- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protože nemám žádnou zkušenost s automatem, rád bych se zeptal, jak se s ním brzdí z kopce? Jsem na to u manuálu docela zvyklý, taky mám archaický zvyk používat meziplyn, ten opravdový s dvojím mačkáním spojky, jde to velice rychle a neškubne to. Vím, že je to dneska zbytečné, ale ono mi to dělá samo.... Spotřeba je i s tím, dnes už asi zlozvykem, v pohodě. Najezdím asi 50 - 60 tis. ročně, brzdy vydrží cca 100 - 120 tis. km, o spojku se tím pádem nestarám nikdy, je asi věčná. Vyplatí se automat? Díky za radu.
Prostě vzhledem k rychlosti zařadí převodovka optimální rychlostní stupeň a brzdí stejně jako manuál. Jen ručička otáčkoměru při tom provádí podivné manévry, ale to je normální... Brzdy u automatu vydrží trochu méně, protože převodovka pořád táhne, ale velký rozdíl to nebude a bude záležet na konkrétním autě. Jestli se ti vyplatí, to musíš posoudit sám. Určitě ti kromě otravy s řazením v kolonách nic jiného neušetří.
jak si nekdo muze najivne myslet, ze jeho leva noha a prava ruka je rychlejsi nez automat To jsou asi takovy ty tuneri s Ochcavkou 1,9 ve jedovatym turbosmradu. To ze se nekde uvadi ze manual radi treba za 9 a automat za 10 je ale pri testech, kdy davaj spojce poradne zabrat a po 10 tisicich by byla v kopru. Ve skutecnosti to ty levy noze a prave ruce trva mnohem dyl nez automatu.
jenze ten pohyb mas proste pod kontrolou a preradis si presne kdyz chces, podradis zrovnatak. V praxi to s tou rychlosti automatu vypada tak, ze seslapnes plyn a cekas vecnost, nez to ta elektronika pochopi a podkopne o dva kvalty dolu. V manualu uz tohle vim predem a nemusim cekat. Preradim rovnou. Samotny mechanicky pohyb prerazeni mozna zvlada automatika rychlejc, ale celej ten proces si precjienom rad zvladnu sam. (ps nemam oktavku tdi :) )
Protoze jinak by to auto bylo naprosto neprodejne. Velikosti je to spise nizsi stredni nez stredni a za 600.000Kc je dnes treba mnohem vetsi Mondeo v plne palbe, ale i spousta jinych vozu zavedenych znacek.
Pěkné auto, ale jak píšeš cena vysoká. Za ty prachy mám Subaru v naftě a v kombíku.
Děkuji
Doležal
... by do takovyho auta meli davat smradlavej diesel? Nafta patri do traktoru....
Pro mne vyborna volba, nejezdit autem nejlepsi znacky "sluzebni" tak bych i uvazoval. Je to prostornejsi auto nez Octavia, neni o moc mensi nez Passat a nebude jim jezdit kazdej jako tema co je srovnavam. Jen jsem fanda do kombiku tak ten bych radeji :-)
Každý "český odborník na motorismus" přece ví, že do sporťáku jedině nafta protože v takových autech jde především o spotřebu a o nic jiného...
hehe, presne to me napadlo. ta posedlost cechu naftakama je silena. zlaty svicari. kdyz na to nemam, tak si to nekupuju nebo pak nebulim, ze do sedanu sportovniho strihu nedelaj naftu abych s tim mohl jezdit ekorally. na druhou stranu ten motor nic moc. kdyby to byla oturbena 2.4ka s tema 200+hp a zrychlenim pod 8s, tak by to bylo jiny svezeni.
To je taková levná lidová rychlorecenze - najmeš borečka co o autech ví jen to co mu řekli v autoškole a hospodě a posadíš ho na chvilku do toho auta. Závěr je jasný, aby to bylo super lidové, mělo by to mít diesel a manuál. Všimni si že ani nezachytil, kolik má ten automat stupňů ...
Může mi někdo objasnit pojem pohon 4x2??? Chápu to tak, že je to vlastně standartní pohon jedné nápravy, tj. 2 kol, tj. prostě jako má 90% osobních aut? Včetně mě na mojí Astře? Jenom tomu neříkáme 4x2??
... v SRN funglovka Kizashi 4x4 za 20084 € + DPH ! Tj. asi 496 tis.Kč bez DPH a 595 tis.Kč vč.DPH - to je srovnání oproti 760 tis. !
Tady parkuje Mazda 3 v sedanu v řadě jiných aut. Je to takový svébytný design. Já na to moc nejsem, ale babám se líbí.