- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufám že si stihnu ještě koupit někde auto s jednoduchým (a spolehlivým) atmosférickým 8v benzínem, než budou všechny automobilky nabízet jen ty své "nadupané" ale trapně poruchové turbohnusy .
Mám super zkušenost s 20 let starým motorem od OPELa, najeto minimálně 450 000km na LPG z ONO a podobných stanic + občas laciný olej z Autokelly, to nikdo to auto nešetřil a pořád jezdí. Nikdy jsem nechodil do autorizovaného servisu - jen směšné náklady na několik oprav, většinou "made in home".
Pokoukával jsem po novém autě. OPEL ale už také jede ve většině modelů složité a choulostivé turbomotory, kde je člověk odkázán na autorizák. Prodává vám ještě dneska vůbec někdo praktického rodinného kombíka s jednoduchým nejlépe 8v atmosférickým benziňákem Nějaká supermoderní TDička bohužel nechci.
hlavně proboha nevěřte inetrvalům výměny 30 tisíc.. po deseti tisících musí olej ven, ať je to long life nebo bůhvíco jinýho.
Můžu se zeptat jakou značku oleje vyrábíte, a kde testujete. Hádám že názor máte podložený zkušenostmi a vlastní renomovanou zkušebnou. V opačném případě není váš příspěvěk nijak podložený, krom toho že jedna paní povídala. Liju do auta olej Selenia dle předpisu výrobce po 30 tis. a po 160 tis, s motorem žádný problém nemám.
Dost vymakaný malý tříválec je i v Suzuki Alto, zvlášť za ty prachy, 996 ccm, DOHC 12V, dual VVT, 50 kW, 90 NM@3400, spotřeba 5.5/3.8/4.4
Na tom dvouválci od Fiatu někteří oceňují kromě spotřeby a výkonu i ten retro nekultivovaný chod a zvuk ... mě by se to taky hodně líbilo, ale tolik peněz bych za takovou pidikáru dnes nedal .. snad jednou, až budu prachatější
ddo, u tech motoru nehled na spotrebu dle vyrobce, ale spise na realitu, treba http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?power_s=50&power_e=50
Zvlaste u turba je vhodne se podivat, jak ktery vyrobce keca... U japonskych motoru s variabilnim casovanim je to vetsinou celkem prijemny pohled
Až některý z těch motorů najede čtvrt miliónu kilometrů v městském provozu bez jediné opravy pouze s běžnou údržbou a výměnou spotřebáku tak budiž, jinak nemají tyhle srovnání moc smysl. Maximálně si poklepou po ramenou jak jsou dobří ( v zákulisí se posmějou jak budou na servisu škubat zákoše) a to je asi tak vše.
Tohle jsem kdysi říkal, když do Bravy začali dávat ten 1,2 16V. Kór s předchozími zkušenostmi s fiatími maloobjemy. Po 10 letech jsem musel uznat, že se jim povedl... Není to záležitost jen objemu, i ten maloobjemový motor lze nadimenzovat hodně dobře, a naopak velkoobjemový motor lze navrhnout i tak blbě, že je choulostivý a vydrží prd.
máme motor 1.1 (benzín, čtyřválec) a zcela upřímně říkám, že je skvělý. Živý, tichý, minimální spotřeba. Na městské a příměstské ježdění ideální, není ale problém jet s tím i kamkoliv dál. Takže malé motory rozhodně ano.
minimální spotřeba? nevim, máti s tim jezdí za 8 litrů..
Do města a na popojíždění do shoping parku někde ze satelitu si to umím představit. Na delší trasy a na dálnici, ale minimálně pětiválec. Ikdyž, chtěl bych vidět kolik ten dvouválec točí při 150 km/h
o to víc nechá v servisu. Natankuje někde špatný benzín což v Česku není nic výjimečného a může začít spravovat. Nehledě na to že si u těch maloobjemových motorů jako je např 1.2TSI montovaný do Škodovek lidé stěžují na špatné topení v zimě.
Dobrý benzín je základ,bereme u Eurooilu optimal a jede to lépe, máme větší dojezd a můžeme jim problémy omlátit o hlavu, protože jinde netankujeme. Je problém, že všechny benzínky Eurooilu nemají stojan s optimalem. U nás se prodává surový benzín bez aditiv a za aditivovaný se musí připlatit, Shell, OMV a Eurooil. Kdo šetří, má hromadu šrotu :-), ještě nevěřit na Long Life (správně přeloženo, s ucpaným filtrem brzy končíme :-)) a jezdí se v pohodě
Ať dělám co dělám, prostě se přes spotřebu 15 l nemůžu dostat :-)))
tak si kup silnější auto, pak se přes ní dostaneš
A nevíte, kdo vyhrál kategorii "životnost motoru"?
Taky ten TwinAir?
Určitě by s ním vyhráli mistrák!
Co si nejdřív něco přečíst o pravidlech a specifikacích motorů F1?