Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Elektroporsche 911 za deset milionů umí stovku za pět vteřin

Porsche 911 z Mnichova nemá výfuk. A na silnici přitom na rozdíl od svých sériových příbuzných téměř není slyšet. Zelený elektrosporťák ujede dvě stovky kilometrů na jedno nabití. Řidič si při jízdě užívá typických jízdních vlastností legendy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emtcha

...stálý převod...

...a přitom jede až 250 km/h. Další zjednodušení oproti spalovákům - žádná převodovka a zřejmě ani žádná spojka (i když při tom supr brždění?). Inu max. točák od nulových otáček je výhodou. Jak si může někdo myslet, že je elektroauto energeticky náročnější na výrobu? (náš premiér to dokonce řekl) Problém je, že by se muselo hodně lidí propustit, kdyby se vyráběly elektromotory místo spalovacích. Spotřební daň z benzínu a nafty stát nevybere a ropáci mají dost peněz na skoupení patentů pro zabránění rozvoje elektromobility (a pak se na patentech znovu napakují, až ropa dojde).

Inu hodně silné protivníky mají elektroauta! Jen si srovnejte, kdy se v USA začal prodávat Chevy-Volt, a kdy si koupíte Opel-Ampera? Co za tím asi je?

Ale pro jistotu bych se rád v E-Porsche svezl, ale na pořádném okruhu, abych zjistil, že nelžou.

0/0
9.9.2011 18:57

cze2k

Konečně!

Vždy jsem toužil po autě, které "dolsova vystřeluje vřed"!

0/0
30.7.2011 17:11

Karátek

Plný plyn

Podle komentářů, co sem někteří píšou, tak jezdí na ropné produkty stále pod plynem (naplno).  Takže kdo jezdí normálně, tak i s elektromobilem najede dost km na jedno nabití. Dále svícení nezkracuje dojezd. Když použijete 1 kW elektrické topení, tak dojezd se zkrátí o 5 km. Většina elektromobilů má stejně benzínový bufík, spotřeba 8 litrů za celou zimu. ;-D

0/0
29.7.2011 18:23

truthspeaker

Re: Plný plyn

Tak předně el. topení v autě bere mezi 3-6kW. Zadruhé, samozřejmě za hodinu. Já např. minulou zimu stál v zácpě jen na jižní spojce 4 hodiny v kuse. Takže bych polovinu kapacity baterie jen protopil. :-/ Samozřejmě u nové bateri. U tři roky staré baterie bych byl v p*****.

8 litrů za zimu si ani nezaslouží komentář, jak je to směšný. Nehledě na bezpečnostní rizika.

0/0
31.7.2011 18:28

Karátek

Re: Plný plyn

Směšný? Tak to můj bufík má dva stupně, první stupeň má spotřebu 0,17 litrů za hodinu a druhý stupeň 0.5 litru za hodinu, takže vystačí 8 litrů na zimu. Jaké bezpečností riziko??? Až budete mít reálné zkušenosti jako já po pár letech, tak si pak můžeme popovídat. A baterie 3 roky? Směšný.  ;-D

0/0
31.7.2011 18:48

truthspeaker

Re: Plný plyn

Divím se, že píšete na auto web, když za půl roku projezdíte v autě 16 hodin. To i moje babička je větší řidič.

0/0
31.7.2011 19:04

Karátek

Re: Plný plyn

Najedu cca 30 000 km ročně, někdy i víc.

0/0
31.7.2011 19:12

truthspeaker

Re: Plný plyn

elektromobilem, ano? ;-D

0/0
31.7.2011 19:12

Karátek

Re: Plný plyn

Tak půl napůl, v zimě moc nejezdím el-mobilem.

0/0
31.7.2011 19:15

truthspeaker

Re: Plný plyn

A pročpak? :-)

0/0
31.7.2011 19:17

Karátek

Re: Plný plyn

Z jednoduchého důvodu, zas nejde o levnou záležitost, tak nerad bych o něj přišel.

0/0
31.7.2011 19:23

truthspeaker

Re: Plný plyn

Tak už chápu, proč s 16kW baterií v autě máte raději benzínový přímotop :-) Tu myšlenku že topení skoro nic nebere, by bylo vhodné poopravit....

0/0
31.7.2011 20:05

Karátek

Re: Plný plyn

Záleží na tom, jak venku mrzne a kolik se musí topit. Ten bufík je originál a většina starších elektromobilů má bufík, elektrický topení se nepoužívalo, jen vyjímečně. Bufík má 1250W/5000W. Jako topidlo je super, cca 4 minuty trvá ohřát 2 litry. I v nových je ten bufík lepší než elektrika.

0/0
31.7.2011 20:16

Antonín, topič

Re: Plný plyn

Bavíte se s fanatickým zastáncem palivových čerpadel, vstřikování, lambda sond, ventilů, pístů, klikovek a podobných archaismů, to jste nepoznal?

0/0
7.8.2011 1:23

Karátek

Re: Plný plyn

Opravdu nepoznal, ale odpůrce je velký. R^

0/0
11.9.2011 3:36

Antonín, topič

Re: Plný plyn

Šest kW do prostoru cca 2 kubíky? Hmm - asi máte rád saunu

;-D

0/0
7.8.2011 1:22

Neznám špinavé peníze

"Čerpací stanice"

s výměnnými akumulátory by bylo řešení dojezdu elektromobilů. Mimochodem, pro normální provoz by musel stačit elektromobil s motorem 40KW a ten by na ty baterky z toho Porsche dojel podstatně dál.

0/0
29.7.2011 17:46

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

Kdyby se použil 40 kW komunátorový motor, tak se dá regulace upravit a po dobu 2 minut dokáže vyvynout až 120 kW, ideální na předjíždění. Amatérsky se dá všechno udělat. Tohle se spalovacímu motoru může jen zdát. Nabíjení není problém, stačí vodní elektrárna a máte za 3 minuty nabito. Dojezd se dá zvýšit. Navrhuji automobilkám prodávat elektromobily bez baterií, BMS, balanceru atd a osadit si vše svojí konstrukcí.

0/0
29.7.2011 18:14

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

vyvinout

0/0
29.7.2011 18:15

truthspeaker

Re: "Čerpací stanice"

Tak takhle sem se už dlouho nezasmál. Přítelkyně mi chce zakázat tu diskutovat, jak sem se řehtal.

Člověče, vy vůbec netušíte, o čem píšete.

Spočítejte si cvičně příkon a velikost nabíječky nutné pro nabití 52kWh baterie za 3 minuty, ať vidíte, jakou kravinu jste tu napsal.

0/0
31.7.2011 19:02

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

Myslíte? Takový příkon a takový kabel jste asi ještě neviděl, co?;-D

0/0
31.7.2011 19:14

truthspeaker

Re: "Čerpací stanice"

No viděl, ale pro domácí užití rozhodně ne. Tak šup šup, hezky sem napiště, jaký příkon je potřeba, ať vidíme, že to zaprvé dovedete a jste něco víc než jen mluvka, a zadruhé, že tu budete i potom tvrdit, jak je to v pohodě. ;-D

0/0
31.7.2011 19:21

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

V domácím prostředí rozhodně ne, tam je max. 400V 3x25A. Ale přes vodní elektrárnu není problém.  Baterie mám 180 Ah a dobíjím 180A a za hodku a něco je dobito, což mi stačí.;-D

0/0
31.7.2011 19:31

truthspeaker

Re: "Čerpací stanice"

A napětí na baterii?

0/0
31.7.2011 19:40

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

90V

0/0
31.7.2011 19:44

truthspeaker

Re: "Čerpací stanice"

Takže 16kW, je docela dost málo.

Takže k tomu dobíjení - správná odpověď je na dobití porsche za 3 minuty bychom potřebovali příkon 1,15MW. A ruku na srdce, to každý nemá. Vlastně to nemá skoro nikdo, ani vy.

Jinak v ČR je 40 malých vodních elektráren, které by to +- zvládly. Takže máme 40 potenciálních zákazníků. Nádhera ;-D;-D;-D

0/0
31.7.2011 19:56

Karátek

Re: "Čerpací stanice"

Lepší něco, než nic, ne? Ale ropu si doma nikdo z prstu nevycucá. A dobíjení na stránkách el-mobilů mají skoro všichni zadarmo. Hlavně nepřemýšlím nad tím, kde nabiju baterie, je už cca 200 míst k nabíjení. Také již neznám servis a opravy, sakra, to je paráda. Člověk se přizpůsobí rychle a začne přemýšlet jinak, něco úplně odpadne a zas přibudou jiné starosti. Jinak ta vodní elektrárna dokáže vyrobit cca 20 kWh, počítám, že se dají ještě dva elektromotory a vyrobí celkem 60 kWh/hod.

0/0
31.7.2011 20:12

Antonín, topič

Re: "Čerpací stanice"

Sorry, ale komutátorový stroj je poněkud zastaralý.

0/0
7.8.2011 1:24

Karátek

Re:

Možná zastaralý, přesto nezatracuji a funguje. R^:-)

0/0
11.9.2011 3:42

choppergang

V JEDNOM

pořadu jsem se dozvěděl že na každých 100 000 elektromobilů je potřeba jedna jaderná elektrárna.takže budto tu budeme mít samé jaderné elektrárny,nebo v případě jiných elektráren jsou emise mimo mísu.To nemluvím o spotřebě elektřiny pro průmysl a domácnosti.

0/0
29.7.2011 17:09

809.KocuR

Re: V JEDNOM

Jo, a taky tomu uvěříl, jako tupá ovce. Počítej: Temelín je 2 000 000 kW. To je 20 kW  na auto ... 22 hodin 60 minut a 3600 vteřin denně. Tedy tvoje auto by muselo žrát 20 kW kdyz sedíš v práci, když spíš, když stojíš na křižovatce. Furt. Kolik toho za den najezdí průměrné auto? Hodinu do práce a hodinu zpátky? Ani to ne. Takže na jeden Temelín už vychází 1 200 000 aut. Najednou může v ČR řídit asi 8 000 000 držitelů ŘP. Fakticky denně jezdí tak polovina.  Kdyby 10 % z nich přešlo na elektřinu tak co? Hele a jezdí všichni na naftu? Nejezdí někteří na benzín? A proč nepřešli všichni na LPG? Nebo proč nepřešli všichni na CNG? A proč teda budeme zakazovat těm, co jezdí 10 -20 km do práce ježdění na elektriku?

PS: Co by se stalo, kdyby všechny rychlovarné konvice sepnuly naráz? Cca 20 GW odběr. Uf, ale jak to dokážeme pokrýt?

0/0
31.7.2011 15:57

truthspeaker

Re: V JEDNOM

Jenže z těch 20kW na auto odečtětě část za transport el. energie, účinnost nabíjení, skladování a následné vybíjení a zjistíte, že to není vůbec nereálný údaj.

1W v elektrárně totiž není 1W na motoru, víme?

0/0
31.7.2011 18:45

Karátek

Re: V JEDNOM

Tak reálné hodnoty sem hodím z mého provozu elmobilu od 92 roku. Nabité baterie vydrží i rok, aniž by kapacita klesla na 80%. LiFePO4 při vyčerpání 100 A dodám do baterií 105 A a jsou nabité. Účinnost dobré pulzní nabíječky je přes 95%. Baví mně, jak sem píšou neználci, kteří chytračí a zkušenosti na nule. R^

0/0
31.7.2011 18:56

truthspeaker

Re: V JEDNOM

Baví mě, když sem píší fantasti.

Upřímně vám gratuluji k provozu elektromobilu s LiFePO4 bateriemi od roku 1992, přestože jejich objev pochází z roku 1996 a první průmyslové nasazení z roku 2002.

A použití baterií za tak nejmíň 120 tisíc s maximálně 2000 nabíjecími cykly, to chce ekonomickou odvahu.

0/0
31.7.2011 19:12

Karátek

Re: V JEDNOM

Tak jak pro blbý napíšu, ať je jasno, dříve bylo pouze olovo nebo NiCd, pak přišel gel atd. Rozhodně jsem nenapsal, že LiFePO4 používám od 92 roku, to jste si vymyslel ve vaší hlavě. ;-D Také jsem nikdy nenapsal, že mám baterii 52 kWh. Cenu trochu dejte dolu a zvyšte počet nabíjecích cyklů, tak budete na správné informaci. ;-D

0/0
31.7.2011 19:21

truthspeaker

Re: V JEDNOM

Proč bych je zvyšoval? Předně degradace kapacity je i u LiFePO4. Takže sice teoreticky jich 2000 dosáhnete, ale jen teoreticky. Zadruhé, když tu píšete, jak bezvadný to bude nabít za 3 minuty, tak určitě víte, že počet nabíjecích cyklů LiFePO4 pak bude maximálně 100. Takže nová baterka za 3 měsíce.

0/0
31.7.2011 19:31

Karátek

Re: V JEDNOM

Tak kapacita baterií je ve skutečnosti o dost vyšší u nových, a za pár let je na 100%. Máte vůbec LiFePO4 doma a testujete? LiFePO4 není dobré dobíjet až tak vysokým proudem, ale některé baterie snesou. Pokuď baterie pokaždé dobijete, tak těch cyklů je o dost více a doporučuji hned nabít po jízdě a nečekat na vybití pod 70%. Viz původní NiCd baterie, z těmi  mám velmi dobré zkušenosti, stále jsou na 80% po 17 letech a najeto přes 200 000 km, bohužel jsou těžké, což je velká nevýhoda.

0/0
31.7.2011 19:39

truthspeaker

Re: V JEDNOM

Na 80% čeho? Jen jestli to není taková klasika, vymlácená NiCd baterka se tváří jako že je ok, proud v pohodě, pak to zatížíte a bum, kde nic tu nic.

0/0
31.7.2011 19:58

truthspeaker

Re: V JEDNOM

eh, samozrřejmě myslim napětí....

0/0
31.7.2011 19:59

Karátek

Re: V JEDNOM

Na 80% kapacity. Nejde o klasiku, stále se dá jezdit dál, klidně i naplno, proudy tečou stejně, jen se sníží o něco míň dojezd. Podle napětí se v praxi prd pozná.

0/0
31.7.2011 20:20

VEGR

SPOTŘEBA elektromobilů

elektromobil o hmotnosti 1000kg spotřebuje na 100km 10 kWh energie. S tím nic nenaděláme a je nutno s tím počítat. Bude-li v provozu nahraženo 4000000 vozidel a každé!!ujede 10 000 km ročně, spotřebujeme 4 Gwh elektřiny za rok. Celkem se u nás vyrobí cca 80GWh, tzn, že veškerá osobní doprava u nás potřebuje 5% vyrobené enrgie. Toto množství lze i ušetřit, rozhodně nemusíme stavět další zdroje. Elektromobily, jako každé jiné auto jede  cca 2 hodiny denně. Stojí téměř vždy v blízkosti zásuvky a může stabilizovat síť i s výkyvy alternativních zdrojů. Spočítejte si kolik se ušwtří ropy , hluku,emisí atd. Kdo se chce dozvědět víc, může se dát k nám. www.elektromobily-os,cz

0/0
5.8.2011 23:46

Karátek

Nechápu ....

....... proč jsem píšou lidi, co stále kritizují a nechápou, že pro někoho může jít o dobrou věc, jako je elektromobil. Také nechápu, proč pořád srovnávate elektromobil s ropnými motory, srovnáváte hrušky a jablka dohromady. Běžte si třeba kritizovat jinam, třeba ty smardláky, jak pěkně kouří, jakou mají spotřebu, kolik oleje je potřeba vyrobit a kolik za celou životnost motoru litrů pohonných hmot je potřeba, včetně olejů, svíček atd. Tohle je ekologické? Včetně rafinace benzínu a ropy, o tom raději nikdo nepíše, co? A co účinnost motoru (max. 35%)? Ta se líbí, co? Píšete naprosté bláboly.

0/0
29.7.2011 15:50

Karátek

Re: Nechápu ....

.... benzínu a nafty. Srovnávat dvě odlišné technologie je dost na hlavu, takže než něco napíšete, zamyslete se, jestli teda dokážete myslet.

0/0
29.7.2011 15:53

MadHawk

Re: Nechápu ....

Vy zase nechápete, že se jedná o auta - tedy o dopravní prostředek. Tedy se srovnávají dopravní prostředky mezi sebou - je putna, co je po pohání. Dokud nebude mít elektromobil alespon srovnatelné parametry, tak nemá šanci prorazit masově. A o to jde. Pak nahradí spalovací motory. Ale musí se srovnávat a "normálními" auty a musí být lepší - pak se rozšíří...

+1/0
29.7.2011 16:42

Karátek

Re: Nechápu ....

Zde jste vedle jako jedle, o dopravní prostředek se sice jedná, ale k jiným učelům, na krátké vzdálenosti a už vůbec nikdo netvrdí, že se musí rovnat jiným autům a už vůbec ne, že je mají nahradit. To si akorát myslí jen hlupáci.  Tohle některým nedošlo. A jak začínaly první spalovací auta? Úplně stejně. A kde jsou ted za 100 let? Pořád stejná mizerná účinnost. A elektromobily? Za 20 let co jsou zde, tak baterie jsou 20x lepší než byly před 20 lety. A za deset let budou baterie nebo kondenzátory, které strčí ropu do kapsy.

0/0
29.7.2011 17:21

MadHawk

Re: Nechápu ....

nevím, kdo z nás dvou je vedle, ale já to nejsem. Elektromobily MAJÍ do budoucna nahradit spalovací motory. Proč si myslíte, že se dělají hybridy? .... ropa je prostě čím dál tím větší problém.... hledají se alternativy PRÁVĚ ZA ROPU.

0/0
29.7.2011 18:41

Karátek

Re: Nechápu ....

Jenže ne pouze za elektriku, uvedu náhrady: Biopaliva, vodík, LPG, CNG, LPG, elektřina atd, tohle mají nahradit ropu.  Koukněte např. na výrobce Audi a tam se dozvíte, na co se bude jezdit v budoucnu, elektřina nenahradí všechno. Hybrid? To je nesmysl, úlet lidstva, kteří si neuvědomili, že elektrika nebude všude.

0/0
29.7.2011 19:07

truthspeaker

Re: Nechápu ....

A člověk by přitom řekl, že hybrid je tu právě proto, že lidi předpokládají, že elektrika nebude všude.... ;-)

0/0
31.7.2011 19:17

Karátek

Re: Nechápu ....

To už je lepší jezdit na alternativní paliva, než s hybridem. Proto tvrdím, že jde o úlet.

0/0
31.7.2011 19:26

Albert.Pes

8 hodin dobíjení...

To v praxi znamená, že s autem je rozumně možné jezdit jenom 200 km denně. Herdek... Fajn, ještě si nějakej ten rok na elektroauto asi raději počkám... :-P

0/0
29.7.2011 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.