Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radosti pana nadlesního: jízda po kolejích s boxerským šampionem

Subaru sice už nevypadají, jako by je maloval noční hlídač nad ránem, ale slečny vám kvůli nim ještě pořád kalhotky na zrcátku nechávat nebudou. To nejdůležitější objevíte na silnici: fenomenální jízdní vlastnosti mělo Subaru Forester vždycky a teď dostalo ještě navrch nový parádní motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirroc

Ideál je diesel, i pro nadlesního

Upřímně jsem byl až k nekritické chvále posledního Forestera v TV Autosalonu i SM trochu skeptický, ale momentálně mám možnost jezdit s dvoulitovým dieselem, a jsem velmi příjemně překvapen. Auto nepostrádá švih, je zde celkem znát cca 360Nm krouťáku nafty, bez problému tam máte na dálnici 160 km/h, co víc potřebujete ? Auto je v této rychlosti až překvapivě jisté.

Ale naprosto bezkonkurenční je na běžnou rozbitou asfaltku, ať už ve městě nebo na různých okreskách, už se těším na svezení v zimě. V běžném terénu pak máte jistotu zvýšeného podvozku a pohonu AWD, na orání to bez uzávěrky diferáku sice není, ale na polní nebo lesní cestu asi bez výhrad. I inteiér je celkem prostorný, kufr na běžnou přepravu na chatu apod. dostačující. A v kombinaci bílé karoserie s černými plasty nepostrádá i jistou zajímavost, na rozdíl od barevných variant.

Za ty peníze, za které se dá toto subaru pořídit, je to myslím velmi solidní volba, jak na silnici, tak do běžného terénu.

0/0
8.7.2011 9:38

aaida

toto

je reklamny clanok subaru????????

0/0
28.5.2011 7:47

superkutil

To vypadá jak placená reklama.

Jinak Forestery jako každé průměrné auto má problémy a to s kotouči brzd na předku, stavitelnými tlumiči na zadku a se spojkou a ŘJ u dieselového motoru. Problém je v tom, že to odchází kolem 40000km a Subaru na to nechce uznávat záruku. Prý je to chyba řidiče. Výhodou Forestera je jeho hmotnost, na jeho velikost má pod 1500kg.

0/0
26.5.2011 7:40

billa98

Snad v každém článku je zmínka o tom, co na to sousedi...

to snad redaktoři pochází ze závistivých vesnických poměrů? Asi to bude pro redaktory velké překvapení, ale normální člověk sousedovo auto neřeší. :-)

0/0
26.5.2011 3:47

Highdriver

Tak to shrneme v jedné větě...

.. jedná se o zcela průměrné auto, za průměrnou cenu, které si poradí i na lesních cestách.

0/0
25.5.2011 21:01

Lukas (since1989)

Motor má oproti předchozí verzi nevýhodu,

nedá se upravit na pohon LPG už při koupi, prý na to není stavěný. Tím u mě Subaru kleslo...

0/0
25.5.2011 15:41

calver1

Re: Motor má oproti předchozí verzi nevýhodu,

To je přece jedna ze základních výhod.

0/0
25.5.2011 20:56

radaumacher

Re: Motor má oproti předchozí verzi nevýhodu,

Taky bych to neviděl jako zásadní nevýhodu, spíše naopak vzhledem k jedinečnému charakteru boxerů.

0/0
28.5.2011 21:22

pokerias

jen odvar starého Forestera

s tímto motorem jsem se zatím nesvezl, ale nedokážu si představit, že by necelých 200 Nm táhlo 1600 kg oceli se silou lokomotivy

0/0
25.5.2011 13:52

praptak

Re: jen odvar starého Forestera

Jde především o výkon.

0/0
25.5.2011 14:29

radik

Re: jen odvar starého Forestera

ano, 110 Kw a 200 Nm je na 1,6 tuny dost. Jinak ta síla, to kolik toho auto utáhne určitě nezáleží jen na výkonu, ale z  právě na točivym momentu motoru.

0/0
25.5.2011 15:14

jenda9999

Re: jen odvar starého Forestera

No, záleží na průběhu kroutícího momentu (z hlediska pocitu dobrého/špatného výkonu v širokém rozsahu otáček) a pak opravdu jen na výkonu. Resp. max. výkon při daných otáčkách motoru není max. výkon motoru. Ten motor ve 3000 ot. prostě 110 kW nemá. Jestli má 110 kW při 6000 tak za předpokladu konstantního průběhu točivého momentu v intervalu 3000 až 6000 ot./min má takový motor při 3000 ot. max výkon 55 kW.

Při razatnějším poklesu kroutícího momentu v nižších otážkách pak klesá max. výkon při těchto otáčkách ještě rychleji...

0/0
25.5.2011 15:24

Lukas (since1989)

Re: jen odvar starého Forestera

nejde, jde o průběh momentu, výkon se dožene otáčkama dle známého vztahu P = M*omega, kde omega je úhlová frekvence která je rovna 2*pi*n (otáčky se dosazují v sekundách, to jen pro úplnost) :-)

0/0
25.5.2011 15:37

jahodove_ticho

jestli si to dobře vybavuju

tak na moje.auto.cz je recenze majitele a ten už by ho nikdy nechtěl. neb v tomhle PR článku nemohli zjistit, že po roce má tenhle šampion vejfuck jako liška ;-D

0/0
25.5.2011 13:27

good_man

takze

interier nic moc, spotreba prumer, hlucny motor, relativne levne auto... Jo, do lesa by mohlo bejt.

0/0
25.5.2011 12:17

ziiv

Re: takze

...takze doporucuji napred zkusebni jizdu a pak blbe kecat...

0/0
25.5.2011 12:46

suarez

Re: takze

Mi na idnesu prijde uz kazdej druhej clanek jako reklama...

0/0
25.5.2011 13:15

Aichel

Think Feel Drive

Tak tak, není nad poctivá a "ošklivá" Subárka.

V rodině máme dvě. Outbacka 2.5l a nově také Justy 2001. Spotřebu neřeším, to bych se za chvíli zbláznil, ale svezení je to parádní. Navíc subaristi jsou věrtšinou kliďasové, pozdraví, zbytečně se nehoní, nejsou agresivní, prostě pohoda. Škoda jen, že poslední MY už mají se Subaru jen málo společné (viz. spojky a výfuky u diesolových Foresterů, atd.). Nicméně měl jsem možnost projet se v novém Outbacku 3.6R a byl to zážitek...

0/0
25.5.2011 12:14

Switch2

Re: Think Feel Drive

Výfuky bohužel reznou u všech nových Foresterů a co jsem si všiml, tak i u Outbacků a Legacy. A 3.6R? Ještě teď, když si vybavím "poršácký" zvuk roztočeného šestiválcového boxeru, mám husí kůži :-)

0/0
26.5.2011 17:28

Cloover

skoda ze uz nedelaj 2,5litry

kdo chce resit spotrebu koupi si diesel

0/0
25.5.2011 8:54

taknevim

Re: skoda ze uz nedelaj 2,5litry

Ale "dělaj" a dá se koupit.

0/0
25.5.2011 11:20

Podrazza

Reálná spotřeba bude někde jinde

Počítám, že pod 10l/100km se s tímhle bude dostávat jen velký kliďas mimo obec.

0/0
25.5.2011 8:52

agu

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

mel jsem 20XT a dlouhodobou spotrebu jsem, mel 11. A to jsem to opravdu nesetril. jestli to nema turbinu, klidne to muze jezdit pod deset.

0/0
25.5.2011 9:34

ceen

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Přesně tak. Teď s jedním jezdím, nový, tak ho nechci zbytečně točit v prvních km a při velmi klidné jizdě v rychlosti kolem 80-100 km po silnici I třídy je spotřeba rovných 9. Jinak starý byl jízdně naprosto supr. Standatní věc co mi vadí (starý, nový) tak je klepající zadní víko v kufru.

0/0
25.5.2011 9:38

bitkar

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

no jestli se s tou cihlou da jezdit i za 8.5 vklidu, ale ne aby clovek byl brzdou, tak je to hodne dobry.

0/0
25.5.2011 10:54

tanger123

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Proc ? Ja mam celkem podobny VTEC 2.0 benzin bez turba, s automatem, auto 1.5 tuny, a plynula jizda 80kou po rovince klidne pod 6 litru, papirovovou kombinovanou 7.5 bych mohl mit, kdybych jezdil priposrane.

0/0
25.5.2011 11:03

taknevim

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Podobný? Boxeru?

0/0
25.5.2011 11:23

tanger123

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Podobny objemem, vykonem, atmosfericnosti, a zjevne i spotrebou. Nevim proc by boxer mel zrat o nekolik litru vic nez VTEC.

0/0
25.5.2011 11:28

dedust2002

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

4x4?

0/0
25.5.2011 13:51

radik

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Možná proto že tenhle motor nemá proměnlivé časování ventilů (přesně to znamená to označení VTEC), který při klidné jízdě dokáže dost výrazně snížit spotřebu a ve vysokých otáčkách naopak zvýšit výkon oproti autům které to nemají.

0/0
25.5.2011 15:28

suarez

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

A neni to nuda, jezdit porad jen po rovince 80kou ?;-D

0/0
25.5.2011 13:15

tomasbartos82@seznam.cz

Re: Reálná spotřeba bude někde jinde

Mám nejeto 12 000 km a moc to nešetřím a jsem na 11,4 l/100km, jinak max. spokojenost

0/0
25.5.2011 14:24

Orin321

Vzhled je věc názoru

No, mně se tahle nová verze nelíbí. Nejhezčí je podle mně model z roku 2003, jediné co se mi na něm nelíbí je spotřeba. :-) To je ale samozřejmě otázka vkusu.

0/0
25.5.2011 8:24

agu

Re: Vzhled je věc názoru

ano. mel jsem take... zlateho... 20XT. dodnes me stve ze jsem ho v 310000 daval pryc. hezci podle meho nazoru zatim neudelali. a muj subjektivni dojem je, ze novy forester nesedi tak dobre v zatackach jako 2003. :-(

0/0
25.5.2011 9:33

Ludek_III

Mně se líbí

paní nadlesní,

protože je tuze noblesní. V

0/0
25.5.2011 8:21

bitkar

Re: Mně se líbí

R^;-D

0/0
25.5.2011 10:55

Switch2

Re: Mně se líbí

vždyť nadlesní se k ní nehodí a já, když uslyším ho jít, tak sbohem dám a rychle spěchám od té ženy

abych nebyl přistižený, poezii, beletrii, to on nemá rád ;-D

0/0
26.5.2011 17:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.