Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K chorvatskému moři v pohodlí limuzíny. Moderní bus umí sám zabrzdit

Na dovolenou do Chorvatska můžete jet rozhrkanou karosou, nebo moderním autobusem s klimatizací. K nejbezpečnějším a nejmodernějším vozům patří Mercedes Travego. Karoserie na ně vyrábí v českém Holýšově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majklos123

na dlouhé cesty zlatá karosa

Tyhle podle pana novináře vymazlené, vystajlované a vyklimatizované busy jsou super, ale tak maximálně na relace do 300km. Na cestu do středomoří nebo třeba do Londýna je i ona opovrhovaná stařičká karosa, vybavená novějšími sedadly v rozumném počtu, pro cestujícího desetkrát komfortnější.

0/0
10.6.2011 15:02

radik

Re: na dlouhé cesty zlatá karosa

;-D

0/0
13.6.2011 13:47

nemereth

Re: na dlouhé cesty zlatá karosa

Jasně, není nad karosu. V přední části je lidem zima, vzadu vedro (no to víte, sedíte u motoru, tam je holt vždycky tepleji, odvětí řidič na žádost o více vzduchu). Na sedačkách s 3bodovými pásy skoro nefunguje samonavíjení, pokud tedy neodsunete sedačky od sebe, aby měl pás konečně trochu místa pro pohyb... Klasické karosy nejsou špatné, ale přeci jen už jsou poněkud překonané. A bohužel už i v nich někdy jsou sedačky nahuštěné víc než dřív.

0/0
20.6.2011 9:59

Stenlej

lol

Zlatá Karosa ,která má 40 míst a lehátkovou úpravu. To by dojčmeni čuměli.:-P

0/0
10.6.2011 14:41

medick

:-)

no to jsou mi novinky... docela vtipny je, ze ty elektronicky hracky - ESP, senzor tmy, deste, follow-me, nouzoveho brzdeni atd. (krome kamer a retarderu) mali osobaky uz tak 10 let dozadu a to i v nizsich tridach (treba Citroen Xsara II). proc asi to davaji do busu teprve ted? proste nejdrive prodavat DRAHE i kdyz jednoduche busy a az kdyz to cela konkurence uz ma, tak to dame i do busu... a o tom se pak napise ten PR clanek...

0/0
10.6.2011 12:34

Mikes348

Trapná reklama na iDnes, kterou bych tady nečekal!!!

Srovnávat moderní autobus od jiného výrobce s 30 let starým dědečkem? ;-€

Hlavně, že máte tolik fotek z M...... a jeho propagačních letáků, fuj.;-O

Proč nesrovnáváte následovníka stařičké Karosy tj. MAGELYS, který svými technologickými novinkami hravě strčí do kapsy ten Váš Mercedes?:-P

Design, technologie a bezpečnost je u pravého následovníka daleko lepší a připomíná také slavné karosácké RTOčko :-)

xchickox007 nikdy novým MAGELYSEM od IVECA nejel, protože by neřekl, že je Medved pohodlnější  :-P

0/0
10.6.2011 0:03

xchickox007

M.T. je jeden z těch nejlepších dálkových busů

Proti starým karosám se to nedá srovnat.... A to jezdím busem cca 10x do měsíce, jak krátké tak delší tratě. I když je fakt že článek dobře zavání reklamou. Ale prostě to tak je...

Co se týče crash testů jsou na youtube videa... další vychytávky má hodně lepších moderních busů....

Mercedes ani celkově koncepci busu za rozestupy sedaček nelze peskovat. To je prostě podle společnosti výrobce a jak si kdo určí. Pokud by si firma určila 25 křesel jako v obýváku tak je tam prostě mercedes namontuje...

Moje osobní zkušenost je ta, že prostě narozíl od Iveca nebo Ayatisu je Mercedes pohodlnější

0/0
9.6.2011 13:57

jchocz

Obyčejná a trapná reklama

První věta napovídá, že jde o skrytou reklamu a antireklamu na autobusy Karosa. Ta mimochodem dnes taky vyrábí kvalitní autobusy. A jsou i další výrobci.

0/0
9.6.2011 11:26

Podrazza

Já teda už dlouho BUSem nejel...

... ale co si pamatuju ty "nové" autobusy, tak tam provozovatelé měli snahy narvat co nejvíc řad sedadel. Ve výsledku tam bylo méně místa na nohy než ve starých Karosách a pro 190cm vysokého člověka bylo nepředstavitelné v něčem takovém na sedadle cestovat dál než 20km.

0/0
9.6.2011 9:10

BlueFlash

Jezdí ještě

nějakej Vidlák tour / transport k moři s LC735 / 736 nebo tyto časy jsou definitivně pryč?

0/0
9.6.2011 8:50

ucetni54

jen tak na okraj

vygoogloval jsem si že Jadranexpres jezdí ČR - Chorvatsko jedna cesta za 1300, zpátečka za 2 tisíce. tak to teda musí nenažraný majitel sedačky vyházet a všichni jet na stojáka namačkaný jak sardinky aby se mu to vyplatilo;-D

0/0
8.6.2011 23:41

f0rr35t

Re: jen tak na okraj

8-o Za tu cenu pomalu nedojedu ani vlakem do Ostravy a zpět.

0/0
9.6.2011 1:30

Svent

Re: jen tak na okraj

Ad nenazrany majitel - povez jak bys to delal ty. A co delas - statniho urednika, pobirace davek?

0/0
9.6.2011 6:26

budvarek

-

Existují pohodlnější způsoby jak jet na dovolenou.

0/0
8.6.2011 22:03

jirspi

... vyklimatizovaný

... idnes trade mark (-:

0/0
8.6.2011 21:55

tmf

céstin plakala

jinak dobrý

0/0
8.6.2011 21:18

jirspi

Re: céstin plakala

Moje tatynek dycky byla dóbra sokolovna ...

0/0
8.6.2011 21:56

korsičan

pohodlně autobusem ???

Za posledních 20 let je každý vyrobený zájezdový autobus pohodlný, ale jen za jednoho jediného předpokladu a tento platí i pro autobus v reportáži. Tím jediným a zásadním předpokladem je nenažranost budoucího majitele. On totiž každý provozovatel koupí autobus na dlouhé cesty, ale zásadně ve verzi s maximálním počtem sedadel. To je potom i nejlepší autobus na světě k ničemu, když 180cm vysoký člověk nemá kam poskládat nohy. Já jsem se před lety v Německu vezl obyčejným autobusem Volvo a to byla nádhera. Bylo tam o 2 řady sedadel méně než je standart a s tímto busem bych jel klidně cestu kolem světa. To se bohužel u nás nikdy nestane, protože nenažranost a snaha zaplnit autobus až po střechu dělá v čechách dlouhé cestování busem přinejmenším utrpením.;-€

0/0
8.6.2011 19:49

MPík

Re: pohodlně autobusem ???

Cestujte v Thajsku busem. Mají ty se standardním počtem sedadel, pak VIP 34 a nakonec VIP 24 - jen 24 sedadel, tedy spíš křesel, která jdou plně sklopit... Samozřejmě klima, v ceně svačina, deka, "oběd".... Cena dle počtu sedadel, ale na naše poměry levné i ty VIP 24 - jinými tam ani necestuji.... Oproti Thajsku jsme rozvojová země...

0/0
8.6.2011 23:18

Dříč_z_Cejlu

Relativně pohodlně se v autobuse vezete

za předpokladu, že máte na výšku do 160 cm. Pokud mám 195 cm, je pro mne jízda podobným busem čisté utrpení. To, že tohle monstrum má tisíc a jednu vychytávku je mi k prdu, když si nenatáhnu nohy. Dopravci navíc objednávají autobusy úmyslně s minimálním rozestupem mezi sedadly. Důvodem je jednoduše to, že do busu nacpou víc cestujících. Takže by mi bylo příjemnější jet do té slavné Jugošky autobusem v provedení MHD, kde mám místa podsatně víc a navíc taky nemá sklopné sedadla, takže se vám kdejaký buran nepoloží do klína...

0/0
8.6.2011 19:06

Leinad

Re: Relativně pohodlně se v autobuse vezete

A taky MHD jede 75 (nebo který kolik) km/h, elektronika dobrá do města(tempomat není, automatická převodovka hovadí... a některá se ani nedá vypnout) to by vám na dálnici nevadilo? ;-D

A nevím, jak moc jezdíte pražskou MHD, ale o místa na nohy si moc iluzí nedělejte. Často stojím ve skoro prázdném buse, protože ta dvě použitelná sedadla jsou obsazená.

0/0
8.6.2011 23:22

Zefram Cochrane

sakra co vám redaktoři ta čeština udělala zlého,

že ji tak przníte? Vymazlené, vyklimatizované? Ježkovy voči, nestačilo by napsat klimatizované? Asi ne, to by totiž napsal normální vzdělaný člověk. redaktor se ale chce zapsat do dějin.

0/0
8.6.2011 18:59

chlibec

Re: sakra co vám redaktoři ta čeština udělala zlého,

R^ jj, úplně se mi udělalo špatně, když jsem perex četla :-)

0/0
8.6.2011 19:20

stockno

Re: sakra co vám redaktoři ta čeština udělala zlého,

a nestačilo napsat ježkovy oči??ty tak můžeš někoho kritizovat!!

0/0
8.6.2011 23:01

Hans Wurst

Vyklimatizovaný bus aby manža s mimískem...

chytli kašlík! ;-D

0/0
8.6.2011 23:25

Nahlas se ti směju 2

Oxymoron

Slova "pohodlí" a "bus" se vzájemně vylučují.

0/0
8.6.2011 18:08

aluminiový alobal

Re: Oxymoron

tak tak ale to většina cestovatelů do chorvatska nikdy nepochopí;-D

0/0
8.6.2011 20:16

lrkfa

František Dvořák jel do Chorvatska jen rozhrkanou Karosou.

A kdy? Vzpomáíná na mládí, které je pryč?!

0/0
8.6.2011 17:06

aluminiový alobal

no žádná novinka tam není

všechny prvky výbavy jsou dneska v trochu lepších osobákách běžné. Každopádně i takovým autobusem se musí jet na dovolenou pouze ve stavu nejvyššího zoufalství.

0/0
8.6.2011 15:56

Leinad

Re: no žádná novinka tam není

Kdyby v lepších osobácích. Někdo zamrzl v dobách RTO a nyní se probudil a napsal článek o autobusu za osm míčů (jako by neexistovaly dražší ani lepší) 

Já sem byl v Chorvatsku jednou autem a jednou busem - vyšlo to téměř nastejno. Auto "se" musí řídit a navigovat, tři lidi vzadu se na sebe tlačí - mobil zvonící jednomu v kapse implikuje pěkné manévry,...

0/0
8.6.2011 23:34

zeto

Hm...

"Jedno sedadlo vynese dopravci za cestu do Chorvatska nějakých šest tisíc." - tak to by mne zajímalo odkud a za kolik tu cestu jezdí.8-o

Jedno sedadlo vynese dopravci za cestu do Chorvatska nějakých šest tisíc Zdroj: http://auto.idnes.cz/k-chorvatskemu-mori-v-pohodli-limuziny-moderni-bus-umi-sam-zabrzdit-1g6-/auto_testy.aspx?c=A110607_105726_auto_testy_fdv

0/0
8.6.2011 14:21

zeto

Re: Hm...

Tak nevím, co se mi to tam na konec vložilo.:-/

0/0
8.6.2011 14:22

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: Hm...

to me to dela take, kdyz kopiruji z clanku ... .

0/0
8.6.2011 14:27

(db)

Re: Hm...

Taky mě to hned praštilo do očí :) Pokud si dobře pamatuju tak se před několika lety pohybovala cena kolem 2000 kč.

0/0
8.6.2011 22:32

Kirken

Jo, jo, vyklimatizovaný...

Který Tatar to psal...Rv

0/0
8.6.2011 14:03

Fiksem

Re: Jo, jo, vyklimatizovaný...

a pak že vznikají nesmysly...

0/0
8.6.2011 16:54

Své dukáty věnuji na chudé feny

Re: Jo, jo, vyklimatizovaný...

Tomuhle se říká dobře vykomunikovaný fídbek ;-DR^

0/0
8.6.2011 18:30

ttata

Super článek !!

pěkný vychytávky, hlavně ta automatická brzda mně dostala ! o ostatním tak nějak člověk měl potuchy, že to existuje

0/0
8.6.2011 13:48

Leinad

Re: Super článek !!

8-o automatickou brzdu také už má více silničních vozidel.

0/0
8.6.2011 23:37

alex2111

Autobus pro čahouny

Když píšou, že to je ulička pro čahouny, tak by mě zajímala rozteč sedadel. Mám 210 cm a jakákoliv jízda v busu je utrpením.

A Holýšov je sakra daleko od jižních čech EU :-) Autor má asi málo vyklimatizovanou kancelář.!!

0/0
8.6.2011 13:33

Salada

Re: Autobus pro čahouny

Vždyť to tam píšou. Rozteč sedadel si určuje zákazník (kupec autobusu). Je to stejné jako v letadle. Toto Mercedes neovlivňuje.

0/0
8.6.2011 14:53

Inkvizitor Johny

Asi hloupá otázka...

...Ale proč tam má tu řadící páku?

0/0
8.6.2011 13:23

radaumacher

Re: Asi hloupá otázka...

No, zatím automat nelze ovládat myšlenkou, takže do jízdního módu, zpátečky nebo třeba do parkovací polohy ho někdo musí uvést ručně.:-)

0/0
8.6.2011 13:28

bo.no

Re: Asi hloupá otázka...

Protože převodovka je robotizovaná, ne automatická. U robotitované se úplně normálně řadí.

0/0
8.6.2011 13:44

Johny_V

Re: Asi hloupá otázka...

pokud tam rychlosti řadí nějaké servo a ne prodloužená ruka řidiče, beru to jako robotizovaný způsob řazení. Aby to běhalo sami tj. automaticky, musí to mít něšjaký mozek, který řekne, kdy tam co zařadit.

Nevím konkrétně tenhle bus, my máme v busech (scaniích) páčku pod volantem, kde je autoamtickej režim (řadí to samo) nebo manuální režím (mačkám páčku a přes kabely jdou povely na ty pohony v převodoce, který zařadí).

Zlatá normální řadící páka......

0/0
8.6.2011 14:09

radik

Re: Asi hloupá otázka...

říká se tomu robotizovaná převodovka - řadí hydraulika, jen musíme dát pokyn (nedávno se se mnou někdo hádal že F1 a WRC maj automaty, nemaj jsou to robotizované sekvenční převodovky) a tady je to napsaný přímo v tom článku co tam je. To co máš v tý scanii je normální automat s možností "ručního" řazení.

 

Jinak prosimtě nepoužívej frázi "pohony v převodovce", normálně mi z toho naskočila husí kůže. Ty automaty jsou většinou s hydrodynamickým měničem momentu - řadí tam hydraulika.

0/0
8.6.2011 14:47

Leinad

Re: Asi hloupá otázka...

Protože není MHD a tudíž nemá to, co uměly městské busy v 1990. Mimochodem k čemu by byl automat na dálnici?

0/0
8.6.2011 23:42

Bichonne

žumpa

vyklimatizovaný, vystajlovaný, vymazlený....vyhrabanýRv;-€X!!

0/0
8.6.2011 13:05

bo.no

Re: žumpa

...odklimatizovaný, proklimatizovaný, překlimatizovaný, nedoklimatizovaný... Já bych se té češtiny tolik nebál. :-)

0/0
8.6.2011 13:49

Bichonne

Re: žumpa

ale to já se jí nebojím, jen nechápu proč se předpona -VY- musí dávat ke slovům, které ji z gramatického hlediska vůbec nepotřebují....to jsou pak naprosto obludné patvary...Rvz nichž nejhorší je vymazlený.....;-€

0/0
8.6.2011 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.