrží. Tak jak došli k těm 450 tisícům docela koukám. -  s nějakou výbavou to bude auto  přes půl mega a tolik zase na to nemám :-).

0/0
27.5.2011 17:41

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Ale jinak díky za tip. Je dobře, že už se některé automobilky nebojí LPG.

Já bych potřeboval jednoduché auto s podobně  velikým kufrem ale levnější.

Škoda že jsem propásl Astru G classic...

0/0
27.5.2011 17:54

entony13

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Opel již do rodiny nesmí, jeden stačil, rez a krokový motor EGR nebo jak se to jmenuje. Blbý program na diagnostiku atd

0/0
27.5.2011 20:55

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Ano - koroze to byl před dvaceti lety  u Oplů hlavní problém.  Já to nemám schnilé jen proto, že každý 4 roky stříkám dutiny a dvakrát jsem stříkal podvozek. Koroze to byl u 20 let starých oplů hlavní problém. Od roku 98 však mají oboustranné zinkování kastle a záruku proti rezu 12 let.

:-)

A diagnostiku si dělám doma sám zadarmo pomocí drátku - jsou na to návody na Webu. Viz "vyblikání kódu závad".

0/0
28.5.2011 10:37

entony13

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Opel z roku 2000, podvozek žádná sláva, byla Corsa té mé, nyní má VW a maximální spokojenost. Konektor OBD2 u Opla a tak jsem sehnal kabel a program. Nové auto ( do pěti roků) se nemá co lámat

0/0
28.5.2011 13:00

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

To je možné. Pozinkování začlo v roce 98 u Astry (model co mě zajímal corsa je moc malá), pozinkovaná generace Corsy prišla asi až po roce 2000... 

X

Byl sem se podívat na několik novějších ojetých aut. Ale už mě to otrávilo. Jedno mělo prasklou hlavu, jedno bylo bourané a opravené, jedno bylo s jiným motorem a zjevně stočené km...

:-/

Asi holt nemám štěstí na poctivého prodejce, jestli někdo takový vůbec je. Tak si zatím nechávám pořád tu 20 let starou astru, jezdí ještě celkem dobře... Chtěl jsem časem koupit nové, ale ještě uvidím jestli bude co. Prostě chci  obyčejné auto. Ne na machrování, ale pracanta co vydrží, hlavně jednoduchost spolehlivost nenáročnost jako byla ta Astra.  Nevím jestli se něco takového dneska dá koupit.

0/0
28.5.2011 18:36

Hroznej puberťák

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Logan combi.

0/0
28.5.2011 18:44

Johnny006

Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Cenově a prostorově super nabídka. Nemá tu někdo zkušenost s životností too jejich benzínového 1,6 8v motoru?

0/0
28.5.2011 19:25

ičmeka už potřetí smazali

Long Life oleje

hlavně proboha nevěřte inetrvalům výměny 30 tisíc.. po deseti tisících musí olej ven, ať je to long life nebo bůhvíco jinýho. :-/

0/0
27.5.2011 10:15

zbiro

Re: Long Life oleje

Můžu se zeptat jakou značku oleje vyrábíte, a kde testujete. Hádám že názor máte podložený zkušenostmi a vlastní renomovanou zkušebnou.  V opačném případě není váš příspěvěk nijak podložený, krom toho že jedna paní povídala. Liju do auta olej Selenia dle předpisu výrobce po 30 tis. a po 160 tis, s motorem žádný problém nemám.

0/0
27.5.2011 11:49

entony13

Re: Long Life oleje

Stačí mít auto od VW a nebo BMW ,problémy jsou časté, kdo nevěří, ten si zaplatí :-), věřit na to, že olejový filtr vydrží 30 000 km je naivita a ten olej neproteče a nemaže

0/0
27.5.2011 15:32

Qeebee

Re: Long Life oleje

To je přesně ono, olej to možná vydrží, ale filtr rozhodně ne.

0/0
27.7.2011 11:42

Kazeasch

Re: Long Life oleje

160tis je prakticky novej motor. Ale už mi v nejednom servise řekli že long life oleje nejsou na moc ježdění, ale jen se nekazí časem, takže když člověk najezdí třeba do 2tis za rok, tak si ten olej udrží kvalitu klidně i 5-6let. Jinak je nájezd na jednu náplň zhruba stejná. Když mi v mym servisu dával chlapík přednášku o olejích tak tam měli zrovna něco s long life na výměnu s nájezdem kolem 15tis a ten olej byl černej jak bora, smrděl jak spálený ponožky a konzistencí se blížil řidčí vazelíně. Pořád se ten olej "vypíká" jak normální, pořád v něm zůstávají kovové pilinky co jsou už i pro filtr moc malé apod. Prostě pokud člověk s autem opravdu jezdí, tak kupovat kvalitní olej, měnit v intervalech tak jak řekl výrobce a má klid.

A co máme v práci nový Polo, tak je tam z prvovýroby taky Long Life a kvůli záruce je taky požadavek měnit každých 10tis i když ve specifikaci taky plácají něco o 30ti. A když to vyžaduje přímo autorizovaný prodejce VW, tak na tom asi něco bude.

0/0
27.5.2011 15:39

entony13

Re: Long Life oleje

Nemá náhodou Polo motor 1,2 HTP? Tam je to nutností, protože motor nemá chladič oleje a je velmi tepelně namáhán

0/0
27.5.2011 15:46

Lvy

Re: Long Life oleje

No já nevím, mám akorát přesně 160 tkm a měním co cca. 45 tkm olej podle palubního počítače. Prostě to vychází co dva roky. Za ty dva roky doliju celkem asi litr oleje, takže spotřeba vcelku minimální. Ono si to něco vezme, když člověk jezdí víc jak 160km/h. Jinak je pravda, že to moc nad 180km/h nehoním a jen jednou dvakrát za rok to trošku projedu nad 200km/h. Motor zatím naprosto OK, zatím jen jedna klasická servisní výměna rozvodů dle doporučení výrobce. Z mé strany spokojenost.

0/0
28.5.2011 21:11

sincos

Re: Long Life oleje

Podobná zkušenost, motor Iveco 2,3JTD, výměna oleje co 30 tis. km, najeto zatím 237 tis. km, jedna závada - gufero u turba, takže těsnění, ne zničené turbo špatným olejem.

0/0
30.5.2011 20:32

ddo

motor v Suzuki Alto

Dost vymakaný malý tříválec je i v Suzuki Alto, zvlášť za ty prachy, 996 ccm, DOHC 12V, dual VVT, 50 kW, 90 NM@3400, spotřeba 5.5/3.8/4.4

Na tom dvouválci od Fiatu někteří oceňují kromě spotřeby a výkonu i ten retro nekultivovaný chod a zvuk :-) ... mě by se to taky hodně líbilo, ale tolik peněz bych za takovou pidikáru dnes nedal .. snad jednou, až budu prachatější :-)

0/0
26.5.2011 23:30

lada123

Re: motor v Suzuki Alto

ddo, u tech motoru nehled na spotrebu dle vyrobce, ale spise na realitu, treba http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?power_s=50&power_e=50

Zvlaste u turba je vhodne se podivat, jak ktery vyrobce keca... U japonskych motoru s variabilnim casovanim je to vetsinou celkem prijemny pohled ;-)

0/0
26.5.2011 23:38

ddo

Re: motor v Suzuki Alto

Tak to není tak zlé, ve srovnání s realitou, zřejmě se tu projevuje to, že je to auto do města, tak s tím moc lidí ani jinde nejezdí. Japoncům bych v tomto celkem věřil, mám staršího swifta 1.3 a když mám delší trasu po okreskách a není provoz, tak se dostanu i pod papírovou spotřebu mimo město.

Pokud jde o turbobenzíny, tak s tím se prý musí umět jezdit na spotřebu.

0/0
27.5.2011 10:59

bitkar

Re: motor v Suzuki Alto

ja jel nedavno kousek se swiftem novym, co mel 1.2ku, snad taky trivalec, uz nepamatuju jiste. A mile me to prekvapilo, jelo to fakt pekne, chod pekne plynuly. Suzuki to asi umi. Spotrebu nevim, protoze jsem to nemel tak dlouho.

0/0
27.5.2011 12:13

ddo

Re: motor v Suzuki Alto

To byl čtyřválec, taky skoro novinka, taky dual VVT, 1242 ccm a 69 kW a papírově dobrá spotřeba, 5.0 průměr. Od 2011 se myslím dává i do Splashe. Malé benzíny Suzuki umí, nevím proč se neumísťuje v těchto anketách motor roku.

0/0
27.5.2011 17:20

ujko.straka

A trvanlivost?

Až některý z těch motorů najede čtvrt miliónu kilometrů v městském provozu bez jediné opravy pouze s běžnou údržbou a výměnou spotřebáku tak budiž, jinak nemají tyhle srovnání moc smysl. Maximálně si poklepou po ramenou jak jsou dobří ( v zákulisí se posmějou jak budou na servisu škubat zákoše) a to je asi tak vše.

0/0
26.5.2011 21:00

Hroznej puberťák

Re: A trvanlivost?

Tohle jsem kdysi říkal, když do Bravy začali dávat ten 1,2 16V. Kór s předchozími zkušenostmi s fiatími maloobjemy. Po 10 letech jsem musel uznat, že se jim povedl... Není to záležitost jen objemu, i ten maloobjemový motor lze nadimenzovat hodně dobře, a naopak velkoobjemový motor lze navrhnout i tak blbě, že je choulostivý a vydrží prd.

0/0
26.5.2011 21:03

Milenius

Re: A trvanlivost?

Jojo, to je geniální motor, strašně živý, perfektně se vytáčí a hravě strčí do kapsy auta s 1.4kou, vždyť má taky 80k, spotřeba taky výborná, jezdím přesně za 6. A to už má najeto 200 tisíc a zatím jediná závada - vadná cívka, kdy to jelo jen na 3 válce.

0/0
26.5.2011 22:22

yndes

V Citroenu C3

máme motor 1.1 (benzín, čtyřválec) a zcela upřímně říkám, že je skvělý. Živý, tichý, minimální spotřeba. Na městské a příměstské ježdění ideální, není ale problém jet s tím i kamkoliv dál. Takže malé motory rozhodně ano.

0/0
26.5.2011 20:34

ičmeka už potřetí smazali

Re: V Citroenu C3

minimální spotřeba? nevim, máti s tim jezdí za 8 litrů.. :-)

0/0
27.5.2011 10:12

martasex

Re: V Citroenu C3

do C3 začali dávat 1,1 jako motorek stěračů, super konečně budou mít stěrače živou odezvu! Pokud to, ale míníte jako pohonnou jednotku, tak si s tou 1,1 a žistí děláte (_._), že? ;-);-D

0/0
27.5.2011 15:09

jo_jo_mam_vzdy_pravdu

Re: V Citroenu C3

prej "živý" ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.5.2011 15:55

zbiro

proč ne

Do města a na popojíždění do shoping parku někde ze satelitu si to umím představit. Na delší trasy a na dálnici, ale minimálně pětiválec. Ikdyž, chtěl bych vidět kolik ten dvouválec točí při 150 km/h ;-D

0/0
26.5.2011 19:43

MirdaCB

Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

o to víc nechá v servisu. Natankuje někde špatný benzín což v Česku není nic výjimečného a může začít spravovat. Nehledě na to že si u těch maloobjemových motorů jako je např 1.2TSI montovaný do Škodovek lidé stěžují na špatné topení v zimě.

0/0
26.5.2011 16:40

entony13

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Dobrý benzín je základ,bereme u Eurooilu optimal a jede to lépe, máme větší dojezd a můžeme jim problémy omlátit o hlavu, protože jinde netankujeme. Je problém, že všechny benzínky Eurooilu nemají stojan s optimalem. U nás se prodává surový benzín bez aditiv a za aditivovaný se musí připlatit, Shell, OMV a Eurooil. Kdo šetří, má hromadu šrotu :-), ještě nevěřit na Long Life (správně přeloženo, s ucpaným filtrem brzy končíme :-)) a jezdí se v pohodě

0/0
26.5.2011 17:27

radik

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Jede to lépe a větší dojezd? ;-D že ty tam pracuješ a děláš tu reklamu? Je to jak reklama na V-power - benzín je jen tak dobrej, jak je poctivej pumpař - to že jedině opimal od euroil je ten pravej je blbost, na každý pumpě může ten optimal bejt trochu jinej.

0/0
26.5.2011 18:50

entony13

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Jáj jsem uvedl Shell a OMV jako další slušné, ale osobní zkušenost s benzinem z Vílance od Shellu byla blbá v jiném autě. Držím se jednoho dodavatele. Shell tankovat jedině na západě, u nafty je naše hnusná a hůř jede

0/0
27.5.2011 2:04

entony13

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Čím větší objem, tím se hůř pozná horší benzín. Jedině podle dojezdu. Počítač v řídící jednotce také nemá rád změny paliva, protože si pamatuje poslední kilometry a vše přenastavuje podle minulého paliva a stylu jízdy. Nikdy bych si nekoupil benzín u neznámé benzinky, uznávám jen Eurooil a OMV, je to každého volba. Máme doma nová auta a tak jim dáme vždy slušné palivo

0/0
27.5.2011 2:13

radik

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Tak u noname benzinek nekupuju ani já a souhlasim, že OMW, Euroil a s přihmouřenym okem i Shell patří k špičce, ale, že by si zrovna u těhle benzinek vždy dostal to nejlepší, tomu nevěř - je ale pravda že maji nějakej standard pod kterej se nedostaneš a můžeš si bejt trochu jistější. Ale rozhodně neni žádný pravidlo, že na těchle pumpách je lepší benzín. Změny paliva až tak nevadí pokud nenatankuješ půl nádrže třeba toho optimalu a pak půl obyčejný N95, pak to nebejvá žádnej problém.

0/0
27.5.2011 9:13

entony13

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Já nechci špičkový benzín, chci standard bez větších odchylek a benzín bez nafty, toulenu atd. Cena je často vykoupena kvalitou. Nakupuji na jejich kartu a tak to mám levnější a cena je často velmi dobrá, Shell nevychází ani kvalitou a ani cenou, to bych raději zajel k OMV, tam je to lepší. Nějaký hypáč s dobrou cenou benzínu mně nechává v klidu, afér již měli dost

0/0
27.5.2011 14:58

Lotus II.

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

A ty seš ňákej král že si onikáš?

0/0
26.5.2011 19:04

lamopes

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

;-D

0/0
26.5.2011 20:49

Zubcasu

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Ne. Takhle mluvěj přitroublý matky o svým dítěti. Jako roste nám zoubek, udělaly jsme krásný hovínko, máme krásný prdíky........;-)

0/0
26.5.2011 21:57

entony13

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Když máme v rodině 3 auta, tak bereme benzín :-). Máme to vyzkoušené na VW, BMW a škodovce

0/0
27.5.2011 2:02

Fido

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

LongLife povazuju za zabijaka motoru.

0/0
26.5.2011 20:31

milantc

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Mám 1.2ku v Leonu, a neřekl bych, že špatně topí. No, ale je to SEAT !!:-)

0/0
26.5.2011 20:36

radaumacher

Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Když natankujete špatný benzín do prakticky jakéhokoliv moderního motoru, tak dostane za uši, to není chyba v motoru ale mezi sedačkou a volantem nebo v benzínce.

0/0
26.5.2011 21:25

namestii

Nesnáším šetřílky

Ať dělám co dělám, prostě se přes spotřebu 15 l nemůžu dostat :-)))

0/0
26.5.2011 15:55

ičmeka už potřetí smazali

Re: Nesnáším šetřílky

tak si kup silnější auto, pak se přes ní dostaneš ;-D

0/0
26.5.2011 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.