Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suzuki Kizashi: požitek ze sportování tlumí automat

Tohle zajímavé auto na českých cestách moc vídat nebudeme. Přitom, kdyby mělo pod kapotou naftový motor, konkurence by se bála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Jak automat brzdí z kopce?

Protože nemám žádnou zkušenost s automatem, rád bych se zeptal, jak se s ním brzdí z kopce? Jsem na to u manuálu docela zvyklý, taky mám archaický zvyk používat meziplyn, ten opravdový s dvojím mačkáním spojky, jde to velice rychle a neškubne to. Vím, že je to dneska zbytečné, ale ono mi to dělá samo.... Spotřeba je i s tím, dnes už asi zlozvykem, v pohodě.  Najezdím asi 50 - 60 tis. ročně, brzdy vydrží cca 100 - 120 tis. km, o spojku se tím pádem nestarám nikdy, je asi věčná. Vyplatí se automat? Díky za radu.

0/0
12.7.2011 20:58

Crocodylus anthropophagus

Re: Jak automat brzdí z kopce?

Prostě vzhledem k rychlosti zařadí převodovka optimální rychlostní stupeň a brzdí stejně jako manuál. Jen ručička otáčkoměru při tom provádí podivné manévry, ale to je normální... Brzdy u automatu vydrží trochu méně, protože převodovka pořád táhne, ale velký rozdíl to nebude a bude záležet na konkrétním autě. Jestli se ti vyplatí, to musíš posoudit sám. Určitě ti kromě otravy s řazením v kolonách nic jiného neušetří.

0/0
12.7.2011 22:05

Junqueira

nechapu

jak si nekdo muze najivne myslet, ze jeho leva noha a prava ruka je rychlejsi nez automat;-D To jsou asi takovy ty tuneriRv s Ochcavkou 1,9 ve jedovatym turbosmradu. To ze se nekde uvadi ze manual radi treba za 9 a automat za 10 je ale pri testech, kdy davaj spojce poradne zabrat a po 10 tisicich by byla v kopru. Ve skutecnosti to ty levy noze a prave ruce trva mnohem dyl nez automatu.

0/0
12.7.2011 12:00

bitkar

Re: nechapu

jenze ten pohyb mas proste pod kontrolou a preradis si presne kdyz chces, podradis zrovnatak. V praxi to s tou rychlosti automatu vypada tak, ze seslapnes plyn a cekas vecnost, nez to ta elektronika pochopi a podkopne o dva kvalty dolu. V manualu uz tohle vim predem a nemusim cekat. Preradim rovnou. Samotny mechanicky pohyb prerazeni mozna zvlada automatika rychlejc, ale celej ten proces si precjienom rad zvladnu sam. (ps nemam oktavku tdi :) )

0/0
12.7.2011 12:51

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

To cos popsal je chování nějaké pětikvaltové stařešiny. Modernější převodovka přeřadí dolů skoro okamžitě. Rozdíl bude možná ve vnímání. Když budeš kvedlat klackem jako opice, tak holt tak nevnímáš jak dlouho to trvá. Při běžné jízdě obvykle ani nevím na jakou rychlost zrovna jedu, protože od dvojky vůbec necítím že převodovka řadí. Poznat je trochu pouze to razantní podřazení pří prudkém sešlápnutí plynu nadoraz. Respektuji ovšem to že to někomu nemusí vyhovovat a rád si v zácpě zakvedlá do omrzení...

0/0
12.7.2011 13:06

Olds

Re: nechapu

R^R^R^

0/0
12.7.2011 13:33

Dusan321

Re: nechapu

Kazdy automat bez ohledu na rychlost je z principu mnohem pomalejsi nez manual. Narozdil od cloveka totiz nevidi na cestu, zkuseny ridic neradi jenom podle otacek, ale hlavne podle situace na silnici, ktera je pro automat samozrejme zcela neznama.

0/0
12.7.2011 14:08

Falewick

Re: nechapu

R^ Souhlas. Manual otevira mnohem vic moznosti jak na tu kterou situaci reagovat. Pro hodne lidi je to ale nepotrebne protoze toho nevyuzivaji a radi taky podle schematu, jako automat.

0/0
12.7.2011 14:42

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

Když pominu že dnešní převodovky spolupracují s navigačním systémem a vidí tedy minimálně tvar silnice, nevidím vůbec důvod k tomu, aby automat nějaké situace vůbec řešil. V kombinaci s motorem okolo 200 kW na tom zase tolik nezáleží a případné korekce podle situace provede na základě povelů řidiče velice rychle.

0/0
12.7.2011 16:27

Antonín, topič

Re: nechapu

Jo aha, on automat vidí i dopravní situaci, že? ;-D

Automat je jasný pohodlí. Za to se něčím platí a můžeš kolem toho kecat zepředuzezadushoradolů.

0/0
12.7.2011 16:59

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

On to jaksi nepotřebuje, protože ji pozná z chování řidiče. Za automat se platí vyšší cenou a možná nižší životností převodovky, nikoli pomalým řazením a nutně vyšší spotřebou jako tomu bylo v dávné minulosti. Ty máš ovšem ve všem jasno. Stejně jako můj soused, který by diesel a automat nikdy nechtěl a přitom v životě seděl jen v jeho Almeře 1.4 v manuálu. A mě je to fuk, klidně si šmrdlej páku jako opičák, protože já auta neprodávám a tvoje pohodlí je mi celkem ukradené...  ;-)

0/0
12.7.2011 20:09

Antonín, topič

Re: nechapu

Krokodýlku, rozdíl je prostě v tom, že šlápneš na plyn a automat podřazuje. S manuálem už máš v tu dobu podřazeno. To prostě okecat nejde.

0/0
12.7.2011 17:04

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

Ale to je pochopitelně blábol. Automat má zařazeno pořád. Podle razance použití brzdy nebo plynu prostě zařadí odpovídající rychlost pro optimální využití motoru. To co popisuješ je prudká změna jízdního stylu na základě nečekané události. Stejně jako kdybych chtěl teprve šlapat na spojku abych podřadil prostě jen hamtnu na plyn, prošlápnu silnější pero na konci a převodovka podřadí nadoraz. Jestli to zvládneš rychleji než osmikvaltový tiptronic, budiž ti to přáno. Dost o tom ale pochybuji...

0/0
12.7.2011 20:02

Falewick

Re: nechapu

Automat bych povinne daval u lidi kteri radi ve 20 dvojku, v 40 trojku, v 60 ctyrku a v 80 petku, at uz jedou z kopce, po rovine nebo prejizdeji kamion na okresce - takovych lidi je hodne (manzelky, starsi ridici) a manual jim akorat prekazi. Cesi jsou ale krkouni a do automatu neinvestuji ani v pripade ze auto bude ridit takova osoba. Ja bych ale automat nechtel, chybela by mi moznost "regulovat" auto krome plynu i spojkou.

0/0
12.7.2011 12:54

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

Na co ti je v běžném provozu to regulování spojkou?

0/0
12.7.2011 13:07

Olds

Re: nechapu

R^

0/0
12.7.2011 13:34

Falewick

Re: nechapu

Nechat spojku proklouznout pri rozjezdu s automatem mozne neni, tak se nedivim ze to nevis. Tyhle argumenty ze se to stejne nevyuzije v "beznem provozu" teda miluju - to ze to nekdo neumi neznamena ze to nejde.

0/0
12.7.2011 14:28

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

Já s autem bez automatu jezdím celkem často. V dodávkách třeba obvykle není a občas si do ní prostě sednout musím, nicméně výhody mi stále nedochází. Kvedlat klackem se dá lépe u porna a šlapat zelí mě nikdy nebavilo. ;-DMimochodem,nejrychlejší vozy na silnici obvykle pochází z velké trojky (Audi, BMW, Mercedes) a tam manuál moc často nenajdeš. ;-)

0/0
12.7.2011 16:34

Antonín, topič

Re: nechapu

Mno, tak kolega má 530i/2008 a pomalosti automatu si teda všimnul.

0/0
12.7.2011 17:01

Crocodylus anthropophagus

Re: nechapu

Prezentuj laskavě svoje zkušenosti a ne zkušenosti jakýchsi kolegů. Pokud mu to auto nevyhovuje, neměl si ho kupovat. Zajisté si vyzkoušel před nákupem obě varianty. Docela bych se ovšem divil, kdyby on sám dokázal v manuálu přeřazovat bez ztráty tahu jako automatická převodovka.

0/0
12.7.2011 19:48

stefi_ul

Re: nechapu

sedel sem v novym subiku 2,0 TDi 125kW a ta spojka pracuje naprosto precizne. Na tak velky auto je to solidni sila a pri vjizdeni na dalnici a plnym kotli to vystreli upne vyborne. A spotreba je k tomu jeste jako bonus.

0/0
13.7.2011 10:06

Dusan321

Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Protoze jinak by to auto bylo naprosto neprodejne. Velikosti je to spise nizsi stredni nez stredni a za 600.000Kc je dnes treba mnohem vetsi Mondeo v plne palbe, ale i spousta jinych vozu zavedenych znacek.

0/0
11.7.2011 16:34

ertz

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Pěkné auto, ale jak píšeš cena vysoká. Za ty prachy mám Subaru v naftě a v kombíku.

Děkuji

Doležal

0/0
12.7.2011 8:26

mrazik007

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Subaru v nafte, to je teda vyhra.

0/0
12.7.2011 9:01

barokna

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Subaru v naftě... to je jako hranolky s hořčicí...

0/0
12.7.2011 22:09

lamopes

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

dusane uz neber drogy... tohle auto neni pro evropu urceno, je to auto pro americky trh a ze se tady moc neprodava jim je jedno

suzuki neni zavedena znacka? ze o ni dusan321 nevi, neznamena ze neni zavedena.

0/0
12.7.2011 11:16

Dusan321

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Spise pro indicky trh, coz je jediny zahranicni trh, kde by se Suzuki dala oznacit za zavedenou znacku. Na americkem trhu je to naprosto minoritni znacka ze spodku zebricku, prodavajici priblizne tolik vozu co Porsche, polovicku prodeju Mini a priblizne setinu prodeju leaderu trhu. ;-D

0/0
12.7.2011 14:15

Dusan321

Re: Predpokladam moznost pomerne masivni slevy

Tak se musim omluvit, ale masivne jsem precenil uspesnost osobaku Suzuki na americkem trhu. Nevsiml jsem si, ze naprostou vetsinu prodeju tvori pickupy, takze osobaku vcetne toho "na americky trh zamereneho" Kizashi se proda slovy 500 kusu mesicne, coz je na americkem trhu takove hodne usmevne cislo. Takze prodavaji petinu toho co Porsche, desetinu toho co Mini a priblizne 2 tisiciny prodeje leaderu trhu.

0/0
12.7.2011 14:25

Zakov

Proc...

... by do takovyho auta meli davat smradlavej diesel? Nafta patri do traktoru....

+3/0
11.7.2011 16:27

Olds

Re: Proc...

R^

0/0
12.7.2011 13:35

DannyR99

Vyborna volba

Pro mne vyborna volba, nejezdit autem nejlepsi znacky "sluzebni" tak bych i uvazoval. Je to prostornejsi auto nez Octavia, neni o moc mensi nez Passat a nebude jim jezdit kazdej jako tema co je srovnavam. Jen jsem fanda do kombiku tak ten bych radeji :-)

0/0
11.7.2011 15:03

Honx

V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

Každý "český odborník na motorismus" přece ví, že do sporťáku jedině nafta protože v takových autech jde především o spotřebu a o nic jiného... 8-o

+1/0
11.7.2011 14:07

zabanovany lajos

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

hehe, presne to me napadlo. ta posedlost cechu naftakama je silena. zlaty svicari. kdyz na to nemam, tak si to nekupuju nebo pak nebulim, ze do sedanu sportovniho strihu nedelaj naftu abych s tim mohl jezdit ekorally. na druhou stranu ten motor nic moc. kdyby to byla oturbena 2.4ka s tema 200+hp a zrychlenim pod 8s, tak by to bylo jiny svezeni.

0/0
11.7.2011 14:11

Falewick

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

Tak z oturbeny 2.4 by nebyl problem vyrazit 300+hp, ale to uz je asi jina. Turbo by podelalo krasne citelnou krivku vykonu a srazilo maximalni otacky, do takovyho auta se nehodi.

0/0
11.7.2011 15:24

czechdaytrader

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

tak to je vystizny....nacpat do sportaku naftu a pak s tim smrdet po dalnicich...neco mi ro pripomina...nejaky Skoda RS TDi nebo co...no hnus hahaha;-D Zlatej benzin a nevim proc by mel automat tlumit radost ,kdyz ma F1 razeni a je v tomto vydani rychlejsi nez manual. To je ale zas pro ty, co chtej po meste jezdit v manualu, protoze je to proste vice cesky.....no jo..jsme proste stle jeste burani . Nic proti manualum ,ale nevim proc se ten automat tak verejne odsuzuje. Kdo jezdi v automatech ,vi o cem mluvim..

+2/0
11.7.2011 14:52

zabanovany lajos

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

tohle by melo mit cvt prevodovku, zadnej hdm nebo dvouspojka, takze to skutecne trochu zabiji pocit z jizdy. ale ted koukam na webu, ze to ma zrychleni 7.8 s tim cvtckem coz je slusny.

0/0
11.7.2011 15:35

f0rr35t

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

R^ Vím, o čem mluvíš. Člověk a elektronika převodovky se po chvíli sžijí (je to vzájemné, učí se i ta elektronika) a i v automatickém režimu dokážeš převodovku nenásilně "přemluvit", aby řadila podle tebe. Nemluvím o možnosti sekvenčního řazení... ale to je škoda slov, ať si klidně celá ČR kvedlá fofrklackem, když si myslí, že jsou chytřejší než my ;-)

0/0
11.7.2011 17:18

Falewick

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

Nuuuuuuuuuuuuuuudaaaaaaaaaaaaaaaaa.... :-)

0/0
11.7.2011 18:20

f0rr35t

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

OK, v Korvetě nebo 911 to beru. Ale proč u nás jezdí převážně manuály i v běžnejch přibližovadlech typu Octavia fakt nechápu... Proč si dávat práci s řazením v nějakým turbodehtu 90 kW? V tom teda musí bejt fakt "neskutečná zábava" to řazení, to musí i šumachr čumět jaká je to sranda řídit s manuálem :-/

0/0
11.7.2011 21:49

Olds

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

Bravo, s automatem jezdím rád a k Vašemu příspěvku jedině R^

0/0
12.7.2011 13:39

stefi_ul

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

jestli nebude na vine hlavne cena automatovy spojky?? Co myslis??

Mam 2,0, 103kW a sem s tim spokojenej. Najeto aktualne 82000, z toho 3x belgie a zpet, coz delalo prumerne na vejlet kolem 3500km a pohoda. Tech 140 koniku je i na tu velkou a naplnenou koktu solidni. Na sestku nemusis na dalnici pri predjizdeni podrazovat, jedes si na tempik a jen kdyz potrebujes, tak tomu slapnes trosku na krk.

V automatu sem ale taky jel, a sel bych do nej. Ale ty rozdily v cenach s a bez automatu jsou dost velky.

Ale pohodlicko v tom teda je :-) Jel sem oktu a novyho suba kombika.

0/0
13.7.2011 9:52

Lobos

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

manual lidi chteji...za A: je levnejsi a za automat se musi priplacet

za B: zere to o par deci vic na sto...nejvetsi problem pro socky8-o

0/0
11.7.2011 18:32

Brambora Telecí

Re: V Suzuki se museli zbláznit, udělat sporťák a dát tam benzín

Nežere. To platilo možná tak před dvaceti lety.

0/0
11.7.2011 20:21

bitkar

recenze

tohle byla recenze? ja jen abych mel jasno....

0/0
11.7.2011 13:56

NovoCZ

Re: recenze

To je taková levná lidová rychlorecenze - najmeš borečka co o autech ví jen to co mu řekli v autoškole a hospodě a posadíš ho na chvilku do toho auta. Závěr je jasný, aby to bylo super lidové, mělo by to mít diesel a manuál. Všimni si že ani nezachytil, kolik má ten automat stupňů ...

0/0
11.7.2011 15:25

Falewick

Re: recenze

Tenhle automat stupně nemá ;-D

0/0
11.7.2011 18:21

lamopes

Re: recenze

kdyz radis sekvencne tak ma 6 stupnu

0/0
12.7.2011 11:29

Falewick

Re: recenze

Koupit CVT a řadit sekvenčně je jako koupit auto se střešním oknem a seshora na něj přibít dřevěnou desku :-)

0/0
13.7.2011 12:01

stefi_ul

Re: recenze

kazdej automat ma stupne... Nekde jsou dokoce dvouspojky, aby to bylo jeste mene citit. Kdo jel s koktou ci subikem s touhle automatkou, musi uznat, ze na pohodlnou jizdu je to super.

K tomu motoru: bud udelam sportovni auto, nebo diesel. Ikdyz se da s dieslem jezdit solidne svizne - pri poradny sile motoru - porad je benzin o necem jinym. Na dlouhy cesty bych ale do benzinu fakt nesel. Ted sme byli v Belgii a plne nalozeny sme meli rychlostni prumer 121km/h - Soignies-Koln-Kassel-UL. Na tempomatu bylo nastaveno 145 v nemecku - GPSka ukazovala 137, v Belgii 130 (123). Pri tyhle rychlosti sme meli 6.1 nafty.887km za 8,5 hodiny hrubeho casu. Dve velky - asi 20 minut - prestavky, jedno dotankovani jeste v Belgii na hranicich. Z 55litru v nadrzi+10dotankovani zbyla necela ctvrka. Asi bysme to dali i bez dotankovani,ale nerad jezdim na oranzovou ;-)

0/0
13.7.2011 9:44

fatmike

4x2 - Wtf?!?!?!

Může mi někdo objasnit pojem pohon 4x2??? Chápu to tak, že je to vlastně standartní pohon jedné nápravy, tj. 2 kol, tj. prostě jako má 90% osobních aut? Včetně mě na mojí Astře? Jenom tomu neříkáme 4x2??

0/0
11.7.2011 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.