- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
krásnej výpočet, akorát moment setrvačnosti asi trošku idealizuješ. Bohužel je třeba tam zakomponovat ztráty v převodech, které vzhledem k převodovému poměru budou obrovitánské.
že už 50 let mají stejnou spotřebu. Víte, za kolik jezdila první Oktávka v 1961? Za sedum A docela odpich!
nebude tim trosku prevodovka trpet? prece jen pripojovat prevodovku pri tolika otackach neni uplny ideal.
Připojovat se bude zadní náprava. Základní hnanou má být přední.
To je blbost, tohle. Při úsporné jízdě městem se prakticky nedobržduje, takže není ani co pořádně uspořit. Smysl toho setrvačníku snad vidím jen v tom, že zatímco budete na křižovatce, tak motor bude roztáčet setrvačník, a hned jak sešlápnete plyn, tak se motor přepne na nápravu, a jako posila se k ní připne i setrvačník, takže můžete krátkodobě dosáhnout 2x i vícenásobně vyšší výkon a tím i akceleraci.
Využít to půjde ještě při jízdě z kopce, kdy si taky můžete natočit setrvačník a zbytečně nebrzdit..
I při úsporné jízdě ve městě se musí brzdit. Sice taky dojíždím do křižovatky na dvojku, ale běžně bývá mnoho situací, kdy to bez brzd prostě nejde.
1) rozjezd s ostrým odbočením a gyroskopem roztočeným na 60k otáček bude z fyzikálního
hlediska velmi zajímavý kousek
2) zvukový doprovod v celém slyšitelném pásmu do 17kHz
3) chlazení ložisek po dojezdu a odstavení vozu
No tak pokud testovali setrvačník ve formuli 1, tak to snad obyčejné auto nerozhází.
Moc to neváží a dá se to použít třeba na předjíždění nebo na okruhu. Ukládání energie z brždění používají i ve Formuli 1 a to by nedělali kdyby ty kilogramy nestály za to. Tohle je narozdíl od hybridů skutečně úsporné (hybrid má sám o sobě úsporný spalovací motor a bez elektrického pohonu by jel úsporněji než s ním). Každopádně na nitro to nemá.
Já už testuju setrvačník v autě čtvrtým rokem. Přes ovládání na centrálním panelu zapínám vždy při brždění CD Changer a rekuperuji energii do roztočených CD. Následně pak ušetřenou energii, využívám např. při stírání předního skla.
to byto auto jelo jako blesk
by se měl ještě natáčet od volantu, takže by auto tlačil do zatáčky.
Setrvačník je super věc, ale aby se točil, tak potřebuje roztáčet. Což je opět potřebná energie. Takže při rozjezdu pomůže motoru, a on ho pak bude zásobovat energí pro rotaci a pro pohyb o to těžšího auta. Takže zas taková bomba to nebude...
Přečti si to znova. Váha setrvačníku 6kg není tak moc. Energií ho nebude zásobovat motor, ale brzdění.