Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejmenší šanci na přežití má řidič sportovního nissanu

Ačkoli jsou SUV těžší a vyšší než běžná osobní auta, jejich řidiči, alespoň v USA, umírali při haváriích častěji. Nyní se situace obrátila a lehké teréňáky poskytují posádce lepší ochranu. Analýza amerického Ústavu pro bezpečnost na silnicích také vyjmenovává statisticky nejbezpečnější auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Škubi

Nejmenší šanci na přežití

má řidič do 25 let ve starym, ale "vytuněnym" trokovym bavoráku...

0/0
23.6.2011 14:03

Neregistrovany

Jojo

SUV, za volantem blondýna s mobilem u ucha. To je u nás většinou obrázek bezpečnosti. [>-]

Jinak předkládat nám nějaký pochybný výzkum z USA, kde jsou úplně jiné podmínky a dokonce ani auta u nás a unich se stejným jménem nemusí být totožná opravdu nemá velikou hodnotu.

0/0
23.6.2011 7:47

tmf

v USA???

V USA, kde jezdí i po dlouhých rovných silnicích 100 km/h a mimo krokem se převrátí auto?

0/0
22.6.2011 21:21

samuel05

Re: v USA???

problem americkych cest je ze jsou nekdy i 600km rovne potom pridjde zatacka a 40% ridicu ji zaspi :) americke urady minuly rok pozadovali od vyrobcu aby do aut montovali senzory ktere ridice pred zatackou upozorni

0/0
23.6.2011 10:33

aaida

ktory

inteligent robil tu studiu?mercedes e nema ani 5 * v euroncap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

uplne odflaknute auto

0/0
22.6.2011 17:08

pteryx

Re: ktory

Spíše bych věřil téhle studii než těm hvězdičkám. Z fyzikálního hlediska je jasné proč. Hvězdičky nezohledňují na tisíc a jednu věc, které jsou v reálu důležité. Například hmotnost vozu, nebo řešení zavazadlového prostoru.

0/0
22.6.2011 18:03

Zombot

Re: ktory

Hvězdičky Euro NCAP nehodnotí jen bezpečnost posádky, ale i bezpečnost chodců, takže i sebelepší tank nebo obrněný transportér, kde je posádka při jakémkoli nárazu spolehlivě chráněna lépe než v libovolném SUV, nemůže nikdy dostat plný počet už z toho důvodu, že při nárazu ve 40km/h nedá chodci šanci na přežití.

0/0
22.6.2011 18:08

vondrac91

Re: ktory

Obávám se, že výsledky z euro NCAP nemají zase tak velký vliv na reálnou bezpečnost, viz příspěvěk výše. Škoda Fabia II měla dostat také 5 * nicméně jelikož odkočili zadní dveře po nárazu dostala 4*. Takže asi tak. :-/

0/0
22.6.2011 18:33

Radar08

Re: ktory

http://www.euroncap.com/results/mercedes_benz/e_class/2010/397.aspx

http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_e_class_2002/130.aspx

http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_e_class_1998/50.aspx

Tak nevim, kdo je tady inteligent? ;-D

0/0
22.6.2011 18:55

MJSymbian

Re: ktory

Na statisticke zpracovani dat ze skutecnych havarii neni potreba moc inteligence... problem je ze to nutne nevypovida pouze o aute, ale take o tom jaci ridici si dane auto kupuji.

0/0
22.6.2011 19:28

Barbucha_the_bearspook

Re: ktory

Myslíte ten, ve kterém se zabil Heydrich?

0/0
23.6.2011 10:34

samuel05

Re: ktory

francouzi zbirali body napr. varovanim ze nejsi pripoutany - co mercedes drive nikdy nemontoval protoze zakaznici to nechteli, nadruhou stranu novinky jako ESP se dlouho nebodovalo, ktere auto je podle tebe bezpecnejsi?

Tez je treba rozlisovat mezi autami, ktere jsou urcene na oba trhy (USA a EU) protoze musi byt konstruovane tak aby rozlisne bezpecnostni testy obstali.

0/0
23.6.2011 10:38

damianx

...

To,že neumí lidi řídit bez ESP asi vypovídá o jejich dovednostech ne o bezpečnosti nissanu 350 Z.

0/0
22.6.2011 15:44

pteryx

Re: ...

Auto, které není blbuvzdorné (nemá ESP) a současně je magnetem na vygumované frajery  - je pochopitelně dost nebezpečné.

0/0
22.6.2011 18:05

stefi_ul

Mercedes vs. svodidla...

Videl sem eckovyho medveda u Frankfurtu narvanyho pod svodidlama... Byl tam zapasovanej az po zadni cast auta... kolik lidi by v tom tak prezilo??? Vzdycky zalezi na tom mezikuse mezi plynem a volantem... Tam je potiz vsech bouracek. Od nepozornosti po unavu pres alkohol... vzdycky mezikus. Auto samo... nikdy.

0/0
22.6.2011 15:26

radik

Re: Mercedes vs. svodidla...

auto samo nikdy? ;-D Tobě asi ve stovce nikdy nerupla přední guma co?

0/0
22.6.2011 16:24

ooihojte

Re: Mercedes vs. svodidla...

V tomto případě byl spíš problém v konstrukci svodidel.

0/0
22.6.2011 18:18

samuel05

....

tyka se tu USA kde je uplne jiny trh a jine auta jak v EU, Nissan 350 bez ESP se v EU nikdy neprodaval

0/0
22.6.2011 15:20

Lotus II.

Re: ....

Ten článek je přejatý, jinak si to nedovedu vysvětlit. To je jak napsat, že nejvíce lidí umírá na choleru a nedoplnit, že se ale jedná o Súdán.

0/0
22.6.2011 15:30

Kam vítr, tam plášť

SUV,

to je diagnóza ;-D

+4/0
22.6.2011 15:19

mysack

Re: SUV,

u některých majitelů opravdu ano.... bohužel

0/0
22.6.2011 15:32

Paní Semtamťuková

super

tak to mám v garáži hodně bezpečné auto :-)

0/0
22.6.2011 15:13

Lotus II.

.

To je zase žvást! Za prvé, je něco jiného bezpečnost vozu a povaha řidiče - Zetko si asi nekoupí dědek na ježdění do Lidlu, že. A za druhé, 350Z stabilizaci (ESP) má, čili to je v článku lež.

0/0
22.6.2011 14:55

samuel05

Re: .

v USA asi ne, kdyz jsem tam jezdil pred par lety z toyotou camry tak nemela ani abs, jen 1airbag atd...i nove passaty prodavaji v usa jeste z bubnovymi brzdami. Nejaky duvod musi byt proc jsou v usa tak levne auta, po technicke strance jsou daleko za EU zato luxus maji lepsi

0/0
22.6.2011 15:15

KdysiBedlam

Re: .

Vesinou co si zaplatis to mas.......Mas tam daleko vice moznosti nez v EU.

0/0
22.6.2011 17:21

houba_

na rovinu se priznam

ze jsem ten clanek absolutne nepochopil

v jednom odstavci se pise o SUV, Aveo, 350Z a ESP, coz jsou podle me zcela nesouvisejici pojmy.

bud je sptany zdroj, nebo spatny predklad

0/0
22.6.2011 14:54

Suché z nosu

Jabkla a hrušky

Jak se mohou míchat pasivní a aktivní bezpečnost? Taková kouzla umí jen statistika a její hra s čísly...

Buď se můžeme bavit o možnostech řidiče úplně předcházet nehodě díky s pomocí ESP, anebo o souvislosti mezí velikostí deformačních zón auta a následcích pro posádku v případě, kdy ke střetu dojde. Ale vliv aktivního systému (a to může být i ABS nebo ASR) na míru zranění posádky je zcestný a bezcenný. Nebo se pletu? Jaká je činnost ESP při nárazu?

0/0
22.6.2011 13:25

radik

Re: Jabkla a hrušky

R^

0/0
22.6.2011 13:31

pteryx

Re: Jabkla a hrušky

Vliv ESP je takový, že se zmenší počet nehod při kterých to otočíte na střechu. Když to otočíte na střechu, tak je vyšší pravděpodobnost že auto shoří, že si zlomíte vaz, nebo že vás trefí nějaké spoluzavazadlo.

0/0
22.6.2011 17:59

BDF

Oprava titulku

Nejmenší šanci na přežití má řidič, která na silnici potká ****** nebo sám řídí jako *******.

Konstrukce auta šanci na vyváznutí z nehody samozřejmě má, ale připadá mi velkým procentem lidí silně přeceňovaná (vzhledem k tomu kolik proměnných ovlivní to, jak člověk ve finále dopadne).

0/0
22.6.2011 12:46

truthspeaker

U Zetka nejde o techniku

Řidiči 350Z umírají, protože jsou to puboši, kteří dosáhnou na kvalitní ostré ale laciné olítané auto. Největší komunita cca 15 tisíc vlastníků vozů 370Z (nástupce 350Z) sdružená kolem serveru the370z.com eviduje spoustu nehod, ale za poslední dva roky jen tři s úmrtím při nehodách s účastí vozu 370Z. První je řidič Zetka s přezdívkou SvtRacer, který zahynul při pokusu vyhnout se nečekané překážce v připojovacím pruhu, dostal smyk a boční náraz na stranu řidiče. Další jsou starší řidič a spolujezdkyně pick-upu, který z nezjištěných příčin přejel do protisměru, kde se srazil se Zetkem. Při následném požádu oba uhořeli. Řidič Nissanu vyvázl.

Kdyby lidé na silnicích v ČR umírali stejným tempem, jako u tohodle ostrého sporťáku, ročně by na všechny auta u nás připadalo jen cca 150 obětí.

Tak nekecejte, nebo si tu blbost přečtou rodiče mojí přítelkyně a nepustí ji se mnou na dovolenou ;-D

0/0
22.6.2011 11:14

GU.HU

Re: U Zetka nejde o techniku

i kdybychom brali údaje nějakého hobby-serveru v potaz, tak 3 mrtví na 15 tisíc aut znamená v přepočtu na počet aut u nás (tj. cca 4,5 mil.) 900 mrtvých. Takže buď vědomě lžeš nebo neumíš násobit

0/0
22.6.2011 13:40

truthspeaker

Re: U Zetka nejde o techniku

Klídek, nebude to tím, že nepozorně čtete? Když si znova přečtete můj příspěvek, píšu tam o JEDNOM mrtvém řidiči Nissanu na 15000 řidičů za DVA roky?

0/0
22.6.2011 19:27

Sharkee okraden cenz0ry

až na cestující v Renault Twingo, že ano

viz realita před pár týdny v ČR

0/0
22.6.2011 10:58

síma25

Re: až na cestující v Renault Twingo, že ano

Mám pocit, že ti dva nebyli připoutaní, někde to psali. Pokud je to pravda, asi to nebylo poprvé a jezdili tak pravidelně. V tom případě je to jen otázka času, kdy se zabijou.

0/0
23.6.2011 21:39

dawexx

Nissan Titan

Ten Nissan Titan, o kterým se zmiňujou jako o jednom z nejnebezpečnějších aut, je vlastně Navara, jenom se změněným názvem pro americkej trh...neví někdo, jestli je to tak?

0/0
22.6.2011 10:43

radik

Re: Nissan Titan

Ty auta maji hodně společnýho, ale stejný auta to nejsou ani náhodou.

0/0
22.6.2011 10:52

kingtheking

Re: Nissan Titan

to je vcelku jedno.

počet hvězdiček crash testu NCAP je zoufalej. A rozhodně to není bezpečný auto...

http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara/317.aspx

0/0
22.6.2011 11:12

radik

Re: Nissan Titan

Já ale netvrdil že to je bezpečný auto.

0/0
22.6.2011 17:09

1888

SUV

To je jako by vyrobci osvetleni propagovali zarovky tak silne, ze by stacilo svitit venku aby bylo videt jako ve dne.  Automobilova loby ma opacny pristup k usporam energie nez osvetlovaci, vytapeci obydli a zateplovaci. Zelenym jak se zda je to uplne fuk.

0/0
22.6.2011 10:32

Prngr1

Re: SUV

co to plácáš?

0/0
22.6.2011 11:50

ooihojte

Re: SUV

myslím že chtěl říct něco o tom, že hodně lidí dneska jezdí de fakto dodávkama, i když by jim stačilo obyčejné osobní auto o polovinu menší a o polovinu lehčí.

0/0
22.6.2011 18:22

síma25

Re: SUV

Kdo rozhoduje o tom, co komu "stačí"? Na dojetí do práce by někomu stačilo třeba i MHD, přesto rači jezdí autem. A jeho velikost? Měla jsem A8, citroena C3, mondeo, teď mám passata - vše služební, ať mě někdo neobviní, že se chlubím:) I ta C3 "stačila" - dovezla mě kam jsem potřebovala, byl na ni spoleh. Ale líp jsem se cítila v té audině. Větší auto je bezpečnější, dražší modely mají lepší bezpečnostní prvky, třeba passat umí hlídat i vyjetí z pruhu, únavu řidiče, odstup od přede mnou jedoucího vozidla... To není projev snobismu, to jsou praktické důvody. Kdybych chtěla dávat najevo, že na to mám, pořídím si Lamborghini, nebo Ferrari.

0/0
23.6.2011 21:51

ab54321

PR studie výrobců SUV

Sdělení: v našich autech už nebudete havarovat tak často

Jinak řečeno, nehody a auta v testu jsme pečlivě vybrali tak, aby výsledek odpovídal představě zadavatele studie.

"...havárií vozů modelových roků 2005–2008. Zkoumány byly havárie v letech 2006–2009."

Z

0/0
22.6.2011 9:58

semelik

v hodnocení postrádám výsledky testů parních lokomotiv

0/0
22.6.2011 9:52

honza76

Re: v hodnocení postrádám výsledky testů parních lokomotiv

nemaj v serii ESP :-(

0/0
22.6.2011 9:54

honza76

to je spis obracene ne?

U audi A6 by spise pasovalo to preceni schopnosti ridice spise nez u nIssanu 350Z :-P

0/0
22.6.2011 9:50

janduben

Re: to je spis obracene ne?

jak vidis, tak ne

0/0
22.6.2011 9:53

Posel z Liptákova II.

Jinými slovy...

...výrobci aut si zaplatili zase nějakou studii, která popírá negativní zkušenosti s jejich výrobky. Rv

0/0
22.6.2011 9:29

21century_schizoid_man

Re: Jinými slovy...

ma to znamenat, ze Nissan nezaplatil dost ci vubec?

0/0
22.6.2011 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.