Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen varuje před nákupem levného passatu z USA. Vyjde draho

Volkswagen dokončuje v USA novou továrnu, která začne vyrábět model Passat určený pro místní trh. Auto technicky příbuzné evropskému modelu je větší a stojí v přepočtu od 360 000 korun. Cena tak láká k individuálním dovozům do Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ex-european

.

naaadherny clanek....kolik za nej dostali zaplaceno?:-/

0/0
21.7.2011 21:54

osk

Skvělé

má to jednu vadu že "americký pasat" má podstatně lepší výbavu a je větší a podívejte se na motor, to se s tou srandou prodávanou u nás jako trendyline nedá srovnat, kromě toho jde ta doprava realizovat o dost levněji, to je taky duvod přoč vw tak křičí jka je to nevýhodné protože se dovozu bojí. A halvně to jenom dokazuje jak tady z evropy dřou kůži.

0/0
21.7.2011 19:14

loogieboy

PR

Krasne PR volkswagenu v podani idesu...

Ten kdo jiz neco podobneho realizoval sam vi, jaka je clanek blbost....

0/0
14.7.2011 12:47

vItava

Byrokracie

Ano, to je hezký článek. Ukazuje, kolik nás stojí byrokracie.

Nebýt komplikovaných předpisů, máme auta (a nejen auta) za polovinu.

0/0
14.7.2011 9:28

1000101111000010

Re: Byrokracie

V podstatě všechno podstatně levněji. Jakákoli delší cesta do USA je nejen příležitostí být v pohodě, neskutečně dobře se najíst, výborně nakoupit, ale hlavně ušetřit spoustu peněz tím, že není v Evropě. :-)

.

Mimochodem, VW může přesvědčovat všechny o tom, jak je to nevýhodné, už jen fakt, jak se o to snaží jasně ukazuje, že z těch dovozů mají strach. Právě tohle ovšem jednoho dne povede k tomu, že po Evropě budou jezdit laciná auta z Číny a Indie (oni tu technologii nakonec vychytají) a VW půjde do kytek...

0/0
14.7.2011 12:22

Pete24

A ještě mají v USA benzín o polovinu levnější.

Zhruba 60Kč za galon, tedy 3,5 litru, to vychází tedy tak na 17 korun litr a to jej Američané rozhodně nedotují.

To nás náš stát jen okrádá násobně víc, než se nechají okrádat Američané.

0/0
14.7.2011 7:35

vItava

Re: A ještě mají v USA benzín o polovinu levnější.

No samozřejmě že nedotují. Jenom mají menší daně.

0/0
14.7.2011 9:26

Lobos

Re: A ještě mají v USA benzín o polovinu levnější.

no vidis a mas hned co zavidet o o cem diskutovat.....:-/

0/0
22.7.2011 17:38

medick

:-)

tak ho prihlasim v USA a budu ho pouzivat  v CR jako v "zahranici"

0/0
13.7.2011 11:14

Praotec

Re: :-)

Jenom pojistka zde na auto v EU je draha a jenom majitel ho muze ridit!!!!

0/0
13.7.2011 16:22

Damik

Re: :-)

a budeš tam každé dva roky lítat na technickou? :)

0/0
13.7.2011 17:37

2oz

Re: :-)

trochu nedomyšleno ne ?

0/0
13.7.2011 22:27

1000101111000010

Re: :-)

Co konkrétně? Pouze vyjmenoval holá fakta.

0/0
14.7.2011 12:18

Hackoff

nastvany obcan

taky vas tak lidi s..., kdyz vidite jak evropska automobilka, ktera sidli za humny vyrabi v bohate americe tak levna a vykonna auta a tady v evrope tem chudym Cechum to poradne osolime? Ono to je sice celoevropsky problem, ale furt mi to hlava nebere. pokud se jim to tam vyplati vyrabet  tak nevim proc by tady nemohla vsechna nova auta taky stat polovinu. Vzdyt i vyrobni cena Octavie se vejde do 100tis Kc

0/0
13.7.2011 10:53

KdysiBedlam

Re: nastvany obcan

Jsme maly trh a VW a vsichni ti dealeri si na sebe musi vydelat daleko mensim mnozstvi prodanych aut nez v USA......

0/0
13.7.2011 13:27

Judge Dredd

Re: nastvany obcan

Pokud vím, tak v EU je oficiálně jednotný trh, tedy jeden trh pro celou EU!!!!!!

0/0
13.7.2011 16:29

vItava

Re: nastvany obcan

Polovinu by auta stát opravdu mohla, ale to by většinu občanů nesmělo bavit platit vysoké daně a živit rozsáhlou byrokracii. Sociální stát prostě něco stojí.

0/0
14.7.2011 9:30

Sallmi

opravdu...

...má smysl srovnávat cenu vybavenějšího modelu s výkonnějším a větším motorem s tím klumpem co nabízejí u nás?

0/0
13.7.2011 6:51

vozova.hradba

Hodni panove z VW

A kdyz uz nas ti hodni panove z VW tak hezky varuji pred dovozem z USA, reknou nam taky, proc nas teda tady tak sdiraji z kuze, kdyz stejne auto v USA prodavaji za znatelne nizsi ceny?

+1/0
13.7.2011 5:02

Damik

Re: Hodni panove z VW

protože konkurence a dolar.  celý vtip je v tom, že euro a dolar začínaly na kursu 1:1.  jenže když je teď dolar o 32%levnější než euro musí dovozci držet stejné ceny jako místní výrobci, kterým je kurs dolaru k euru někde. Tedy i dovažené zboží musí dovozci nabízet levněji aby mohli konkurovat domácím výrobcům.

0/0
13.7.2011 17:36

petr____22

Re: Hodni panove z VW

Cely vtip je hlavne v tom ze evropska cena je S DANI a americka cena je BEZ DANE. A cena s dani je samozrejmne vyssi.

0/0
13.7.2011 18:27

troll123

Re: Hodni panove z VW

o malinko. americke lokalne dphacky (federalna nie je) su okolo 4%. Ak je tam este nieco ine opravte ma

0/0
13.7.2011 21:40

vItava

Re: Hodni panove z VW

Kursem to není. Je tam levněji, protože mají menší daně.

0/0
14.7.2011 9:32

1000101111000010

Re: Hodni panove z VW

Ne, tím se skutečně nedá zdůvodnit fakticky dvojnásobná cena (po započtení vybavenosti a pod. to možná bude i větší rozdíl).

0/0
14.7.2011 12:24

Polárníkočka

nesmysl, nesmysl, lez, lez...

pan autor by mel nejdriv zjistit zkusenosti z praxe, nez vyplivne takovejhle clanek...

0/0
13.7.2011 0:50

cover72

Demagogie s homologací

Homologace se pro každou typovou řadu provádí jen jednou - těch 32000 tedy zaplatí jen první nešťastník (či firma, která si to rozpočítá do více prodaných kusů). Podobně těch 49000 do "pojišťovcího fondu" by určitě šlo neplatit s tím, že zákazník přijde o "záruku" - po pravdě, nebude na tom o moc hůře, než běžný kupec (kolika lidem vrátili v záruční lhůtě peníze za nové auto?)

Celá ta věc s poplatky nicméně nádherně demonstruje, jak se EU snaží zničit možnost dovozu zboží ze zdravější ciziny a šíleným protekcionismem chrání neefektivní výrobce domácí (kteří jsou ovšem z velké části neefektivní opět kvůli byrokracii a regulacím EU).

Jinak řečeno, lepší ukázku toho, jak byrokrati v čele s EuroKomisí zabíjí průmysl a obchod těžko pohledat.

+1/0
12.7.2011 20:57

papuanec23

Re: Demagogie s homologací

pekne ale nerealne.Ak by EU uvolnila dovoz z krajin s vyssou produktivitou prace (USA) alebo s lacnejsou pracovnou silou (Azia) europske automobilky by okamzite skrachovali, azijke zrusili vyrobu (vyrabaju u nas aj preto aby sa vyhli dovoznym clam) a v EU by stupla nezamestnanost minimalne o 10-15 %. co by nasledne znizilo spotrebu a rast a tvrdo zasiahlo celu ekonomiku, nielen atumobilovy a priamo suvisiaci priemysel....:-)

0/0
13.7.2011 1:18

Marcus Antonius

Re: Demagogie s homologací

nesmysl korea již má podepsanou dohodu o bezcelnim pohybu zbozi s EU a to co pišeš je proaganda socialistických struktur EU . Zrušení 10% cla by slevnilo některá auta . Více by se dováželo z USA. Ceny by šly dolů. A pohádky o nezaměstanosti to je jako za socialismu nám říkali jak by nás američané napadli nebýt Varšavské smlouvy , je důležitě používat rozum .

0/0
13.7.2011 9:47

Lobos

Lidi nehloupnete...

Dejte na clanky v iBlesku... Tady preci pisou jenom ti nejfundovanejsi redaktori..ti by vam nikdy nelhali a redakce se preci neda nikym koupit. Jezisi vzdyt preci je to cesko, ta nejmene zkorumpovana zeme na zemekouli...V[>-]

Koupite si neco z te Emeriky a nejenom ze podporujete imperialisty, ale take se v tom hned zabijete a nevysrzi vam brzdy a ja nevim co jeste vsechno zdejsi znalci automobilu napsali..A ja jim verim. Urcite tak maji ta auta jenom na slapaci pohon, tam za ty penize co zato chteji snad ani nemuzou davat motoooory. A navic to neni v dyzlu. Netahne to vodspodu!!! A navic tam nemaji tolik aut na hlinach......;-)

+1/0
12.7.2011 13:55

Vedoucí kolotočář

Cisla uvedena v clanku jsou sice mozna pravdiva...

...ale praxe je uplne nekde jinde. Dovazeli jsem do firmy z Ameriky vuz Chrysler 300C. Dovoz probihal pres zprostredkovatelskou firmu v Polsku. Polsko ma vyjednanou v Evropske Unii vyjimku z dani a cel ve vzajemnem obchodu na importu z USA. Dan se plati jedina, clo ve vysi 7% vozu. Polske urady uznavaji americky "title" k vozu a bez problemu vuz zaregistruji. Pote se pouze administrativne vuz od polske firmy odkoupi do Ceska a preregistruje jako "vuz zakoupeny v EU", takze nepodleha zadnym dalsim poplatkum, nic nemusite na aute menit, technicke jsou v CZ bez problemu. Jedinou drobnou nevyhodou je pojistna udalost, pokud nabourate. Pojistovna muze vyuzit skutecnosti, ze vuz neprosel ceskou homologaci a neuznat pojistku, i kdyz pojistovna na pocatku nemela problem vas pojistit. Ale jak rikam, auta se do EU daji dovest extremne lacine z US, jen je potreba v tom dobre umet chodit. Jinak dobre se dovazi auta i pres Rumunsko, tam maji s USA take podobne vyjimky ohledne dovoznich cel z USA.

+1/0
12.7.2011 13:10

suarez

Re: Cisla uvedena v clanku jsou sice mozna pravdiva...

Souhlas. Ja taky zvedavym sousedum rekl, ze v tom kontejneru s napisem HANJIN co mi privezli na navesu pred barak jsou cinske znackove oblecky :)

0/0
12.7.2011 13:48

Judge Dredd

Re: Cisla uvedena v clanku jsou sice mozna pravdiva...

S tou pojiš´tovnou se mi to nezdá. při pojištění dostanou kompletní informaci o vozidle, pokud jej pojistí a potom se budou vymlouvat na homologaci, tak je stihne žaloba pro podvodné jednání s náhradou škody a ještě navíc mi vrátí vše co jsem jí do té doby zaplatil, a to i s úroky. Navíc bych ještě pojišťovnu žaloval o povinnost uzavřít nové pojištění za shodných podmínek... něco by i káplo kolegovi z práce za právní zastoupení, a všichni bychom byli spokojeni.

osobně si myslím, že to plkne nějakej jouda v první linii, pokud se člověk nedá, tak nejpozději den po tom co se dozví, že na ně byla podána žaloba, cuknou a začne jednání. Člověk se nesmí bát - frikulíni z českých právnických učiliš´t neumí nic!!

0/0
13.7.2011 16:39

yan007

nepochopil

pán nepochopil, že keby nebolo EU tak toto isté má (okrem toho kontejneru...) pri dovozu z Nemecka!!! Vďaka EU a volnému pohybu tovaru v ňom to tak nie...

0/0
12.7.2011 10:12

ejb

Pitomá EU

Článek by se mohl klidně jmenovat: Zasraná Evropská unie a její super celní, daňový, dementn a volný obchod podporující( :D) systém, který nás všechny buzeruje svými poplatky, nesmysly, buzeracemi a nařízeními. Socialismus EU v praxi.

+6/0
12.7.2011 9:48

RomanL

Však je všeobecně známo,

že Evropani jsou nejbohatší lidé na zeměkouli, a tak si mohou dovolit platit nejvyšší ceny. A ti nejbohatší z celé Evropy jsou Češi, tam jsou ceny jednoznačně nejvyšší. ;-D

0/0
12.7.2011 9:18

dam1

VW samozrejme lze, ...

... individualni dovozy se resi mnohem levneji, staci se poohlednout po internetu a nechat si to spocitat od profiku. Nicmene v necem ma VW pravdu - jejich auta jsou opravdu draha i zadarmo, moje osobni zkusenost to jen potvrzuje :-(

+1/0
12.7.2011 8:10

TrueRobos

Poté, co jste zaplatili 32% příjmu na daních

a 20% DPH, můžete zaplatit ještě dalších 50% ceny vozu na poplatcích. A takto, dámy a pánové, funguje ekonomika Evropy: Nebýt daní a poplatků, tak se to už dávno sesypalo. 8-o8-o8-o

+1/0
11.7.2011 23:01

vItava

Re: Poté, co jste zaplatili 32% příjmu na daních

Naopak. Díky daním a poplatkům se to brzy sesype.

Ona konkurenceschopnost se jaksi dalšími daněmi nezvýší.

0/0
14.7.2011 9:36

Judge Dredd

ha, ha, ha

bratr udělal individuální dovoz auta z USA a celé ho to stálo 658 USD... nic předělávat nemusel, protože existuje mezinárodní úmluva o uznávání technických zkoušek apod. proto potkáte i tady na ulici US auto se svíticími a nikoliv zhasnutými blinkry nebo blinkry umístěnými vpředu blíže ke středu vozidla apod.

problémy s tím u technických nejsou a dávají to běžně do techničáků... mimochodem celá řada Hummerů T1 dovezená do Evropy jako první tři série byly na US normách a nikde a nikdy nebyl problém z technickou... a ani s emisemi ;-D;-D

0/0
11.7.2011 21:03

Lex243

Re: ha, ha, ha

Nemáte pravdu. Hummer má ZTP, a zapsány v TP i výjimky na to, že mohou svítit červeně.

Všechny ostatní auta musí splňovat technickou způsobilost. Výjimky udělované ministerstvem dopravy se vztahují pouze na to, že komponenty (světla, pásy, zrcátka, okna) mají americké označení DOT nebo EHS místo evropského E. Nikoli na to, že můžou svítit červeně. Vozy vždy musí mít předělány světla podle norem EU - bílé parkovačky, oranžové blinkry zadní mlhovka. NEEXISTUJE žádná úmluva, která by toto povolovala.

Bez předělaných světel jezdí řidič s vozidlem, který nesplňuje požadavky Zákona o provozu na pozemních komunikacích. Tím pádem mu hrozí pokuta ve výši 5-10tis. Kč a zabavení řidičáku na 6-12 měsíců.

0/0
14.7.2011 15:42

řešení

Škoda

Škoda, že se nemůžeme referendem připojit k USA ;-D

+1/0
11.7.2011 20:23

Judge Dredd

Re: Škoda

teoreticky ano, a to ve dvou krocích

1) vystoupení z EU

2) připojení k USA (naposledy to udělal hawaii před půl stoletím a nelitují ;-D;-D;-D)

0/0
11.7.2011 21:04

.;palič:

Re: Škoda

Teď, když už je USA pod čínskou kuratelou je to opravdu skvělý nápad.

0/0
12.7.2011 8:29

RomanL

Re: Škoda

Až bude USA pod čínskou kuratelou, tak bude konec světa... :-P

0/0
12.7.2011 9:20

RomanL

Re: Škoda

Nemluvě o tom, kde je teď Evropa... ;-D

0/0
12.7.2011 9:20

Lobos

Re: Škoda

a cesko je pod tou socialistickou Bruselskou a castecne urcite pod tou ruskou...plyn, ropa......

0/0
12.7.2011 13:57

AA00_multinekulturní_2

Re: Škoda

R^R^R^, Ale hned po tom, co dají od válu toho opičáka. Ten by se naopak hodil do EU.

0/0
13.7.2011 17:48

fanfan_celofan

tohle je strasny slint

Emise za 3000 E???? Pekne PR VW, nicmene pokud si budu chtit dovezt auto z ameriky, rozhodne to nebude passat.

+1/0
11.7.2011 18:27

mfric

Re: tohle je strasny slint

;-DR^;-D

0/0
14.7.2011 12:50

mb12

Vlastně můžeme rádi, že???

Takže máme být rádi že u nás stojí auta skoro dvakrát více peněz??? Může mě někdo vysvětlit proč? Není to náhodou jen proto, že zákazník v USA by prostě nedal tolik peněz za auto, a tak je prodávají levněji? A my jako osli budeme nakupovat stejné (nebo horší) modely za vyšší ceny... Ach jo...

0/0
11.7.2011 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.