Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dacia bude šplhat na slavný kopec. Duster na to dostal 862 koní

Nejvýkonnější a zároveň nejšílenější dacia vyjede na trať už za necelý měsíc. Speciální Duster No Limit chce vyhrát v legendární jízdě na vrchol Pikes Peak v USA. Výkon auta je velkolepý, hmotnost naopak muší. Tohle rumunské monstrum bude pekelně rychlé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FastDriver

Trapný marketing

nechápu, jak se to může nazývat D.Duster, když je to vlastně GT-R s laminátovou kastlí napodobující linie Dusteru. Každý kdo tento krumplvágen viděl na vlasní oči (já měl tu čest několikrát), nedal bych za něj ani 150 tis.

0/0
1.6.2011 14:25

radik

Re: Trapný marketing

Protože nezáleží na tom od koho jsou díly, ale kdo je poskládal. Taky by jsme mohli říkat  že takovej Bentley Continental GT je jen převlečenej VW (má naprosto stejnou techniku jako Phaeton). Ale to ne, u Bentley to nikomu nevadí co? Nechápu jak jedny auto někdo přehlíží a na druhý nadává, že maj techniku od někoho jiného. Už pár se to dělá po celym světě, ale furt se najdou takový co jim to najednou vadí.

 

Ono, ani z tou nejlepší technikou se nedá postavit nejlepší auto, když se to neumí. A jestli umí teprve uvidíme podle výsledků.

0/0
1.6.2011 14:44

FastDriver

Re: Trapný marketing

ale samozřejmě že záleží, od koho jsou díly! I když mistr bude skládat že šrotu, bude to jen šrot.

Btw, mě to tedy u B-GT vadí a kdybych si chtěl koupit podobné auto, sáhnu jinam. Když už bych si měl koupit B, tak čistokrevné;-)

0/0
1.6.2011 18:53

radik

Re: Trapný marketing

Jako že Phaeton je šrot? ;-D Zjisti si o tom autě něco... to auto je jedno z nejdokonalejších a nejpropracovabnějších na světě... Piech měl při stavbě auta takový nároky, že půlka vývojiového týmu radši odešla... Phaeton neni jenom větší passat a pochybuju, že Bentley by bez německý techniky postavili lepší auto. Problém je ten, že tady ani v jednom případě neskládali ze šrotu, ale z toho nejlepšího co je na trhu... teď si šlápnul vedle.

0/0
2.6.2011 10:32

lycman

Re: Trapný marketing

Autor měl spíše na mysli fakt, že z ho.na bič neupleteš. Bentley s technikou Phaetonu není technicky vůbec špatné auto a automobilka by bez VW měla o poznání horší pozici, pokud by vůbec fungovala. Jde o to, kdo si Bentleyho koupí a co od něj očekává. Upřímně, Bentley je jiná liga ve srovnání s VW Phaeton, i když touha lišit se bude u kupců obou vozů podobná. Jenže zatímco u VW nechce kupující A8, protože ji má kde kdo, tak se pořád hraje na písečku VW, případně příslušné automobilové třídy. Ten Bentley ale hraje o celkové prvenství ve výběru kupujícího, napříč značkama, třídama a cenovýma hladinama. Musí nabízet i originalitu techniky a kouzlou anglických luxusních vozů, které jsou možná právě zajímavé netuctovou technikou, která sice nemusí být top, ale právě tím bude originální.

0/0
2.6.2011 11:56

radik

Re: Trapný marketing

Ano Bentley je jiná liga - pokud si někdo tolik zaplatí za originální (čti zastaralou techniku) jen aby měl "originální" auto, je to jeho boj. :-/ Ten co si koupí Continental GT určitě po originalitě netouží - to spíš Mulsane. Jinak souhlasim.

0/0
2.6.2011 12:24

lycman

Re: Trapný marketing

Se zastaralou=originální technikou bych byl opatrný, protože to je důvod existence značek jako je R-R, Bentley apod. Ty auta se dělají stejná dlouhé desetiletí a zákazníci na nich cení právě tohle. A není to "jejich boj"  v hanlivém smyslu, spíš bych řekl záliba.. Ale věřím, že mnoho lidi osloví Hi-tech auto s motorem v konfiguraci W8 /což je mimochodem taky lahůdka/, přímým vstřikem a dvouspojkovou převodovkou více, než klasický V8, jehož blok někdo navrhnul a začal vyrábět před půl stoletím a do dnešních dnů se nezměnil.

0/0
2.6.2011 12:40

radik

Re: Trapný marketing

To by bylo na delší debatu. Pak mi nejde do hlavy proč udělali Continental GT právě na základě jednoho z nejmodernějších aut... Tohle ti odkejvu u nadšenců co di doma opravujou svýho starýho Bentleye, ale vsadim se že kdybych se zeptal majitelů Mulsanu co maj pod kapotou, tak nebudou vědět ani prd. Tyhle auta se kupujou v 95% kvůli image a ne kvůli klasický technice.

0/0
2.6.2011 12:50

lycman

Re: Trapný marketing

Bylo by to na debatu. Image si myslím, že je zrovna u Continentalu GT důvod koupě. Je to Bentley za rozumné peníze. A právě nízká cena je důvod toho, proč má techniku VW a proč patří k nejprodávanějším autům s okřídleným B ve znaku. Stejně jako Cayenne je pouhý Tuareg se znakem Porsche / i když jede jede celkem slušně/   tak plní pokladnu Porsche a podobně si myslím, že to je s Bentley Continetal GT. Oba mají pro značku strategický význam a oba toho mají z téí či oné značky relativně málo.

0/0
2.6.2011 13:01

radik

Re: Trapný marketing

Nízká cena je důvod techniky VW? ;-D Levnější je jen proto, že se tyhle motory a spojky dělaji masově. Kdyby se jich dělalo stejně jako těch klasickejch V8 tak to bude naopak. To neni levnější protože VW, ale protože se tyhle motory a spojky dělaji ve velkym.

0/0
2.6.2011 13:56

lycman

Re: Trapný marketing

Špatně napsáno. Samozřejmě velkoseriová výroba VW /neplatí se vývoj/ umožňuje nízkou cenu Continentalu GT. A Nízká cena je důvodem prodeje.

0/0
2.6.2011 14:02

radik

Re: Trapný marketing

Vývoj se platí... jenom se ta částka rozdělí  např. místo 1 000 motorů do 100 000 motorů a to je pak na ceně znát. Nechci slovíčkařit, ale vývoj se zkrátka platí v obou případech.

0/0
2.6.2011 14:10

lycman

Re: Trapný marketing

Jasně, tady už to dle mého názoru zaplatili majitelé a osmiček, passatů apod...

0/0
2.6.2011 14:24

lycman

Re: Trapný marketing

Tedy primární rozhodnutí, že GT bude levný bylo důvodem pro pužití techniky VW v tomhle kupé. Vývoj by se samozřejmě při cenách coupe nezaplatil.

0/0
2.6.2011 14:04

FastDriver

Re: Trapný marketing

Tak především tahle diskuse byla o Dusteru, což je podle mě šrot. Phaeton jsi se zatáhl ty a já nikde nepsal, že to je taky šrot. Raději si přečti ten příspěvek víckrát, než budeš ukvapeně reagovat. Phaeton je bezesporu dobré auto, bohužel v koncernu se moc neprosadil. Zato od doby, co z něj dělají Bentley, je to prodejní trhák, především kvůli ceně v tomto segmentu. Kapišto?

0/0
2.6.2011 13:21

lycman

Re: Trapný marketing

Duster je šrot ve srovnání s čím?

0/0
2.6.2011 13:30

FastDriver

Re: Trapný marketing

snad s jakýmkoliv jiným SUV. I korejská SUV jsou mu na míle vzdálena. Ano, ještě jsou tu čínské výtvory, ale to nepovažuji za auta ale občas pojízdné rakve.

0/0
2.6.2011 17:47

lycman

Re: Trapný marketing

Já si myslím, že je lepší nebo srovnatelný ve většině parametru. Zvláště, pokud uvážíme cenu.  Něco konkrétního by nebylo? Zatím mám pocit, že tady píšete pouze subjektivní názor.

0/0
2.6.2011 21:46

lycman

Re: Trapný marketing

A pikantní by bylo srovnat ho s Nissanem Qashqai. Na tohle srovnání bych byl velmi zvědav!

0/0
2.6.2011 21:49

radik

Re: Trapný marketing

Když mistr staví ze šrotu? Tak sorry, ale teď už vůbec nevim co si tim myslel když to nebyla narážka na Phaeton. Tohle totiž ze šrotu poskládaný neni. Nebo mi chceš říct že motor GT-R kterej staví ve sterilní laboratoři je nějakej šrot, to asi ne. O prodejích se bavit nebudu, to je už úplně o něčem jiném.

 

A VW vs. Bentley jsem vytáhl jen jako srovnání. Jezdí tu spousta stejnejnejch aut jen s jinou značkou, ale lidi se vždycky rozčilujou, když daj dobrou techniku do auta nechvalně proslulé značky... to prostě nechápu, to je celý.

0/0
2.6.2011 13:38

FastDriver

Re: Trapný marketing

Teď tě cituji "Protože nezáleží na tom od koho jsou díly, ale kdo je poskládal." A já na to reagoval, že na dílech samozřejmě záleží. A můj úvodní příspěvek byl o tom, že je trapné tomu výtvoru říkat Dacia, když je to GT-R s podobou Dacie. Stačí takto?

0/0
2.6.2011 17:45

radik

Re: Trapný marketing

A mohl bys vymyslet dalších x variací na téměř jakýkoliv auto. Je ti trapný Superbu říkat Škoda když je to Passat s podobou Škody? Asi ne co, ale tady najednou je to trapný. Přesně to je mi k smíchu.

0/0
2.6.2011 18:20

rudyshy

mnooo

auto vypada pekne az na tu knihovnu za kufrom...

a co tak tam dat kridlo(letecke) ktore bude mat mensi staticky odpor bude pekne prudit vzduchom a vztlak bude vznikat na hornej strane kridla. uz ked pouzili ten tunel mohli si len krasne najst othovu hranu karoserie a hura do dimenzovania.

0/0
1.6.2011 12:51

radik

Re: mnooo

Jasně a proč nemaj křídla z letadel třeba F1 který neustále zkouší vě větrném tunelu když o tolik lepší odpor? Myslim, že ty pánové co staví takový auta ví o tom co dělaj víc než ty.

0/0
1.6.2011 14:28

rudyshy

Re: mnooo

to si mi dal, som rad ze ma posudzujes podla teba,

my tu dizajnujeme airbusy a boingi ..ale vy viete lepsie..ved ste si precital casopis formula a mate vsetko zmakle...

je to uplne jasne sefe ze kus laty postavenej do vetru s nabeznou hranou 45% bude uplne jasna volba aby to malo pritlak s odporom padaku.. ghos

nevies nehovor a citaj odbornu literaturu

0/0
2.6.2011 15:31

radik

Re: mnooo

Jasně, ale napadlo tě že ten přítlak na zadní náprávu to auto potřebuje, za prvé aby lépe přenášel sílu na povrch vozovky a za druhé aby dobře seděl v zatáčkách a neskákal zadek? Boze muj, radsi si neco nastuduj ty, protoze tu meles hovadiny o 45 stupnich a pritlaku s odporem padaku co sis vycucal z prstu. 8-o Rv

0/0
2.6.2011 16:01

radik

Re: mnooo

jinak pochybuju že ty dizajnuješ nějaký letadla - vždyť to neumíš ani pořádně napsat ;-D

0/0
2.6.2011 16:06

detour

Dacia?

Tenhle Duster má k seriovce ještě dál než Impala, Charger, Fusion a Camry v SC NASCAR - ty mají alespoň firemní motory. Ale možná je to pokus o retro 70´Plymouthu Duster, ten by se přibližoval výkonem. ;-D

0/0
1.6.2011 10:06

mi_golem

aby se to nepřetrhlo

při akceleraci vejpůl.  Doufám , že tam dali trubkový rám .

0/0
1.6.2011 9:26

cenzore_zdar

Idnes boduje

Po tom co to na me vyskakuje 14 na socialnich siti, idnes napise clanek. Kluci jsou fakt bleskove!

0/0
1.6.2011 8:54

bitkar

Re: Idnes boduje

no a? kazdej nema facebook. Novinek je na svete hodne. Ja za clanek diky.

0/0
1.6.2011 9:48

jesterkasploutvema

DUSTER?

to je dusteru podobné asi jako Ferrari

0/0
1.6.2011 7:37

konzerva ze spaget

A co na to Octavia?

Jde do toho taky?

0/0
31.5.2011 23:16

katano

Re: A co na to Octavia?

Octavia RS 200 koní :-P

0/0
1.6.2011 0:09

Hekynen druhý

jj, tam jsem taky

byl:-). Ale za 10,5 minuty jsme to nahoru opravdu nedali:-)

0/0
31.5.2011 19:51

154296

dobrá konkurence

pro Suzuki Escudo R^

0/0
31.5.2011 16:16

MaC707

hmm

to křídlo bude dobrou inspirací pro české tuzery

0/0
31.5.2011 16:14

bitkar

Re: hmm

to byva na pikes peak a fakt ma svuj vyznam. Kdyby si to ale dal na auto tuzer s golfem, tak mu 1) nepojede vic nez 100kmh a 2) brzo oddela motor. Bude to mit stejnej efekt, jako si dat kufr plnej cementu.

0/0
1.6.2011 9:47

MaC707

Re: hmm

jasne, ze to na Pikes Peaku má smysl u 1000 koňových monster (no i 800 koňových dáčií). Ale jako vzor pro lavičkáře je to průšvih :o) a chybí ti tam 3) nejspíš s tím urazí hlavu nějakýmu neopatrnýmu chodci...

0/0
1.6.2011 22:44

Dewils1

Pikes Peak

http://www.youtube.com/watch?v=DH7naIW6ALk

0/0
31.5.2011 15:01

Bubrak

spojlery

na nasich silnicich by vydrzely urcite vic nez na tom pikes peak, kde je pulka cesty sotolina ;-D

0/0
31.5.2011 14:50

forrest010

Re: spojlery

Viděl jsi někdy auta sotěžní na Pikes Peak ?

0/0
31.5.2011 15:39

Bubrak

Re: spojlery

samo na youtube je toho plno, proc se ptas?

0/0
31.5.2011 19:17

666.hell

To sem zvedav

Tak na to sem zvedavej, doufam ze bude potom nekde video. Na rekordni vuz tomu nejake ty kone chybi. Nechci toto auto zatracovat, urcite bude zatracene rychle, ale pokud pojede i Nobuhiro "Monster" Tajima se svoji 1000hp Suzuki tak tomu, ze by tenhle Duster vyhral moc sanci nedavam :-)

0/0
31.5.2011 14:50

cenzore_zdar

Re: To sem zvedav

Dulezity je vykon na 1kg vozu. Takze i slabsi lehci auto muze byt rychlejsi a vykonejsi

0/0
1.6.2011 8:56

chekov

motory jsou oblíbeným nářadím....

skoro jsem si myslel, že nářadí jsou věci jako třeba kladivko, šroubovák, klíč, nebo sofistikovanější věci jako diagnostika, měřidla a podobně. Kdežto motor, tedy to, na čem úpravci pracují, je spíš materiál.... ano, oblíbený matriál tunerů...

Ale iDnesový novinář musí být in cool a trendy, tak píše sice blbě, ale zato se spoustou modních slov...

0/0
31.5.2011 14:17

ADix

...

Tak a jdeme naštvat majitele Yetiho :) Osobně asi půjdu do Dustera jako winterkáry...za poloviční cenu orpoti škodovce ve srovnatelné výbavě a předělám na LPG...jako pracant místo jedničkové Ochcávky v naftě mi to bude stačit...tak a teď se do mě pusťte ;-D

0/0
31.5.2011 14:15

kníže Sternenhoch

Re: ...

proč by se do tebe kdo pouštěl?sám si se potrestal;-D

0/0
31.5.2011 14:48

prdek

Re: ...

;-D;-D;-DR^

0/0
31.5.2011 15:02

ADix

Re: ...

nevím měli sme 3 služební megany, takže auta co se nešetří a do 200Tkm žádné závady, které by nybyly i na škodovkách...myslím že jako auto na 2 roky to příde za tu cenu dostačující...lepší než koupit Yeti 1.2TSI, kterému se ukroutí hlava po 40tkm ;-D

0/0
31.5.2011 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.