Diskuze

Volvo ušetří pětinu paliva, bude jezdit na setrvačník

Technologie KERS používaná ve Formuli 1 míří i do běžných automobilů. A to dokonce v podobě, ve které se zatím ve sportu neprosadila. Volvo začne na podzim testovat setrvačníkový KERS a slibuje si úsporu až 20 procent paliva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

Antonín, topič

1. 6. 2011 15:54
mpixel

krásnej výpočet, akorát moment setrvačnosti asi trošku idealizuješ. Bohužel je třeba tam zakomponovat ztráty v převodech, které vzhledem k převodovému poměru budou obrovitánské.:-)

0 0
možnosti
I

intago

1. 6. 2011 10:05
výsledkem vývoje aut je,

že už 50 let mají stejnou spotřebu. Víte, za kolik jezdila první Oktávka v 1961? Za sedum8-o A docela odpich!

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

1. 6. 2011 15:55
Re: výsledkem vývoje aut je,

Docela odpich ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
C

chori-.-

31. 5. 2011 21:50
prevodovka

nebude tim trosku prevodovka trpet? prece jen pripojovat prevodovku pri tolika otackach neni uplny ideal.

0 0
možnosti
MP

_xprim01_

31. 5. 2011 22:11
Re: prevodovka

Připojovat se bude zadní náprava. Základní hnanou má být přední.

0 0
možnosti
PV

petronias1

31. 5. 2011 21:14
hmm

To je blbost, tohle. Při úsporné jízdě městem se prakticky nedobržduje, takže není ani co pořádně uspořit. Smysl toho setrvačníku snad vidím jen v tom, že zatímco budete na křižovatce, tak motor bude roztáčet setrvačník, a hned jak sešlápnete plyn, tak se motor přepne na nápravu, a jako posila se k ní připne i setrvačník, takže můžete krátkodobě dosáhnout 2x i vícenásobně vyšší výkon a tím i akceleraci.

Využít to půjde ještě při jízdě z kopce, kdy si taky můžete natočit setrvačník a zbytečně nebrzdit..

0 0
možnosti
MP

_xprim01_

31. 5. 2011 21:32
Re: hmm

I při úsporné jízdě ve městě se musí brzdit. Sice taky dojíždím do křižovatky na dvojku, ale běžně bývá mnoho situací, kdy to bez brzd prostě nejde.

0 0
možnosti
Y

yndes

31. 5. 2011 21:02
To bude hodně zajímavé

1) rozjezd s ostrým odbočením a gyroskopem roztočeným na 60k otáček bude z fyzikálního

hlediska velmi zajímavý kousek

2) zvukový doprovod v celém slyšitelném pásmu do 17kHz

3) chlazení ložisek po dojezdu a odstavení vozu

0 0
možnosti
MP

_xprim01_

31. 5. 2011 21:27
Re: To bude hodně zajímavé

No tak pokud testovali setrvačník ve formuli 1, tak to snad obyčejné auto nerozhází. ;-)

0 0
možnosti
F

FiS95

31. 5. 2011 20:03
Tohle bych si do auta klidně dal.

Moc to neváží a dá se to použít třeba na předjíždění nebo na okruhu. Ukládání energie z brždění používají i ve Formuli 1 a to by nedělali kdyby ty kilogramy nestály za to. Tohle je narozdíl od hybridů skutečně úsporné (hybrid má sám o sobě úsporný spalovací motor a bez elektrického pohonu by jel úsporněji než s ním). Každopádně na nitro to nemá.

0 0
možnosti
Z

zbiro

31. 5. 2011 19:35
Volvo malinko zaspalo :-) (nevážně)

Já už testuju setrvačník v autě čtvrtým rokem. Přes ovládání na centrálním panelu zapínám vždy při brždění CD Changer a rekuperuji energii do roztočených CD. Následně pak ušetřenou energii, využívám např. při stírání předního skla. ;-D

0 0
možnosti
MU

mazlikuzlik

1. 6. 2011 12:15
Re: Volvo malinko zaspalo :-) (nevážně)

;-D

0 0
možnosti
S

styl34

31. 5. 2011 18:34
jabysem vyrobyl setrvacnik na atomovy pohon

to byto auto jelo jako blesk ;-D[>-]!!

0 0
možnosti
JF

Honza13

31. 5. 2011 16:58
Vzniklý gyroskop

by se měl ještě natáčet od volantu, takže by auto tlačil do zatáčky.

0 0
možnosti
S

snadhelem

31. 5. 2011 16:40
Fyzika

Setrvačník je super věc, ale aby se točil, tak potřebuje roztáčet. Což je opět potřebná energie. Takže při rozjezdu pomůže motoru, a on ho pak bude zásobovat energí pro rotaci a pro pohyb o to těžšího auta. Takže zas taková bomba to nebude...

0 0
možnosti
JF

Honza13

31. 5. 2011 16:49
Re: Fyzika

Přečti si to znova. Váha setrvačníku 6kg není tak moc. Energií ho nebude zásobovat motor, ale brzdění.

0 0
možnosti