Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řídili jsme passat s tříválcem o výkonu 163 koní. Má hlas wartburgu

Downsizing, tedy zmenšování objemu motoru při zachování výkonu, je zaklínadlem motorářů dneška. Pod kapotu passatu se tak v laboratořích Bosche dostal experimentální tříválec s turbem a nebývalým výkonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

humanitární bombardér havel

tomu ale bude klesat hodnota přímo raketově

přetěžování materiálu malého motůrku bude extrémní a těžko si někdo takové auto pořídí ze druhé ruky v bazaru

0/0
5.8.2011 2:09

Antonín, topič

Super,

přední zmrvená náprava se nebude měnit co 50 tis ale jen co 100 tis ;-D

0/0
30.6.2011 10:00

GandalfXP

nic převratného

Motory s obdobným objemem a výkonem jsou u motorek zcela běžné. Je zde ale otázka životnosti. Pokud motorka ujede 120 tis. km za dobu své životnosti tak to stačí. Jestli ale bude životnost motoru v autě podobná (tedy taky cca 120 tis km) a to motor v autě tahá nepoměrně větší zátěž, je to velmi špatné a velmi to degraduje celé auto.

0/0
29.6.2011 15:51

Antonín, topič

Re: nic převratného

U motorek to ženou otáčkama, tady jinak.

0/0
30.6.2011 10:32

HrubesaMares

HLAS ??

ono to ma hlasivky?

0/0
29.6.2011 14:06

mlčanlivý boban

Ešte by ma zaujímala životnosť týchto kelímkov od hamánka

:-(

0/0
28.6.2011 7:59

Lánik

realita

Motory z vysavače mají sice dobré papírové vlastnosti, ale pokud člověk jezdí aby nebyl brzdou provozu, tak je třeba hodnoty spotřeby násobit 2 nebo i 3 a pak se veškerá pozitiva ztrácí, nemluvě o údržbě po konci záruky, zlatý velkoobjemový americký motor, bez tureb a podobných sraček, jejichž oprava i u 5 let starého auta převýší hodnotu vozu.

+2/0
27.6.2011 23:46

Deph

Re: realita

Mám takový pocit, že dnes, při honbě za úsporou, lidé nějak blbnou. V jednoduchosti je síla. Nedávno jsem nechal likvidovat auto Opel Vectra 1,6l z roku 1991 a to proto, že se opakovaně objevil problém se startérem a jelikož kastle už rezla v lemech zadních blatníků a v prazích, nechtělo se mi už do opravy. Jinak ale údržba levná, opravy rychlé a když odhlédnu od startéru jezdil dobře a spolehlivě. Jsem zvědavej, jak budou dnešní auta vypadat za 20 let provozu. Teď jezdím sockou a taxíkem ;-)

0/0
29.6.2011 10:54

Deph

Re: realita

Také jsem v té staré Vectře nechtěl dopadnout takto:

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

0/0
29.6.2011 11:02

Antonín, topič

Re: realita

Tak můžete dopadnout ve starým tágu...

0/0
30.6.2011 19:48

superkutil

Je to 4-takt nebo 2-takt?

Podle fotek je to na 4-takt moc složitý. Kdysi existoval 2-takt s odděleným mazáním a předřazeným přeplňováním. To by takový výkon umožňovalo. http://www.carmotor.cz/magazin/pages/Ricardo-24SIGHT-dvoutakt-zije,600.html

0/0
27.6.2011 23:33

persona-non-grata 2

Re: Je to 4-takt nebo 2-takt?

2 taktní motor s odděleným mazáním se dělal minimálně pro motorky. A moc se neosvědčil :-/

0/0
28.6.2011 7:21

MIR80

Obavam se

aby nebyl dopad podobny jako treba v pripade elektrickeho rucniho naradi, kde se vyrobci predhani,kdo doda vyssi vykon, ale pri zachovani snesitelne hmotnosti a velikosti. Pak jsou ruzne casti dimenzovany na hrane unosnosti a zivotnost toho vyrobku je rapidne kratsi. Jsem zvedav, zda tyhle predopovane motory budou mit i zivotnost v radech statisicu kilometru jako klasicke atmo diesly, eventuelne benziny

0/0
27.6.2011 22:31

Qíteček

Re: Obavam se

Proč tohle vlastně dělaj? To už neumí solidní atmosférický motor?

0/0
27.6.2011 22:43

Lukke-Luk

Re: Obavam se

Emise, emise, emise.

0/0
27.6.2011 23:18

Qíteček

Re: Obavam se

Když tenhle zvrácenej trend pozoruju, uvažuju o parním autě. Ale eště nemám vyřešený problém, kdo to ve 4 ráno bude zatápět....

0/0
27.6.2011 23:23

xychteen

Re: Obavam se

Startovací plynový hořák plus mechanický přikladač práškového uhlí s rozfoukáváním po roštu pomocí trysek, vše řízené počítačem? Akorát to musí být nějaký řez se speciálním operákem, dát tam widle, tak bude v okmažiku příchodu k vozu k dispozici místo páry akorát hláška "Aplikace neočekávaně skončila" :-)

0/0
28.6.2011 14:13

Rubik1

Re: Obavam se

Auta mají dnes příliš dlouhou životnost. To se výrobcům nelíbí, ale aby s tím mohli něco udělat, musí nabídnout něco za to - nabízí menší spotřebu.

+1/0
28.6.2011 4:27

Fido

Re: Obavam se

Samozrejme ze nebudou. Zivotnost bude mnohem nizsi a mam dojem ze to je jeden z cilu zavadeni takovychto motoru.

0/0
28.6.2011 15:00

pteryx

třeba to bude dobrý

vždycky je otázka jaký je poměr životnost / cena. Výkon jistě "stačí". Když je ten motor lehčí, tak by mohl vyjít levnější, navíc ten benál začíná lézt nepěkně do peněz, tak se o tom dá uvažovat.

0/0
27.6.2011 22:25

Mrkef.

Re: třeba to bude dobrý

záleží asi dost na tom,co si každý představí pod pojmem STAČÍ :-P

Když někomu stačí jezdit po dálnici 90km/h,tak to pak stačí ;-)

Někomu 140km/h,tak ti stačí 7 - 10l/100km 1 osoba + plný kufr,jinak to rozmezí je dáno kopcovitostí trasy a o ustálenosti rychlosti nemá smysl psát vůbec :-)

0/0
27.6.2011 22:34

piErcE

Re: třeba to bude dobrý

Ty jsi taky exdpert prosim te... mas vubec ridicak?

0/0
27.6.2011 22:36

Mrkef.

Re: třeba to bude dobrý

;-D ne proč ;-)

0/0
27.6.2011 22:38

Hondra

Válce

Proč mají všichni tendenci ořezávat počty válců?Sudý počet je vždy lepší pro chod a vyvážení motoru.Snižování objemu chápu, ale tohle opravdu ne.Aby to nakonec nedopadlo že dostaneme do motoru jeden válec o objemu 1,2 litru.

0/0
27.6.2011 19:57

Lukke-Luk

Re: Válce

Protože 4 válce na objem 1.2 je zkrátka moc a 2 zase málo.

0/0
27.6.2011 20:13

Mrkef.

Re: Válce

a proto udělali 1.2TSI 4-válec,jako náhradu za 1.4 16V R^;-D

0/0
27.6.2011 20:15

Výstřik do tmy IV.

Re: Válce

?8-o

škoda 100, 105, 120 ;-)

Celá desetiletí to šlo a najednou to nejde?

0/0
27.6.2011 20:36

Lukke-Luk

Re: Válce

Přesně tak, se podívej na spotřebu a výkon Š100. ;-D

0/0
27.6.2011 21:11

Antonín, topič

Re: Válce

Tyhlety vozidla, pokud vím, neměly turbo.

0/0
30.6.2011 12:35

Antonín, topič

Re: Válce

Já mám 4 válce na 2,3 a pohoda.

0/0
30.6.2011 12:35

Lukke-Luk

Re: Válce

A co my s tím?

0/0
30.6.2011 13:48

Antonín, topič

Re: Válce

Nic, vy si mazlete ty svý volítaný nejedoucí bavorácký třílitry.

0/0
1.7.2011 10:22

Lukke-Luk

Re: Válce

Pááááni R^;-D

0/0
1.7.2011 10:25

baloun

Re: Válce

míň válců asi znamená míň zalomení kliky, to je míň uložení, jednodušší blok, míň ventilů, míň pohyblivejch součástek, čili menší setrvačný moment = menší ztrátový výkon... asi...

0/0
27.6.2011 20:19

Mrkef.

Re: Válce

Jednodušší blok nemusí být vůbec pravdou díky vyvažovacímu hřídeli,který 4 válcový motor nepotřebuje,dále na 3 válce budete potřebovat vyšší vstřikovací tlak,aby Vám nechyběl právě ten jeden válec,motor by měl být odolněji dimenzován,protože se zátěž rozděluje pouze na 3 válce a tak R^

0/0
27.6.2011 20:24

baloun

Re: Válce

Tříválec taky nepotřebuje vyvažovací hřídel, protože má úhel zalomení kliky 120 stupňů. Co se týče vstřikovacích tlaků - benzíňák stříká do sacího potrubí, kde je podtlak a nebo jen malý přetlak od turba, a nafťák dneska stříká tlakem nějakých 2 tisíc atmosfér,  v porovnání s tím je tlak vzniklý kompresí a zahřátím vzduchu ve válci jenom srandovní pšouknutí, takže tohle argument není. Co se týče dimenzování motoru, tam záleží i na délce motoru, na množství odváděného tepla, na mazání a tak podobně a tady asi máte pravdu, víceválec je v tomhle asi lepší. Líp se maže, líp se chladí a naprosto evidnetně má rovnoměrnější chod. To se nedá popřít.

0/0
27.6.2011 20:34

Antonín, topič

Re: Válce

Tříválec samozřejmě nutně nemá zalomení 120 stupňů.

0/0
30.6.2011 10:03

Kanálka

Re: Válce

My máme válců 6!!!  R^R^R^R^R^R^

+1/0
27.6.2011 23:02

Lukke-Luk

Re: Válce

A?

0/0
27.6.2011 23:20

Hondra

Re: Válce

To je sudé číslo ;-D .

0/0
28.6.2011 16:50

baloun

Promiňte,

ale to je benzín, nebo nafťák? Sice to srovnávají s TSI, ale mohli by to tam aspoň napsat.

Malej motor o velkém výkonu se sice fajn, ale kolik vydrží a kolik bude stát v provedení, které vydrží aspoň 200 tisíc km, to je ve hvězdách. A ani ty jprovozní charakteristiky asi nebudou nic moc. Turbo má a vždycky bude mít prodlevu a pokud se to spojí třeba s common railem, dopadne to jako mercedes 320 cdi. Jezdil jsem s erkem s tímhle motorem a prodleva za plynem byla až 1,5 vteřiny. Ve spojení s automatem ještě větší... Když potřebujete třeba zrychlit, abyste předjeli kamion, jste nahraní. Komůrkovej turbodiesel 1,8 od forda byl v tomhle ohledu lepší, a že to nebyl žádnej super motor...

0/0
27.6.2011 19:56

Lukke-Luk

Re: Promiňte,

Jasně, 20letá plečka je prostě nejlepší. ;-D

0/0
27.6.2011 20:12

baloun

Re: Promiňte,

To není o letech, to je o charakteristice motoru. Komůrkový 1,8 turbodiesel bude i nový mít lepší charkteristiku odspodu. Prostě proto, že to tak je :-) Common rail s turbem když se napumpuje, pak jasně jede líp, ale zatím i ty nejlepší mají za plynem díru. V tomhle je fakt dvacetiletá plečka lepší.

0/0
27.6.2011 20:24

Crocodylus anthropophagus

Re: Promiňte,

To že jsi jezdil zřejmě ve vraku Mercedesu ještě neznamená, že je dvousekundová prodleva normální chování moderního turbodehtu. Jestli to mělo nějakou starší převodovku, tak bych to viděl spíš na jejím triku...

0/0
27.6.2011 20:33

baloun

Re: Promiňte,

Jezdil jsem s erkem. Když jsem ho dostal, mělo to najeto asi 2500 km, 320 CDI, sedmikvalt automat.

0/0
27.6.2011 20:38

Crocodylus anthropophagus

Re: Promiňte,

V tom jsem nikdy neseděl, nicméně podle parametrů je to motor dost podobný tomu který se dá najít v Audi nebo BMW. A tam nějaká prodleva motoru vůbec nepřipadá v úvahu. Pravda, u BMW 730D z roku 2004 se starý pětikvalt choval tak jak popisuješ. Člověk hamtne na plyn, dvě sekundy se nic neděje, pak se to rozjede jak stará Blažková. Po další chvilce s tom chytnou saze, vyrazí to v rámci možností vpřed, načež tomu dojde dech a musí to řadit. Šestikvalty už to nedělají.

0/0
27.6.2011 21:18

Fido

Re: Promiňte,

Muzu srovnat Seta Leon TDI a Skoda Octavia TDI. Stejny motor, priblizne stejny pocet najetych km a u Seatu neni prodleva zadna a u Skody dost velka. A bylo to tak i kdyz byla obe auta uplne nova. Napada me jen jedina moznost a to rozdil v ridici elektronice.

0/0
28.6.2011 15:12

Maséér

Re: Promiňte,

Ale ale... mám 6 kvalt BMW z roku 2006 a ten to zpoždění má taky...jedině BMW 123d kombinací dvou tureb to vyřešilo.... asi si v tom nejel,co frajere ???

0/0
18.7.2011 12:50

baloun

Re: Promiňte,

Turbodehte... :-)

0/0
27.6.2011 20:40

Lukke-Luk

Re: Promiňte,

Baloune, baloune... Jezdil jsem 8 let v BMW 330d (150kW, common rail) ale o žádné díře za plynem jsem nevěděl. ;-D Je mi jasné, že dvacetiletá plečka je lepší. ;-D Jsi fakt komik...

0/0
27.6.2011 21:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.